Telepeage - welke keuze?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Indien je Bip&Go zou nemen, stuur me dan een privé berichtje, dan kan je €6 korting verdienen (en ikzelf ook) door iemand aan te brengen.
Ik ben er trouwens heel tevreden over.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ringlord schreef:Ik vermoed wel dat mijn bakje niet meer zal werken vanwege platte batterij, maar je zou dat gratis moeten kunnen vervangen aan de eerste péage.
Naartschijnt zou de batterij 5 a 7 jaar mee gaan. Ik weet het je binnen een dikke week te zeggen, want ik vertrek met een bakje van 5 jaar oud... :lol:
ooh. shiny.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijne van de APRR is al 7 jaar oud en batterij is nog niet plat.
GoldenGlory
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Iemand die me wil aanbrengen voor Bip&Go Frankrijk ad-hoc? Stuur me een PM.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 722 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vertrek deze zomer ook op vakantie naar Frankrijk met de caravan.
De auto is niet van mij, dus ik wil er geen dingen in kleven zoals sommige 'bakjes' moeten doen.

Normaal gezien heb ik dat maar 10 dagen nodig deze zomer en dan misschien niet meer.

Welke is het interessantst om te nemen? Ik zie door het bos de bomen niet meer...
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer

cadsite schreef: 29 jun 2024, 19:28

Welke is het interessantst om te nemen? Ik zie door het bos de bomen niet meer...
Als je iemand kent met een bip & go gewoon uw nummerplaat registreren.
Liefst een paar dagen op voorhand.
En weet tevens dat er heel wat poortjes verdwijnen, maar toch tol dient betaald te worden. (dit binnen de 5 dagen na het traject)
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

@cadsite
Ik gebruikte het 10j geleden voor traject naar Spanje via de bekende Route Du Soleil.
Was handig dat wel.
Maar véél hangt of af van het tijdstip en/of black weekends. Afgelopen jaren gewoon via de traditionele manier gedaan: credit card in en komt meteen uit de automaat en je bent door zonder code in te vullen. Gaat zéér vlot.
Zelf heb ik ook de indruk dat die massale drukte aan tolstations wat verdwenen is. Laatste rit was 2j terug naar zuid FR. Heenrit hier in namiddag vertrokken en nacht doorgereden. Terugrit was wel in ochtend vertrekken, maar geen gekke drukte aan tolhuizen. De tankstations daarintegen...

Door de abo kost is het ook gewoon niet interessant voor 1x te gebruiken. Mensen die regelmatig dat traject doen is het wel handiger uiteraard.
Je moet het trouwens niet aan de venster hangen, gewoon op dashboard laten liggen werkt ook, en indien die bareel niet automatisch omhoog gaat moet je gewoon met dat bakje eens zwaaien :)
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.10
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik heb me toch eens laten gaan.
Voor de geïnteresseerden, er loopt een actie via:
https://www.tripper.be/deal/bip-go-tolb ... nt-korting
Bij hen koop je een voucher, erna bestel je bij bip&go.
Bij het bestellen kan je kiezen welke versie je wenst: Frequent of Ad Hoc.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik heb het ook bekeken, voor 1x op vakantie en misschien niet eens elk jaar is het de kost niet waard, je bespaart ook er al niks mee (buiten misschien wat tijd, maar ik heb nog nooit echt te veel tijd verloren op een tolplein).

En dan moet je nog redelijk wat verzendkosten betalen om ook nog eens terug te sturen.

Ik keek trouwens naar Ulys, dat lijkt me een pak interessanter als we commerciële machine achter Bip&Go en is te bestellen via Amazon
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Fulli mogelijks in de gaten houden.
Die deden vroeger elk jaar een actie in de zomer met gratis verzending (inclusief belgie)

Maar die is dit jaar (nog) niet verschenen. Al jaren tevreden eigenaar.
pkrs
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben het ook wat aan het bekijken voor onze eerste reis naar Italië deze zomer maar vraag me af of de extra kost echt de moeite is.
Zijn de files echt zo lang aan de péages tijdens het zomerverlof? (Belgie-Frankrijk-Zwitserland-Italië)

Maar zoals reeds vermeld zit je bij de meeste met een vaste kost die telkens terugkeert na een periode van niet gebruik en om het stop te zetten moet je hem op eigen kost terugsturen naar Frankrijk wat niet goedkoop is...

Weet iemand als Ulys een kost aanrekent bij niet gebruik? Vind het niet direct terug op hun website.

De actie voor Fulli is trouwens beschikbaar via Touring (€10 vaste kost bij niet gebruik, iedere 24 maand):
https://www.touring.be/nl/producten/ele ... adge-fulli
Laatst gewijzigd door pkrs 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 720 keer
Te Koop forum

Alles hangt af van de moment van reizen. Je hebt ook de wisselweekends die te vermijden zijn. Voor de rest zal het wel meevallen, zelf heb ik er nooit last van gehad maar ik reis niet in de drukke periodes. Het is hier dan ook goed weer en soms zelfs beter dan elders.

Je kan ook kiezen om de tolwegen te vermijden maar dat zorgt voor extra reistijd. Kiezen is verliezen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vorig jaar ook gekozen om een télépéage pass aan te schaffen (gekozen voor Fulli Nomade+ - totale aankoopkost : 4.90 euro, rechtstreeks bij Fulli aangekocht). Toen vnl. omwille van de (toenemende) "flux libre" trajecten.
Voor ons is het reizen met een télépéage pass net iets relaxter als zonder.
If you can't beat them, confuse them.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dizzy schreef: 3 weken geleden Je kan ook kiezen om de tolwegen te vermijden maar dat zorgt voor extra reistijd.
Een paar jaar terug deed ik dat met de iPad app van ViaMichelin.
Daar kon je gemakkelijk verschillende routes met hun prijs voor een auto+caravan bekijken. Er werd zelfs rekening gehouden met het verbruik om de meest economische route te bepalen.
Alleen werkt dat niet meer op die manier en heb ik nog geen waardig alternatief gevonden. Iemand hier die een handige manier kent?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 720 keer
Te Koop forum

Google maps en waze doen dat toch ook? je kan aangeven dat je tolwegen wil vermijden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

ja, dat kan, maar in ViaMichelin kreeg je meer opties.
De rapste route, eentje zonder tol en één of twee met maar een beetje tol, dus stukken waarvoor je bijvoorbeeld €10 moet betalen en slechts 10 minuten wint werden vermeden en stukken waar je €5 betaalt om een half uur te winnen werden op je route opgenomen.
Bij waze en maps is het alles of niets.
cyberhunter
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Fulli badge promo zomer:
14 maanden gratis
Gratis levering België

https://www.dealabs.com/visit/threadbeldesc/3078710
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”