Amerika onder President Donald Trump: 2025–2029

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 591 keer
Bedankt: 720 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

@Petrikske Je kan de lijst serieus inkorten door omgekeerd te werken: het is de schuld van:
- iedereen (behalve Putin) ;)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 765 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als creatieve geest (muziek, video, fotografie..) ga ik andere creatievelingen niet op het hoogste schavot zetten hé.
Laat de politiekers hun kop maar eerst in het mandje vallen. 🤣
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Heads will roll aka hespenrol komt spontaan op :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer
Recent bedankt: 1 keer

NASDAQ en S&P 500 hebben de week afgesloten op nieuw recordhoogte. Ze staan nu hoger dan ze ooit tijdens Biden stonden. Alle verliezen nav tarieven etc zijn op korte tijd alweer allemaal weggewerkt. Alle voorspellingen van economische malaise nav Trump 2 komen niet uit, net zoals bij Trump 1 (tot COVID althans).

Wie doet de beresterke Amerikaanse economie wat? Amerika wordt schatrijk (enfin, nog schatrijker). De prijs daarvoor moet uiteraard ergens betaald worden, en dat zal buiten de VS zijn, vooral in landen en regio's die hun handelsbelemmeringen tov de VS niet willen afschaffen (Canada, EU, ...).
Laatst gewijzigd door CCatalyst 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Als ik mijn kennissen in Amerika mag geloven merken ze daar toch niet veel van hoor ... integendeel ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Wel, in ieder geval, ik wou het enkel posten als repliek op zij die altijd wezen dat de beurzen lager stonden dan tijdens Biden. Maar goed nieuws is dit eigenlijk niet. De correctie die er even was op de overgewaardeerde aandelen (vooral tech-aandelen, NASDAQ) is alweer compleet weggeveegd. Ze zijn terug extreem overgewaardeerd: ze kosten veel, veel meer dan ze echt waard zijn.

Wanneer daar dan ooit de grote onvermijdelijke correctie op komt, gaan uw "kennissen" daar idd het grote gelag voor betalen denk ik, zeker als die hun loon van gemiddeld >100k USD/jaar (IT-sector) deels in investeringen beleggingen, wat vaak het geval is voor bv het pensioen. Maar ook buiten de VS zal de prijs betaald worden.

Evenwel, wanneer die grote correctie komt, dat weet ik ook niet. Ik weet enkel dat het nog altijd niet voor meteen zal zijn gelet op hoe snel de beurs hersteld is (tenzij er dingen zouden gebeuren die we nu nog niet weten). Er zit nog heel veel marge op blijkbaar. Trump zal alles doen om te vermijden dat het tijdens zijn termijn gebeurt, maar hij kan ook niet alles controleren, zie Trump 1.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 637 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

– De Amerikaanse economie krimpt in het eerste kwartaal van 2025 sterker dan eerder gedacht en kromp voor het eerst in drie jaar, meldt het ministerie van Handel. Het bruto binnenlands product daalt met 0,5% op jaarbasis.
– De detailhandelsverkopen in de VS dalen met 0,9% ten opzichte van de voorgaande maand.
– Het warenhuis At Home sluit 26 winkels en vraagt faillissementsbescherming aan vanwege de importheffingen van Trump, inflatie en minder klanten. Het bedrijf telt ruim 7.000 werknemers verspreid over 40 staten.

Nothing to see here, carry on.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 1 week geleden Wanneer daar dan ooit de grote onvermijdelijke correctie op komt, gaan uw "kennissen" daar idd het grote gelag voor betalen denk ik, zeker als die hun loon van gemiddeld >100k USD/jaar (IT-sector) deels in investeringen beleggingen, wat vaak het geval is voor bv het pensioen. Maar ook buiten de VS zal de prijs betaald worden.
Mijn "kennissen" zijn zeker niet allemaal vermogend ... het bevriende gezin dat enkele jaren geleden de Amerikaanse droom ging zoeken woont nu op een erf in een grote trailer (met 3 kinderen) ... zij, en de mensen rondom hen zien het zeer somber in. Ze mogen niets verkeerds zeggen over Trump of ze vrezen om volledig buitengesloten te worden, en als 'Belg' staan ze zowiezo al op de zwarte lijst.. Een goeie vriend die 4j geleden van Canada naar New York was verhuist, woont nu met 4 anderen in hetzelfde appartement om de huurprijs van 7000$ te kunnen betalen (200% verhoging op 4j tijd !).

