DIGI 5 GB voor 3 euro

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Nieuw tariefplan sinds 4 juni 2025.

5 GB data
0,01 €/min
0,07 €/sms
Per extra GB betaal je 0,60 €
Laatst gewijzigd door Flippi 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 213 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Da's wel heel netjes. Iedereen loopt hier maar te klagen over de roaming die soms niet werkt. Maar dit is toch een droomprovider voor jonge gasten? Ik vermoed dat een hey/MV hier toch wel een serieuze concurrent aan heeft... Ik ga in ieder geval een abonnementje aangaan voor m'n zoon van 12. Die zit meestal op wifi, en had een Jim kaartje voor onderweg, maar voor dit bedrag kun je toch echt niet meer sukkelen. En werkt de roaming dan niet deze vakantie, Tant pis
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

JIM Mobile klanten die maandelijks 5 € herladen voor 500 MB data kunnen hier wel bij varen.
ben144
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 22 keer

Perfect dit plan. Nog even wachten of hey volgt of niet.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hey! heeft zelfs hun €5 plan opnieuw geschrapt, reken er dus maar niet op. Daarbij, de prijsvechter moet je steunen (imho), niet degene die volgt...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Helemaal eens met @woutervh .mooi aanbod
ben144
Plus Member
Plus Member

Flippi schreef: 1 week geleden 0,01 €/min
0,07 €/sms
Zouden ze niet SMS en tel omgewisseld hebben op de digi website, lijkt me raar dat SMS duurder is als 1 minuut bellen.
Perineum
Starter
Starter

Wat ook inbegrepen is : onbeperkt gratis bellen en sms van Digi naar Digi.
Bijlagen
digi0406.JPG
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Overschakelen van €5 abbo naar €3 abbo is helpdesk bellen?
Yvekes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ben144 schreef:
Flippi schreef: 1 week geleden 0,01 €/min
0,07 €/sms
Zouden ze niet SMS en tel omgewisseld hebben op de digi website, lijkt me raar dat SMS duurder is als 1 minuut bellen.
Kans lijkt me groot dat omgewisseld is. Bij Jim mobile is het al jaren 1 cent/sms en 8 cent/minuut bellen. Onlogisch dat hier omgekeerd is en 1 sms 7 keer zo duur is dan 1 minuut bellen.

Als het voor bellen naar andere netwerken toch 7 cent/minuut blijkt te zijn, toch minder interessant dan hun abo aan €5 vind ik.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bij EDPnet had ik al jaren 1 euro abbo....zodat ik altijd bereikbaar was en kon bellen wanneer nodig, maar dan bijbetalen aan best wel netjes tarief.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Het 1€ abonnement bij EDPnet is wel niet meer te krijgen?
Dit aangeboden Digi abonnement lijkt wel een no brainer voor de dochter. Nog een lagere school gaand kind, maar wel al met hobby's, dan heeft ze toch een telefoon bij om te bellen indien nodig. Nu nog een betaalbare telefoon zonder al te veel bloatware.
michaelbelgium
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Mooi! Nooit gedacht dat ze goedkoper gingen gaan

EDIT: dit is idd extra concurrentie tegen jim mobile. Mijn mama heeft jim mobile en herlaad ongeveer om de 2 maand. Kan goed zijn dat ze goedkoper af is met Digi nu.

EDIT 2: De tijd heeft een artikel https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 10269.html

Tweakers ook https://tweakers.net/nieuws/235816/belg ... r-5gb.html
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
telemans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Blijkbaar alleen voor nieuwe klanten ?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb me als bestaande klant nieuwe sim aangevraagd daarstraks. Je bedoelt dat je huidige abonnement niet kan downgraden?
Yvekes
Member
Member

telemans schreef:Blijkbaar alleen voor nieuwe klanten ?
In de FAQ's staat vermeld dat je 1x per maand kan wisselen van tariefplan en dat het ingaat vanaf de eerste dag van de volgende facturatiemaand.

conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

woutervh schreef: 1 week geleden Da's wel heel netjes. Iedereen loopt hier maar te klagen over de roaming die soms niet werkt. Maar dit is toch een droomprovider voor jonge gasten?
Het is een heel scherp aanbod, dat is zeker. DPG/Proximus dacht klanten te lokken door het opzetten van een ecosysteem (veel van die deals doen mij aan de deals van Fulli/Monnize denken) met allerlei kortingen maar nu er door Digi op prijs wordt geconcurreerd ben ik eens benieuwd hoeveel klanten er gaan blijven..
Aan die roaming moet wel echt iets gedaan worden, jongeren zijn minder digitaalvaardig dan 10 jaar geleden (ze werken vlot met die toestellen maar aan de settings prutsen is wat anders...). Verder is het ook niet zo goed voor de reputatie, ze kunnen maar beter zorgen dat de zomer wat vlot verloopt, anders kunnen ze jaren werken aan het herstellen van hun reputatie.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
Bedankt: 713 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Laag tarief is voor mij geen reden om het ontbreken van roaming goed te praten.
Kinderen gaan voor hun werk niet naar het buitenland, maar de mijne gaan mee met mij op vakantie. Ze vinden het dan maar zo aangenaam dat ze ook internet hebben.
Ze zijn ook net terug met hun klas, de ene van Parijs en de andere van Amsterdam.
Kortom, dat moet gewoon werken...
Eenmaal dat op punt staat is dit echt een schitterend abonnement. Zeker omdat extra GB's aan een heel net tarief zitten.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mja, if you pay peanuts.... Het zou natuurlijk leuker en beter zijn dat alles werkt zoals het hoort. Maar je verwacht van een tv van een budgetmerk ook andere zaken dan van een topmerk. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of ze de buil met de bluts nemen, of liever meer betalen voor betere kwaliteit.
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 31 keer

michaelbelgium schreef: 1 week geleden Mooi! Nooit gedacht dat ze goedkoper gingen gaan
Was aangekondigt:
Indicatie dat er een goedkopere formule met minder data aankomt ?
gvo7
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

De enige usecase die ik zie voor dit abo is als sim in een iot device waarvan je weet dat dit toestel nooit meer dan 5GB per maand verbruikt. En ook nooit de landsgrenzen verlaat en moet bellen of sms-en :-)
Als je kunt leven met de roaming beperkingen en call routing issues, dan is het 3euro abo veel te duur ivm het aanbod van 5 euro
Yvekes
Member
Member

Moesten ze voor dit abo van €3 de keuze laten om te bellen aan 1 cent/minuut en/of data te gebruiken aan €0,60/gb met een minimum van €3 per maand wat sowieso aangerekend wordt, denk ik dat het meer succes zou hebben, zelfs zonder gratis bellen tussen digi onderling. Dan zou het ook mensen aanspreken die meer willen bellen dan data gebruiken.

bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 45 keer

Ik vind dit voor mijn laag verbruik een goed aanbod maar zal dit toch afwachten tot de problemen @gvo7 aanduid verbeteren.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Ik vraag me af hoe lang het zal duren eer die bubbel zal barsten.
Digi heeft nu +- 50k klanten, aan 5 euro per maand, een deel zal naar 3 euro overstappen.
Dus momenteel 250k inkomsten / maand, oftewel 206k na aftrek BTW.
Voor dat geld kan je gewoon geen netwerk bouwen, zeker niet nationaal.
Laat staan de whosesale prijzen van Proximus: die liggen veel hoger dan wat er binnenkomt.

Er is een reden dat Telenet indertijd als vierde provider gewoon geopteerd heeft om Base over te kopen in plaats van from scratch te beginnen.
Er is een reden dat er nu MWingz bestaat.

Die Roemenen moeten echt wel met veel geld smijten, zonder ROI de eerste tientallen jaren.

Het ziet er leuk uit voor de klanten, maar die prijzen zijn gewoon onrealistisch.
Goed dat er wat verschuift in het landschap, maar ik blijf me toch luidop vragen stellen.
ben144
Plus Member
Plus Member

Simpel, dient gewoon om het klantenbestand op te bouwen voor fiber.
michaelbelgium
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Provider

blaatpraat schreef: 1 week geleden Digi heeft nu +- 50k klanten, aan 5 euro per maand, een deel zal naar 3 euro overstappen.
Dus momenteel 250k inkomsten / maand, oftewel 206k na aftrek BTW.
Voor dat geld kan je gewoon geen netwerk bouwen, zeker niet nationaal.
Laat staan de whosesale prijzen van Proximus: die liggen veel hoger dan wat er binnenkomt.
Heb de indruk dat mensen echt obsessed zijn met de gedachte of Digi winst maakt of niet... hier en algemeen in de media ook

Wat kan het je schelen? Laat ze gewoon doen? We hebben nu goedkope abbonementen...

