hey! internet smallband
-
- Plus Member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 5 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Jullie ook deze melding van Hey ontvangen via mail?
Zoals afgesproken krijg je een tegoed van 34,00 euro. Dit bedrag wordt rechtstreeks afgehouden van je volgende factuur.
Kwestie van weer met een schone lei te beginnen.
Zoals afgesproken krijg je een tegoed van 34,00 euro. Dit bedrag wordt rechtstreeks afgehouden van je volgende factuur.
Kwestie van weer met een schone lei te beginnen.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3668
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 104 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hier niets ontvangen, normaal moet ik nu ongeveer mijn factuur krijgen op de 10de 11 vd maand.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Plus Member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 5 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Inderdaad spontaan. Ik had een dossier laten loggen voor dit probleem. Maar nooit melding gekregen dat dossier afgesloten was, ook geen tegemoetkoming gevraagd.
We zullen eind deze maand zien of ze die 34 euro echt gaan in mindering brengen van het totaal.
Propere geste indien dit zo zou zijn.
We zullen eind deze maand zien of ze die 34 euro echt gaan in mindering brengen van het totaal.
Propere geste indien dit zo zou zijn.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wie weet hier ook dit probleem vooral in piekuren problemen maar is TN netwerk zelf 
Zie andere post van trage upload tn

Zie andere post van trage upload tn
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Starter
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 07:33
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik had klacht ingedient bij de onbudsman..gvo7 schreef: 2 weken geleden Jullie ook deze melding van Hey ontvangen via mail?
Zoals afgesproken krijg je een tegoed van 34,00 euro. Dit bedrag wordt rechtstreeks afgehouden van je volgende factuur.
Kwestie van weer met een schone lei te beginnen.
En ik kreeg dit:
Brussel, 10/06/2025
Betreft : Mededeling standpunt operator(s)
Geachte heer xxxxxxx,
Het bedrijf heeft mij zijn standpunt medegedeeld in het kader van uw dossier. Mag ik u vragen hiervan kennis te
nemen ?
Standpunt van Orange:
De heer xxxxxxxx contacteerde de Ombudsdienst voor Telecommunicatie betreffende zijn vaste
Orange internetaansluiting.
De vaste internetdienst vertraagde elke dag vanaf 17u. terwijl de klant de inbegrepen bundel (Fair use
policy) niet had opgebruikt.
Nadat onze techniekers hiervan op de hoogte waren, onderzochten zij dit probleem samen met de
kabeloperator.
Zij stelden vast dat, omwille van een technisch probleem, onze klanten elke dag vanaf 17u verkeerdelijk op
een vertraagde snelheid geplaatst werden.
De kabeloperator heeft dit probleem opgelost sinds vorige week.
Wij wensen onze excuses aan te bieden aan de heer xxxxxxxx voor de hinder die hij hierdoor
ondervond.
De heer xxxxxxxx ontvangt, uit commerciële overwegingen, een korting van 65 euro op zijn
volgende factuur. Dit bedrag komt overeen met de maandelijkse internetabonnementskost.
Ik veronderstel dat dit standpunt voldoet aan uw verwachtingen en dat uw klacht op basis hiervan kan worden
afgesloten.
Zonder tegenbericht voor 20/06/2025 zal ik uw klacht afsluiten met een minnelijke schikking.
Laatst gewijzigd door philippe_d 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Quote tags toegevoegd
Reden: Quote tags toegevoegd
-
- Plus Member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 5 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Ook ik had de ombudsman gecontracteerd maar nog geen reactie mogen ontvangen (buiten het dossiernummer wat ze hadden aangemaakt).
Gezien ik Hey heb (en dus een goedkoper abo) zal verklaren waarom ze deze 34 euro in mindering gaan brengen
Gezien ik Hey heb (en dus een goedkoper abo) zal verklaren waarom ze deze 34 euro in mindering gaan brengen
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 70 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij mij werkt de (hey) teller voor vast internet in elk geval nog altijd niet. Ik ben nu wel benieuwd of het bij de mensen die een dossier geopend hadden, nu een werkende teller hebben? Voor hetzelfde geld hebben ze gewoon alle caps er tijdelijk af gehaald, tot ze de echte oorzaak opgelost krijgen.
- TheCeet
- Elite Poster
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Hier geen smallband issues gehad.
Wel teller die niet meer werkt.
Dossier staat nu 2 weken open zonder nieuws
Wel teller die niet meer werkt.
