telenet werken en gevolgen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Perineum
Starter
Starter

Vorige week is er hier in de straat gewerkt. Er werd een fiberkabel geinstalleerd op de gevels met daarbij de nodige aftakdozen voor huisaansluiting.
Ik word nog beleverd (BASE abonnement) via coax uiteraard en kreeg sinds vrijdagavond problemen.

Sinds vrijdag regelmatig 'buffering' op tv.
Vast internet meet snelheden van minimaal 2 Mbps tot maximaal 6 Mbps.
De upload is rond de 5 Mbps.

Buren met een telenetabonnement (zelfde kabel) hebben dezelfde problemen.

Base gecontacteerd : vaste werken zijn aan de gang tot 23 mei en tot die tijd kunnen ze niets doen.
Maar : de storingen waren in het weekend en dan wordt er niet gewerkt.
Deze week zijn ze niet meer aan het werk en de storingen blijven wel.
Zoals het er nu uitziet, is er geen beteren aan de komende week :-)
Daarna ? Ik vrees er al voor.

Ik hoop nu maar dat het systeem me ergens na een 'heraansluiting' aan het monitoren is en dat mijn profiel automatisch weer aangepast wordt naar 50 Mbps download.
Al bij al lijkt me dit een vaker voorkomend probleem.
Een kameraad die ook TN heeft, in een nieuwe wijk woont (nogal achteraf) en geen koper kan laten aansluiten blijft ook met de problemen zitten van 'buffering'. Al van vorig jaar.

Zijn ze hier in mijn omgeving begonnen met de verbinding slecht te maken zodat iedereen overstapt naar fiber ?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kamp zelf al meer dan 2 jaar met telenet problemen die nu zeer veel verbeterd zijn: van 5 en meer modem drop-outs per dag met onzekerheid over het werken van de installatie na heropstart tot momenteel al een een week en zelf iets meer terug stabiel internet.

De weg om dit opgelost te krijgen is een kruisweg: uuuuuuuuren tel. met de klantendienst, techniekers legio die hier netwerkproblemen documenteerden en die bij oproepen gewoon kwamen bellen en zeggen: "het probleem is gekend en wij kunnen dit niet verhelpen" met na iets minder dan 2 jaar problemen, de inschakeling van een SWAT-team na herhaalde klachten bij het BIPT etc.

Watik van het SWAT-team en techniekers vernomen heb, is dat de oorzaak van problemen soms moeilijk te achterhalen is: dropkabels die niet ok zijn, niet-conforme apparatuur in de buurt, defecte (huishoud)toestellen in de buurt, coax bekabeling die amperd de kwaliteit heeft van een wasdraad en die storingen veroorzaken, etc. etc. etc.

Buren hier zijn overgestapt naar 'Orange' in de hoop op beterschap maar ook bij hen deed hetzelfde zich voor. Dus van TN naar Orange en vice versa is uiteraard geen oplossing wegen gebruik van hetzelfde netwerk.

Ik hoop echt dat de werken er bij u iets mee te maken hebben en dat men dat ook wil toegeven. Hopelijk vinden ze daaar dan snel een aanknopingspunt om de zaak op te lossen zo niet - indien van lange duur - zou ik klacht indienen bij het BIPT.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

@Perineum Heb jij aan de telefoon gezegd dat er werken zijn (dan gebruiken ze dit al snel als uitvlucht) of hebben ze je dit zelf verteld?
Perineum
Starter
Starter

Dat klopt. ik heb dat inderdaad gezegd om aan te geven dat het aan het gedeelte 'telenet' lag.
Ik heb gezegd dat er werken waren geweest in de straat en dat de buurman er ook last van had.
En ja, ze hebben dan gezegd dat er algemene werken waren die nog tot eind deze week gepland waren en dat die werken storingen konden veroorzaken.

Voor mezelf geef ik dit in gedachten een maand vanaf de start van de storingen.
Als ze het binnen die tijd niet kunnen oplossen, ga ik naar fiber of als het nog lukt, naar VDSL.
We zullen zien. En we leven op hoop.

