Wie bij de Talent Tent (Bas Birker) buiten stond is dan wel echt last minute aangekomen.
Zowel zaterdag (toen 3/4 al voorbij was) als zondag (enkele minuten voor begin) vond ik er nog een stoeltje.
Ook geen rijen met drankhekgangen zoals voor bv. de Helix.
De combitickets waren uitverkocht maar idd wel nog dagtickets beschikbaar.
Aan een uitverkochte tent heb je als kijker ook weinig. Zit je achteraan of in de linker of rechterbeuk kan je alleen een beetje volgen op de schermen en zie je van het life-element niets.
Dat de parking niet was uitverkocht begrijp ik dan weer wel.
Wanneer je van "gratis" parking plots overschakelt naar 15€ per parkeerbeurt (waarbij je met een beejte pech dan ook nog een eind moet lopen en aanschuiven) gaan mensen uiteraard op zoek naar alternatieven. Eén km verder kon je al gratis, ruim en verhard parkeren zonder te moeten aanschuiven. Buiten het domein dan ook veel geparkeerde auto's gezien met een fietsrek op de trekhaak. Zondag stond de fietsparking ook al sneller vol dan zaterdag.
Zelfs als ze volgend jaar op het domein terug gratis parking invoeren zien ze mij daar niet meer. Veel makkelijker en eenvoudiger net buiten het domein.
Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 306 keer
- Bedankt: 632 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Vandaag in het Nerdland theater: Volgens het bord aan het begin van de nadars, 21% Voor Liegeois, 43% voor de wetenschapsshow Mysteries van de oceaan en 41% voor de slimste mens. Verleden jaar zat die tent telkens vol. Benieuwd naar de bezoekersaantallen van deze 4- daagse.
Frustratie van de dag: De droneshow zag er zeer mooi uit maar de ervaring ging serieus de mist in omdat men het nodig vond de straffe witte spots richting publiek te draaien.
In elk geval, vandaag ook weer vlot op en van de parking.
Bedenking: benieuwd of Welcome to the AA deftig zal kunnen gemonteerd worden gezien de chaos op het podium, er zal in elk geval veel werk aan zijn. De Nerdland podcast zou wss niet online komen (ik koos voor de comedy met Steven Van Herreweghe met het idee dat ik de podcast later wel zou kunnen horen).
Frustratie van de dag: De droneshow zag er zeer mooi uit maar de ervaring ging serieus de mist in omdat men het nodig vond de straffe witte spots richting publiek te draaien.

Bedenking: benieuwd of Welcome to the AA deftig zal kunnen gemonteerd worden gezien de chaos op het podium, er zal in elk geval veel werk aan zijn. De Nerdland podcast zou wss niet online komen (ik koos voor de comedy met Steven Van Herreweghe met het idee dat ik de podcast later wel zou kunnen horen).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 96 keer
Aan het begin van de show? Want ben om 22:20 door moeten gaan om de shuttle bus te halen, en bij door de tent naar achter lopen had ik toch de indruk dat het meer dan 41% was. Maar inderdaad lang niet vol. Denk dat er veel mensen ook al door waren omdat het dag erna weer werk/school is natuurlijk.
Shuttle bus van/naar Gent Sint-Pieters kan ik trouwens wel aanraden. Altijd redelijk weinig volk in eigenlijk (die ik had toch) en ging meestal vrij vlot (1x te laat aangekomen van de 6 die ik gedaan heb).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 317 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ergens ook logisch.on4bam schreef: 1 week geleden Vandaag in het Nerdland theater: Volgens het bord aan het begin van de nadars, 21% Voor Liegeois, 43% voor de wetenschapsshow Mysteries van de oceaan en 41% voor de slimste mens. Verleden jaar zat die tent telkens vol. Benieuwd naar de bezoekersaantallen van deze 4- daagse.
Dubbel zoveel dagen als vorige edities en maandag had nu ook niet de geweldigste programma's.
Zelfs zaterdag en zondag had je al shows die bijna een exacte copie (Jeroen Baert) waren van het jaar ervoor. Dan denk je wel twee keer na om het jaar erop nog eens te gaan.
De show van "Gili" was gewoon een verkorte versie van zijn zaalshow. Waar je bij de zaalshows het volledige podium kan zien (wat belangrijk is bij zo'n type show) zag je vanaf de verdere helft van de show hier alleen nog de zijschermen wat een ingezoomd beeld van Gili alleen gaf en dan nog half belemmerd door een paal die ervoor stond.
Wij zijn zondag na de show van Gili naar huis gegaan.
Toen ging alles inderdaad heel vlot. Indruk dat mensen meer verspreid naar huis gingen dan vorig jaar toen alles na de laatste shows pas leeg liep. Bij binnengaan inderdaad minder druk dan op zaterdag.

De show van Van Herreweghe ook gezien. Nu, toen wij hem bezig zagen was hij gewoon de host van vijf comedians.
Van drie van de vijf hadden we de zaalshow vorig jaar ook al gezien. Hier idem. Ingekorte versie met ongeveer dezelfde moppen als in hun zaalshows. Maar Rijckaert, Demirci en Shatla blijven de moeite waard. Vooral Shatla is gegroeid.
Veel vlotter, zelfzekerder en meer ad rem in vergelijking toen we hem nog in een voorprogramma zagen als beginner.
Besluit: zaterdag was blijkbaar de drukste dag. Volgende keer wegblijven op zaterdag.
Laatst gewijzigd door ivob 6 dagen geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Je verwacht toch niet dat een comedian een heel nieuw programma maakt voor alleen nerdland, hoop ik.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 306 keer
- Bedankt: 632 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Bij Henk was het try-out van zijn nieuwe show. Aangezien ik nog geen volledige shows gezien had was het allemaal nieuw dus zeker geen probleem dat het stukken van hun zaalshows waren.
Andere opmerking, net als verleden jaar was het weer minder "nerdy". Maar ja, breder publiek, groter....
Andere opmerking, net als verleden jaar was het weer minder "nerdy". Maar ja, breder publiek, groter....
Bye, Maurice