Normaal gezien ga ik dit jaar nog upgraden naar een rtx 5080. Hangt ervan af wanneer ik mijn belastinggeld terug zal krijgen, vorige jaren was dat rond oktober, vorig jaar eind december.
Ik ga uiteraard mijn perfect werkende MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X Plus 10G OC LHR dan verkopen.
Zijn er nog mensen die zoiets kopen?
Ik heb wel een goede pc, veel voor betaald ook.
De games die ik speel speelt die op 4K op max settings, alleen de zwaardere games moet je een beetje minder zetten maar nog steeds op hoge settings.
Voor 1440 en full hd presteert die natuurlijk nog iets beter.
Ben benieuwd hoeveel je daar nog voor kan vragen?
MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X Plus 10G OC LHR
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 8 keer
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 751 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Eind dit jaar is nog erg lang, hé. Je gaat nu het meeste krijgen voor je RTX3080 tenzij er weer een schaarste opduikt, of er een grote verschuiving naar een ander platform gebeurt waardoor oude kaarten plots weer hogere fps halen (Windows naar SteamOS, bijvoorbeeld). Een goedkopere tweedehands kaart zal normaalgezien tot eindejaar minder aan nominale waarde verliezen maar dan moet je dit jaar dus uitzingen met minder grafische kracht. Je kan ook de lagere settings zolang mogelijk tolereren en dan later eens het spel op max herspelen met een nieuwe kaart.
Eind 2025 ga je sowieso nog meer naar de toekomst kijken want dan zie je de nieuwe xbox en playstation al aan de horizon, met nog meer nadruk op raytracing, AI, en directe link tussen gpu en disks, etc.
Eind 2025 ga je sowieso nog meer naar de toekomst kijken want dan zie je de nieuwe xbox en playstation al aan de horizon, met nog meer nadruk op raytracing, AI, en directe link tussen gpu en disks, etc.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik verwacht er geen 400 ofzo van.
Maar je moet er toch nog iets van kunnen krijgen? Niet iedereen gamed 4K.
200 euro mss dan?
Maar je moet er toch nog iets van kunnen krijgen? Niet iedereen gamed 4K.
200 euro mss dan?
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 751 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Tot voor kort leek €350 nog haalbaar voor een tweedehands 3080 maar recent zijn de 9060XT en 5060Ti (16GB kaarten) uitgebracht die zo'n 15-20% onder de 3080 zitten, aan €400 à 450, dus dan is de opleg voor die nieuwe kaarten mogelijk al iets te klein geworden en zou ik eerder neigen naar €300 of zo, voor een tweedehands 3080.
't Is niet te zeggen hoeveel die dan nog zou opbrengen aan het einde van dit jaar maar €200 is wel een redelijke aanname.
't Is niet te zeggen hoeveel die dan nog zou opbrengen aan het einde van dit jaar maar €200 is wel een redelijke aanname.