Amazon deals

Hierin kan je goede deals melden aan je mede-userbase leden
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Fallschirmjaeger schreef: 1 week geleden
tom35 schreef: 1 week geleden Key is dus om lid te blijven daar als je in die landen je prime wilt blijven houden..
Tot ze uw Prime automatisch opzeggen bij vernieuwing en op die manier forceren, zoals ze bij mij gedaan hebben. Voor Prime was de visa kaart ongeldig, maar voor aankopen was ze perfect in orde.
Nu ja, het positieve eraan is dat ik veel minder geld spendeer aan Amazon dan ik de voorbije jaren deed met Duitse Prime. Geen impulsaankopen meer van kleinere producten, aangezien ik geen zin heb om aan de minimumprijs te komen. Bijgevolg toch al wat geld uitgespaart.
(En amazon prime voor de BE versie vliegt er binnenkort ook terug uit, had deze 6 maanden gratis, die nu is afgelopen. En betalen voor een slechtere ervaring, zie ik ook niet zitten.)
Klopt..ook mijn kaart is regelmatig ongeldig voor prime nochtans werkt die perfect als ik op dezelfde moment aankopen doe ...
Wat ik dan doe is de kaart van mijn vrouw toevoegen en dan werkt dat perfect..
Ik hou dat altijd goed id gaten wanneer de datum voor hernieuwing er aan komt. Je hebt gewoonlijk een maand om dat in orde te krijgen..
Vorig jaar heb ik wel issues gehad...dan zei die ineens dat de kaart ongeldig was en dus prime niet verlengd kon worden... gelukkig is dat toen goed afgelopen..
Inderdaad...als ze me forceren om om te schakelen zal ik nog bekijken...weet niet of ik het dan nog verleng...

Ik heb speciaal op mijn vrouw haar naam een account aangemaakt op .com.be om zeker te zijn dat ze me niet per ongeluk in de val lokken om om te schakelen.

Tom
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Toch nog een voordeeltje van de Duitse Prime for Belgium vandaag, zojuist nog iets kunnen bestellen dat dringend nodig is voor levering morgen.

Aka "priority" toegang tot de laatste resterende capaciteit voor onmiddellijke verzending. Zonder Prime krijg je op Amazon.de geen toegang tot die capaciteit, en kan je het ten vroegste dinsdag krijgen (na feestdag maandag). En dat mits bijbetalen voor snellere verzending.

Met Prime: FREE delivery Tomorrow, 19 July. Order within 1 hr 40 mins
Zonder Prime in incognito: FREE delivery Wednesday, 23 July. Or fastest delivery Tuesday, 22 July

Nu, Amazon BE biedt ook nog levering voor morgen aan op dat item (zonder Prime, en met Prime zal dat ook wel zo zijn natuurlijk), met dezelfde tijdslimiet van 1 hr 40 mins. Maar daar kost het item ook wel 16 EUR meer.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Hopelijk komt het effectief ook toe. Mijn ervaring met Bpost op zaterdag valt dik tegen. Normaal komen de Amazon de leveringen hier toe met Bpost uit mijn stad, Deinze. Op zaterdag is het Bpost Oudenaarde, telkens gaat het pakket dan rond 9u zogezegd op bezorgronde en om klokslag 17u veranderd de status naar: je was jammer genoeg niet aanwezig, het pakket zal de volgende werkdag na 11u in het postkantoor liggen. Terwijl er hier niemand geweest is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Nordic schreef: 5 dagen geleden Hopelijk komt het effectief ook toe. Mijn ervaring met Bpost op zaterdag valt dik tegen.
Bestelling geplaatst om 19u05. Is dus niet met bpost, daarvoor had ik al te laat in de avond besteld. De normale cutoff voor bpost is 19u (alhoewel Amazon wel een latere contractuele cutoff gaat genieten, maar ook dat zal wel niet volstaan hebben), en er is ook geen EVP ronde op zaterdag waarmee ze het nog tot 11u morgenochtend hadden kunnen brengen.

