FritzBoxen & Co. in de aanbieding

Hierin kan je goede deals melden aan je mede-userbase leden
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 628 keer
Bedankt: 392 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

https://winfuture.de/news,151782.html
FritzBoxen & Co. in de aanbieding:
MediaMarkt en Saturn starten AVM-kortingsactie

Alleen voor korte tijd vinden bij MediaMarkt en Saturn de AVM-merkdagen plaats. FritzBoxen, WLAN-repeaters, Powerline-adapters en smart home-producten zijn tot en met donderdag flink afgeprijsd. Wij laten jullie de beste aanbiedingen uit de webshops zien.

Afbeelding

FritzBoxen & Co. in de aanbieding:
MediaMarkt en Saturn starten AVM-kortingsactie

Alleen voor korte tijd vinden bij MediaMarkt en Saturn de AVM-merkendagen plaats. FritzBoxen, WLAN-repeaters, Powerline-adapters en smart home-producten zijn tot donderdag flink afgeprijsd. Wij laten je de beste deals uit de online winkels zien.

AVM-merkendagen zijn begonnen – maar alleen tot 26 juni

Ben je op zoek naar een nieuwe FritzBox, wil je je wifi uitbreiden met Fritz!Repeaters of je smart home upgraden met Fritz!DECT-producten? Dan is dit het moment: MediaMarkt en Saturn geven tot wel 39% korting tijdens de AVM-merkendagen. Let op: de actie loopt maar tot 26 juni 2025 om 9:00 uur.

Hieronder vind je de bestsellers uit beide webshops en de favorieten van de redactie van WinFuture. Veel sterk afgeprijsde routers (DSL, kabel en glasvezel) en AVM-accessoires zijn momenteel voor bodemprijzen verkrijgbaar.

Topdeals van AVM bij MediaMarkt en Saturn:
  • AVM FritzBox 5590 Fiber (glasvezel) – €219
https://www.mediamarkt.de/de/product/_a ... 05606.html
  • AVM FritzBox 5690 Pro (DSL + glasvezel) – €299
  • AVM Fritz!Repeater 3000 AX (Wi-Fi 6) – €139
  • AVM Fritz!Powerline 1260E WLAN-set – €109
  • AVM FritzBox 6670 Cable (kabel) – €199
https://www.mediamarkt.de/de/product/_a ... 23925.html
  • AVM Fritz!DECT Repeater 100 DECT-ULE – €62
  • AVM FRITZ!Smart Energy 250 – €88
  • AVM FRITZ!DECT 302 Thermostaat – €48
  • AVM FRITZ!Mesh Set 4200 (set van 2) – €289
  • AVM FritzBox 7590 AX + 1200 AX (set) – €259
Goede keuze voor DSL, kabel en glasvezel

De AVM-korting bij MediaMarkt en Saturn geldt voor 16 producten. Als we kijken naar de FritzBoxen, vallen vooral de topmodellen op. Voor glasvezelaansluitingen is de FritzBox 5590 Fiber nu verkrijgbaar voor slechts €219, en de FritzBox 6670 Cable voor kabelinternet gaat voor €199 over de toonbank. De FritzBox 7590 voor DSL-aansluitingen wordt daarentegen alleen in een bundel met de Fritz!Repeater 1200 AX aangeboden, samen voor €259.

Wie FritzBox zegt, moet natuurlijk ook Fritz!Repeater zeggen. Voor een betere wifi-dekking zijn onder andere de Fritz!Repeater 3000 AX voor €139 en de Fritz!Repeater 6000 voor €189 te verkrijgen. MediaMarkt en Saturn bieden ook de nieuwe Fritz!Mesh 4200-sets aan, maar het los kopen van de afzonderlijke repeaters is soms aanzienlijk goedkoper. Daarom raden we op dit moment de aanschaf van de 2- of 3-delige sets niet aan.

Daarentegen valt er binnen het smart home-segment weer flink te besparen met echte bodemprijzen. De webshops bieden onder andere de AVM Fritz!DECT 302 radiatorthermostaat aan voor €48 en de Fritz!Smart Energy 250 stroommeter voor €88.

Ook verkrijgbaar zijn de magnetische deur-/raamcontactsensor AVM Fritz!DECT 350 voor €27 en de Fritz!DECT 200 slimme stekker voor €41.

Meer deals vind je rechtstreeks op de actiespagina’s van MediaMarkt en Saturn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
Bedankt: 3743 keer
Recent bedankt: 16 keer
Provider

MediaMarkt en Saturn in Duitsland :wink:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
Bedankt: 228 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Maar niemand verhindert je toch om ze op de Duitse site van Mediamarkt aan te schaffen? Of wél?
Computer(k)nul
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Duitse MediaMarkt en Saturn sites leveren enkel naar Duitsland.
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 23 keer

Net de fritz repeater 3000ax gekocht op amazon be voor 129 euro
https://www.amazon.com.be/-/nl/dp/B0BLP ... asin_title
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

De AVM FritzBox 5690 Pro staat bij Bol ook opnieuw op 299€. De 3000ax staat nu enkele euro duurder, maar staat ook regelmatig op 126€.