Maar kom, de economie draait en Hollywood blijft blockbusters maken ... dus wat is er nu mis hé :-)
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: 1 week geleden en als 'Belg' staan ze zowiezo al op de zwarte lijst.. Een goeie vriend die 4j geleden van Canada naar New York was verhuist, woont nu met 4 anderen in hetzelfde appartement om de huurprijs van 7000$ te kunnen betalen (200% verhoging op 4j tijd !).
Het enige wat ik me afvraag bij zo'n verhalen is... waarom keren ze dan niet terug? In beide gevallen hebben ze hun oorspronkelijke nationaliteit behouden (tenzij ze die zelf opgezegd hebben natuurlijk), en kunnen ze dus op ieder ogenblik terugkeren als ze willen. Ze kunnen morgen het vliegtuig op en terugkeren, bij wijze van spreken maar het is ook effectief mogelijk.

Ontbreekt er misschien nog iets in het verhaal? Ik wil maar zeggen: tot op vandaag is de net migratie van BE naar de VS, alsook van CA naar de VS, vele malen groter dan omgekeerd. Meer zelfs: de net migratie richting de VS is voor beide landen nog toegenomen in recente jaren. Voor beide landen hoort de VS bij een zeer select kransje van landen waar ze meer inwoners aan verliezen dan ze er aan winnen. Zijn dat dan allemaal mensen die pure miserie gaan opzoeken?
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Je zou je evengoed ook kunnen afvragen waarom mensen die alles wat hier in België gebeurt afbreken (wie het schoentje pas trekke het aan...) niet stante pede verhuizen naar dat utopisch land met die fantastische president...

Ontbreekt er misschien nog iets in het verhaal van die afbrekers? Zijn dat dan mensen die puur in de miserie willen blijven wonen?
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1067 keer
Bedankt: 675 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

En het enige waar men naar kijkt, de beurzen.

De rest wat er gebeurd onder dat regime en wat gaat/is aan het doordruppelen is bijzaak. Vrijheid van meningsuiting staat zwaar onder druk. Persvrijheid, zwaar onder druk. Precedent wordt gewoon van tafel geveegd door een over-gepoliticised supreme court. Maatregelen ter bevordering van milieu, weg. Maatregelen ter bescherming van consument, weg. Rechten voor een behoorlijk stuk van de bevolking zijn ook niet meer van toepassing.

Wel "one bbb" waar zoveel rommel in zit om aan zelfverrijking te doen van de mensen nu in power en hun vriendjes, maar weinig voor de effectieve mensen. Maar die bill zal ongetwijfeld de beurzen wel nog wat de hoogte in duwen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 1 week geleden
Sasuke schreef: 1 week geleden en als 'Belg' staan ze zowiezo al op de zwarte lijst.. Een goeie vriend die 4j geleden van Canada naar New York was verhuist, woont nu met 4 anderen in hetzelfde appartement om de huurprijs van 7000$ te kunnen betalen (200% verhoging op 4j tijd !).
Het enige wat ik me afvraag bij zo'n verhalen is... waarom keren ze dan niet terug?

Ontbreekt er misschien nog iets in het verhaal?.. . Voor beide landen hoort de VS bij een zeer select kransje van landen waar ze meer inwoners aan verliezen dan ze er aan winnen. Zijn dat dan allemaal mensen die pure miserie gaan opzoeken?
Uiteraard, vanop afstand is het makkelijk om dat te zeggen … dat die mensen daar een leven, vrienden, relaties e.d. hebben opgebouwd vergeet je wel even om de dooddoener kracht bij te zetten. Ze zijn niet ‘zomaar ‘ vertrokken uit België, ze zullen dus ook niet zomaar ff snel terugkomen natuurlijk …
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik vrees dat kijken naar de beurzen een iets andere betekenis zou kunnen krijgen.
Trump wil Powell de laan uit, wel als hij echt doorzet dan gaan we eens wat meemaken, overigens gaan de effecten v/d tarieven stilaan beginnen door te komen in de cijfers, trump geeft geen akoord met japan/Canada/ EU / en tot nu toe is daar ook China ook nog bij dacht ik.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: 1 week geleden Uiteraard, vanop afstand is het makkelijk om dat te zeggen … dat die mensen daar een leven, vrienden, relaties e.d. hebben opgebouwd vergeet je wel even om de dooddoener kracht bij te zetten. Ze zijn niet ‘zomaar ‘ vertrokken uit België, ze zullen dus ook niet zomaar ff snel terugkomen natuurlijk …
Nochtans hebben ze dat hier wel allemaal opgezegd, en hebben ze in theorie ook nog altijd vrienden en relaties hier (gezien ze jou nog kennen), het is dus niet dat ze niet flexibel genoeg zijn om dat te kunnen.

