[Gezocht] (Garmin) wandel GPS

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 98 keer
Provider
Te Koop forum

We gaan met een groepje vrienden wandelen in de bergen eind deze maand. Het is een georganiseerde huttentocht.

We hebben de kaarten gekregen alsook de GPX’en. We hebben allemaal onze GSM mee, maar ik zou me precies wat veiliger voelen met een wandel GPS.

Iemand nog iets in de schuif liggen wat niet meer gebruikt wordt?
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Waarom veiliger?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Eventueel een extra (oude) gsm met osmand? Daarmee kan je offline kaarten downloaden voor je vertrekt.
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 41 keer

Na lang wikken en wegen (oa door de prijs van die hiking-handhelds) kwam ik toch ook uit op mijn iPhone, eventueel met extra battery-pack voor de wat langere wandelingen (>40km).

Toegevoegd na 3 minuten 54 seconden:
Voordeel van die handhelds is wel dat ze werken op gewone batterijen die je onderweg kan wisselen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Die tijd is ook door, mijn laatste garmin heeft ook gewoon een interne accu met usb c.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Provider
Te Koop forum

Voor mij is het (denk ik) vooral de idee in mijn hoofd om iets op verwissebare batterijen te hebben.
Smartphone plat, regen, wind, .. op die momenten die er waarschijnlijk niet gaan zijn, heb ik de idee dat ik me ‘veilig’ voel met een machinetje als backup op idd AA batterijen
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

dan moet je de nieuwste garmins al links laten liggen. een tweedehands oregon ofzo, kost geen hol maar is wel een vrij goed toestel.
gpsmap60csx is ook goed maar vind je die nog in goede staat...

J.

Toegevoegd na 6 minuten 21 seconden:
https://www.2dehands.be/q/garmin+oregon ... -languages
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb, voor zo'n usecase, een USB-lader op een batterij van DeWalt (die ik heb voor mijn "powertools")
Afbeelding

En een 2dehandse GSM die je op "vliegtuigstand" zet en enkel gebruikt om 40km lang uw wandeling op de GPX in de gaten te houden, dat zal ook nog wel lukken zeker :).
Op zo'n afstanden heb je toch niet elke 20meter een kruispunt?
zorka
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Kijk ook ff op 2dehands sites voor een garmin etrex (vanaf de 20,de 10 zou ik laten liggen) Deze zijn 2de hands niet te duur en uitermate geschikt voor uw doel.
Ik moet er ergens nog ééntje hebben liggen die ik niet gebruik, maar dat gaat waarschijnlijk nog even duren voor die boven water komt na mijn verhuis....
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 720 keer
Te Koop forum

Ik heb de oregon en deze gaat toch ook mee voor langere tochten in moeilijker gebied. Met GSM lukt ook maar de batterij is snel plat en je hebt de gsm vaak ook nog voor andere zaken nodig (oa foto's). Een gsm kan ook niet zo tegen de regen/water en bij een val is het game over. De oregon werkt met simpele AA's.

Je kan ook nog met een powerbank werken als je geen AA's meer in reserve hebt maar dat is net als bij een gsm omslachtig.

Als je een gsm gebruikt zorg dan ALTIJD dat je de kaarten offline zet want veel wandelingen zitten in gebied zonder bereik.

Ik stuur de route ook door naar iedereen op de trip zodat je niet afhankelijk bent van één toestel/batterij.

Mijn eerste oregon heb ik helaas kwijtgespeeld in de dolomieten maar een nieuwe bestellen heeft meer dan een jaar geduurd eer men kon leveren. Je kan proberen een tweedehandstoestel te vinden, hoeft geen oregon te zijn.

Het leuke aan de garmin's is dat je de routes op voorhand kan aanpassen of aanvullen met nuttige plaatsen zoals picnic, waterbronnen of zelfs schuilplaatsen. Ik voorzien soms ook alternatieve routes of uitwijkmogelijkheden want in de bergen kan het weer plots omslaan of je kan een fysiek probleem krijgen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Provider
Te Koop forum

Bedankt voor de tips allen!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 7 keer

Tweedehands Garmin oregon kopen.

Om te wandelen voldoet een oregon 300/400/450 zelfs al.
Open fietsmaps er op en ju ...

Toestel is stokoud in termen van elektronica maar kan je voor €50-€90 op de kop tikken.
Aan/uit knop is zwak punt en de rubber is daar dikwijls kapot, maar vrij eenvoudig te "you tube repareren"
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het enige garmin model waar je best afblijft is de colorado... zoveel bugs, dat was lachen (vooral als je'm zelf niet had)
J.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Provider
Te Koop forum

Ik heb een eTrex touch 25 gekocht voor €50.
Lijkt me voldoende voor de use case
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”