Bij Amazon (de) trouwens opnieuw Prime Days van 8-11juli, AVM doet dan ook steeds mee.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

Bol is ondertussen gezakt met nog prijzen op AVM. De 5690pro kost er nu 267€. Ik bestelde er net ook ene.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Vergeet niet dat de Fritz!Box 5690 Pro geen XGS-PON ondersteunt, dus max. 1 Gbps Fiber (GPON)
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Hoe heb jij je Fritzbox aangesloten gekregen op de ONTP? Want ik zoek nog steeds achter die informatie maar kan nergens iets vinden.
Kennis van me wil dit ook, maar durft geen Fiber modem te kopen tot die weet hoe dat gaat.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 720 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Aangezien het hier overloopt van edpnet klanten met een FB.
Welke is de "beste" modem+router om aan te schaffen voor fiber op edpnet?
Ik heb fiber XS en voel geen noodzaak om dat te upgraden.

En vooral, heeft het eigenlijk zin om redelijk zwaar te investeren in zo'n modem als er al een 7530 hangt te werken?
Nordic
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

Hier is het nog voor het DSL gedeelte te gebruiken.
De plannen van Fiberklaar zijn opgeborgen door hen.
Op mijn 2e verblijf is er zelfs nooit sprake geweest van een glasvezel aanleg, dus kan nog wel even dienen.
Is hier nu om een 7490 die op is te vervangen. Ik ging voornamelijk voor deze om een 6Ghz wifi te hebben.

Ik ben eens benieuwd of ik de config van de 7490 1 op 1 kan overzetten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Joop schreef: 4 dagen geleden Hoe heb jij je Fritzbox aangesloten gekregen op de ONTP? Want ik zoek nog steeds achter die informatie maar kan nergens iets vinden.
Kennis van me wil dit ook, maar durft geen Fiber modem te kopen tot die weet hoe dat gaat.
Dat is toch heel eenvoudig:
  • je verbindt de ONTP via een gepaste fiberkabel met de Fritz!SPS GPON module van de Fritz!Box Fiber (5530, 5590, 5690Pro).
  • je geeft aan de EDPnet Helpdesk het modem-ID (AVMGxxxx) dat je terugvindt op de Fritz!Box Fiber.
  • je kiest EDPNET als provider en vult jouw PPPoE gegevens in. Verder moet je niets instellen.
cadsite schreef: 4 dagen geleden Ik heb fiber XS en voel geen noodzaak om dat te upgraden.
En vooral, heeft het eigenlijk zin om redelijk zwaar te investeren in zo'n modem als er al een 7530 hangt te werken?
Neen, absoluut niet.
De Fritz!Box 7530 is primair ontworpen als een DSL-modemrouter. Wanneer je deze echter als router achter een fibermodem gebruikt, maakt hij gebruik van zijn LAN1-poort als WAN-poort. Deze LAN-poorten zijn Gigabit Ethernet-poorten.

De theoretsiche WAN>LAN snelheid is dus maximaal 1 Gbps. In de praktijk kan de daadwerkelijke doorvoersnelheid iets lager liggen (overhead, interne verwerking van de Fritz!Box, etc ...).
De WiFI van de 7530 (zonder AX) is WiFi 5 (met maximale bruto snelheden van 866 Mbit/s op de 5 GHz band en 400 Mbit/s op de 2.4 GHz ..
De AX biedt hogere draadloze snelheden (tot 1800 Mbit/s op 5 GHz en 600 Mbit/s op 2.4 GHz). Maar natuurlijk nog altijd beperkt door de 1 Gbps WAN poort.

Voor een EDPNet XS aansluiting (150/50) is de 7530 dus nog altijd perfect bruikbaar (Proximus levert de GPON Fibermodem).
Nordic schreef: 4 dagen geleden Is hier nu om een 7490 die op is te vervangen. Ik ging voornamelijk voor deze om een 6Ghz wifi te hebben.
Ik ben eens benieuwd of ik de config van de 7490 1 op 1 kan overzetten.
In principe wel.
Tijdens het overzetten kan je aanvinken welke instellingen je wilt overzetten.
Ik zou ze allemaal aanvinken, met uitzondering van de Provider settings (deze zijn gewijzigd in OS 8.xx).
Daarna kan je in de nieuwe Fritz!Box EDPNet kiezen als provider en jouw PPPoE login invullen
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Philippe vraagje.

Vriend van me overweegt een fiber modem te bestellen. G.PON zal zeker werken, maar kan die ook meteen een CGS.PON bestellen en die gebruiken ook al is er (misschien) slecht G.PON? Of moet je meteen de juiste module bestellen of het werkt niet?
Ik doel erop dat de snelheid later kan verhogen, is het zinvol meteen XGS.PON te laten steken, of kan dit niet? Ik heb er geen kaas van gegeten.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Plaats reactie

Terug naar “Goede deals”