- iedereen (behalve Putin)

– De Amerikaanse economie krimpt in het eerste kwartaal van 2025 sterker dan eerder gedacht en kromp voor het eerst in drie jaar, meldt het ministerie van Handel. Het bruto binnenlands product daalt met 0,5% op jaarbasis.
– De detailhandelsverkopen in de VS dalen met 0,9% ten opzichte van de voorgaande maand.
– Het warenhuis At Home sluit 26 winkels en vraagt faillissementsbescherming aan vanwege de importheffingen van Trump, inflatie en minder klanten. Het bedrijf telt ruim 7.000 werknemers verspreid over 40 staten.
Mijn "kennissen" zijn zeker niet allemaal vermogend ... het bevriende gezin dat enkele jaren geleden de Amerikaanse droom ging zoeken woont nu op een erf in een grote trailer (met 3 kinderen) ... zij, en de mensen rondom hen zien het zeer somber in. Ze mogen niets verkeerds zeggen over Trump of ze vrezen om volledig buitengesloten te worden, en als 'Belg' staan ze zowiezo al op de zwarte lijst.. Een goeie vriend die 4j geleden van Canada naar New York was verhuist, woont nu met 4 anderen in hetzelfde appartement om de huurprijs van 7000$ te kunnen betalen (200% verhoging op 4j tijd !).CCatalyst schreef: 1 week geleden Wanneer daar dan ooit de grote onvermijdelijke correctie op komt, gaan uw "kennissen" daar idd het grote gelag voor betalen denk ik, zeker als die hun loon van gemiddeld >100k USD/jaar (IT-sector) deels in investeringen beleggingen, wat vaak het geval is voor bv het pensioen. Maar ook buiten de VS zal de prijs betaald worden.
Het enige wat ik me afvraag bij zo'n verhalen is... waarom keren ze dan niet terug? In beide gevallen hebben ze hun oorspronkelijke nationaliteit behouden (tenzij ze die zelf opgezegd hebben natuurlijk), en kunnen ze dus op ieder ogenblik terugkeren als ze willen. Ze kunnen morgen het vliegtuig op en terugkeren, bij wijze van spreken maar het is ook effectief mogelijk.Sasuke schreef: 1 week geleden en als 'Belg' staan ze zowiezo al op de zwarte lijst.. Een goeie vriend die 4j geleden van Canada naar New York was verhuist, woont nu met 4 anderen in hetzelfde appartement om de huurprijs van 7000$ te kunnen betalen (200% verhoging op 4j tijd !).
Uiteraard, vanop afstand is het makkelijk om dat te zeggen … dat die mensen daar een leven, vrienden, relaties e.d. hebben opgebouwd vergeet je wel even om de dooddoener kracht bij te zetten. Ze zijn niet ‘zomaar ‘ vertrokken uit België, ze zullen dus ook niet zomaar ff snel terugkomen natuurlijk …CCatalyst schreef: 1 week geledenHet enige wat ik me afvraag bij zo'n verhalen is... waarom keren ze dan niet terug?Sasuke schreef: 1 week geleden en als 'Belg' staan ze zowiezo al op de zwarte lijst.. Een goeie vriend die 4j geleden van Canada naar New York was verhuist, woont nu met 4 anderen in hetzelfde appartement om de huurprijs van 7000$ te kunnen betalen (200% verhoging op 4j tijd !).
Ontbreekt er misschien nog iets in het verhaal?.. . Voor beide landen hoort de VS bij een zeer select kransje van landen waar ze meer inwoners aan verliezen dan ze er aan winnen. Zijn dat dan allemaal mensen die pure miserie gaan opzoeken?
