Generation internet stopgezet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hey69
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

Het is weer zover

Nog oude generation internet gebruikers hier?

Mn korting die eigenlijk levenslang was is weg

ik kreeg enkele dagen geleden mn nieuwe factuur zoals elke maand deze periode , maar ipv de gebruikelijke 50,iets , moet ik 59,99euro betalen
contact genomen met @ proximus via chat, blijkbaar zou mn generation internet abo afgelopen zijn,eh heb ik nu een gewone internet maxi?

Trouwens dit is in 2019 nog al eens gebeurt geweest maar was automatisch de maand erna gecorigeerd geweest

Telefonisch contact ondertussen( niet beschikbaar als te apliceren kortings code)

Met hun 12 maand 10 euro korting ben ik vet na de 13 de maand

Mischien tijd voor van isp te veranderen 60euro voor enkel internet begint wel duur te worden dan

Update:
Telefoon gehad van een boertige madam. Ze vond datk onredelijk was. Dat ze er niets aan kan doen en datk niets te klagen had omdat ze me 12 maand 10 euro koring aanbieden. En dat een korting nooit levenslang is en het was al snel van ja wat zitten we te discussieren mijnheer ik ga ophange. Wtf zeg 🥸
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Zelfs 50 euro voor internet is veel vind ik… kijk eens naar edpnet, fastfiber, BASE, Scarlet of heytelecom… keuze genoeg uiteindelijk.
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mobile vikings is 40 eur en is hetzelfde als internet maxi maar zonder de toeters en bellen. Het zijn ook dezelfde Proximus techniekers die het komen installeren.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 186 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

op VDSL (proximus netwerk) is edpnet (100/40) zowat het voordeligste: €36 (eerste 12 maanden €4 korting kan je gebruiken om je modem mee aan te kopen als je die niet hebt)
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html

op Coax (Telenet netwerk) Base Unlimited (200/20) zowat het voordeligste: €40
https://www.prd.base.be/nl/internet.html

voor VDSL is scarlet (100/20) nog iets goedkoper €34 (maar hun systeem durft lastig doen als je van proximus komt en cap op 20mibt upload)
Voor Coax is hey telecom (150/15) nog iets goedkoper €39 (maar gelimiteerd to 15mbit upload en Base heeft nog fysieke winkels, dus nu de levenslange korting van €5 weg is, is deze niet meer interessant, in een combo deal is base zelfs €3 goedkoper)

Als je momenteel een hoge sync hebt op VDSL kan je best daar blijven via EDPnet, is deze minder goed of wens je 200 ipv 100mbit download is Base de beste optie.
Greetz cyberbug

Afbeelding
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 12 keer

cyberbug schreef: 3 dagen geleden op VDSL (proximus netwerk) is edpnet (100/40) zowat het voordeligste: €36
Correct maar bij Mobile Vikings betaal ik gemiddeld tussen 25 en 30 euro per maand door de viking punten te gebruiken.
Op Amazon krijg je bevoordeeld 8% cashback en er zijn veel meer webshops die vikingpunten uitdelen.

Ik snap niet waarom Proximus daar niet meer reklame voor maakt eigenlijk...

Voor mij is dit het goedkoopste VDSL aanbod op de markt momenteel. En dan heb ik niet eens de 3 euro korting omdat ik met mijn simkaarten ergens anders zit.

Wel goed blijven vergelijken want soms vind je zaken goedkoper op shops zonder punten natuurlijk.
hey69
Plus Member
Plus Member

Het zal een van drie worden. Je proximus router gebruiken voor edp net zal niet gaan zeker.
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Het is misschien wel mogelijk? Op de edpnet website zie ik bij hulp & support dat je een b-box 3 modem van proximus kunt gebruiken.

