Wat is/was jou favoriete gaming franchise?
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
- Bedankt: 152 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Uit interesse even kijken bij mede Userbasers.
Voor mij was het destijds de Battlefield franchise van Electronic Arts beginnende dus bij het iconische Battelfield 1942 (en al z'n mods)
(die muziek, nog steeds kiekevel..)
Vele jaren gegeven wat het ding (me) kon geven, tot zelfs in de Top 100 wereldwijd als Commander in Battelfield 2.
Maar de vele server crashes gaven me destijds zo'n degout dat ik op een gegeven moment volledig de stekker uit het online gamen trok (was ook wel nodig..)
Maar als lid van een Amerikaanse clan destijds was het wel heftig, door het tijdsverschil kwamen die gasten online toen Belgenland en omstreken ging slapen.
Jaren later de switch gemaakt naar COD maar enkel single player, ik weiger dus pertinent om nog aan online gaming te doen uit schrik om weer vast te hangen.
Maar wie weet als ik volgend jaar met pensioen ga toch eens kijken of ik die oude PC opnieuw kan opstarten voor een potje single player BF1942
Tot die tijd blijf ik ledig met de Far Cry franchise, ook wel leuk.
Vooral Far Cry 5 blijf ik maar herhalen, zeker het 1é gedeelte vind ik heel goed.
Maar wie weet wat GTA6 ons zal brengen, al dat lekkers mmm...
Voor mij was het destijds de Battlefield franchise van Electronic Arts beginnende dus bij het iconische Battelfield 1942 (en al z'n mods)
(die muziek, nog steeds kiekevel..)
Vele jaren gegeven wat het ding (me) kon geven, tot zelfs in de Top 100 wereldwijd als Commander in Battelfield 2.
Maar de vele server crashes gaven me destijds zo'n degout dat ik op een gegeven moment volledig de stekker uit het online gamen trok (was ook wel nodig..)
Maar als lid van een Amerikaanse clan destijds was het wel heftig, door het tijdsverschil kwamen die gasten online toen Belgenland en omstreken ging slapen.
Jaren later de switch gemaakt naar COD maar enkel single player, ik weiger dus pertinent om nog aan online gaming te doen uit schrik om weer vast te hangen.
Maar wie weet als ik volgend jaar met pensioen ga toch eens kijken of ik die oude PC opnieuw kan opstarten voor een potje single player BF1942
Tot die tijd blijf ik ledig met de Far Cry franchise, ook wel leuk.
Vooral Far Cry 5 blijf ik maar herhalen, zeker het 1é gedeelte vind ik heel goed.
Maar wie weet wat GTA6 ons zal brengen, al dat lekkers mmm...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
Goh, Franchise is het mss niet echt. Maar alle infinity engine games. Dus Baldurs Gate, IceWind Dale, Baldurs Gate II, Icewind Dale II, Planescape Torment.
Dat zijn echt tijdloze games vindt ik.
- Petrikske
- Elite Poster
Hier en daar 1 skippen of afhaken moet kunnen hé.
Soms slagen die developers er immers in om de bal volledig mis te slaan.
Soms slagen die developers er immers in om de bal volledig mis te slaan.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Petrikske
- Elite Poster
Oh jaa...de eerste delen heb ik me ook goed mee kunnen amuseren.
Hadden ook hele goede muziek.
Hadden ook hele goede muziek.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 40 keer
Baldur's gate heb ik zot veel gespeeld 20-25 jaar geleden. Blijft één van mijn favoriete spellen ever.boran_blok schreef: 1 maand geleden Goh, Franchise is het mss niet echt. Maar alle infinity engine games. Dus Baldurs Gate, IceWind Dale, Baldurs Gate II, Icewind Dale II, Planescape Torment.
Zelf heb ik heel heel veel civilization gespeeld maar tot CIV4 en dan vond ik het niet meer zo leuk.
