Apple TV vs Android TV - nieuwe streamingbox
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 8 keer
Nvidia shield pro is voor mij het beste en ik heb ze allemaal getest.
Ook de kwaliteit die die upscaled is top.
Google streamer is ook goed al merkte ik wel op dat het soms gebeurde dat bv youtube filmpkes en ik heb hetzelfde voor met de apple tv toen dat het haperde, ik moet dan telkens de stekker eens uitrekken, dan ist weer in orde, ik heb dit ook eens voor met mijn kleine telenet decoder waar apps op staan, ook daar gebeurt dat wel eens, zeer raar allemaal, stekker uit en tis in orde, soms moet ik zelfs helemaal de boel uittrekken, bij mijn tv met apps ook zo, plots netflix pokketraag die bijna niet open wou, boel uitgelegd en alles weer oke. Geen idee wrm dit af en toe eens voorvalt.
Heb je geld zat, koop nvidia shield pro, wil je rond de 100 blijven, google streamer, heb je thuis zowat alle apparaten van apple, koopt een apple tv maar wacht op de nieuwste apple tv dan. En koop je nieuwe tv, koopt 1 mee goeie processor en daar staan ook vantegenwoordig al wat apps op. Die apps werken het beste trouwens op een tv zelf.
Google streamer is ook goed al merkte ik wel op dat het soms gebeurde dat bv youtube filmpkes en ik heb hetzelfde voor met de apple tv toen dat het haperde, ik moet dan telkens de stekker eens uitrekken, dan ist weer in orde, ik heb dit ook eens voor met mijn kleine telenet decoder waar apps op staan, ook daar gebeurt dat wel eens, zeer raar allemaal, stekker uit en tis in orde, soms moet ik zelfs helemaal de boel uittrekken, bij mijn tv met apps ook zo, plots netflix pokketraag die bijna niet open wou, boel uitgelegd en alles weer oke. Geen idee wrm dit af en toe eens voorvalt.
Heb je geld zat, koop nvidia shield pro, wil je rond de 100 blijven, google streamer, heb je thuis zowat alle apparaten van apple, koopt een apple tv maar wacht op de nieuwste apple tv dan. En koop je nieuwe tv, koopt 1 mee goeie processor en daar staan ook vantegenwoordig al wat apps op. Die apps werken het beste trouwens op een tv zelf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 336 keer
- Recent bedankt: 7 keer
natuurlijk niet, het kost gewoon het driedubbele van een box met vergelijkbare specs ...
... maar dan zonder apple betutteling "da moogde zo nie doen manneke"

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 12 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@Admins to the rescue!

Toegevoegd na 7 minuten 18 seconden:
Ik denk dat het objectief de beste keuze is voor mij maar ik neig nog steeds naar het Apple speeltje. Heb nog nooit iets van Apple gehad en dit is een optie zonder dat ik iets ingrijpends moet veranderen aan mijn gewoontes of andere apparaten.Ratface schreef: 1 dag geleden @x0f Google TV streamer is mijn aanrader. Bouwkwaliteit van zowel de box als afstandsbediening zijn gewoon goed. Het is ook niet de bedoeling dat je met de box gaat smijten he, die hoort gewoon ergens naast of onder de TV te staan.
Enkel het casten zit me dwars. Ik gebruik die functie nogal veel van PC naar TV en van Tablet naar TV. Ik lees wel overal dat er 3rd party apps zijn maar ik vind echt niet veel details of ervaringen. De meeste mensen zitten in 1 ecosysteem met alles en hebben die 3rd party oplossingen dus niet nodig.
Laatst gewijzigd door x0f 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1067 keer
- Bedankt: 674 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Modbreak:
Kunnen we het fanboy/girl gevecht apple vs android achterwege laten?
Kunnen we het fanboy/girl gevecht apple vs android achterwege laten?
Prefereer je Apple? Goed. Prefeer je Android? Ook goed. Hou het kinderachtige 'my toy is better/bigger/shinier than yours' achterwege, geef gewoon wat jouw ervaringen zijn op een serieuze manier.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Het bashen om te bashen op apple,android,windows,… gaat hier gewoon soms heel ver. En de onzin over apple producten ( hoe ze niet werken of iets niet kunnen) ligt bijna altijd bij de eind gebruiker. Plex bestaat al sinds 2015 op de apple tv.
Is dus maar raar dat omdat jij mss een product van voor 2015 gekocht hebt en niet goed vond, je nu de 2025 versie ervan nog altijd afbreekt.
