hey! internet smallband
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 143 keer
- Recent bedankt: 3 keer
patch is eerder in nacht en is gewoon modem reboot, max 10min.
Waarschijnlijk werken aan de node/kast(en) buiten door Telenet.
TN klanten worden op de hoogte gehouden van werken, maar Orange/Hey ondervinden het op moment dat het uitvalt ipv communicatie op voorhand.
Waarschijnlijk werken aan de node/kast(en) buiten door Telenet.
TN klanten worden op de hoogte gehouden van werken, maar Orange/Hey ondervinden het op moment dat het uitvalt ipv communicatie op voorhand.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

ISP:

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 77 keer
Nog twee gevallen waar men blijkbaar van niets weet.
https://community.orange.be/t5/Internet ... 6535#M7945
https://community.orange.be/t5/Netwerk- ... 6539#M3741
https://community.orange.be/t5/Internet ... 6535#M7945
https://community.orange.be/t5/Netwerk- ... 6539#M3741
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Internet is er na 3 u eindelijk terug, mijn eerste speedtest zegt wel opnieuw min of meer de normale snelheid.........
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Ik heb vandaag nog eens met de klantendienst gebeld en gevraagd naar een emailadres om zo wat informatie door te sturen (smokeping screenshots, links naar resultaten van speedtest en de link naar dit topic alsook topic op community site van orange).
Ik kan iedereen met problemen alleen naar aanraden om te bellen naar de klantendienst, een dossier te laten aanmaken en duidelijk melden dat het probleem elke dag stipt 17u start en stipt stopt om middernacht en dat meedere klanten er last van hebben.
Ik kan iedereen met problemen alleen naar aanraden om te bellen naar de klantendienst, een dossier te laten aanmaken en duidelijk melden dat het probleem elke dag stipt 17u start en stipt stopt om middernacht en dat meedere klanten er last van hebben.
Ze hebben me vandaag teruggebeld, maar valt niet te praten met de servicedesk. Ze claimen dat ze modulatie issues hebben gezien en gaan een technieker langsturen. Kan goed zijn, maar betwijfel of dat een oorzaak is van om 17u tot 24u op 20mbit te staan. Wat een tijdverdrijf.
-
- Plus Member
Inderdaad, momenteel doorlopen ze nog een procedure met een checklist. Ook hier gaan ze technieker sturen, donderdag na 17u.
Zinloze interventie, maar ze volgen hun stappenplan (en kopen zo extra tijd).
Is hier niemand op UB die bij Telenet of Orange werkt en die de ins en outs kent van "het op smallband plaatsen" of ons in contact kan brengen met technische profielen die de materie kennen.
Zinloze interventie, maar ze volgen hun stappenplan (en kopen zo extra tijd).
Is hier niemand op UB die bij Telenet of Orange werkt en die de ins en outs kent van "het op smallband plaatsen" of ons in contact kan brengen met technische profielen die de materie kennen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 77 keer
Ik ben zelf al 2 keer in het Telenet gebouw geweest,, ja zelfs tot bij de medewerkers omdat ik er zelf zit met de vzw (Telenet sponsort Coderdojo en ik werk ook voor de vzw zelf vandaar).
Maar dichter dan de tafels van Coderdojo ken ik daar niemand.
Tenzij nog iemand via via bij de beveiliging van het Telenet core netwerk. Maar denk niet dat die vriend van mij het zal willen vragen aan hem...
En Martine Tempels (top van Telenet Business)... Maar heeft ons intussen al verlaten.
Edit: Ook bij Unit-T ken ik iemand.
Maar dichter dan de tafels van Coderdojo ken ik daar niemand.
Tenzij nog iemand via via bij de beveiliging van het Telenet core netwerk. Maar denk niet dat die vriend van mij het zal willen vragen aan hem...