Ik wil liever niet van provider veranderen. Dat abonnement van Base loopt nog niet zolang. De combinatie met TV is ideaal qua prijs en het aanbod van zenders is ook nog ok.
De eerste dagen dat ik het had ging het ook traag. Daarna zat ik altijd rond de beloofde 50 Mbps.
Perineum
Starter
Starter

De werken zijn afgelopen. De downloadsnelheid blijft slecht. Beneden 4 Mbps download en rond de 4.5 Mbps upload.
Ik heb ook 's nachts eens een Speedtest proberen doen. Net na middernacht. Toen kwam ik wonderlijk aan rond de 50 Mbps.
Mij zegt dat dat er teveel klanten op 1 kabel zitten waardoor er overdag, ook in de week (?) een zeer lage bandbreedte beschikbaar is voor iedereen.
Iemand ideeën ?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
Bedankt: 713 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Perineum schreef: 3 weken geleden Ik wil liever niet van provider veranderen. Dat abonnement van Base loopt nog niet zolang. De combinatie met TV is ideaal qua prijs en het aanbod van zenders is ook nog ok.
Begrijpelijk, maar als het niet opgelost geraakt kan je elders internet nemen en je TV bij base laten.
Perineum
Starter
Starter

Dat klopt. Een andere mogelijkheid is te veranderen naar fiber of vdsl.
Scarlet : all in
Fastfiber internet via fiber + TV Vlaanderen via fastfiber
EDPnet internet + TV Vlaanderen

Dan alleen nog op zoek gaan naar een 'kastje' met afstandsbediening dat ik samen met TV Vlaanderen kan gebruiken voor IP - TV.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Ik haal ook mijn Gigabit snelheid niet bij Telenet en heb moeten "downgraden".
Dit wellicht ook omdat we met teveel op de tap zitten (6 tot 8 in de paddestoel).
Binnenkort zit iedereen van ons hier toch op de Telenet kabel omdat hier fiber noch dsl van Proximus niet beschikbaar zijn.
Perineum
Starter
Starter

Oei.
Ik moet eventjes toegeven dat ik mis was.
Mijn speedtest verloopt slecht op smartphones (wifi) en op een oudere desktop (via Dlan adapters).
Maar op mijn oude tablet (wifi) haal ik iedere keer bijna de 50 Mbps.
Met gsm heb ik op de speedtest van telenet wel goed resultaat. Met ookla is het resultaat slecht.
Ik weet niet het waarom maar ooit was er hier al een draadje over een identiek probleem.

viewtopic.php?t=28554
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Perineum schreef: 2 weken geleden Dan alleen nog op zoek gaan naar een 'kastje' met afstandsbediening dat ik samen met TV Vlaanderen kan gebruiken voor IP - TV.
Je kan gewoon je kastje van base blijven gebruiken bij andere aanbieders.
of base blijven gebruiken op je nieuwe kastje
Laatst gewijzigd door cadsite 2 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Perineum
Starter
Starter

De tv decoder van base gebruiken voor tv Vlaanderen? Dat zou sterk zijn.
Met internet van scarlet of edpnet ?
Verbindt die decoder dan met tv Vlaanderen? :nono:
Lijkt mij onmogelijk maar zeg gerust als ik mis ben.

Geen buffering op tv meer gehad na dat ene weekend.
Gezien de speedtest in combinatie met mijn toestellen (zie mijn votig bericht) een vals beeld schijnt te geven, hou ik het gewoon bij base. Die zijn goedkoopst ook voor internet + tv.
37,80 euro per maand is tegenwoordig dik in orde.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

cadsite schreef: 2 weken geleden Begrijpelijk, maar als het niet opgelost geraakt kan je elders internet nemen en je TV bij base laten.
Ik heb nergens de mogelijkheid gevonden om de base tv box te bestellen zonder base internet.
Heb ik ergens iets gemist of verkeerd gedaan?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Héél verwarrend inderdaad.

Bij de prijs staat dat het €15 kost, maar je krijgt korting als je en mobile en/of internet bij neemt en net erboven staat dat je enkel een box kan nemen in combinatie met hun internet... Dus niemand betaalt €15.
De box kan je niet bij hen afnemen, maar enkel TV kan wel.

Dan moet je zelf op zoek naar een 'bakske'. Tot voor kort zou ik de chromecast met afstandsbediening aanraden, maar dat is niet meer nieuw verkrijgbaar (misschien vind je er 2de hands?). Maar er zijn vele alternatieven. De nokia box, nvidea (duurder), google TV steamer, of goedkoper en werkt identiek aan de chromecast: de mi box s.
Dan betaal je €10 voor de stream en moet je zelf eenmalig investeren in de hardware.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ah ok met een externe tv box.
Ik was al aan het kijken of ik de liberty global remote control RC4213401/02B eventueel kon gebruiken icm google tv streamer in de hoop dat de Telenet/base app dan ook overweg kan met het ingeven van de zendernummer om zo te switchen tussen zenders.
(Google TV remote control heeft wat te weinig knopjes voor mijn ouders :-))
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”