Denk dat ik ook wel alle larry games gespeeld heb maar dat is heel lang geleden

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 768 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Haha
15 MEI IS HOOGDAG (afin, naar wat ik begrijp zelfs 2 dagen eerder voor de pre-orders)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1065 keer
- Bedankt: 672 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Command & conquer, Baldur's gate etc, maar ik ben opgegroeid op adventure games van Sierra en Lucasarts.
Hetgeen me eeuwig zal bijblijven is de Monkey Island reeks
Hetgeen me eeuwig zal bijblijven is de Monkey Island reeks
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 335 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Alles in third person perspectief is ok voor mij.
Ik geraak niet gewend aan first person.
Iemand suggesties om “op te bouwen en gewend te geraken” aan first person? Komt bij mij zeer onnatuurlijk over.
Ik geraak niet gewend aan first person.

Iemand suggesties om “op te bouwen en gewend te geraken” aan first person? Komt bij mij zeer onnatuurlijk over.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Eigenlijk te veel spellen om op te noemen, ik ben opgegroeid met de spellen van Apogee, Sierra Online etc
Ik heb ook een tijd bijna geen spellen gespeeld, het kon me niet echt meer boeien maar ben terug af en toe aan het spelen,
recent ben ik DayZ terug aan het spelen, ooit begonnen dacht in 2012 als mod voor Arma2 en toen ook een 2de scherm daarvoor gekocht zodat ik de map daar op kon zetten.
Dat is een survival spel dat ook heel snel gedaan kan zijn als een andere speler je ziet, want één schot kan fataal zijn.
Voor Dayz heb ik ook nog "Ready or Not" gespeeld is gelijk de SWAT games.
@duizend je kan eens experimenteren met het fov (field of view), soms als je de grades aanpast kan het beter zijn, maar niet alle spellen ondersteunen dat.
Ik heb ook een tijd bijna geen spellen gespeeld, het kon me niet echt meer boeien maar ben terug af en toe aan het spelen,
recent ben ik DayZ terug aan het spelen, ooit begonnen dacht in 2012 als mod voor Arma2 en toen ook een 2de scherm daarvoor gekocht zodat ik de map daar op kon zetten.
Dat is een survival spel dat ook heel snel gedaan kan zijn als een andere speler je ziet, want één schot kan fataal zijn.
Voor Dayz heb ik ook nog "Ready or Not" gespeeld is gelijk de SWAT games.
@duizend je kan eens experimenteren met het fov (field of view), soms als je de grades aanpast kan het beter zijn, maar niet alle spellen ondersteunen dat.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 251 keer
Ja, die FOV aanpassing is erg goed advies, en soms kan je ook het "bobben" aanpassen, zijnde hoeveel deining er wordt weergegeven bij het stappen. Dat soort zaken kan je zelfs misselijk maken als dat te onnatuurlijk is -- Duke Nukem Forever kon ik destijds (2011) maar enkele minuten verdragen, bijvoorbeeld.
Games die ik echt ZOTgespeeld heb op pc:
-- Quake 1 (1996). De recente 'Enhanced' heruitgave heeft trouwens fantastische nieuwe levels.
-- Screamer 2 (1996), racing game waarbij ik het eerste parcours (England) uiteindelijk in minder dan 50s deed, geloof ik.
-- Driver (1999), coole game die aan de GTA serie doet denken. Het openingslevel dat als training bedoeld was om de besturing van je auto onder de knie te krijgen, is nog steeds berucht vanwege het hoge niveau dat je moest halen om de game überhaupt te mogen spelen.
-- Grand Theft Auto 3 (2001), van de hele franchise vond ik deze het leukst om in rond te dwalen hoewel de gamewereld eigenlijk een zakdoek groot is vergeleken met de nieuwere.
-- Far Cry 1 (2004), eerst een hele tijd de demo gespeeld van het 3de level (Fort), op alle mogelijke manieren (sluipend, afknallend, etc.). Die demo zat bij PC Format magazine (of zo?) en ik geloof dat ik er zelfs speciaal een grafische kaart voor gekocht heb. Revolutionaire game die ik nog steeds de mooiste vind, en af en toe nog eens herspeel.
