Prijsstijging fluvius

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 329 keer
Recent bedankt: 2 keer

Fluvius wil hogere nettarieven: “Wie zonnepanelen of een laadpaal wil, heeft er alle belang bij”

Ik dacht het niet…

Wie genoeg zonnepanelen legt, zijn huis voldoende isoleert en een houtstoof installeert die heeft geen distributienet meer nodig.

Die 700 kWh voor de EV in de wintermaanden laden we dan wel publiek.

Ik begrijp niet dat men nog een electriciteitsaansluiting aanlegt in een BEN nieuwbouw woning.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hey,

het zijn gewoon een bende oplichters.... Eerst het captarief er door duwen want dat zou miljarden investeringen vermijden, het is er amper door en nu komen ze met een verhoging van tarieven want ze gaan miljarden moeten investeren.
Je hebt dat energie eiland, die ventilus lijn, nu de netwerken die dienen verzwaard te worden omdat ze ons verplichten over te stappen op warmtepompen en ev's, de industrie die meer energie nodig heeft.... het zullen 10tallen miljarden worden en dit alles omdat de gemeenten fluvius hebben leeg gezogen de laatste 20j....

Wat die aansluiting betreft voor die ben woningen, hoa geraak je aan electriciteit in de winter voor je wasmachine, vaatwas, warm water, laptop, verlichting, balansventilatie en dergelijke want als je dat wilt opvangen met een batterij en zonnepanelen dan ga je er wel heeeeel veeeel moeten leggen...
Een houtstoof of pelletkachel verbruikt ook electriciteit...waarbij ik me dan afvraag of die niet veel te veel warmte geven voor een ben woning....

Tom
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
Bedankt: 713 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

een houtstoof die elektriciteit verbruikt.
Speciaal geval. Hier brandt er eentje al een dikke 20 jaar, maar ik heb de stekker nog altijd niet gevonden. :twisted:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 329 keer
Recent bedankt: 2 keer

tom35 schreef: 3 dagen geleden Wat die aansluiting betreft voor die ben woningen, hoa geraak je aan electriciteit in de winter voor je wasmachine, vaatwas, warm water, laptop, verlichting, balansventilatie en dergelijke want als je dat wilt opvangen met een batterij en zonnepanelen dan ga je er wel heeeeel veeeel moeten leggen...
5 kWp levert op de slechtste maand van het jaar nog 100 tot 150 kWh op.
Met 15 kWh per dag gemiddeld moet je er toch geraken.
Das dan 500 kWh per maand.
Das dan 20 tot 25 kwp aan panelen.
Pakweg 45 panelen 175x114 cm aan 540 wp per paneel.

30 a 40 kwh thuisbatterij, aangevuld met 80kwh EV batterij.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Het feestje bij Fluvius gaat al niet meer door :lol:
https://www.hln.be/binnenland/depraeter ... ~aee4ed78/
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
Bedankt: 63 keer

Overlaatst op een Amerikaanse site (helaas geen referentie bijgehouden) een volledig gedocumenteerde argumentatie gevonden dat de energiebedrijven (produktie en distributie) net door de zonnepaneel bezitters miljarden aan investeringen kunnen besparen.

Ik ken wat mensen die bij Fluvius werken... Ik ben niet snel jaloers, en iedereen is een fijn leven gegund, maar ik denk dat ik weet waar een deel van de hoge kost aan gelegen is.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 3 keer

cadsite schreef: 3 dagen geleden een houtstoof die elektriciteit verbruikt.
Speciaal geval. Hier brandt er eentje al een dikke 20 jaar, maar ik heb de stekker nog altijd niet gevonden. :twisted:
Eentje van 20j geleden zal geen electriciteit gebruiken maar recentere milieuvriendelijke stoven bestaan er zeker versies die dat verbruiken...
Ik kan me niet voorstellen dat je in een recente ben woning een stoof van 30j oud gaat inzetten..

Ik heb hier 8.4 kwp liggen, pal op het oosten en de helft is van die scheuten panelen die heel veel achteruitgang hebben maar januari dit jaar had ik een opbrengst van 90kw, december was het zelfs nog geen 70Kw...met 8kwp dus..

Tom
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”