Edit:
Hoe zit het met B-box?
Trouwens, de door Proximus aangeboden modems zijn ook gecertificeerd. Hoewel B-box 3 vectoring-compatible is, ondersteunen B-box 2 en Sagem Fast 3464 geen vectoring, wat betekent dat u niet kunt profiteren van de vectoringsnelheden. Beide toestellen kunnen echter worden gebruikt in een gevectoriseerd netwerk zonder het vectoring-proces te verstoren, op voorwaarde dat ze een geschikte firmwareversie hebben. In deze situatie wordt uw lijn niet op een fall-back, maar op het zogenaamd legacy profiel gezet, dat overeenkomt met een profiel van een VDSL lijn die met non-vectored straatkast verbonden is. Bekijk de eerste tabel met VDSL-profielen om te weten welke snelheden u in zo'n geval kunt krijgen.

Wat met de Proximus Internet Box?
Internet Box, of Home Gateway 4, is toegelaten op het VDSL-netwerk, maar is gereserveerd exclusief voor gebruik op het Proximus-netwerk. Het toestel kan niet gebruikt worden op edpnet-verbindingen.
https://support.edpnet.be/hc/nl-nl/arti ... -gebruiken
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Mja als die proximus modem in huur is zal je die moeten terug sturen, tenzij het een heel oud model is dat ze zeggen naar container park ermee.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
hey69
Plus Member
Plus Member

Het is een internet box van proximus.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Ik heb hier nog een bbox 3 en bbox 3+ liggen, regio wetteren-Gent
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

hey69 schreef: 3 dagen geleden Het is een internet box van proximus.
Zal dus niet lukken. En zoals Patje zegt, je huurt die toch van Proximus?
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 20 keer
Provider
Te Koop forum

een fritzbox geschikt voor edpnet heb je onder de 50 euro
voorbeeldjes op sellpy.be stonden er nog enkele, heb er net nog een duitse 7510 gekocht voor 28 euro om tee te experimenteren
verder zijn er 2dehands.be facebook market en zelfs ook vinted heeft blijkbaar electronica
bij edp zelf geven ze ook korting als je er bij hen eentje wil kopen samen met de aansluiting
die dingen zijn degelijk, de recentere zorgen zelf voor hun updates enz.
60 voor enkel internet lijkt me wel al wat ja dan hangt er toch veel af van de snelheid en betrouwbaarheid en je tevredenheid
proximus hun supernelle fiber is niet veel meer dan die 60 en verschilt toch wel nogal wat
providergebonden emailadressen kan je toch gewoon houden zolang je ze actief gebruikt veronderstel ik? of is dat beperkt
froggy1
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Ben overgestapt van Telenet coax naar MV fiber (1 Gbps down/500 Mbps up). Zeer tevreden tot dusver. Betaal nu 10 euro minder en heb een 3x snellere download en 25x snellere upload!!!! Goed voor mijn server :)
hey69
Plus Member
Plus Member

Thx for the info. Kzal alles eens uitdiepen en gewoon van isp vervangen. Desnoods routerke kopen dan

En de router van proximus zal in bruikleen zijn. Het is nu niet dat dat explciet in mn maandelijkse factuur staat.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1004 keer
Bedankt: 3736 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

hey69 schreef: 3 dagen geleden Nog oude generation internet gebruikers hier?
Mn korting die eigenlijk levenslang was is weg
Je betaalt waarschijnlijk al 20 jaar aan een stuk voor hetzelfde abonnement, gewoon omdat je er een "korting" op krijgt, niet omdat dit het abonnement is dat bij jouw het best past :-) .
Nu Proximus de "levenslange" korting niet mee toekent, ben je eindelijk wakker geworden en begin je wat prijzen te vergelijken ...

Hiermee heeft Proximus jou eigenlijk een dienst bewezen :-D

PS. Vat dit niet persoonlijk op, ik bedoel alleen maar dat we soms te weinig prijzen vergelijken, en heel moeilijk veranderen van provider :oops:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
hey69
Plus Member
Plus Member

Nee maar je hebt uiteraard gelijk. Tot voor kort was het van ja ok voor die 5-6 euro verschil cava nog.

Uiteindelijk vandaag terug telefoon gekregen. Ik zou jaarlijks moeten opnieuw hen moeten contacteren om de korting te behouden. Zijn wel tactieken natuurlijk.

Maar ja idd mijn fout ergens :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”