-- Call Of Duty 2 (2005), vooral ook online. Zelf niet ranked maar de gasten die ik kon verslaan, speelden wel ranked en internationale LAN tournamenten (4de plaats in Denemarken, herinner ik me eentje).
-- Race Driver: Grid (2008)
-- Call Of Duty 4 Modern Warfare uit 2007 doch een paar jaar later pas online beginnen spelen op een gezondere manier dan COD 2.
Uiteraard ook een hoop andere games; wat namedroppen: Wolfenstein 3D, Doom, Duke Nukem en een clone ervan: Redneck Rampage, Medal Of Honor, Soldier Of Fortune, Borderlands, FallOut, Half-Life 2, Mirror's Edge, Crysis, ...
Games die ik echt ZOTgespeeld heb op pc:
-- Quake 1 (1996). De recente 'Enhanced' heruitgave heeft trouwens fantastische nieuwe levels.
-- Screamer 2 (1996), racing game waarbij ik het eerste parcours (England) uiteindelijk in minder dan 50s deed, geloof ik.
-- Driver (1999), coole game die aan de GTA serie doet denken. Het openingslevel dat als training bedoeld was om de besturing van je auto onder de knie te krijgen, is nog steeds berucht vanwege het hoge niveau dat je moest halen om de game überhaupt te mogen spelen.
-- Grand Theft Auto 3 (2001), van de hele franchise vond ik deze het leukst om in rond te dwalen hoewel de gamewereld eigenlijk een zakdoek groot is vergeleken met de nieuwere.
-- Far Cry 1 (2004), eerst een hele tijd de demo gespeeld van het 3de level (Fort), op alle mogelijke manieren (sluipend, afknallend, etc.). Die demo zat bij PC Format magazine (of zo?) en ik geloof dat ik er zelfs speciaal een grafische kaart voor gekocht heb. Revolutionaire game die ik nog steeds de mooiste vind, en af en toe nog eens herspeel.
-- Call Of Duty 2 (2005), vooral ook online. Zelf niet ranked maar de gasten die ik kon verslaan, speelden wel ranked en internationale LAN tournamenten (4de plaats in Denemarken, herinner ik me eentje).
-- Race Driver: Grid (2008)
-- Call Of Duty 4 Modern Warfare uit 2007 doch een paar jaar later pas online beginnen spelen op een gezondere manier dan COD 2.
Uiteraard ook een hoop andere games; wat namedroppen: Wolfenstein 3D, Doom, Duke Nukem en een clone ervan: Redneck Rampage, Medal Of Honor, Soldier Of Fortune, Borderlands, FallOut, Half-Life 2, Mirror's Edge, Crysis, ...
- Petrikske
- Elite Poster
Er zitten heel wat toppers in de gedropte titels, sommigen was ik al vergeten. 

- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 251 keer
Qua singleplayer shoot'em ups was Soldier Of Fortune wel een leuke met redelijk goeie AI en vooral bloederige gevechten -- één van de eersten om ook ledematen apart af te schieten, als ik me goed herinner?
Redneck Rampage was een echte Duke Nukem clone met grappige uitspraken, zoals "My head hurts, my feet stink, and I don't love Jesus" -- eigenlijk de tekst van een liedje dat ook in je andere topic past: Jimmy Buffett - My Head Hurts, My Feet Stink And I Don't Love Jesus.
GTA VI release is blijkbaar uitgesteld naar 26 Mei '26. Er waren een hoop games die de oorspronkelijke releaseperiode wilden vermijden (najaar '25) wegens de populariteit van GTA -- benieuwd of die games dan toch een kerstmis release beogen.
Redneck Rampage was een echte Duke Nukem clone met grappige uitspraken, zoals "My head hurts, my feet stink, and I don't love Jesus" -- eigenlijk de tekst van een liedje dat ook in je andere topic past: Jimmy Buffett - My Head Hurts, My Feet Stink And I Don't Love Jesus.