Mijn laatste ervaring met android phones is van 2014. Die was niet echt geweldig. Mijn mening over android 2025 is dus Mute
Heb de shield ook gehad(2017 editie) had ik problemen met stutters in de menu. Zelfde, mijn mening over de 2025 editie is mute ( aangezien ik die niet heb getest)
Is dus maar raar dat omdat jij mss een product van voor 2015 gekocht hebt en niet goed vond, je nu de 2025 versie ervan nog altijd afbreekt.
Mijn laatste ervaring met android phones is van 2014. Die was niet echt geweldig. Mijn mening over android 2025 is dus Mute
Heb de shield ook gehad(2017 editie) had ik problemen met stutters in de menu. Zelfde, mijn mening over de 2025 editie is mute ( aangezien ik die niet heb getest)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb nu een 32" LG LED tv van 2010 en dat is een fantastisch ding. Nog steeds perfect full HD beeld en geweldige sound. Die gaat er pas uit als hij het begeeftPaddestoel schreef: 1 dag geleden Nvidia shield pro is voor mij het beste en ik heb ze allemaal getest.

De NVIDIA is toch al 6 jaar geleden ontworpen met HW van 6 jaar oud (ik weet het mijn TV is 15 jaar oud

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1067 keer
- Bedankt: 674 keer
Ik geloof dat zelfs hun 2015 model nog updates krijgt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
Het is zoals paddestoel schrijft: zit je met al je toestellen bij apple, neem dan apple TVx0f schreef: 1 dag geleden Enkel het casten zit me dwars. Ik gebruik die functie nogal veel van PC naar TV en van Tablet naar TV. Ik lees wel overal dat er 3rd party apps zijn maar ik vind echt niet veel details of ervaringen. De meeste mensen zitten in 1 ecosysteem met alles en hebben die 3rd party oplossingen dus niet nodig.
Anders ga je onvermijdelijk tegenkomen dat het niet altijd werkt zoals je verwacht, zeker met casten.
Ik heb een iphone en een ipad, maar geen apple TV en geen mac, wel een chromecast en PC en dan moet je soms een hoop third party installeren om iets te kunnen doen dat apple dichtgetimmerd heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 771 keer
- Bedankt: 324 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Yep, en de apps die er bij levering niet opstaan kan je nadien gewoon op de TV zelf downloaden.Paddestoel schreef: 1 dag geleden En koop je nieuwe tv, koopt 1 mee goeie processor en daar staan ook vantegenwoordig al wat apps op. Die apps werken het beste trouwens op een tv zelf.
Is niet voor niets rechtstreeks verbonden met tinternet.
En dat moet zelfs geen nieuwe TV zijn. De onze is al van 2019.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- nerph
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik hoor vaak dat netwerk kaarten in Smart TV's niet de allerbeste zijn en dat een Apple of Android TV box hierdoor beter is, minder kans op buffering en zo.
Of dat nu waar is weet ik niet.
Of dat nu waar is weet ik niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Ben daar persoonlijk geen fan van, die tv's hun os werden zelden lang geupdate & staan tegenwoordig vol met spyware/reclame.ivob schreef: 1 dag geleden Yep, en de apps die er bij levering niet opstaan kan je nadien gewoon op de TV zelf downloaden.
Is niet voor niets rechtstreeks verbonden met tinternet.
En dat moet zelfs geen nieuwe TV zijn. De onze is al van 2019.
Gewoon goeie schermkwaliteit en de extern bakje dat je apart kan vervangen/updaten.
Heb zelf een LG met WebOs, maar gebruik enkel de appleTV, de LG heeft zelfs geen toegang tot het internet.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 591 keer
- Bedankt: 717 keer
De kritiek (oa op tweakers) op TV's is inderdaad vaak dat men kiest om te bezuinigen op dat soort dingen. De gebruikte chips zijn vaak niet de beste/recentste en lopen al achter bij lancering. Misschien hoopt men dat mensen sneller hun TV vervangen maar je kan dus evengoed een bakske eraan hangen en dan ben je weer goed voor heel wat jaren en heb je ook geen last van de reclame die ze er steeds meer proberen in te smokkelen. Deze topic alleen al maakt duidelijk dat er heel wat mensen niet tevreden zijn met wat hun TV biedt.
Eigenlijk zou het beter zijn dat de klant de keuze had uit een TV met smartfuncties en eentje zonder (goedkoper). Je kan dan je eigen voorkeur van mediaplayer kiezen met het uitgespaarde geld.