En Martine Tempels (top van Telenet Business)... Maar heeft ons intussen al verlaten.
Edit: Ook bij Unit-T ken ik iemand.
Technieker is net langs geweest, die was blijkbaar wel op de hoogte van het probleem en bevestigde dat er bij collega's nog zo verhalen waren. Ook was 1 van de techniekers zelf gedupeerd als ik hem goed begreep. Daarvoor was ook een ticket aangemaakt richting telenet en was het sinds vandaag opgelost. Mijn ticket zou ondertussen ook bij telenet zitten en het probleem zou binnen 5 werkdagen opgelost moeten raken. Ofwel was dat allemaal mooi praten, ofwel zit er toch schot in de zaak...
Dat gezegd zijnde, eens het opgelost is mogen ze toch nog een telefoontje van mij verwachten ivm compensatie.
Dat gezegd zijnde, eens het opgelost is mogen ze toch nog een telefoontje van mij verwachten ivm compensatie.
-
- Plus Member
En wat is de technieker komen doen bij u? Want voor mij staat de technieker ingepland op donderdag, heeft het eigenlijk zin dat die dan gaat langskomen? Of zetten ze het ticket pas door naar Telenet eens de technieker is langsgeweest (zou een dure grap zijn voor Orange voor een probleem dat bij Telenet zit).
Niks e, bij de SD claimde ze modulatie fouten. Wat onzin was want het signaal was in orde (dit heeft hij allemaal nog eens nagekeken), maar evengoed voor mij dan hoef ik het tenminste niet te betalen. Volgens mij moet er niet eerst een technieker langskomen alvorens het ticket richting Telenet gaat, aangezien de SD medewerker het daar gisteren al over had.
-
- Plus Member
Net gebeld naar Orange. En daar uw info gedeeld. En ik krijg als antwoord dat enkel een technieker een ticket kan loggen richting Telenet en dat dit de reden is waarom die moet langskomen.
Eigenlijk zeggen ze, je moet nog 2 dagen wachten vooraleer we een ticket gaan aanmaken richting Telenet waar je dan vervolgens nog 5 dagen moet wachten tot Telenet net binnen de tijd hun SLA gaat halen en de fout gaat rechtzetten.
Eigenlijk zeggen ze, je moet nog 2 dagen wachten vooraleer we een ticket gaan aanmaken richting Telenet waar je dan vervolgens nog 5 dagen moet wachten tot Telenet net binnen de tijd hun SLA gaat halen en de fout gaat rechtzetten.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 104 keer
Daarnet werd ik opgebeld door een dame van Orange, die vroeg of het al beter was na de telenet interventie van gisteren (maandag), ik zei dat het s'avond nog altijd terug valt naar 20 / 2.
Ze ging opnieuw een dossier doorsturen naar de back office en ene naar telenet ook ,omdat ze zag dat ik 2 korte onderbrekingen had vandaag.
Dus ja mss gaat Telenet opnieuw buiten aan paddestoel komen kijken, moest nog 2 dagen geduld hebben .
Ze ging opnieuw een dossier doorsturen naar de back office en ene naar telenet ook ,omdat ze zag dat ik 2 korte onderbrekingen had vandaag.
Dus ja mss gaat Telenet opnieuw buiten aan paddestoel komen kijken, moest nog 2 dagen geduld hebben .
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
Goed dat er schot in de zaak komt maar de root cause is dus Telenet
Ik zou zeggen allen via BIPT klacht tegen TN neerleggen dit soort praktijken kan niet.
Hier gelukkig stabiel maar gebruik TN promo als main verbinding
Dus jullie hebben hiervoor Orange rechtstreeks opgebeld ipv eerst via hey?
Ik zou zeggen allen via BIPT klacht tegen TN neerleggen dit soort praktijken kan niet.
Hier gelukkig stabiel maar gebruik TN promo als main verbinding
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hopla, al een week and counting...
Gisteren moest mijn zoontje er ook aan geloven "Papa ik wil dat spelletje nog eens spelen" een dikke update op smalband... "sorry jongen
"
Gisteren moest mijn zoontje er ook aan geloven "Papa ik wil dat spelletje nog eens spelen" een dikke update op smalband... "sorry jongen

