Hallo,
Wij zijn recent verhuisd en moeten dus een nieuwe internetaansluiting regelen. Volgens de online check is Proximus fiber beschikbaar op ons adres.
In de technische ruimte zie ik dat er momenteel enkel Telenet coax aanwezig is. De glasvezelkabel zal dus waarschijnlijk nog binnengebracht moeten worden + ONT zal geïnstalleerd moet worden.
Ik zou graag een FASTfiber abbo nemen vanwege de betere snelheden en prijs-kwaliteitverhouding.
Ik vraag mij echter af: kan ik rechtstreeks bij FASTfiber een abonnement afsluiten en regelen zij de volledige installatie (het binnenbrengen van de glasvezel)? Komt hiervoor dan een Proximus-technieker langs en zijn de kosten vergelijkbaar met een installatie via Proximus zelf?
Of is het voordeliger om eerst een abonnement bij Proximus te nemen daarna pas over te stappen naar FASTfiber?
Bedankt!
Nieuwe fiberaansluiting: eerst Proximus nemen?
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 723 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik heb me de moeite gespaard en onmiddellijk via edpnet gewerkt.
Daar was de installatie €50 (nu tijdelijk gratis), bij proximus was het wel gratis, maar hun abonnementen zijn duurder. De winst op de installatie verlies je dus en ik wilde geen extra gedoe door nog een extra overstap.
Aan jou de keuze natuurlijk, maar ik vind het de moeite niet waard om via proximus te gaan.
edit: ik zie dat fastfiber nu ook gratis installatie voorziet, dus nog een reden meer om niet via proximus te gaan.
Daar was de installatie €50 (nu tijdelijk gratis), bij proximus was het wel gratis, maar hun abonnementen zijn duurder. De winst op de installatie verlies je dus en ik wilde geen extra gedoe door nog een extra overstap.
Aan jou de keuze natuurlijk, maar ik vind het de moeite niet waard om via proximus te gaan.
edit: ik zie dat fastfiber nu ook gratis installatie voorziet, dus nog een reden meer om niet via proximus te gaan.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Installatie en activering van fiber zijn volledig gratis bij FASTfiber tot eind 2025. Proximus installeert alles tot en met de glasvezelmodem (ONT). Daarop kan je je eigen router aansluiten met UTP-kabel en moet je je WAN-poort instellen op VLAN ID 10 en kan je verbinden via DHCP (of PPPoE).
Check gewoon je adres, selecteer het gewenste abonnement en bestel: https://www.fastfiber.be/internet-lijntest/
Check gewoon je adres, selecteer het gewenste abonnement en bestel: https://www.fastfiber.be/internet-lijntest/