Salarisauto's zijn eigen aan België omdat buiten België bijna nergens de belastingsdruk op arbeid zo hoog is dan hier.
Het een gaat dus samen met het ander.
Salarisauto's zijn geen oorzaak van belastingdruk op arbeid maar het gevolg.
Het heeft dus weinig zin in deze context de situatie eng te vergelijken met elders want dan moet je ook het bredere plaatje durven bekijken en daar in de eerste plaats iets aan doen.
Daar is helemaal niets vreemd aan.Het is vreemd dat een werkgever betaalt voor kilometers die niets met het werk te maken hebben. Je kan dat zien als een gunst maar niet als een recht.
Zoals het woord zelf al zegt is een salarisauto gewoon een deel van je loon.
Bepaalde werkgevers hebben er dan ook geen probleem mee loon naar werken te betalen en dat de werknemers van dat loon netto zoveel mogelijk gebruik kunnen maken.
Het is gelukkig nog altijd wel degelijk een recht om als werknemer je inkomen te besteden aan wat jou het beste lijkt en niet de werkgever, de overheid, of de eerste de beste jaloerse buur die in de veronderstelling leeft dat het gras altijd groener is aan de andere kant van zijn haag en dan niet zijn eigen gazon beter gaat onderhouden om tot hetzelfde resultaat te komen maar eist dat dit van de buur wordt platgespoten zodat iedereen van een even grauwe grasmat kan genieten.
Ha ja, want de belastingen in België zijn nog niet hoog genoeg.Afschaffen van vandaag op morgen is ook niet nodig in de zin van alles of niets maar door verhoging van VAA of andere omgekeerde incentives wordt het voordeel minder interessant gemaakt. Je beslist dan zelf hoe lang het voordeel nog een voordeel is voor u.
Laten we arbeid nog een beetje meer belasten want ikke geen voordeel niemand een voordeelvo
Je behoort blijkbaar tot de groep Belgen die graag (veel belastingen) betalen.
Niets nieuws onder de zon.
Toegevoegd na 5 minuten 18 seconden:
De dynamische prijzen zijn doorgaans laag tijdens de dag, buiten de energiespits en tijdens feest- en weekenddagen.thomasdb schreef: 1 maand geleden niet gerelateerd aan het onderwerp, maar ik, zonder zonneopwekking, heb nachttarief dat 5 cent minder is dan dagtarief, en mijn slimme meter laat me weten wanneer dat in voege is. ( uitleesbaar met P1)
( ik neem een vast tarief af dus, geen variabel of dynamisch)
zou het geen mooi begin, zijn bij negatieve prijzen door wind/zon dit nachttarief met 5 cent minder kost ook even extra in te schakelen, dit gebeurt vanop afstand dacht ik
dan ben ik ook gemotiveerd om op die 'voor het net nuttigere 'momenten even mijn was of de vaatwas aan te zetten ,ipv zoals nu meestal te wachten tot na 9 uur 's avonds
Niet tijdens de nacht.
Sluit een dynamisch contract af en je kan je was- en vaatwas ruim voor 21:00 uur aaanzetten.Daar heb je geen PV voor nodig. De mogelijkheid staat open voor iedereen.
Doe je dat tijdens de lage prijzen betekent dat doorgaans dat er meer aanbod dan vraag is en netafname is dan sowieso nuttig voor de balans van het net.