GTA VI release is blijkbaar uitgesteld naar 26 Mei '26. Er waren een hoop games die de oorspronkelijke releaseperiode wilden vermijden (najaar '25) wegens de populariteit van GTA -- benieuwd of die games dan toch een kerstmis release beogen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 13 keer
Rollercoaster Tycoon, de tweede, met expansions en een trainer, kan ik me tot op vandaag nog mee bezighouden. Is nu herwerkt naar OpenRCT. Mijn oudste dochter heeft de microbe ook te pakken.
Halo op Xbox heb ik altijd graag gespeeld. Tot op vandaag speel ik Infinite op de series X. Maar ook de overige Halo games staan geïnstalleerd en herspeel ik wel eens een missie.
En de originele Modern Warfare 2, blijft voor mij de beste van die serie.
Halo op Xbox heb ik altijd graag gespeeld. Tot op vandaag speel ik Infinite op de series X. Maar ook de overige Halo games staan geïnstalleerd en herspeel ik wel eens een missie.
En de originele Modern Warfare 2, blijft voor mij de beste van die serie.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Rollercoaster tycoon 2, halo 3 en just cause 2 ( online )
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Petrikske
- Elite Poster
RT...zotte tijd, ook m'n kinderen speelden dat toen.
- Marsmillo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 20 keer
Battlefield
Ook voor mij staat deze reeks op één. Het was mijn eerste echte online game ervaring, al was dat in BF1942 wel nog bij een vriend thuis omdat wijzelf nog geen vaste internet hadden. Later kwam dit er wel en heb ik in BF Vietnam online vrienden gemaakt waar ik nu 20+ jaar later nog altijd samen mee speel. Het absolute hoogtepunt van de reeks voor mij zit in Battlefield 2, die de ideale mix had tussen arcade, tactiek en simulatie. Blij dat ik deze game in zijn hoogdagen heb kunnen spelen. De reeks heeft mij verder nog kunnen boeien tot BF4, waarna ik afgehaakt ben. BF is mij te snel, te chaotisch, te opgeblazen geworden in de concurrentie met de Call of Duty. De battlefield momenten zijn voor mij weg. Ben benieuwd wat ze met de nieuwe game gaan doen...
PS: voor wie wat nostalgisch is: History of Battlefield (2002 - 2022) | Documentary
Grand Theft Auto
Die andere grote gamereeks waar ik niet rond kan en mij hele gamend leven wel ergens een plaatsje heeft. GTAII leren kennen bij een vriend en daarna ook zelf gekocht. Ik was heel blij te horen dat ze een 3D versie zouden maken en GTAIII ook direct gekocht toen hij uitkwam op PC. Sindsdien koop ik iedere release en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. Alle GTA games zijn pareltjes en ik hoop dat ze GTA6 niet zo interessant en relevant kunnen maken als voorgaande edities.
Max Payne
Max Payne 1 en 2 mogen in mijn lijstje ook niet ontbreken, vooral wegens sfeer en hoe het verhaal werd gebracht. Ook de derde game in de reeks heb ik over verloop van tijd weten waarderen. Het is dan wel een andere game, een breuk met voorgaande. Het blijft wel een vlot spel die goed in elkaar zit.
SplinterCell
Unieke games die hier ool een blijvende indruk hebben nagelaten, ben benieuwd of we ooit nog een game in de serie mogen verwachten...
SimCity 3000, SimCity4 en Cities: Skylines.
Last but not least, de citybuilders. Ik heb hier zoveel uren in gestoken dat het een wonder is dat ik niets doe in stadsontwikkeling of ruimtelijke ordening...