Ik denk dat de realiteit is dat de voordelen na de migratie van de VS gewoon nog altijd doorwegen op de nadelen. Er is geen andere verklaring voor het feit dat de net migratie richting de VS zoveel groter is dan omgekeerd.

Bij zo'n gevallen zou ik er heel graag eens dieper op ingaan en toch ook eens willen horen wat dan de voordelen zijn, gezien ze aan jou enkel de nadelen verteld hebben. Want die voordelen zullen er ongetwijfeld ook wel zijn.
fluppie schreef: 1 week geleden overigens gaan de effecten v/d tarieven stilaan beginnen door te komen in de cijfers
Dat zeg je al een tijdje. We staan nu aan het begin van traditioneel het zwakste kwartaal op de beurzen (juli-september), dus als de beurzen wat gas terugnemen is het dan tarieven of gewoon de cyclische beweging? Who knows.
fluppie schreef: 1 week geleden trump geeft geen akoord met japan/Canada/ EU / en tot nu toe is daar ook China ook nog bij dacht ik.
Inderdaad, de EU blijft vasthouden aan haar invoerbelemmeringen (import-BTW, tarieven, invoerrechten) dus de VS houdt vast aan die van haar en op 8 juli zal de 90 dagen schorsing verstrijken en zullen we moeten hopen dat Trump het nog wilt verlengen want de EU heeft geen klop gedaan intussen om de tarieven te vermijden.

De bal ligt in het kamp van de EU. Als de EU het wil kunnen de meeste Amerikaanse tarieven binnen een week geschrapt zijn. Als ze op 8 juli terugkomen, is dat eveneens de schuld van de EU die niet heeft willen onderhandelen. Nogmaals een oproep aan de EU om alle protectionistische maatregelen tov de VS en bepaalde andere bondgenoten per direct te schrappen, zodat wij als consumenten van lagere prijzen kunnen genieten.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 1 week geleden Ik denk dat de realiteit is dat de voordelen na de migratie van de VS gewoon nog altijd doorwegen op de nadelen. Er is geen andere verklaring voor het feit dat de net migratie richting de VS zoveel groter is dan omgekeerd.
Hoe vaak kan de gemiddelde mens alles achter laten om enkele jaren later alles te herdoen in omgekeerde richting?
Iets met de bluts en de buil en op de blaren zitten?
Ik heb als kind de deur destijds achter me dicht getrokken en heb toen zwarte sneeuw gezien.
Maar met hangende pootjes weer naar huis? Nee hoor, riem aantrekken en na regen komt zonneschijn. (hopelijk ook voor die mensen in de US)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bedankt Petrikske, klopt gelijk een bus, wou er zelf geen woorden meer aan vuil maken eigenlijk.
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Maar de vergelijking met het ouderlijke huis verlaten, wat je in principe de ene op de andere dag kan doen, klopt niet. Emigreren naar de VS is een proces van maanden of jaren. Tijd genoeg om zich te informeren over het leven daar. Ik veronderstel (enfin, hoop) dat men dan ook al eens naar ginder gereisd is om toch een idee te hebben van wat het is.

Verder zijn er wel degelijk mensen die terugkeren naar hier. Een klein aantal in het totaal, maar ze bestaan, dus het is perfect mogelijk. Weliswaar is de reden vaak opportunistisch: bijvoorbeeld ziekte en men wil terug van de goedkopere gezondheidszorg profiteren oid.

