Hallo,
Ik rij met een bedrijfswagen waarbij er enkel pechverhelping in het contract zit tot 100km van de Belgische grens. We gaan binnenkort op reis naar het zuiden van Frankrijk en ben aan het kijken of er een formule bestaat om voor 2 weken een verzekering te nemen puur voor pechverhelping van de wagen (takelen/vervangwagen/...). Medische kosten zijn reeds gedekt daar we bij DKV aangesloten zijn. Ik zoek dus puur een verzekering voor de wagen.
Veelal lijkt dit gecombineerd te zijn met medische dekking of een contract van een jaar. Iemand tips?
verzekering pechverhelping wagen voor 2 weken
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1195 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Ik wilde EuropAssistance adviseren.
Hun reisverzekering kan je per dag afsluiten, maar blijkbaar hun pechbijstand niet.
https://www.europ-assistance.be/pechverhelping/drive
kost €150 per jaar. Nogal duur voor 2 weken...
Hun reisverzekering kan je per dag afsluiten, maar blijkbaar hun pechbijstand niet.
https://www.europ-assistance.be/pechverhelping/drive
kost €150 per jaar. Nogal duur voor 2 weken...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 684 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Total is vooral een sleepdienst btw, verwacht geen fancy-pancy services daar, maar het is iets en 'gratis'.
Hou er ook rekening mee dat de dekking pas de dag na het tanken begint, dus niet tanken op de dag dat je naar het zuiden rijdt want dan is het 'te laat'.
J.
Hou er ook rekening mee dat de dekking pas de dag na het tanken begint, dus niet tanken op de dag dat je naar het zuiden rijdt want dan is het 'te laat'.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Kan je niet met je fleetmanager iets regelen?
Een uitbreiding op de dekking die jij dan moet betalen, gedurende 2 weken?
Ik heb nog in geen firma's gewerkt waar dit niet mogelijk was alvast.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 773 keer
- Bedankt: 330 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Die kaart (Total Clubkaart) kan je afhalen in elke Total shop en de kaart koppelen aan je nummerplaat gebeurt gewoon online via het aanmaken van een eigen account op de Total website.
Enkele dagen voor het "verloop" van je dekking krijg je ook steeds een melding van Total dat het tijd is om weer te tanken bij hen. Min. 25 liter voor een auto en 8 liter voor een motor/smartauto.
De Total Assistance begint idd te lopen de dag NA het tanken en loopt daarna drie weken door. Tank je bij Total opnieuw voor de drie weken om zijn begint een nieuwe periode te lopen, dus niet cumulatief op de vorige tankbeurt.
De Total assistance is ook alleen geldig met de gebruikte Clubkaart tijdens de tankbeurt en de nummerplaat die eraan gekoppeld is. Wil je het voor meer voertuigen gebruiken moet je telkens een andere Clubkaart met eigen gekoppelde nummerplaat gebruiken.
Je bent ook niet verplicht om met het voertuig te tanken waar je de Total Assistance voor nodig hebt. Gewoon bij een tankbeurt de Clubkaart met nummerplaat waar je de Assistance voor wil in de terminal invoeren alvorens te tanken. Kan dus ook door de dag voor vertrek een jerrycan te vullen.
Enkele dagen voor het "verloop" van je dekking krijg je ook steeds een melding van Total dat het tijd is om weer te tanken bij hen. Min. 25 liter voor een auto en 8 liter voor een motor/smartauto.
De Total Assistance begint idd te lopen de dag NA het tanken en loopt daarna drie weken door. Tank je bij Total opnieuw voor de drie weken om zijn begint een nieuwe periode te lopen, dus niet cumulatief op de vorige tankbeurt.
De Total assistance is ook alleen geldig met de gebruikte Clubkaart tijdens de tankbeurt en de nummerplaat die eraan gekoppeld is. Wil je het voor meer voertuigen gebruiken moet je telkens een andere Clubkaart met eigen gekoppelde nummerplaat gebruiken.
Je bent ook niet verplicht om met het voertuig te tanken waar je de Total Assistance voor nodig hebt. Gewoon bij een tankbeurt de Clubkaart met nummerplaat waar je de Assistance voor wil in de terminal invoeren alvorens te tanken. Kan dus ook door de dag voor vertrek een jerrycan te vullen.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 216 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik lees "bedrijfswagen", afhankelijk hoe oud die is is de kans groot dat deze elektrisch is. Even gaan tanken bij Total zit er volgens mij dan niet in
(of heeft Total ook laadpalen waar dezelfde regels gelden?)

Ik zou juist wel pechverhelping nemen want uit ervaring, het kan je vakantie maken of breken....
Wij waren op weg naar Nice vanuit de alpe d'huez...onderweg komen de remmen vast te zitten.
We waren verzekerd bij Touring, na contact zorgde touring voor:
- sleping van de wagen
-taxirit naar ons hotel in Nice
-taxirit naar de vervangwagendie we gedurende onze vakantie en terugreis konden gebruiken
-reparatie door lokale garage
treinticket tot in grenoble om de wagen terug op te halen
Reken eens uit hoeveel dit ons zou gekost hebben ....
Wij waren op weg naar Nice vanuit de alpe d'huez...onderweg komen de remmen vast te zitten.
We waren verzekerd bij Touring, na contact zorgde touring voor:
- sleping van de wagen
-taxirit naar ons hotel in Nice
-taxirit naar de vervangwagendie we gedurende onze vakantie en terugreis konden gebruiken
-reparatie door lokale garage
treinticket tot in grenoble om de wagen terug op te halen
Reken eens uit hoeveel dit ons zou gekost hebben ....
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 722 keer
- Recent bedankt: 9 keer
pechverhelping is nu net een verzekering die echt wel zijn geld waard is vind ik.
In eerste instantie: vragen aan werkgever/leasing
indien dat niet kan: vragen aan eigen makelaar
Anders: total
In eerste instantie: vragen aan werkgever/leasing
indien dat niet kan: vragen aan eigen makelaar
Anders: total
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Yes, is een Hybride. Total zou dus eventueel een optie kunnen zijn.duizend schreef: 1 week geleden Is het een wagen op brandstof?
Dan tanken bij total = 3 weken pechverhelping
Vraag ik inderdaad ook nog eens na.blaatpraat schreef: 1 week geleden Kan je niet met je fleetmanager iets regelen?
Net eens bekeken en sowieso moet je hier ook medische bijstand aanvragen. Nu, dit komt op €35 voor 1 persoon + en €50 voor pechverhelping wagen. Voor een €85 heb ik dan uiteindelijk toch iets.jutuiz schreef: 1 week geleden Check eens Assudis (Axa) voor een tijdelijke polis Tempo 24. Uw makelaar zal dat wellicht ook kennen.