eSimkaartnummer

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
Buzz
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2020, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo

Ik ben al meer dan 2 weken aan het proberen over te schakelen van Base naar Yoin (Proximus) omdat het bereik van Base verschrikkelijk is. Nu is het enorme probleem dat ik een eSim gebruik en dat Yoin zegt dat het opgegeven eSimkaartnummer foutief is.

Het eSimkaartnummer heeft Base me nochtans 1000x doorgegeven, het is ook hetzelfde nummer als in de MyBase app, het is ook hetzelfde nummer als onder ICCID in de instellingen van de iPhone. Base blijft hetzelfde nummer bevestigen en Yoin blijgt zeggen dat het geweigerd wordt vanwege foutief. Ik ben ten einde raad. Ik had ergens online gelezen dat je van het ICCID de eerste 6 en de laatste 3 karakters weg moet laten, maar neen ook dat werkte niet. Ik herinner me hetzelfde probleem te hebben gehad bij Orange en ik weet niet hoe dat opgelost werd. Ik snap ook niet dat niemand mij hiermee kan helpen bij de operatoren, ben ik dan de enige in België die met een eSim van operator wil switchen? Bij Apple kan ik ook niet aankloppen want het is de operator die dat moet weten.

Weet iemand wat het probleem is? Ik moet zo snel mogelijk weg bij Base, het verschrikkelijk. :bang:
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 70 keer

Is er een optie om in een Telenet/Base verkooppunt eerst je eSIM naar een gewone sim te laten overzetten? En daarmee dan naar yoin?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Had ook een probleem met overzetten van eSim, was wel Orange naar MV.
De oplossing stond uiteindelijk op het forum van Orange, maar weet zelf niet meer exact wat het was(wel iets met het aanpassen van een het nummer).
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 103 keer

ICCID = 19 of 20 cijfers
SIM = 13 cijfers
Concreet dienen zoals reeds aangestipt de eerste 6 cijfers** van de ICCID te worden verwijderd en de volgende 13 als SIM te worden vermeld
** dus 893203 te schrappen (89 = telecom; 32 = Belgie; 03 = "Telenet")
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5606
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Ik weet dat toen ik van MV naar een andere provider ging ik mijn esimkaartnummer moest telefonisch vragen want die was nergens te vinden.
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Ik heb dat bij Orange ook telefonisch moeten opvragen, want bij de omzetting van 20 naar 13 cijfers was het laatste cijfer (controlegetal?) ineens anders.
Van Base naar Yoin heb ik zopas twee nummers overgezet. Beide met ingave van het ICCID nummer en dat is in de twee gevallen zonder problemen verlopen.
Buzz
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2020, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Stroper schreef: 1 maand geleden Had ook een probleem met overzetten van eSim, was wel Orange naar MV.
De oplossing stond uiteindelijk op het forum van Orange, maar weet zelf niet meer exact wat het was(wel iets met het aanpassen van een het nummer).
Heb ik inderdaad ook gevonden maar dat is wat ik reeds aanhaalde in mijn oorspronkelijk bericht, en dat nummer werkte niet. Toch bedankt.

Toegevoegd na 2 minuten 1 seconde:
M_016 schreef: 1 maand geleden ICCID = 19 of 20 cijfers
SIM = 13 cijfers
Concreet dienen zoals reeds aangestipt de eerste 6 cijfers** van de ICCID te worden verwijderd en de volgende 13 als SIM te worden vermeld
** dus 893203 te schrappen (89 = telecom; 32 = Belgie; 03 = "Telenet")
Bedankt, deze heb ik nog niet geprobeerd en dus heb ik dat nummer doorgegeven. Hopelijk krijg ik morgen te horen dat het wel gelukt is. Ik zal een update geven zodat dit ook anderen met hetzelfde probleem in de toekomst kan helpen. Wat maken ze het toch verschrikkelijk moeilijk.
Buzz
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2020, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

M_016 schreef: 1 maand geleden ICCID = 19 of 20 cijfers
SIM = 13 cijfers
Concreet dienen zoals reeds aangestipt de eerste 6 cijfers** van de ICCID te worden verwijderd en de volgende 13 als SIM te worden vermeld
** dus 893203 te schrappen (89 = telecom; 32 = Belgie; 03 = "Telenet")
Ik bevestig dat dit gewerkt heeft. Ik ben nog steeds bij Base helaas maar de nummeroverdracht is bezig nadat Yoin bevestigde dat het simkaartnummer nu wél juist was. Het was dus effectief de volledige CCID met aftrek van de eerste cijfers. Ik blijf super teleurgesteld dat de mensen die voor die telecomoperatoren werken en elke dag honderden mensen aan de lijn hebben om problemen op te lossen dit niet eens weten. Nu nog zien hoelang die overdracht duurt want is woensdag 28 mei doorgevoerd en nog steeds bij Base.

Toegevoegd na 2 minuten 7 seconden:
luukske schreef: 1 maand geleden Ik heb dat bij Orange ook telefonisch moeten opvragen, want bij de omzetting van 20 naar 13 cijfers was het laatste cijfer (controlegetal?) ineens anders.
Van Base naar Yoin heb ik zopas twee nummers overgezet. Beide met ingave van het ICCID nummer en dat is in de twee gevallen zonder problemen verlopen.
Volgens mij heeft iemand die er iets van kent die overdracht gedaan dan, iemand die wist dat hij de eerste 6 cijfers moest verwijderen, niet? Want toen ik naar Orange overstapte lang geleden moest ik ook aan die CCID sleutelen omdat de volledige CCID niet overeenstemde met het simkaartnummer.
Buzz
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2020, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij deze een update van de situatie. Het probleem is nooit opgelost geraakt. Mijn huidige operator (Base) bleef herhaaldelijk hetzelfde eSim kaartnummer doorgeven (datzelfde nummer staat ook in de instellingen van mijn iPhone vermeld en in de MyBase app), maar dit eSim kaartnummer zou volgens Yoin fout zijn en blijven maar herhalen dat ik mijn huidige operator om het juiste nummer moet vragen.

Ik heb dus opgegeven en ben dus een fysieke simkaart gaan halen in een Base shop zodat ik van deze fysieke simkaart de overstap kan doen.

Ik stelde lang geleden ook al vast toen ik bij Orange aangesloten was dat er ongeloofelijk veel incompetente mensen zijn die bij de helpdeks van telecomoperatoren werken. Het is net alsof ik de eerste eSim kaart gebruiker in België ben die wilt overstappen. Want de meesten zijn zo dom als een baksteen. Dan zijn er nog velen die bijzonder arrogant zijn, ze gaan er meteen van uit dat de klant fout is zonder zich 2 seconden de vraag te stellen of ze zelf ook fout zouden kunnen zijn. "Neen" denken ze, "ik werk hier bij de helpdesk van Yoin, ik heb een doctoraat telecommunicatie behaald a la Magna cum laude, ik weet alles". Deze diploma's hebben ze niet eens maar ze gedragen zich alsof ze het allemaal weten, met als gevolg dat ze de klanten niet kunnen helpen en dat ze het zelf maar moeten uitzoeken.

Dus voor iedereen die de overtap moet doen, als je een eSim hebt, ga eerst een fysieke simkaart halen en stap dan pas over!
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb een maand geleden bij mobile Viking ook een fysieke simkaart moeten aanvragen, vooraleer een overstap naar hey te kunnen doen.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”