En waar ontzeg ik dan iemand zijn voordeel? Ik gun het iedereen want het is logisch zo'n groot voordeel aan te nemen. Dat doet niets af van de absurditeit van het systeem. Je zegt dat iedereen ervan zou kunnen genieten maar als ik ervan geniet is het toch een probleem. Je ontzegt het anderen dus wel degelijk.ivob schreef: 1 dag geleden En ik geniet inderdaad met volle teugen van de matheuseffecten. Maar ik ontzeg ze dan ook niemand en zit niet te preken dat ze een ander ontnomen moeten worden. Klein verschilletje met wat jij bij herhaling in woorden preekt maar in daden juist niet doet.
Van mij mag iedereen die er voor werkt de salarisauto en alle andere fiscale voordelen zo lang mogelijk behouden en streven naar optimalisatie van de wettelijk voorziene voordelen.
En ik behoor ook niet tot de groep naievelingen die denkt dat wanneer ze zelf wat fiscale voordelen opgeven dit dan rechtstreeks ten goede komt van wie het echt nodig heeft. Integendeel.
We komen trouwens overeen, iedereen (ook ik dus) mag zijn voordeel zo lang mogelijk behouden. Dat is de discussie niet, wel dat het systeem onhoudbaar is op termijn. Er is maw een verschil tussen wat we graag zouden willen en wat realistisch is op termijn.
Ik geef je ook gelijk dat het afbouwen niet direct noch volledig ten goede zal komen aan wie het nodig heeft maar het uitdelen aan wie het niet nodig heeft nog minder.
Dat bepaalde argumenten terugkeren is ook logisch, het gaat nl over een hot topic in België en zoals bij elk onderwerp zijn de argumenten niet eindeloos. Op hetzelfde argument pro zal dus eenzelfde argument contra volgen. Salariswagens zullen nog wel besproken worden en gegarandeerd zullen er weinig nieuwe argumenten opduiken. We kunnen alle onderwerpen die ooit al eens besproken zijn en waar de argumenten al gegeven zijn, schrappen, dan kunnen we om de zoveel weken nog eens komen kijken of er hier nog iets te lezen valt