Digi heeft 6 miljoen klanten in Spanje alleen... laat staan nog veel meer in roemenië. Denk je echt dat een bedrijf van zo'n grootte in een nieuw land zal starten zonder te investeren?
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 578 keer
Bedankt: 712 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

De economische wetten zijn overal gelijk, maak je geen of onvoldoende winst dan stopt het verhaal. Digi kan verliezen compenseren door winst elders maar oneindig is dat niet. Uiteindelijk moet het hier ook opbrengen. Het feit dat ze al ingegrepen hebben en mensen ontslagen hebben bevestigt dit.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer
Provider

De obsessie met meteen winst maken zit er wel diep in op dit forum. Spotify heeft 18 jaar verlies gedraaid maar ik heb hier geen forumposts gezien dat we geen Spotifyabonnement mochten nemen wegens “onrendabel”.

Misschien zit het idee dat een provider duur moet zijn om betrouwbaar te zijn er zelfs op dit forum ingebakken. Sommige mensen lijken mijn schoonmoeder wel. Die wil liever 95 euro aan Telenet blijven betalen dan 40 euro ergens anders, want zo’n “lage” prijs vertrouwt ze niet en het werkt nu toch goed?
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Spotify kon enkel overleven omdat investeerders in hun groei geloofden en er is gewoon geen competitie.

Kijk naar hun aandeel van Spotify Technology SA:

2018: ≈€115

Nu: ≈€700

DIGI Belgium is een joint venture tussen DIGI ROEMENIË en Citymesh. Niemand weet hoeveel geld ze hebben gekregen van de 2 bedrijven.

Het feit blijft dat ze nog altijd problemen hebben met hun facturen te betalen maakt iedereen een beetje bezorgd.

Je kan ook moeilijk een pure software bedrijf vergelijken met hardware.

Ik denk dat DIGI dit abonnement uitbrengt om zo veel mogelijk klanten aan te trekken zodat hun investeerders een beetje minder bezorgd worden.
ISP+TV: TN
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
Bedankt: 317 keer
Recent bedankt: 13 keer

Joop schreef: 1 week geleden Bij EDPnet had ik al jaren 1 euro abbo....zodat ik altijd bereikbaar was en kon bellen wanneer nodig, maar dan bijbetalen aan best wel netjes tarief.
Zat daar ook data in?
Zoniet is het een scheve vergelijking.
Dit aanbod bevat naast bellen en SMS immers 5 GB data.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 578 keer
Bedankt: 712 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

kippewit schreef: 1 week geleden De obsessie met meteen winst maken zit er wel diep in op dit forum. Spotify heeft 18 jaar verlies gedraaid maar ik heb hier geen forumposts gezien dat we geen Spotifyabonnement mochten nemen wegens “onrendabel”.

Misschien zit het idee dat een provider duur moet zijn om betrouwbaar te zijn er zelfs op dit forum ingebakken. Sommige mensen lijken mijn schoonmoeder wel. Die wil liever 95 euro aan Telenet blijven betalen dan 40 euro ergens anders, want zo’n “lage” prijs vertrouwt ze niet en het werkt nu toch goed?
Dat is geen obsessies maar gewoon economische realiteit. Diezelfde realiteit geldt inderdaad ook voor Spotify. Indien Spotify onvoldoende winst kan maken zullen investeerders hun geld eruit trekken en gaan ze eraan. Spotify had, zeker in het begin, ook weinig sterke concurrentie, iets wat Digi niet kan zeggen.

Een provider moet niet duur zijn om betrouwbaar te zijn, zelf zit ik bij MV, minder duur dan Proximus en hetzelfde netwerk. Ik heb zelfs meer dan voorheen voor minder geld. Wat mensen weerhoudt om te veranderen is ook de notie dat goedkoop soms duurkoop is, de ervaringen van sommigen hier zullen deze personen niet op andere gedachten brengen. Ze moeten daarvoor niet opteren voor de duurste abo's maar kunnen gebruik maken van andere providers.

Punt is dat Digi door hun geklungel veel mensen afgeschrikt heeft en dat is vooral hun eigen schuld.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Mantis
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Is die 3 euro dan krediet of komt er direct 0,01€/min en 0,07€/sms bovenop?
ym2003
Member
Member

Mantis schreef: 1 week geleden Is die 3 euro dan krediet of komt er direct 0,01€/min en 0,07€/sms bovenop?
Dat komt er bovenop. Enkel de 5GB data is inbegrepen in de bundel.
Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

ivob schreef: 1 week geleden
Joop schreef: 1 week geleden Bij EDPnet had ik al jaren 1 euro abbo....zodat ik altijd bereikbaar was en kon bellen wanneer nodig, maar dan bijbetalen aan best wel netjes tarief.
Zat daar ook data in?
Zoniet is het een scheve vergelijking.
Dit aanbod bevat naast bellen en SMS immers 5 GB data.
Ja, je kon alles doen, maar je moest betalen per MB, uitgaand gesprek of uitgaande SMS.

