Tadaam mobile ervaringen

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
ghostboy1993
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 15 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Zijn er hier mensen die Tadaam Mobile hebben of aan denken te nemen ?

Voor de mensen die het al hebben hoe is de kwaliteit ? haal je +- De beloofde vertraagd snelheid 5 Mbits ?

Voor de mensen die het denken te nemen ( zoals ik ) :
Waarom zou je het nemen ?
Waarom zou je het juist niet nemen ?
Mis je de fysieke simkaart toch ?
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Uit mijn ervaring is het Telenet/BASE netwerk het slechste van België, en daardoor zou ik het persoonlijk niet nemen.
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 12 keer

Voor mobiel gebruik heb ik maar enkele GB per maand nodig maar ik overweeg het ook als backup voor de vaste lijn (waarvoor ik nu een lyca kaartje heb).

Ik twijfel echter tussen tadaam en BASE 39. BASE is duurder (29 EUR + 0,1 euro per GB boven de 300GB) maar je hebt geen beperkingen (buitenland bellen, betaalnummers, smalband) en een fysieke simkaart is flexibeler om snel van toestel te wisselen en om een 5g router te vinden.

Het BASE netwerk is zeer goed waar ik zit.
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Ja ik moet toegeven dat het een tijdje geleden is dat ik BASE klant was, dus het kan zijn dat het hier ook verbeterd is.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Als backup zou ik het eerder niet nemen.

Ik gebruik zelf Hey Telecom als hoofdconnectie en een cheap VDSL als backup. Beiden quasi onbeperkt en failover automatisch via de router.

Maar geval per geval af te wegen. Zitten ook nadelen aan: vaste lijn kan je niet mee op verlof nemen. Is iets duurder (35€/maand). Maar met zeer slechte 4G-snelheden (zelfs nog geen 5G) hier is het wél de meest performantie oplossing.
ghostboy1993
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Nu , Tadaam Mobile enkel bekeken , Qua Base/Telenet netwerk ( 4G ) heb ik hier kei goed bereik . Was vroeger ook Base Prepaid klant , enkel paar blind spots in mijn stad ( Genk ) maar kan wel zeggen als je dan eens bereik hebt is het kei kei goed !
Maar weet , toen ik nog klant was bij Base was KPN NL nog de eigenaar en ik moet zeggen ze investeerden kei goed !

Bon , Tadaam Mobile leek mij interessant omdat zij tot nu toe qua vertraagd surfen 5Mbits geven ipv 512K zoals iedereen dat ' onbeperkt ' mobiel abo aanbied :roll:
Op dat vlak lijkt Tadaam kei kei interessant en zijn ze innovatief en dan heb ik nog niet gehad dat hun prijs lager dan Mobile Vikings ligt ( 4 Euro per maand minder ! )

Wat mij tegen houd is enkel Dat ze Esim aanbieden .
Zelf heb ik 2 Gsm's en moest het zijn dan kan ik altijd van toestel wissele maar met Esim is dit echter moeilijk .
Ook beetje stom dat buiten de europese unie je ook nie kunt smsse en belle ...
Maar voor de rest kei knap van Tadaam / Telenet wel :angel:
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 42 keer
Provider

Het gebruikt nog altijd Telenet, ik deed eens 170GB in een weekend met Telenet One (ook 300GB, zoals tadaam) en toen werd alles plots veel trager, (bijna) geen data meer in Gent, thuis had ik buiten 6Mbps, een USA roaming SIM had er 36... Volgens Telenet komt het dat USA sneller is omdat het naar USA gaat en terug... ('het verkeer neemt een andere route' ofzo...) Ombudsman telecom ging mee in die uitleg. Test was in dezelfde minuut uitgevoerd op hetzelfde toestel.

Soms kijk ik ook eens naar Tadaam, maar dan denk ik terug aan bovenstaande ervaring, en dan denk ik, als ik het eens echt nodig heb, limiteren ze me toch.
Voor een speedtest in België met een roaming SIM verloopt de verbinding via het radio‑netwerk, dan het
core‑netwerk van het bezoekende land, dan het core‑netwerk van het thuisland en dan het internet naar de Ookla
speedservers.
Voor een speedtest in België met een Telenet SIM verloopt de verbinding via het radio‑netwerk dan het
core‑netwerk en dan het internet naar de Ookla speedservers.
Juist omdat de verbinding tussen Simkaart, telefoon en internet niet dezelfde weg aflegt is een verschil tussen
performance mogelijk.
Enkele voorbeelden:
Gent stad:
Roaming: 50Mbps, One SIM: 20Mbps

Binnen thuis:
Roaming: 5Mbps, One SIM: 1Mbps

Buiten met vrij zicht op de mast:
Roaming: 36Mbps, One SIM: 6Mbps

Ondertussen heeft de mast hier wel een upgrade gekregen, maar mijn vertrouwen is weg... Die 170GB deed ik trouwens aan de andere kant van het land, dus het kan niet dat ze mij lokaal een lagere prioriteit hebben gegeven op de mast.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
bigMODDER
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

ghostboy1993 schreef: 3 dagen geleden Zijn er hier mensen die Tadaam Mobile hebben of aan denken te nemen ?

Voor de mensen die het al hebben hoe is de kwaliteit ? haal je +- De beloofde vertraagd snelheid 5 Mbits ?

Voor de mensen die het denken te nemen ( zoals ik ) :
Waarom zou je het nemen ?
Waarom zou je het juist niet nemen ?
Mis je de fysieke simkaart toch ?
Voor mij is het Telenet Mobile netwerk wel goed , waar ik woon & op werk & onderweg heb ik goed internet ( luister veel internet radio )
Tadaam Mobile zal dus even goed zijn , heb ook tijdje gedacht dit te nemen maar persoonlijk vind ik Esim only niet zo goed , als ze nu ook een simkaart hadden dan zou ik er anders over denken.
Zelf heb ik Telenet Mobile Unlimited , heb dit nu al bijna 1 jaar en ben er super tevreden over , ook "onbeperkt" mobiel internet , maar na 300GB is het idd wel super traag ..
het gemak is ook wel dat als er iets niet werkt aan je simkaart je makkelijk nieuwe kunt aanvragen ( 5 euro ) in een Telenet winkel of via de MyTelenet app ( dit was een must voor mij )
En ook het netwerk is al veel beter geworden , ik heb bijna overal 5G verbinding , nu ja de prijs van dit tariefplan is wel 41,16 ( bij TADAAM 25 euro ) maar bij Proximus ist nog pak duurder voor Mobile Unlimited.

Groeten

Toegevoegd na 2 minuten 15 seconden:
nerph schreef: 3 dagen geleden Ja ik moet toegeven dat het een tijdje geleden is dat ik BASE klant was, dus het kan zijn dat het hier ook verbeterd is.
Netwerk is ondertussen al pak beter geworden kun je hier zien -> https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/5g.html <- hun 5G dekking is zeer goed.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”