Eigenlijk zou het beter zijn dat de klant de keuze had uit een TV met smartfuncties en eentje zonder (goedkoper). Je kan dan je eigen voorkeur van mediaplayer kiezen met het uitgespaarde geld.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Uh? Waar zou ik die reclame via de OS van de TV dan moeten te zien krijgen?Stroper schreef: 1 dag geleden Ben daar persoonlijk geen fan van, die tv's hun os werden zelden lang geupdate & staan tegenwoordig vol met spyware/reclame.
Je kan een TV zonder internetaansluiting ook niet vergelijken met een TV met wel internetaansluiting.
Hier hangt de TV al bijna zes jaar aan tinternet en ik moet de eerste reclame via de OS nog tegen komen.
De dag dat de TV geen updates meer krijgt, de zenders die ik wil zien niet meer via de eigen apps binnen komen kan er nog altijd een "bakske" aan gehangen worden.* Maar zover is het vooralsnog niet.
De vorige is al meer dan tien jaar oud en doet het ook nog steeds.
*rechtstreeks streamen vanuit de tablet.
Laatst gewijzigd door ivob 1 dag geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1191 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Ik zie niet in hoe het gesprek over een platform niet relevant kan zijn als het gaat over de keuze van een platform.
Als een fruitnaam voor sommigen als een rode lap op een stier werkt, kan ik zonder moeite de vergelijking maken met de printermarkt.
HP heeft - net als het fruitmerk - al meermaals getoont dat ze onbetrouwbaar zijn en functionaliteiten onmogelijk maken, voor HP printers was dat "vervangtoners".
Het is relevant om te weten wat de track record is van een bedrijf, zodat je voor je uw keuze maakt voor een platform weet welk vlees je in de kuip hebt. Net als in de financiële wereld zijn prestaties uit het verleden geen garantie voor de toekomst, maar het is al minstens een waarschuwing.
Ik gruw van bedrijven en platformen die voor mij de keuze maken (vooraf en achteraf) wat ik wel en niet met een product en/of platform mag doen, los van het feit of dat platform dat aankan of niet.
Bij HP en MS levert dat - terecht - verontwaardigde reacties op, bij Apple fans
.
PS: ik kocht en retourneerde mijn AppleTV in 2013, een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
Als een fruitnaam voor sommigen als een rode lap op een stier werkt, kan ik zonder moeite de vergelijking maken met de printermarkt.
HP heeft - net als het fruitmerk - al meermaals getoont dat ze onbetrouwbaar zijn en functionaliteiten onmogelijk maken, voor HP printers was dat "vervangtoners".
Het is relevant om te weten wat de track record is van een bedrijf, zodat je voor je uw keuze maakt voor een platform weet welk vlees je in de kuip hebt. Net als in de financiële wereld zijn prestaties uit het verleden geen garantie voor de toekomst, maar het is al minstens een waarschuwing.
Ik gruw van bedrijven en platformen die voor mij de keuze maken (vooraf en achteraf) wat ik wel en niet met een product en/of platform mag doen, los van het feit of dat platform dat aankan of niet.
Bij HP en MS levert dat - terecht - verontwaardigde reacties op, bij Apple fans

PS: ik kocht en retourneerde mijn AppleTV in 2013, een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen
- Dizzy
- Elite Poster
Heel dat gedoe over de fanboys snap ik niet goed. Ik heb ondertussen heel wat producten van dat merk maar nog altijd beschouw ik me niet als fan. Ik ben ook niet voorstander van alle beslissingen die dat bedrijf neemt... maar dat ben ik zeker ook niet bij "do no evil" Google. Het zijn grote bedrijven die vooral bezig zijn met winst maken en geld verdienen, voor onze schone ogen zullen ze niets doen of laten.
Ik snap ook de kritiek op de beperkingen die er zijn om commerciële redenen MAAR dat laat iedereen nog altijd toe om voor zichzelf te beslissen of men een product wil of niet. Er zijn klanten voor wie die beperkingen niet spelen en die het product om andere redenen net wel interessant vinden: kwaliteit, veiligheid, updates en gebruiksgemak zijn er maar enkele. Deze mensen allemaal als fanboy bestempelen is verkeerd en gaat te ver.
Wie al android producten heeft, kan beter voor een box op dat systeem kiezen, wie al iets van Apple had kan beter bij Apple terecht want je krijgt extra gebruiksgemak/mogelijkheden. Laat iedereen toch gewoon zelf kiezen wat ze willen gebruiken en wees blij met waar jij gelukkig mee bent.
