In plaats van allemaal in dezelfde vijver te vissen zouden de verschillende bedrijven beter eerst de markt wat verdelen.
Leuk als er straks verschillende fibers aan je gevel hangen... minder leuk als je nog jaren moet wachten voor er ook maar één fiber te zien is.
Fiberklaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Zeker en vast.
In meerdere buurten zijn FK- en Eurofiber- glasvezel volledig uitgerold en ligt de multi-duct voor TN ook al klaar. Eurofiber raast hier door de buurten en is - voor zelfstandigen alleen uiteraard - ook al in onze straat beschikbaar.
Alleen FK en Wyre blijven aanmodderen ...
In meerdere buurten zijn FK- en Eurofiber- glasvezel volledig uitgerold en ligt de multi-duct voor TN ook al klaar. Eurofiber raast hier door de buurten en is - voor zelfstandigen alleen uiteraard - ook al in onze straat beschikbaar.
Alleen FK en Wyre blijven aanmodderen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mijn glasvezel is eindelijk aangesloten. Proximus heeft signaal op mijn kabel gekregen, geen idee wat ze gedaan hebben. Ik had ondertussen wel een 4g modem gekregen. Het heeft bijna een maand geduurd om het internet te activeren en ik lijk 500/200 Mbps te hebben i.p.v. 500/100 Mbps. 
https://www.speedtest.net/nl/result/17943840796

https://www.speedtest.net/nl/result/17943840796
- nerph
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 23 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij mij is de Fiber NT van Fiberklaar donderdag geplaatst. Nu nog de Fiber ONT...
Ik weet wel niet hoe het allemaal in elkaar zit. Ik heb al een bestelling gedaan bij een ISP maar ze zeggen dat mijn lijn nog niet actief is (wat ik verwacht had). Moet de lijn eerst geactiveerd worden voor dat ze de Fiber ONT komen plaatsen?
Ik weet wel niet hoe het allemaal in elkaar zit. Ik heb al een bestelling gedaan bij een ISP maar ze zeggen dat mijn lijn nog niet actief is (wat ik verwacht had). Moet de lijn eerst geactiveerd worden voor dat ze de Fiber ONT komen plaatsen?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 14 keer
In juni 2024 hebben ze fiber binnengebracht (na een jaar tegen de gevel gehangen te hebben) en de NT geplaatst. In november 2024 werd ik gecontacteerd door Fiberklaar "om nog een laatste ding te regelen", ik mocht een afspraak maken. Die vriendelijke man heeft de fiber getest, de NT dichtgedaan, verzegeld en er een plakker met QR code van Fiberklaar opgeplakt. Hij vertelde mij dat ik nu moest wachten op de indienststelling van de wijkpop.
Juli 2025, ik ben nog nergens "aansluitbaar", eind juni nog nagevraagd bij FastFiber, ben huidig VDSL klant bij MV. Niemand in de buurt/dorp is al aangesloten trouwens, buiten een nieuw gebouwde wijk en een appartementsblok (beide 4 -5 jaar geleden gebouwd)
Ik wil niemand valse hoop geven, 2 weken na plaatsing NT lijkt me optimistisch.
Juli 2025, ik ben nog nergens "aansluitbaar", eind juni nog nagevraagd bij FastFiber, ben huidig VDSL klant bij MV. Niemand in de buurt/dorp is al aangesloten trouwens, buiten een nieuw gebouwde wijk en een appartementsblok (beide 4 -5 jaar geleden gebouwd)
Ik wil niemand valse hoop geven, 2 weken na plaatsing NT lijkt me optimistisch.
- nerph
- Plus Member
Volgens de fiberklaar website zijn er hier in Wetteren al 4 van die fibercentrales geplaatst en operationeel, dus hopelijk moet ik niet even lang wachten als jij @custk9 maar we zien wel. Als het zo is, is het zo.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 6 keer
Onlangs de tijdlijn van de Fiberklaar activiteiten in Ledeberg (Gent) eens genoteerd: https://lieven.kks36.be/2025/06/28/glas ... -ledeberg/
Samengevat: Ledeberg was een van de eerste 10 (deel)gemeenten waar Fiberklaar van start ging in 2022 en 3,5 jaar laten nog geen aansluitingen.