Nogmaals: ik denk dat het verhaal van Sasuke niet volledig is. De nadelen zullen er wel zijn ongetwijfeld, maar er zullen ongetwijfeld ook voordelen zijn die ofwel nooit aan Sasuke verteld zijn of die Sasuke hier eruit filtert, en dat is de reden dat men er toch blijft. Ik zie anders niet in waarom men daar zou blijven. Ik zou ook meteen kunnen opsommen welke de mogelijke voordelen zouden kunnen zijn: het veel hogere loon voor slechts enkele uren extra werken per week, de veel lagere belastingen, goedkopere prijzen voor bepaalde zaken, het beste hoger onderwijs ter wereld (mits je ervoor betaalt), de beste gezondheidszorg ter wereld (mits je ervoor betaalt), minder drukte/files (afh van locatie), vriendelijkere (maar ook oppervlakkerige) mensen, veel meer keuzes in bijna alles, prachtige natuur, boeiende regionale verschillen zonder dat je ooit langs een grens moet passeren, veel beter weer, etc.
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 6 keer

En ook nogmaals, wat weerhoudt jou dan om naar dat utopia te verhuizen?
Echt consequent lijk je niet te zijn. Enkel woorden maar geen daden...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 772 keer
Bedankt: 326 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ieder land heeft zijn eigen voor- en nadelen.
Maar de echte voor- en nadelen ondervind je pas waneer je langdurig in een land verblijft en op regelmatige basis met de bewoners nauw in contact komt.

Dat is iets totaal anders dan er als toerist enkele weken rondtrekken en waar de locals je alleen vertellen wat je als potentiële klant wil horen.

Ik denk dan ook dat Sasuke - met vrienden aan de overkant van de plas - meer gedegen informatie ontvangt over de dagdagelijkse voor- en nadelen dan wat iemand hier alleen maar wil horen op basis van het propaganda getoeter van zijn lokaal idool.

En inderdaad, wanneer je dat getoeter allemaal klakkeloos gelooft en er zelf van overtuigd bent dat de voordelen zo overweldigend zijn tov de nadelen waarom jezelf dan tekort blijven doen en er zelf niet voor gaan?
Geen talent? Geen ondernemingszin? Bang voor het onbekende? Twijfels over de eigen goed nieuws show?
Kortom het echte verhaal over het gebrek aan daadkracht zullen we nooit te horen krijgen. :angel:

Wanneer je zelf genoeg geld hebt om voor alle "voordelen" te betalen krijg je in zowat ieder land het beste wat het te bieden heeft. België daarentegen is één van de landen waar je bijna het beste krijgt van alles wat er voorhanden is zonder je er blauw voor te moeten betalen en waar al die "voordelen" niet alleen voorbehouden zijn voor de happy few.
Moest dat niet het geval zijn dan was ik al lang vertrokken naar het beloofde land (wat dat dan ook moge wezen).
Vooralsnog nog niets gevonden wat - alles in acht genomen - het beter doet dan onze bevoorrechte plek op de wereld.
Is België dan perfect? Belange niet maar dat is niets en geen enkele plek.
Zelfs wat betreft het weer, lang een van de nadelen van België, beginnen we langzaamaan bij de bevoorrechte plekken op aarde te behoren. Alles ten zuiden van midden Frankrijk is nu niet meer de plaats waar je moet zijn om te "genieten" van het weer. Ik prijs me dan ook gelukkig dat ik dat tijdig heb zien aankomen en alles daar nog tijdig verkocht heb om verder te kunnen investeren in....... België. :beerchug:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Jaren geleden ook de droom gehad om hier te vertrekken eenmaal de pensioengerechtigde leeftijd bereikt.
Die droom ondertussen al een hele tijd opgeborgen de redenen waarom uitgebreid verwoord door ivob.
CCatalyst schreef: 1 week geledenMaar de vergelijking met het ouderlijke huis verlaten, wat je in principe de ene op de andere dag kan doen, klopt niet.
Nee dat klopt daarin heb je gelijk, maar alles opgeven om te emigreren zal een heel pak lastiger zijn en de ware aard van het beestje (US) zal pas na lange tijd toonbaar worden en dan is het te laat.
Velen zullen vermoedelijk de laatste spaarcenten moeten aanspreken om die grote plas over te steken, opnieuw sparen om terug te keren zal iets van de hele lange adem worden veronderstel ik, als het uberhaupt al lukt.
CCatalyst schreef: 1 week geledenNogmaals: ik denk dat het verhaal van Sasuke niet volledig is
Ik zie geen reden waarom zijn verhaal niet zou kunnen kloppen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie geen reden waarom zijn verhaal niet zou kunnen kloppen.
Past niet in de eigen propaganda.