Ik snap ook de kritiek op de beperkingen die er zijn om commerciële redenen MAAR dat laat iedereen nog altijd toe om voor zichzelf te beslissen of men een product wil of niet. Er zijn klanten voor wie die beperkingen niet spelen en die het product om andere redenen net wel interessant vinden: kwaliteit, veiligheid, updates en gebruiksgemak zijn er maar enkele. Deze mensen allemaal als fanboy bestempelen is verkeerd en gaat te ver.
Wie al android producten heeft, kan beter voor een box op dat systeem kiezen, wie al iets van Apple had kan beter bij Apple terecht want je krijgt extra gebruiksgemak/mogelijkheden. Laat iedereen toch gewoon zelf kiezen wat ze willen gebruiken en wees blij met waar jij gelukkig mee bent.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 720 keer
Er zijn mensen die rationeel voor de ene of de andere kiezen, maar laat ons eerlijk zijn, het heeft soms wat weg van een religie (in beide richtingen)...
Ik kan in mijn omgeving zoveel mensen opnoemen die een iphone kopen voor €800+ terwijl ze quasi niets doen met hun toestel, dus dat zou perfect op eentje van €200 kunnen.
En lang mee gaan? In diezelfde omgeving zie ik hen dikwijls al na 2 tot 3 jaar wisselen wegens 'onwerkbaar traag en batterij is waardeloos'.
Mij niet gelaten hoor, maar rationeel kan je dat niet meer noemen. Noem het fanboy/religie/peer pressure/snobisme, maakt mij niet uit, maar het is geen doordachte aankoop bij hen.
Ik kan in mijn omgeving zoveel mensen opnoemen die een iphone kopen voor €800+ terwijl ze quasi niets doen met hun toestel, dus dat zou perfect op eentje van €200 kunnen.
En lang mee gaan? In diezelfde omgeving zie ik hen dikwijls al na 2 tot 3 jaar wisselen wegens 'onwerkbaar traag en batterij is waardeloos'.
Mij niet gelaten hoor, maar rationeel kan je dat niet meer noemen. Noem het fanboy/religie/peer pressure/snobisme, maakt mij niet uit, maar het is geen doordachte aankoop bij hen.
-
- Elite Poster
Bij apple zijn er inderdaad beperkingen, meer zeggen we ook niet.
Als je kan leven met die beperkingen en bereid bent om meer te betalen om niks extra te krijgen dan is apple je ding.
- jutuiz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 221 keer
- Bedankt: 63 keer
Ik heb een Nvidia Shield van 2020. Mijn originele Shield is naar m'n dochter gegaan en is vermoedelijk nog eens 5 jaar ouder. Die originele is dus al bijna 10 jaar oud, en werkt nog als op dag 1. Geen idee hoe Nvidia dat doet, maar het werkt. M'n strategie is dus: een zo dom mogelijke TV kopen, zeker niet bijbetalen voor allerlei software snufjes, en er gewoon een Shield aan hangen.
Geen ervaring met Apple hardware. We hebben wel Apple-TV intussen via subabonnement van Amazon Prime. Mooie series wel.
Ik heb voor m'n ouders en schoonouders een Mi Box gekocht, maar... als de Nvidia Shield in Champions League speelt, zit de Mi Box nog in provinciale te spelen.
Geen ervaring met Apple hardware. We hebben wel Apple-TV intussen via subabonnement van Amazon Prime. Mooie series wel.
Ik heb voor m'n ouders en schoonouders een Mi Box gekocht, maar... als de Nvidia Shield in Champions League speelt, zit de Mi Box nog in provinciale te spelen.
-
- Elite Poster
Best mogelijk maar zoals ik reeds schreef gebruik ik Android noch Apple OS.thmj schreef: 22 uren geleden Hier al ene Philips met Android van 2018 en die apps werken niet meer.
Wegens te oude Androidversie.
En wanneer de TV zelf niet meer "smart" is dan is er nog altijd de mogelijkheid om de apps op de tablet semi-automatisch te spiegelen naar de TV (TV en tablet in zelfde ecosysteem).
En ik heb destijds al zeker niet teveel voor de TV betaald. Eerst even bij Vandenborre in de de toonzaal gaan kijken wat we precies wilden (zonder hele uitleg verkoper want na 5 min. waren we er al achter dat die er minder van af wist dan wij) en nadien gewoon in Nederland besteld en van daaruit thuis afgeleverd en zelfs geïnstalleerd. Voor 2/3 van de prijs van de goedkoopste aanbieder in België.