Samengevat: Ledeberg was een van de eerste 10 (deel)gemeenten waar Fiberklaar van start ging in 2022 en 3,5 jaar laten nog geen aansluitingen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1955 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Fiberklaar heeft sinds vorige week een nieuwe adrescheck: https://www.fiberklaar.be/nl/fibercheck-adres
In de JSON-broncode kan je zien op welke PoP-cabine je adres zal aangesloten worden.
Voor Ledeberg kan dat wijkPoP GENT-04 zijn die op de parking van buurtsporthal Ledeberg (Bellevue) komt. Maar ik denk dat die wijkPoP zelfs nog niet geplaatst is. Het tracé naar de hoofdPoP achter het Proximus-gebouw in de Arthur Van Laethemstraat in Gentbrugge moet ook afgewerkt zijn. Wellicht zit er een nieuw aangelegde straat op dat tracé naar Ledeberg waarvoor Fiberklaar geen vergunning krijgt. Voor volledig nieuw aangelegde straten/voetpaden geldt er een sperperiode van 5 jaar. Dit wil zeggen dat er gedurende vijf jaar de bestrating niet mag opengebroken worden.
In de JSON-broncode kan je zien op welke PoP-cabine je adres zal aangesloten worden.
Voor Ledeberg kan dat wijkPoP GENT-04 zijn die op de parking van buurtsporthal Ledeberg (Bellevue) komt. Maar ik denk dat die wijkPoP zelfs nog niet geplaatst is. Het tracé naar de hoofdPoP achter het Proximus-gebouw in de Arthur Van Laethemstraat in Gentbrugge moet ook afgewerkt zijn. Wellicht zit er een nieuw aangelegde straat op dat tracé naar Ledeberg waarvoor Fiberklaar geen vergunning krijgt. Voor volledig nieuw aangelegde straten/voetpaden geldt er een sperperiode van 5 jaar. Dit wil zeggen dat er gedurende vijf jaar de bestrating niet mag opengebroken worden.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Kan je vervolgens ergens zien waar de PoP's staan of zouden moeten komen?raf1 schreef:In de JSON-broncode kan je zien op welke PoP-cabine je adres zal aangesloten worden.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1955 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Voor PoP's op openbaar domein moet de gemeenteraad een recht van opstal verlenen of een stukje grond verkopen. Je kan meestal het perceelnummer in het verslag van de gemeenteraad vinden. Tijdens het openbaar onderzoek van de bouwvergunning kan je tijdelijk de bouwplannen raadplegen. In Zemst bijvoorbeeld loopt er momenteel een openbaar onderzoek: https://omgevingsloketinzage.omgeving.v ... 2025061361
Fiberklaar publiceert ook kaartjes, maar die zijn niet per se exact: https://www.fiberklaar.be/nl/projecten
Fiberklaar publiceert ook kaartjes, maar die zijn niet per se exact: https://www.fiberklaar.be/nl/projecten
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 684 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Wat een rare tekst: je bent niet aansluitbaar en je zou het moeten weten want je hebt nog geen brief gekregen... domme klant...Helaas, je woning is niet aansluitbaar op het fibernetwerk van Fiberklaar.
De uitrol in Vlaanderen is volop bezig.
Moest je adres in de toekomst aansluitbaar worden op ons netwerk dan krijg je van ons een brief in de bus.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- nerph
- Plus Member
Het ziet er uit dat ik geluk heb, vandaag bericht gekregen van FastFiber dat ik een technicus kan inplannen om de ONT te komen plaatsen en mijn fiber te activeren. Nog 2 weken en we zijn zo ver.