Terug naar het "land of the free".
Kan je wel letterlijk beginnen te nemen.
Trump begint zich nl. nu ook al te bemoeien met de rechtstaat buiten het eigen grondgebied en vindt dat iedereen die het met hem eens is, nu ook al in het buitenland, vrij van de "bemoeienissen van het gerecht" moet kunnen blijven.
En wie het niet met hem eens is...... daar zien we de rechtstreekse gevolgen al van.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

https://edition.cnn.com/2025/06/27/poli ... t-decision
rechters kunnen ongrondwettelijke executive orders van trump niet meer nationaal blokkeren.
trump is de uitvoerende macht, executive orders hebben de wetgevende macht vervangen en de rechterlijke macht geeft nu ook een blanco cheque

en inmenging in Israel
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/29 ... anyahu-ni/
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1193 keer
Recent bedankt: 14 keer

Zelfs als je enkel naar de beurzen kijkt, is het toch echt niet zo rooskleurig.
De huidige waardering (close VUAA 23/06/2025 = $118) is maar een fractie hoger dan onder Biden (close VUAA 02/12/2024 = $116), hoewel we een half jaar verder zijn en er ondertussen ook dividenden uitgekeerd zijn.
In het beste geval is dat dus "6 maanden flat", wat niet echt "goed nieuws is".

Logisch ook.
Bedrijven durven niet investeren onder zo'n wispelturige kwiet. Als handelstarieven 's ochtends "great" zijn, kan het tegen de middag al teruggedraaid zijn. Begin in zo'n omgeving maar eens te beslissen over miljoenen/miljardeninvesteringen.
Aankondigingen werkt wel goed. Een kleuter heeft een aandachtsspanne van 2-3 minuten, dus Trump is die aankondiging na 2-3minuten alweer vergeten, maar als bedrijf ben je die 2-3 minuten alvast gerust.

En ondertussen gaat Trump op z'n buik liggen voor Poetin en de Chinezen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik treed Ivob in deze volledig bij. België is zeker niet perfect maar dat is het elders en dus ook in de VS niet. Na veel reizen heb ik nog geen enkele plaats gezien die beter was dan hier.

Wat inderdaad klopt is dat mensen het gras eerder groener inschatten elders omdat ze er amper of niet komen of enkel in een geromantiseerd gegeven als een reis. Als je langer ergens woont en er ook een inkomen moet vinden en een leven uitbouwen dan komen de nadelen duidelijker in beeld. In Nederland bestaat er een langlopend programma over: Ik vertrek. Heel veel van die afleveringen gaan daarover en veel Nederlanders, van nature al avontuurlijker dan de Belg, keren dan ook met hangende pootjes terug of leggen zich neer met de nieuwe nadelen.

Ik ben een aantal keren in de VS geweest en in diverse streken. Buiten enkele uitzonderingen was er eerder veel meer armoede en miserie te vinden. De gewone man heeft het niet gemakkelijk en hangt veel sterker af van toeval. Er zijn weinig winnaars en pakken losers. Het vangnet voor wie pech heeft zit niet vol mazen maar vaak is het er gewoon niet.

Ook op gebied van gezondheid is het er niet beter. De voeding is die naam vaak niet waardig en velen zijn dan ook zodanig vet dat ze elk moment kunnen doodvallen.

Je kan in de VS mooi leven met een dikbetaalde job maar dat is eerder voor de happy few zolang ze geluk hebben en gezond blijven. Persoonlijk ken ik er heel veel die snel terug waren toen deze voorwaarden niet meer vervuld waren.

En ja, wie het toch beter vindt elders kan beter vertrekken. Het feit dat het niet gebeurt betekent enkel dat het toch niet zo eenvoudig is en dat België nog heel veel voordelen heeft.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

De BBB (Big Bad Bill) zal het nog "beter" maken voor Joe with the hat. Een pak mensen (ik las 11 miljoen) zouden hun health care verliezen waardoor ze bv. niet meer aan de nierdialyse kunnen. Het "uitgespaarde" geld moet dienen voor taxcuts (nee, niet voor de lage inkomens of middle class).
Laat ons hopen dat de "vertegenwoordigers van het volk" tijdens de stemming over de BBB het volk vertegenwoordigen en niet hun sponsors.
Bye, Maurice
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 6 dagen geleden Na veel reizen heb ik nog geen enkele plaats gezien die beter was dan hier.
Zwitserland heb je dus nog niet bezocht.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Toch wel en heb er zelfs vrienden (managementfunctie bij InBev) wonen.
Zoals overal elders van toepassing: best leuk als de werkgever alle kosten draagt.
Zoniet als expat onbetaalbaar, zelfs voor de "betere klasse".
En dat zijn niet eens de grootste nadelen.
En inmiddels - na enkele jaren Zwitserland - ook en om meerdere redenen al teruggekeerd naar België/Leuven.