Maar je moet uiteraard daar eerst zelf wat tijd insteken om het een en ander te vergelijken en uit te zoeken.
Sol Invictus!
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 637 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Friendly reminder:
Dit is de vraag van de TS, dus graag geen discussie over al dan niet fanboy zijn.
viewtopic.php?p=1032241#p1032241
Eigen ervaring (staat al in een ander topic ook).
Oude Samsung TV (2014) waarmee we met Kodi op Rpi naar VRT en sporadisch GoPlay en VTM keken alsook NPO (2 voor 12). Omdat de GoPlay en VTM add-ons niet meer werkten en apps op de TV ook al outdated waren een Google streamer 4K aangeschaft waarmee we nu probleemloos kunnen kijken naar VRT, VTM, Vier, NPO, Netflix, AppleTV en F1TV.
We kijken enkel HD dus geen ervaring met 4K content.
De TV wordt wel vervangen omdat er enkele donkerdere panelen in het scherm zijn gekomen. Dat is al een tijdje zo en werd deels en tijdelijk opgelost door de TV een tijdje zonder spanning te zetten maar het begint te veel op te vallen.
We gaan opnieuw voor een Samsung (iets groter en 4K) zonder rekening te houden met de TV sotware.
Dit is de vraag van de TS, dus graag geen discussie over al dan niet fanboy zijn.
viewtopic.php?p=1032241#p1032241
Eigen ervaring (staat al in een ander topic ook).
Oude Samsung TV (2014) waarmee we met Kodi op Rpi naar VRT en sporadisch GoPlay en VTM keken alsook NPO (2 voor 12). Omdat de GoPlay en VTM add-ons niet meer werkten en apps op de TV ook al outdated waren een Google streamer 4K aangeschaft waarmee we nu probleemloos kunnen kijken naar VRT, VTM, Vier, NPO, Netflix, AppleTV en F1TV.
We kijken enkel HD dus geen ervaring met 4K content.
De TV wordt wel vervangen omdat er enkele donkerdere panelen in het scherm zijn gekomen. Dat is al een tijdje zo en werd deels en tijdelijk opgelost door de TV een tijdje zonder spanning te zetten maar het begint te veel op te vallen.
We gaan opnieuw voor een Samsung (iets groter en 4K) zonder rekening te houden met de TV sotware.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster
Uiteraard zijn er mensen die puur op merk kiezen maar elke Apple gebruiker gelijkschakelen met fanboy is te gek, zou dat niet komen van fans van andere merken kan je je dan ook afvragen
Mijn eerste iphone was een SE, ook omdat ik ze te duur vond. Ik gebruik mijn GSM echter tegenwoordig erg veel als fototoestel en dan ben je met een SE niets. Ik heb een iPhone13pro tweedehands gekocht hier via UB. Dus niet de volle prijs maar wel een zo goed als nieuw toestel dat ik nu nog altijd gebruik, we zitten binnenkort aan de 17-reeks. 800 EUR over 4 jaar is ook 200 EUR maar ik heb wel 4 jaar met een pro model rondgelopen dat wel beter is voor wat ik nodig heb. Het toestel is nog altijd goed en kan nog een tijd mee. Ik wil niet het duurste, ik wil het beste voor wat ik eraan kan/wil geven en dat het best doet wat ik nodig heb. Is dat een religie?
Trouwens er bestaan -tig android toestellen die ook over de duizend euro gaan, zijn dat dan geen fanboys? Ik heb een Android gehad (Motorola) was ongeveer 200 EUR maar al na 2 jaar moeten vervangen wegens onbruikbare batterij. Scherm was ook kapot. Zo ben ik op de SE uitgekomen waar ik wel tevreden over was maar te beperkt voor nieuwe behoeften (fotografie).
Je kan een batterij vervangen maar vaak is dat enkel rendabel als je toestel wat gekost heeft en nog lang mee gaat.
Ondertussen heb ik meerdere apparaten van hetzelfde merk en dat werkt gewoon goed samen. Dat is naast functionaliteit ook gebruiksgemak.
Een Mac Mini zou het compleet maken maar ik twijfel nog omdat ik op computergebied wel dingen gebruik die enkel op windows draaien. Het is dus niet zo zwart/wit als men hier voorstelt. Op dat vlak ben ik dan ineens een microsoft boy
Indien mensen enkel Apple zouden kopen om meer te betalen en niets extra in de plaats te krijgen dan zouden ze niet in deze positie zitten. Laat iedereen voor zichzelf uitmaken wat ze kopen en om welke reden. Geef de redenen op waarom jij jouw keuze gemaakt hebt, dat is wat de TS vroeg.