Het komt met AMZL. Ondertussen draait dat al een hele tijd goed hier. Maar idd, we gaan zien morgen natuurlijk, ze gaan het misschien "te warm" vinden. Wat moeten we dan niet denken van hun collega's in Arizona of Nevada, of Spanje waar het nog 10 graden warmer is.
Nordic schreef: 5 dagen geleden Normaal komen de Amazon de leveringen hier toe met Bpost uit mijn stad, Deinze. Op zaterdag is het Bpost Oudenaarde
Idd, de SAT en EVP rondes hebben veel minder volume als de dagrondes en zijn strategisch geconsolideerd in enkele kantoren. Antwerpen-Zuid, Zaventem, Oostkamp horen daarbij, Oudenaarde blijkbaar ook dus. SUN wordt slechts door 1 "kantoor" uitgevoerd: Dynalogic.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

En is het toegekomen? Hier dus op zaterdag nooit met bpost, zelf iets dat dagen op voorhand zogezegd op zaterdag ging geleverd worden.
Als het "collie privé" is, dan komt het wel, net als Post NL, die mens is om 23u gemiddeld hier en begint om 7u.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Nordic schreef: 4 dagen geleden En is het toegekomen?
Jawel, om klokslag 15u, dus 20u na het plaatsen van de bestelling. Die mens mag het wel hebben. Ik zag hem daarvoor nog in de straat een paar huizen doen: aanbellen, niet thuis. Buren aanbellen, ook niet thuis. Allemaal weg want het is zaterdag en het is eens 30 graden (en niet eens zonnig, maar soit). Die man was al 5 uur bezig en z'n camionet lag nog compleet vol, en hij verliest minuten met elke leverpoging.

Allez, als je toch niet thuis gaat zijn, doe zoals ik: laat het dan meteen naar een bpost afhaalpunt sturen (wat je op de .com.be kan doen).

Ik had nog een andere levering van UPS ook, met zaterdaglevering want dat doen ze daar nu ook sinds een paar maanden, en die is ook out for delivery gegaan maar dat heb ik nooit gezien. Staat nu als "rescheduled". De miserie is daar nog altijd niet opgelost blijkbaar.
Nordic schreef: 4 dagen geledenAls het "collie privé" is, dan komt het wel, net als Post NL, die mens is om 23u gemiddeld hier en begint om 7u.
Je zal misschien dicht bij het depot zitten (of de plaats waar hij woont als hij niet meer terug keert naar het depot die avond). Die pakketten gaan niet werkelijk out for delivery om 7u, dat is wanneer ze gescand worden als dusdanig. Mogelijks is dat wanneer een onderaannemer ze meeneemt. Echte leverrondes beginnen pas rond 10u of later daar. Onderaannemers hebben daar ook vrij veel discretie in de uren dat ze werken, als het een avondmens is kan dat perfect zijn dat hij zelf kiest om later op de dag te beginnen. Voor residentiele rondes zijn afleverpogingen ook veel meer succesvol in de avond dan overdag + er is veel minder verkeer. Het is meestal geen geval van uitbuiting oid.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 137 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

CCatalyst schreef: 3 dagen geleden Die mens mag het wel hebben. Ik zag hem daarvoor nog in de straat een paar huizen doen: aanbellen, niet thuis. Buren aanbellen, ook niet thuis.
Amazon is hier eigenlijk zelf grotendeels verantwoordelijk voor. Niet alleen krijgt ge geen keuze qua leverdatum, ze houden zich ook zelden aan hun eigen leverdatum. Vaak leveren ze gewoon vroeger en informeren ze pas de dag zelf.

Als ik iets bestel met leverdatum donderdag, dan moet de Amazon koerier niet vloeken als ik dinsdag niet thuis ben.

(Wel akkoord betreffende Bpost, dat pas ik ook toe en is ook de reden waarom ik hen altijd prefereer.)
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Bij mij is het al bijna 10 jaar geleden dat Amazon sneller leverde dan de opgegeven datum. Zo goed als altijd leveren ze op de opgegeven datum. Ik heb geen prime en Amazon duwt de levering achteruit zodat je prime neemt. Zalando doet het zelfde.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 82 keer
Provider

Amazon levert bij mij zeer zelden te vroeg, vaak op de opgegeven datum en sporadisch te laat of niet.

Zalando biedt die betalende dienst (Plus) niet meer aan. Dit is nu een systeem waarbij je binnen een bepaalde periode boven een aantal punten moeten blijven om voordelen te behouden. Dat kan enkel door voldoende geld uit te geven.
gunnix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Hier leveren ze ook vaak een dag vroeger dan gepland. Is inderdaad niet goed geregeld, heb dan ook als voorkeur ingesteld dat Bpost pakjes naar postkantoor brengt. Er wordt wel nog altijd aan huis geleverd bij leveringen ’s avonds of in het weekend.
Plaats reactie

Terug naar “Goede deals”