Laatst gewijzigd door Xeph20 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
En ik zit sinds 17u terug op 20/2. Daarvoor, na de internet outage van deze voormiddag gedurende 3u, had ik min of meer normale snelheden.
-
- Plus Member
080085519 via dit nummer verwelkomen ze u met Hey Telecom (maar achterliggend is het Orange).buthead schreef: 1 week geleden
Als je dit probleem met de Hey chat support moet melden dan zijn we een paar jaar verder vrees ik..
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
- Bedankt: 49 keer
Waar woneen jullie dan allen , want ik heb hier in Antwerpen L.O. normale beloofde vermelde snelheid op mijn Hey (komende van een Orange contract) en dan nog wel een speedtest met bestemming de ozo versmade DIGI 

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
-
- Elite Poster
Waasland hier.....
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
Oost vl Denderstreek - haal Max waardes
Wordt hier wel vandaag of morgen 3 maand gepauzeerd hey telecom
Wordt hier wel vandaag of morgen 3 maand gepauzeerd hey telecom
Internet = Telenet + HeyTelecom
-
- Plus Member
Limburg hier, regio Hasselt - Sint-Truiden.
Probleem lijkt mij ook niet regio gebonden.
Zij die op smallband zitten zijn allemaal grootverbruikers? Ik zit bvb rond de 2TB per maand.
Zij die op smallband zitten zijn allemaal grootverbruikers? Ik zit bvb rond de 2TB per maand.
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 143 keer
Bepaalde IP range die last heeft?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

Herzelfde geval hier. Ik heb je een privé bericht gestuurd i.v.m. het dossier dat ik heb laten openen bij Hey Telecom.gvo7 schreef: 1 week geleden Ondertussen al 2 bijkomende dossiernummers ontvangen, waarvoor dank! En met deze 2 dossiers in mijn handen nog eens gebeld. Dame in kwestie heeft nu een technieker voor mij ingeboekt, nu donderdag tussen 18u en 20u zodat de technieker de "smallband" zelf kan ervaren.
Zij die hun dossiernummer wil delen mag deze nog steeds doorsturen, hoe meer dossier in handen hoe sneller hun euro gaat vallen dat het geen lokaal probleem is.
Nee hoor ik zit rond de 500GB per maandgvo7 schreef: 1 week geleden Limburg hier, regio Hasselt - Sint-Truiden.
Edit: eindelijk antwoord op fb waar ze nu ook eindelijk bevestigen dat er een algemeen probleem is. Ben wel benieuwd wanneer dit eindelijk opgelost raakt en welke compensatie we kunnen verwachten. Snap niet dat zo een probleem überhaupt zo lang kan aanslepen...

- Patje
- Elite Poster
Intussen dag 9 , vandaag was mijn reset (facturatie periode) tellers weer op 0.
Maar 20 / 2 blijft aanhouden, vandaag nog dezelfde reactie gekregen via messenger van Pembe dat het zou gaan om een algemene storing zoals in de screenshot van OrangeJ hierboven.
Maar 20 / 2 blijft aanhouden, vandaag nog dezelfde reactie gekregen via messenger van Pembe dat het zou gaan om een algemene storing zoals in de screenshot van OrangeJ hierboven.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

Heb een mail ontvangen waarin ze volgende schrijven:
edit: even bij 'Pembe' gehoord, en daar kreeg ik te horen dat het probleem daadwerkelijk opgelost zou zijn. Ik heb nog even gevraagd of dit enkel zo voor mij is of voor iedereen die hinder heeft. Iig ik geloof het pas als ik het zie
Staat een dikke oranje knop onder met " ik bevestig de status van mijn diensten". Kha mooi wachten met daarop te drukken en eerst eens kijken of het daadwerkelijke opgelost isHallo
Onze technische agenten hebben de bevestiging ontvangen dat je Orange internet en/of tv-diensten en de eventuele bijhorende opties, correct werken. Gelieve op de vragen hieronder te beantwoorden om ons te laten weten of dit inderdaad het geval is.
edit: even bij 'Pembe' gehoord, en daar kreeg ik te horen dat het probleem daadwerkelijk opgelost zou zijn. Ik heb nog even gevraagd of dit enkel zo voor mij is of voor iedereen die hinder heeft. Iig ik geloof het pas als ik het zie

