Op 17 Mei 2025 bestede ik een mobiel abonnement bij Yoin. Ik had voor nummerbehoud gekozen en kwam over van Base, dat hoopte ik toch, want we zijn bijna 1 maand verder en ik zit nog steeds vast bij Base:
De problemen begonnen met het zogezegd foutieve eSim kaartnummer dat ik had doorgeven, Yoin bleef herhaaldelijk melden dat ik mijn huidige operator moest contacteren voor het juiste nummer. Dat heb ik ook gedaan maar ik bleef maar hetzelfde nummer terugkrijgen, het eSim kaartnummer kan je trouwens ook terugvinden onder ICCID in de instellingen van je iPhone. Ik weet echter uit eigen ervaring, van een overdracht in het verleden, dat je een deel van het ICCID nummer moet weglaten (aantal karakters is afhankelijk van de operator) om het juiste eSim kaartnummer te bekomen. Maar het is volgens mij aan de telecomoperator om te weten wat hij moet weglaten van dit nummer. Na talloze mails en telefoongesprekken bevestigen ze uiteindelijk dat het juist is, terwijl dat nummer hetzelfde was als het eerst doorgegeven nummer. Ik moes 48u geduld moest hebben voor de overdracht. Dat is nu meer dan 1 week geleden en ik zit nog steeds vast bij Base. Ik had al een voorgevoel dat de overdracht niet zou plaatsvinden omdat het niet de eerste keer was dat ze het eSim kaartnummer goedgekeurden en dat het binnen de 48u zou worden overgedragen.
Nu zullen sommigen zich afvragen waarom zoveel tijd en moeite steken in het overstappen naar een andere operator, dat heeft allemaal te maken met het povere netwerk van Base, ik wil er dus zo snel mogelijk weg. Omdat Yoin's werknemers duidelijk niet weten waar ze mee bezig zijn en 100% onbekwaam zijn heb ik allang opgegeven. Ik heb dus een abonnement met eSim en nummerbehoud besteld bij Orange en ik hoop dat de overdracht daar wel slaagt.
Ik heb alvast klacht ingediend bij de ombudsdienst telecom en een procedure opgestart via Test Aankoop, ik zal gecompenseerd worden voor dit enorme tijdsverlies.
Ik had willen weten of er nog mensen zijn die dit probleem hebben meegemaakt toen ze naar Yoin wilden overstappen? Hiernaast deel ik deze verschrikkelijke ervaring ook zodat mensen weten waar ze aan toe kunnen zijn indien ze naar Yoin willen overstappen en hun bestaand gsm-nummer willen overdragen.
Base naar Yoin
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb het bij mijn overstag van Jim mobile naar hey hetzelfde meegemaakt. Ik heb een vaste simkaart bij mijn oude provider besteld, een dag later was mijn overstap in orde.