Gemiddeld verbruiken consumenten drie keer meer mobiele data dan vijf jaar geleden. We bellen ook meer. Dat doen we vooral via 4G en 5G, het 3G-netwerk loopt leeg.
Tweakers getipt.

Denk je?devilkin schreef: 2 dagen geleden Wat is dan zakelijk gebruik? Mensen met een simkaart van het werk? Want dat is een serieuze hap uit het totaal, en zou die 10gb wel wat naar beneden brengen.
Waarom denk je dat?devilkin schreef: 2 dagen geleden Wat is dan zakelijk gebruik? Mensen met een simkaart van het werk? Want dat is een serieuze hap uit het totaal, en zou die 10gb wel wat naar beneden brengen.
(Heb zelf een abonnement op Knack), dus ik weet niet hoeveel van de intro getoond wordt.devilkin schreef: 2 dagen geleden Wat is dan zakelijk gebruik? Mensen met een simkaart van het werk? Want dat is een serieuze hap uit het totaal, en zou die 10gb wel wat naar beneden brengen.
Daar ging het toch niet om, het ging om het verbruik. Die GSM die ik heb is zowel prive als zakelijk..devilkin schreef: 2 dagen geleden ... omdat die mensen dan mogelijks geen prive abonnement gaan afnemen?
Da's exact mijn punt! Is dit zakelijk, of privé gebruik? Onder welke noemer valt dit?tom35 schreef: 2 dagen geleden Daar ging het toch niet om, het ging om het verbruik. Die GSM die ik heb is zowel prive als zakelijk..
Ik dacht even dat ik hier het kneusje van UB was... 10Gb is ook voor mij waanzinnig hoog. Tot aan 4Gb beschouwde ik mezelf als een grootverbruiker, maar in de jaren daarna is mijn verbruik amper nog gestegen zonder dat ik minder gebruik ga maken van toepassingen of zo hé! Het enige waar ik op let is dat ik mijn Tidal-playlisten die ik wil beluisteren offline zet, dat mijn upload van foto's naar Nextcloud enkel via wifi gaat en dat ik de kaart van België in Magic Earth offline beschikbaar heb. Oh, en inderdaad op het werk en thuis standaard altijd op wifi.
"Verbruikt mobiel internet dan meer dan internet via een vaste lijn?bigMODDER schreef: 13 uren geleden ik stream veel internet radio & Youtube Music , in auto , op werk en dan gaat het rap .
Lagere prijs?VossyGamer schreef: 12 uren geleden Aii.. Spotify via een "optische verbinding naar de muziekinstallatie", waarom niet Apple Music, als je zo van geluidskwaliteit houdt? Zij (Apple Music) bieden echt veel hogere audiokwaliteit aan, met véél minder compressie. Voor een lagere prijs zelfs. (@ivob)