Nochtans hebben ze dat hier wel allemaal opgezegd, en hebben ze in theorie ook nog altijd vrienden en relaties hier (gezien ze jou nog kennen), het is dus niet dat ze niet flexibel genoeg zijn om dat te kunnen.Sasuke schreef: 1 week geleden Uiteraard, vanop afstand is het makkelijk om dat te zeggen … dat die mensen daar een leven, vrienden, relaties e.d. hebben opgebouwd vergeet je wel even om de dooddoener kracht bij te zetten. Ze zijn niet ‘zomaar ‘ vertrokken uit België, ze zullen dus ook niet zomaar ff snel terugkomen natuurlijk …
Dat zeg je al een tijdje. We staan nu aan het begin van traditioneel het zwakste kwartaal op de beurzen (juli-september), dus als de beurzen wat gas terugnemen is het dan tarieven of gewoon de cyclische beweging? Who knows.fluppie schreef: 1 week geleden overigens gaan de effecten v/d tarieven stilaan beginnen door te komen in de cijfers
Inderdaad, de EU blijft vasthouden aan haar invoerbelemmeringen (import-BTW, tarieven, invoerrechten) dus de VS houdt vast aan die van haar en op 8 juli zal de 90 dagen schorsing verstrijken en zullen we moeten hopen dat Trump het nog wilt verlengen want de EU heeft geen klop gedaan intussen om de tarieven te vermijden.fluppie schreef: 1 week geleden trump geeft geen akoord met japan/Canada/ EU / en tot nu toe is daar ook China ook nog bij dacht ik.
Hoe vaak kan de gemiddelde mens alles achter laten om enkele jaren later alles te herdoen in omgekeerde richting?CCatalyst schreef: 1 week geleden Ik denk dat de realiteit is dat de voordelen na de migratie van de VS gewoon nog altijd doorwegen op de nadelen. Er is geen andere verklaring voor het feit dat de net migratie richting de VS zoveel groter is dan omgekeerd.
Nee dat klopt daarin heb je gelijk, maar alles opgeven om te emigreren zal een heel pak lastiger zijn en de ware aard van het beestje (US) zal pas na lange tijd toonbaar worden en dan is het te laat.CCatalyst schreef: 1 week geledenMaar de vergelijking met het ouderlijke huis verlaten, wat je in principe de ene op de andere dag kan doen, klopt niet.
Ik zie geen reden waarom zijn verhaal niet zou kunnen kloppen.
Past niet in de eigen propaganda.Ik zie geen reden waarom zijn verhaal niet zou kunnen kloppen.
Vriendin van de dochter heeft vorige week haar ontslag gegeven in Zwitserland (defensie) en komt spoedig naar België om een job en een woning te zoeken (regio Brussel/Mechelen)
Toch wel, was wel blij dat ik weg was want de rekeningen bleven komen
Nu heb ik wel weet van een lek waarvan men weet wat de bron is. Misschien toch geen journalisten in je Signalgroepje zetten?– Trump zegt op Fox dat hij overweegt journalisten te verplichten hun bronnen prijs te geven na lekken over vermeende militaire acties tegen Iran, en waarschuwt dat zowel verslaggevers als hun bronnen vervolgd kunnen worden vanwege bedreiging van de nationale veiligheid.
– Het handelstekort loopt in mei op tot $96,6 miljard, een stijging van 11,1% ten opzichte van april, terwijl de importheffingen bedoeld waren om het tekort te verkleinen. Zowel de import als export dalen, maar de export daalt sterker.
– De Amerikaanse dollarindex daalt in de eerste jaarhelft met 10,8%, de grootste daling sinds 1973.
– Melissa Hortman wordt herdacht in een dienst bijgewoond door Joe Biden, Kamala Harris en meer dan 1.000 anderen. Er is kritiek op het feit dat Trump de uitvaart niet bijwoont en er ook niets over zegt, terwijl haar dood het gevolg is van een politieke aanslag. Volgens zijn openbare agenda brengt hij de dag door bij de Trump National Golf Club in Virginia.
Elon Musk zou een nieuwe partij oprichten "voor het volk" als Trump hiermee verder gaat... de twee zitten dus terug volop op ramkoers met elkaar.on4bam schreef: 6 dagen geleden De BBB (Big Bad Bill) zal het nog "beter" maken voor Joe with the hat.