Zoals al meermaals aangehaald, een land kortstondig als toerist bezoeken is iets totaal anders dan er maanden/jaren als expat daadwerkelijk verblijven.

Maar het staat je vrij om zelf te verkassen/emigreren naar Zwitserland.
De afstand kan al geen belemmering zijn.

Soit, laten we het in dit topic bij de VS houden.
In Zwitserland - een land dat eveneens zonder NATO kan zonder overspoeld te worden door de troepen van buitenlandse mogendheden - heeft DT vooralsnog niet veel in de pap te brokken.
Sol Invictus!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 6 dagen geleden
Dizzy schreef: 6 dagen geleden Na veel reizen heb ik nog geen enkele plaats gezien die beter was dan hier.
Vriendin van de dochter heeft vorige week haar ontslag gegeven in Zwitserland (defensie) en komt spoedig naar België om een job en een woning te zoeken (regio Brussel/Mechelen)
Al meermaals herhaald.. Zo slecht zal het hier dan toch niet zijn hé. 😉
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Hier gebeurt helemaal niets, en we zijn het verste weg van wherever er wel iets gebeurt, en dat is een goed ding.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 6 dagen geleden
Toch wel, was wel blij dat ik weg was want de rekeningen bleven komen :lol:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

De druk op de pers wordt weer verhoogd:
– Trump zegt op Fox dat hij overweegt journalisten te verplichten hun bronnen prijs te geven na lekken over vermeende militaire acties tegen Iran, en waarschuwt dat zowel verslaggevers als hun bronnen vervolgd kunnen worden vanwege bedreiging van de nationale veiligheid.
Nu heb ik wel weet van een lek waarvan men weet wat de bron is. Misschien toch geen journalisten in je Signalgroepje zetten?

En ondertussen "feestje" zoals sommigen het noemen:
– Het handelstekort loopt in mei op tot $96,6 miljard, een stijging van 11,1% ten opzichte van april, terwijl de importheffingen bedoeld waren om het tekort te verkleinen. Zowel de import als export dalen, maar de export daalt sterker.
– De Amerikaanse dollarindex daalt in de eerste jaarhelft met 10,8%, de grootste daling sinds 1973.
– Melissa Hortman wordt herdacht in een dienst bijgewoond door Joe Biden, Kamala Harris en meer dan 1.000 anderen. Er is kritiek op het feit dat Trump de uitvaart niet bijwoont en er ook niets over zegt, terwijl haar dood het gevolg is van een politieke aanslag. Volgens zijn openbare agenda brengt hij de dag door bij de Trump National Golf Club in Virginia.
Bye, Maurice
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer

on4bam schreef: 6 dagen geleden De BBB (Big Bad Bill) zal het nog "beter" maken voor Joe with the hat.
Elon Musk zou een nieuwe partij oprichten "voor het volk" als Trump hiermee verder gaat... de twee zitten dus terug volop op ramkoers met elkaar.

De democraten hoeven eigenlijk niets te doen met die twee... al blijf ik me verbazen hoeveel Amerikanen Trump blijven steunen (met het idee dat Amerika Great Again zal worden).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Trump zou Doge op Musk afsturen, pak de popcorn maar alvast :)

Je onderschat de Amerikanen, niets lijkt er te gek. Dat land is compleet verdeeld en een pak mensen zitten vast in hun eigen rabbit hole.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Trump dreigt zelfs Musk te deporteren naar Zuid-Afrika....
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Er is nog plaats op Robbeneiland, het moet niet altijd Venezuela zijn :)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 4 dagen geleden Trump dreigt zelfs Musk te deporteren naar Zuid-Afrika....
Feestje :beerchug: :angel:
Sol Invictus!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Busje komt zo.. 🤣
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”