Ik was de afgelopen dagen in de U.K. en had hierbij roamingproblemen. Ik werd automatisch verbonden met Vodafone UK, maar had hierop regelmatig traag internet, geen internet of zelfs totaal geen ontvangst.
Manueel switchen naar EE (beste netwerk daar) lukte op die paar dagen één enkele keer, maar bij de overige pogingen op andere momenten/dagen kreeg ik telkens geen verbinding op dit netwerk.
Reisgezellen bij Orange en Telenet werden automatisch verbonden met EE, en hadden dan ook vlot bereik en functionaliteit op momenten waarop ik dit niet had bij Vodafone. Op een concert kreeg ik bijvoorbeeld niets gedaan qua data, zelfs geen simpele WhatsAppjes, terwijl zij zelfs konden videobellen...
Contact opgenomen met de Proximus-klantendienst. De medewerker (was zogezegd na eerste keer doorverbinden nochtans iemand van de technische dienst) begreep maar moeizaam het probleem, en haalde dan aan dat een beperking op mijn abonnement (geen data buiten de EU) de boosdoener was. Vervolgens toestemming gegeven om die beperking te verwijderen, maar, zoals verwacht, nog steeds geen verbinding mogelijk met EE, en op Vodafone UK doorlopend problemen...
Iemand gelijkaardige ervaringen of advies?
Ik heb het nog nooit meegemaakt (bij geen enkele provider eigenlijk) dat je niet vrij kon kiezen tussen de roamingnetwerken... Het is ook vreemd dat het één keer wél lukte om met EE te verbinden...
Een week eerder was ik in Duitsland, en toen kon ik vlot tussen alle netwerken switchen...
Dit alles trouwens op een iPhone 15 Pro.