-
- Plus Member
Zonet de klantendienst gebeld gezien ik technieker heb ingepland voor deze avond. Beetje zinloos die nog langs te sturen als het probleem opgelost is.
Aan de reactie van de medewerker te horen zijn nog niet alle problemen opgelost maar ze zijn er mee bezig. En dat we best de technieker nog ingepland laten.
Mijn vermoeden is dat ze de afgelopen 24u de oorzaak van het probleem gevonden hebben en dit nu aan het rechtzetten zijn.
Aan de reactie van de medewerker te horen zijn nog niet alle problemen opgelost maar ze zijn er mee bezig. En dat we best de technieker nog ingepland laten.
Mijn vermoeden is dat ze de afgelopen 24u de oorzaak van het probleem gevonden hebben en dit nu aan het rechtzetten zijn.
-
- Plus Member
Hier geen smallband meer
Toegevoegd na 4 minuten 1 seconde:
Toegevoegd na 4 minuten 1 seconde:
Dus we noteren dat we in het vervolg sneller tweakers contacteren zodat het de nodige aandacht krijgt in de mediablixem schreef: 1 week geleden Nou, het heeft het nieuws al gehaald: https://tweakers.net/nieuws/235862/klan ... bleem.html

- Patje
- Elite Poster
Hier ook weer Normaal
eindelijk na 10 dagen een oplossing.

-
- Plus Member
Ik ben hier nog aan het wachten op de technieker die moest langs komen want alleen zij konden een ticket aanmaken richting Telenet.
Tussen 18u en 20u ging hij langskomen. 19u52 sms dat technieker onderweg is ... 20u43 en nog steeds geen technieker voor een probleem dat ondertussen opgelost is en waar nooit een interventie van een technieker voor nodig was.
Als sommigen zich afvragen waarom de A-merken zo een hoge tarieven hanteren ...
Ondertussen technieker langsgeweest. Hij was dus niet op de hoogte van dat probleem. Was blij met mijn input want bij zijn vorige klant was er een probleem waardoor die max 20Mbps kon halen ...
Tussen 18u en 20u ging hij langskomen. 19u52 sms dat technieker onderweg is ... 20u43 en nog steeds geen technieker voor een probleem dat ondertussen opgelost is en waar nooit een interventie van een technieker voor nodig was.
Als sommigen zich afvragen waarom de A-merken zo een hoge tarieven hanteren ...
Ondertussen technieker langsgeweest. Hij was dus niet op de hoogte van dat probleem. Was blij met mijn input want bij zijn vorige klant was er een probleem waardoor die max 20Mbps kon halen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 20 keer
Benieuwd wat de oorzaak nu was
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 45 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik zei hier nog waarom niemand 4040 zend, is ook DPG, 1 pot nat. Noteer maargvo7 schreef: 1 week geleden
Dus we noteren dat we in het vervolg sneller tweakers contacteren zodat het de nodige aandacht krijgt in de media![]()

-
- Elite Poster
De smallband was hier ook gedaan gisteren en de snelheid is terug normaal.gvo7 schreef: 1 week geleden Hier geen smallband meer
Toegevoegd na 4 minuten 1 seconde:Dus we noteren dat we in het vervolg sneller tweakers contacteren zodat het de nodige aandacht krijgt in de mediablixem schreef: 1 week geleden Nou, het heeft het nieuws al gehaald: https://tweakers.net/nieuws/235862/klan ... bleem.html
![]()
Die pluim van Tweakers zal ik dan maar op mijn hoed steken zeker