Voor mij was dat prima als motard, want ik wou een apparaat bij me hebben dat ALTIJD werkt, voor het geval je iets tegenkomt.
Buiten 12 euro per jaar abbo-kosten heb ik denk ik 5 euro extra opgedaan aan kosten.

Ik gebruik mijn GSM eigenlijk nooit buiten mijn eigen wifi en al zeker niet voor bellen, sms of mobile-data.
Bij Digi staat mijn teller dan ook constant op 0 verbruik, maar ik wil het kunnen en dan is 15GB meer dan genoeg.

Ik zou naar het 3 euro abbo kunnen gaan, maar die 2 euro maakt de prijs nu ook weer niet. :-D
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
Bedankt: 317 keer

Ha, ik gebruik voor dezelfde reden ongeveer eenzelfde abo van Orange van 61 cent/maand maar dan zonder data.
Gebruik mijn GSM ook alleen maar om bereikbaar te zijn en te kunnen bellen in nood/pech.
Data in een abo is dan - voor mij - ook voor niets nodig. Tegenwoordig op verplaatsing genoeg gratis wifi netwerken waar je kan op inloggen (toch waar ik gewoonlijk kom: wachtzalen, fitness, garage, warenhuis......) en thuis - indien nodig - het eigen wifinetwerk (thuis gebruik ik de GSM sowieso niet).

Het is wel 2 euro verschil pm.
Dat is 24 € per jaar. Maakt geen verschil maar als je het toch niet gebruikt is het eveneens weggesmeten geld.
En 12 €/jaar + 5 euro is al 17 €/jaar ivm 60 €/jaar.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dimieke
Starter
Starter

Met Tempo kan je met 1 herlading van 5€ een heel jaar gratis naar het Orange netwerk bellen. Bellen naar een ander netwerk en sms'en gaat dan wel van die zelfde 5€ af.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 55 keer

woutervh schreef: 1 week geleden Mja, if you pay peanuts.... Het zou natuurlijk leuker en beter zijn dat alles werkt zoals het hoort. Maar je verwacht van een tv van een budgetmerk ook andere zaken dan van een topmerk. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of ze de buil met de bluts nemen, of liever meer betalen voor betere kwaliteit.
Dat kan wel zijn maar van die budget tv verwacht je ook dat je beeld en geluid hebt alle dagen en op alle zenders..Niet dat zender a beeld geeft en zender b geluid en zender c een half scherm. Goedkoop wil niet zeggen dat er basic functionaliteiten niet moeten werken...

Tom
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Leuke SIM voor in een tablet of dergelijke. Als je dan eens paar keer per jaar stuk meer verbruikt (zoals op vakantie) kost het je tenminste geen fortuin.
Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

Dimieke schreef: 6 dagen geleden Met Tempo kan je met 1 herlading van 5€ een heel jaar gratis naar het Orange netwerk bellen. Bellen naar een ander netwerk en sms'en gaat dan wel van die zelfde 5€ af.
Herlaadkaarten hebben het nadeel dat je ze steeds moet opladen om te bewijzen wie je bent alsook je nummer te houden.

Trouwens met de EDPnet kaart van 1 euro kon ik alle EDPnet GSM's gratis bellen of SMS'sen. Maar je kan aan het nummer niet meer zien waar iemand zit.

Dus als je denkt een uurtje met een gelijk-netwerk iemand te bellen kan je voor enorme kosten komen zonder dat je het weet.
Niemand licht je op voorhand in.

Daarom ben ik naar Digi gegaan, goedkoop en onbeperkt bellen en sms naar eender welk netwerk....kom ik nooit voor een verassing te staan :-D

Ja ik betaal nu 60 euro, waar ik bij EDP 12 euro betaalde. Het is nog steeds veeeeeeeel minder dan wat anderen rekenen, want die zijn schandalig duur.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 125 keer

Joop schreef: 23 uren geleden Dus als je denkt een uurtje met een gelijk-netwerk iemand te bellen kan je voor enorme kosten komen zonder dat je het weet.
Niemand licht je op voorhand in.

Ik meen te schrijven dat men dat kan nakijken op de website van de CRDC (Common Reference Database Centre).
Doch je hebt gelijk: ook die informatie is niet meer correct.
Opvragen van mijn eigen nummer(s) levert bij de eerste al "Proximus mobile".
Klopt niet.
Wel een MVNO (Mobile Virtual Network Operator).
Voorheen kwam dat resultaat er wel netjes uitgerold...

Is zulks bij nog mensen het geval?
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”