Ik had mij ingeschreven voor de groepsaankoop gas & elektriciteit bij Provincie Oost-Vlaanderen, gewoon om te zien wat het zou geven. Voor een variabel contract zou dit bij EnergyVision zijn en voor een vast contract bij Mega.
Ik heb interesse in de vast contract.
Ik heb een vergelijking gedaan via de vtest en een vast contract bij Mega zou momenteel eigelijk niet zo veel duurder zijn (voor gas ±€6 duurder en voor elektriciteit ±€34 duurder, op jaar basis)
Momenteel heb ik een variabel contract bij Energie.be, en ik zou willen weten of het een goed idee is om te schakelen naar een vast contract (bij Mega dan), terwijl het eigelijk niet zo veel duurder is en voor in het geval dat energie prijzen weer omhoog vliegen.
Ik ga zo veel mogelijk details geven, maar als ik iets belangrijk vergeet, vraag het maar!
Mijn jaarverbruik ziet er zo uit:
Nu, aangezien ik een variabel contract heb momenteel, weet ik niet wat informatie het belangrijkst is.Elek Dag: 954 kWh
Elek Nacht: 906 kWh
Gem. maand piek: 3 kW
Gas: 7103 kWh
Deze maand is mijn tarief 11,14 c€/kWh voor elektriciteit en 4,07 c€/kWh voor gas.
Bij Mega zou het een vast tarief zijn van 13,45 c€/kWh voor elektriciteit, en 4,27 c€/kWh voor gas.
Er zijn nog verschillen, bijvoorbeeld voor vaste vergoeding (bij Energie.be is dit €10,60 en bij Mega is dit €2,12).
Bon, ik krijg een beetje hoofdpijn van dit allemaal en zoek gewoon advies voor als het een goed idee is nu een vast contract aan te sluiten, of niet. Alle hulp is zeker geapprecieerd!