Dossier staat nu 2 weken open zonder nieuws
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3668
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 104 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Heb vandaag gewoon mijn normale factuur ontvangen .
Ps : De teller werkt hier sinds een maand of twee.
Ps : De teller werkt hier sinds een maand of twee.
Laatst gewijzigd door Patje 2 weken geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 20 keer
Teller heeft nier nooit gewerkt , nu ook niet.
Probleem is opgelost door wyre , ik veronderstel dan maar dat de oorzaak dus ook bij hen zal liggen. Lijkt me ook logischer wyre werkt met zijn eigen data en niet afhankelijk wil zijn van orange.
Zou orange dan zelf ook een compensatie hebben gekregen van wyre?
Een van de hoofdtaken van een operator lijkt mij toegang verlenen tot het netwerk op een ' niet discriminerende wijze ' ..nochtans waren de problemen enkel voor orange klanten en niet bij Base of Telenet...
Probleem is opgelost door wyre , ik veronderstel dan maar dat de oorzaak dus ook bij hen zal liggen. Lijkt me ook logischer wyre werkt met zijn eigen data en niet afhankelijk wil zijn van orange.
Zou orange dan zelf ook een compensatie hebben gekregen van wyre?
Een van de hoofdtaken van een operator lijkt mij toegang verlenen tot het netwerk op een ' niet discriminerende wijze ' ..nochtans waren de problemen enkel voor orange klanten en niet bij Base of Telenet...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- TheCeet
- Elite Poster
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Via de chat beweerd Hey! dat de tellers bij vast internet niet meer werken. Enkel nog bij de mobiele abonnementen.
Bizar, ik heb naar meer uitleg gevraagd. Lijkt me toch een basis iets om je verbruik op te volgen ivm de FUP die er is.
Zijn er hier nog met vast internet waar de teller wel werkt?
Bizar, ik heb naar meer uitleg gevraagd. Lijkt me toch een basis iets om je verbruik op te volgen ivm de FUP die er is.
Zijn er hier nog met vast internet waar de teller wel werkt?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
- Berichten: 2319
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij mij is die teller nog steeds gestopt op 26/05, dus nu moet ik weer zelf mijn verbruik bijhouden om niet op die smallband te geraken.
Als ze de teller afschaffen mogen ze dat van mij ook ineens met die FUP doen...
Added in 1 hour 10 minutes 52 seconds:
Heb voor mijn teller eens gebeld naar Hey (doorverbonden naar dienst klantenzone); ze hebben een dossier aangemaakt en zou binnen 4 dagen iets moeten horen, anders terugbellen...
Als ze de teller afschaffen mogen ze dat van mij ook ineens met die FUP doen...
Added in 1 hour 10 minutes 52 seconds:
Heb voor mijn teller eens gebeld naar Hey (doorverbonden naar dienst klantenzone); ze hebben een dossier aangemaakt en zou binnen 4 dagen iets moeten horen, anders terugbellen...
-
- Plus Member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 5 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Vandaag ook reactie mogen ontvangen van de ombudsman:
Standpunt van Telenet Group:
Standpunt van Telenet Group:
Standpunt van Hey !:Conclusie: Telenet raadt xxx aan om bij Orange verder te informeren aangezien hij door Orange
op smallband werd gezet.
xxx liet weten dat hij sinds enkele dagen op smallband wordt gezet.
Bij verder nazicht van het dossier zie ik dat xxx geen internetverbinding heeft bij Telenet.
Telenet kan niets nakijken waarom meneer op smallband wordt gezet.
Ik heb intern geïnfomeerd bij de achterliggende dienst: het is Orange zelf dat dan verder bij Telenet
navraag moet doen als er een algemeen probleem zou zijn.
De heer xxx contacteerde de Ombudsdienst voor Telecommunicatie betreffende zijn vaste Hey!Telecom
internetaansluiting.
De vaste internetdienst vertraagde elke dag vanaf 17u.
Nadat onze techniekers hiervan op de hoogte waren, onderzochten zij dit probleem samen met de
kabeloperator.
Zij stelden vast dat, omwille van een technisch probleem, de internetdienst van de heer xxx elke dag
vanaf 17u verkeerdelijk op een vertraagde snelheid geplaatst werden.
De kabeloperator heeft dit probleem opgelost sinds vorige week.
Wij wensen onze excuses aan te bieden aan de heer xxx voor de hinder die hij hierdoor ondervond.
De heer xxx ontvangt, uit commerciële overwegingen, een korting van 34 euro op zijn volgende factuur.