Mijn eerste iphone was een SE, ook omdat ik ze te duur vond. Ik gebruik mijn GSM echter tegenwoordig erg veel als fototoestel en dan ben je met een SE niets. Ik heb een iPhone13pro tweedehands gekocht hier via UB. Dus niet de volle prijs maar wel een zo goed als nieuw toestel dat ik nu nog altijd gebruik, we zitten binnenkort aan de 17-reeks. 800 EUR over 4 jaar is ook 200 EUR maar ik heb wel 4 jaar met een pro model rondgelopen dat wel beter is voor wat ik nodig heb. Het toestel is nog altijd goed en kan nog een tijd mee. Ik wil niet het duurste, ik wil het beste voor wat ik eraan kan/wil geven en dat het best doet wat ik nodig heb. Is dat een religie?
Trouwens er bestaan -tig android toestellen die ook over de duizend euro gaan, zijn dat dan geen fanboys? Ik heb een Android gehad (Motorola) was ongeveer 200 EUR maar al na 2 jaar moeten vervangen wegens onbruikbare batterij. Scherm was ook kapot. Zo ben ik op de SE uitgekomen waar ik wel tevreden over was maar te beperkt voor nieuwe behoeften (fotografie).
Je kan een batterij vervangen maar vaak is dat enkel rendabel als je toestel wat gekost heeft en nog lang mee gaat.
Ondertussen heb ik meerdere apparaten van hetzelfde merk en dat werkt gewoon goed samen. Dat is naast functionaliteit ook gebruiksgemak.
Een Mac Mini zou het compleet maken maar ik twijfel nog omdat ik op computergebied wel dingen gebruik die enkel op windows draaien. Het is dus niet zo zwart/wit als men hier voorstelt. Op dat vlak ben ik dan ineens een microsoft boy

Indien mensen enkel Apple zouden kopen om meer te betalen en niets extra in de plaats te krijgen dan zouden ze niet in deze positie zitten. Laat iedereen voor zichzelf uitmaken wat ze kopen en om welke reden. Geef de redenen op waarom jij jouw keuze gemaakt hebt, dat is wat de TS vroeg.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
- Bedankt: 153 keer
Durf je de kostprijs van beide toestellen ook vermelden? Een Dacia is ook geen Porsche hé.jutuiz schreef: 21 uren geledenIk heb voor m'n ouders en schoonouders een Mi Box gekocht, maar... als de Nvidia Shield in Champions League speelt, zit de Mi Box nog in provinciale te spelen.

Denk dat de TS niet alleen nood heeft welk snufje welk toestel heeft maar ook wat alles moet kosten.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Klopt idd, ik had mijn ervaring met een ipad voor ogen die ik gekocht had om voor op reis wat films te zetten om te bekijken (wat dus niet niet gaat afaik, tenzij jailbreaking etc..). Als je een externe plex server of zo hebt dan kan het wel (zowel op ipad als apple tv). Soit, die ervaring met de ipad was voor mij een eye-opener om verder niet in het apple universum te stappen en het te houden bij die ene ipad. Los daarvan wel een degelijk toestel met lange levensduur (maar te duur in mijn beleving met de gekende beperkingen...)Stroper schreef: 1 dag geleden Dat is perfect mogelijk op een AppleTV met VLC, Infuse of de Plex client ( met externe server).
Zelf heb ik google TV en de nvidia shield en over beiden uiterst tevreden (oa ook smarttube om reclame te vermijden op youtube)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik gebruik een mini pc met Windows 11. Via kodi kan ik alles in hdr bekijken. Reden is dat ik wil afspelen wat ik wil zonder afhankelijk te zijn. Bv smart tv die geen updates meer krijgt, apps niet beschikbaar op Android Apple device etc.. .
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1191 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Zo doe ik het in onze waskamer. Ik gebruik de TV daar niet zo vaak, en als ik dan de Google TV Chromecast opstartte, herstartte die ongevraagd met updates. En soms de apps ook nog eens. De Chromecast die ik daar had, heb ik dus verkocht.
Met een W11 laptop en een docking station gaat het - daar alvast - super vlot. PC start op in 10sec en dan via VRT Max website kan ik supersnel beginnen kijken.
Beneden in de living, waar de Chromecast wat vaker gebruikt wordt, speelt dat issue minder/niet.