Youtube documentaires passen ook in dit topic?
Documentaire over Dupont en hoe Teflon ontstaan is en de vervuiling van pfas.
Docureeksen en documentaires tips
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 197 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Reactie verwijderd, verkeerd topic.
Laatst gewijzigd door lacer 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het Heizeldrama (40 jaar geleden)
6-delige docu van Jan Verheyen, nu via Streamz later te zien via VTM.
Op 13/5 kwam Jan de serie toelichten in de afspraak.
6-delige docu van Jan Verheyen, nu via Streamz later te zien via VTM.
Op 13/5 kwam Jan de serie toelichten in de afspraak.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Er bestond al een goede docu over. Jan Verheyen zag er echter brood in om het nog eens over te doen bij gebrek aan inspiratie, een beetje het probleem doorheen zijn hele carrière.
Ik heb zijn passage in de afspraak gezien en ik was een beetje geschrokken van hoe hij zijn docu aanbracht. Hij was zodanig enthousiast alsof het over de registratie van een feest ging terwijl er wel vele doden zijn gevallen en een iets ingetogener houding gepaster was.
De feiten interesseren me wel want ik heb die uitzending destijds meegemaakt als kind en het heeft altijd een indruk op mij nagelaten. Bij bezoeken aan voetbalwedstrijden kwam het vaak ter sprake. Toch heeft het nog lang geduurd eer er gevolg gegeven werd en de nodige aanpassingen gebeurden.
Ik heb zijn passage in de afspraak gezien en ik was een beetje geschrokken van hoe hij zijn docu aanbracht. Hij was zodanig enthousiast alsof het over de registratie van een feest ging terwijl er wel vele doden zijn gevallen en een iets ingetogener houding gepaster was.
De feiten interesseren me wel want ik heb die uitzending destijds meegemaakt als kind en het heeft altijd een indruk op mij nagelaten. Bij bezoeken aan voetbalwedstrijden kwam het vaak ter sprake. Toch heeft het nog lang geduurd eer er gevolg gegeven werd en de nodige aanpassingen gebeurden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
Vandaag om 20:35 op Canvas :
Après la pluie
De littekens die de overstromingen van 2021 in de valleien van de Vesder en de Ourthe hebben achtergelaten, zijn nog steeds zichtbaar. Van het dagelijkse leven van getroffenen, die langdurig worden gevolgd, tot de toekomstvisies van stedenbouwkundigen die oplossingen proberen te vinden. Deze documentaire vertelt over de nasleep van de dodelijkste klimaatcatastrofe in de recente geschiedenis van België.
Après la pluie
De littekens die de overstromingen van 2021 in de valleien van de Vesder en de Ourthe hebben achtergelaten, zijn nog steeds zichtbaar. Van het dagelijkse leven van getroffenen, die langdurig worden gevolgd, tot de toekomstvisies van stedenbouwkundigen die oplossingen proberen te vinden. Deze documentaire vertelt over de nasleep van de dodelijkste klimaatcatastrofe in de recente geschiedenis van België.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
De docu staat nu op VRT max voor wie het nog wil zien.
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/apres-la-pluie/
Ik heb het eerste stukje gemist maar het was indrukwekkend. Ik voel me er bij betrokken omdat ik door omstandigheden toevallig in de regio verbleven heb net na de gebeurtenissen. Dat heeft me zodanig aangegrepen dat ik enkele weekenden nadien er ben gaan helpen met oa opruimen. Wat mij trof was dat er nog zoveel schade blijft en dat veel mensen nog altijd niet terug op hun plooien zijn.
Dat er mensen misbruik maken van deze miserie was nog erger. Ook de lamme reactie van de politiek belooft weinig goeds. Men sprak erover dat dit nog 2 keer binnen de 50 jaar kan gebeuren, als dat hier in Vlaanderen is dan zal dat gigantische schade aanrichten maar men doet alsof er niets aan de hand is.
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/apres-la-pluie/
Ik heb het eerste stukje gemist maar het was indrukwekkend. Ik voel me er bij betrokken omdat ik door omstandigheden toevallig in de regio verbleven heb net na de gebeurtenissen. Dat heeft me zodanig aangegrepen dat ik enkele weekenden nadien er ben gaan helpen met oa opruimen. Wat mij trof was dat er nog zoveel schade blijft en dat veel mensen nog altijd niet terug op hun plooien zijn.
Dat er mensen misbruik maken van deze miserie was nog erger. Ook de lamme reactie van de politiek belooft weinig goeds. Men sprak erover dat dit nog 2 keer binnen de 50 jaar kan gebeuren, als dat hier in Vlaanderen is dan zal dat gigantische schade aanrichten maar men doet alsof er niets aan de hand is.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 136 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Knap Dizzy,
Mijn kinderen zaten daar op Chirokamp, en moesten daar plots 's nachts vertrekken. Ik ben de volgende dag daar een oplegger gaan oppikken van hun, maar viel me echt op dat die mensen toen aan hun lot werden overgelaten.
Ik was zo naief dat ik dacht dat alle momenten het leger zou arriveren in "full force". Maar full force betekende na twee weken een huurcontainer van Petit Forestier met boterhammetjes met een potje jam.
https://www.hln.be/binnenland/chaos-bij ... ~ade57181/
Mijn kinderen zaten daar op Chirokamp, en moesten daar plots 's nachts vertrekken. Ik ben de volgende dag daar een oplegger gaan oppikken van hun, maar viel me echt op dat die mensen toen aan hun lot werden overgelaten.
Ik was zo naief dat ik dacht dat alle momenten het leger zou arriveren in "full force". Maar full force betekende na twee weken een huurcontainer van Petit Forestier met boterhammetjes met een potje jam.
https://www.hln.be/binnenland/chaos-bij ... ~ade57181/
SELECT * FROM users WHERE clue >0;