Dit bedrag komt overeen met de maandelijkse internetabonnementskost.
Laatst gewijzigd door philippe_d 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Quote tags toegevoegd
Reden: Quote tags toegevoegd
- TheCeet
- Elite Poster
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Net ontdekt hoe ik toch verbruik terug kan opvolgen.
App (iOS) > foutmelding teller.
Homepage webbrowser 'my Hey' > error, maar wanneer ik naar tabblad 'mijn producten' > "Mijn verbruiksgegevens bekijken" klik, dan zie ik daar wel verbruik staan.
App (iOS) > foutmelding teller.
Homepage webbrowser 'my Hey' > error, maar wanneer ik naar tabblad 'mijn producten' > "Mijn verbruiksgegevens bekijken" klik, dan zie ik daar wel verbruik staan.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- WielerArchieven
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 01 maa 2022, 13:42
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 2 keer
@splinterbyte als ik dat nu controleer dan wordt als laatste update 18/06 23:18 getoond.
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 06 jun 2023, 19:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Om je dood te lachen, bij EDPnet doe ik up/down totaal elke maand 1-2TB en nog nooit iets gehoord.Fluppeke schreef: 4 weken geleden 600GB is nog geen 3TB..
Ik vermoed dat het telenet is die de lijn toeknijpt? Ook bij orange/hey klanten?
Teller van hey heeft nooit gewerkt hier.
Nu met een gemiddeld verbruik van +/-400 GB moet ik me niet veel zorgen maken![]()
Nu is het wel zo dat ik voornamelijk upload doe, voor 2/3e deel.
Toch heb ik nog nooit iets gemerkt van smalband of dat ze me aanschreven.
ISP's die mensen nog op smallband zetten moeten verboden worden, gaat nergens over.
Trouwens ik heb dit al sinds XS4ALL later EVOnet, nooit limieten gehad.

Wie zich nu nog druk maakt over limieten moet dringend van provider wisselen....kom aan, is niet van deze tijd, ze verdienen genoeg, zeker Telenet en Proximus, die pompen alle winsten naar de aandeelhouders.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
-
- Elite Poster
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat zal hier goed gaan van provider wisselen naar EDPNet als Proximus hier DSL afgesloten heeft en er geen fiber ligt...
Bij ons is er alleen Telenet netwerk monopolie.
Bij ons is er alleen Telenet netwerk monopolie.
-
- Plus Member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 5 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Hier hetzelfde probleem. Ik zou graag naar edpnet overschakelen maar die kunnen mij niet aansluiten.
En de verwachte snelheid volgens pxs site toont ook niet veel goeds
En de verwachte snelheid volgens pxs site toont ook niet veel goeds
Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 30 Mbps upload
Maximumsnelheid
7.4 Mbps download - 0.5 Mbps upload
- VossyGamer
- Pro Member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
- Bedankt: 58 keer
Idem hier. Coaxboer is de enige. Jammer.. zou direct Edpnet nemen.
Internet & Mobiel: Telenet ONE for 1 Unlimited – €40/maand (studenten promo)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2319
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Mijn situatie:
EDPnet: 50/10 voor 31,95 euro na een jaar 35,95
Hey....: 150/15 voor 30,1 euro lifetime promo
Dan is de rekening snel gemaakt...
Als je je grote downloads buiten 17:00-0:00 doet of throttled tijdens is er geen probleem.
EDPnet: 50/10 voor 31,95 euro na een jaar 35,95
Hey....: 150/15 voor 30,1 euro lifetime promo
Dan is de rekening snel gemaakt...
Als je je grote downloads buiten 17:00-0:00 doet of throttled tijdens is er geen probleem.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hier werken de meters in app ook niet , via webbrowser soms weer wel 

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- TheCeet
- Elite Poster
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Feedback Hey ivm teller:
Dus ze wimpelen mij af."De achterliggende dienst heeft aangegeven dat het normaal is dat er geen teller zichtbaar is, aangezien het internetabonnement onbeperkt is. Mocht je het maandelijkse verbruik willen bekijken, dan kun je dit raadplegen via de gedetailleerde factuur"
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- nerph
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 5 keer
als het onbeperkt is, waardoor je geen teller nodig hebt, moeten ze niet afkomen met smallband als je 3TB gebruikt tijdens piekuren hé 
het is juist voor die reden dat men een teller wilt, om te voorkomen dat ze op smallband belanden...

het is juist voor die reden dat men een teller wilt, om te voorkomen dat ze op smallband belanden...