Ook voor mij staat deze reeks op één. Het was mijn eerste echte online game ervaring, al was dat in BF1942 wel nog bij een vriend thuis omdat wijzelf nog geen vaste internet hadden. Later kwam dit er wel en heb ik in BF Vietnam online vrienden gemaakt waar ik nu 20+ jaar later nog altijd samen mee speel. Het absolute hoogtepunt van de reeks voor mij zit in Battlefield 2, die de ideale mix had tussen arcade, tactiek en simulatie. Blij dat ik deze game in zijn hoogdagen heb kunnen spelen. De reeks heeft mij verder nog kunnen boeien tot BF4, waarna ik afgehaakt ben. BF is mij te snel, te chaotisch, te opgeblazen geworden in de concurrentie met de Call of Duty. De battlefield momenten zijn voor mij weg. Ben benieuwd wat ze met de nieuwe game gaan doen...
PS: voor wie wat nostalgisch is: History of Battlefield (2002 - 2022) | Documentary
Grand Theft Auto
Die andere grote gamereeks waar ik niet rond kan en mij hele gamend leven wel ergens een plaatsje heeft. GTAII leren kennen bij een vriend en daarna ook zelf gekocht. Ik was heel blij te horen dat ze een 3D versie zouden maken en GTAIII ook direct gekocht toen hij uitkwam op PC. Sindsdien koop ik iedere release en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. Alle GTA games zijn pareltjes en ik hoop dat ze GTA6 niet zo interessant en relevant kunnen maken als voorgaande edities.
Max Payne
Max Payne 1 en 2 mogen in mijn lijstje ook niet ontbreken, vooral wegens sfeer en hoe het verhaal werd gebracht. Ook de derde game in de reeks heb ik over verloop van tijd weten waarderen. Het is dan wel een andere game, een breuk met voorgaande. Het blijft wel een vlot spel die goed in elkaar zit.
SplinterCell
Unieke games die hier ool een blijvende indruk hebben nagelaten, ben benieuwd of we ooit nog een game in de serie mogen verwachten...
SimCity 3000, SimCity4 en Cities: Skylines.
Last but not least, de citybuilders. Ik heb hier zoveel uren in gestoken dat het een wonder is dat ik niets doe in stadsontwikkeling of ruimtelijke ordening...
-*-
-
- Crew support
- Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
- Bedankt: 311 keer
- Heroes of Might and Magic. + onofficiële uitbreiding Horn of the Abyss
- King's Bounty. Meest recente versie (King's Bounty 2) was een beetje een tegenvaller
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 319 keer
- Bedankt: 717 keer
- Recent bedankt: 9 keer
damn, "heroes of might and magic". Dat was me het spel! Dat heb ik zo vaak gespeeld dat het niet meer gezond was. Op de slaapkamer van een vriend dit blijven spelen tot de zon weer opkwam, zo verslavend!
Alleen speelde ik super graag Age of Empires, ook véél te veel uren mee bezig geweest.
En natuurlijk, de klassieker. Simcity2000
Alleen speelde ik super graag Age of Empires, ook véél te veel uren mee bezig geweest.
En natuurlijk, de klassieker. Simcity2000
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 590 keer
- Bedankt: 716 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Age of empires
Call of duty
Call of duty
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik heb veel x-wing en indiana Jones gespeeld op de.pc..herinner me dat er eentje op die grote floppies was....echt is een eeuwigheid geleden...
Ik had ook geen Atari spelcomputer maar eentje waar je een add on kon insteken en dan.atari.spelen coleco vision alq ik wat google...
Ik word oud correctie ik ben oud geworden..
Tom
Ik had ook geen Atari spelcomputer maar eentje waar je een add on kon insteken en dan.atari.spelen coleco vision alq ik wat google...
Ik word oud correctie ik ben oud geworden..
Tom
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 590 keer
- Bedankt: 716 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Een game die me altijd is bijgebleven was een game op C64: öl imperium, ongelooflijk hoe slecht dat eruit zag maar het was wel plezant 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- devilkin
- Administrator
Eentje dat ik ook heb grijs gespeeld: Syndicate
- devilkin
- Administrator
Mod edit: even kuis gehouden. Als je wil gaan discussieren over wat mensen doen in hun vrije tijd, start dan een nieuw topic, onder het maatschappelijke forum.