Redirect uitgaand verkeer naar een andere poort

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb ooit een applicatie geschreven om te connecteren op een remote server op een bepaalde poort, Murphy heeft er echter voor gezorgd dat de sourcecode 'verschwunden' is :?

De remote service is ondertussen van poort gewijzigd, maar ik wil toch mijn programma blijven gebruiken. In mijn router (D-Link DI624) vind ik niet direct een optie terug om het uitgaande verkeer op een bepaalde poort te redirecten naar een andere poort. Zijn hier gratis tools voor beschikbaar die dit kunnen regelen?
'k Zou eventueel zelf iets kunnen schrijven, maar daar heb ik momenteel jammer genoeg geen tijd voor...

thnx!
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

khsw schreef:Ik heb ooit een applicatie geschreven om te connecteren op een remote server op een bepaalde poort, Murphy heeft er echter voor gezorgd dat de sourcecode 'verschwunden' is :?

De remote service is ondertussen van poort gewijzigd, maar ik wil toch mijn programma blijven gebruiken. In mijn router (D-Link DI624) vind ik niet direct een optie terug om het uitgaande verkeer op een bepaalde poort te redirecten naar een andere poort. Zijn hier gratis tools voor beschikbaar die dit kunnen regelen?
'k Zou eventueel zelf iets kunnen schrijven, maar daar heb ik momenteel jammer genoeg geen tijd voor...

thnx!
Hmmm ... wat mogelijke software betreft dat dit oplost heb ik geen idee van (veronderstel wel dat zoiets moet bestaan) ...

Je zou volgens mij echter ook een extra router er tussen kunnen steken maar dan wel in omgekeerd opstelling: Je hangt je pc aan de inkomende poort van die router en je connecteert de uitgaande poort naar een poort op je huidige router. Op de extra router betreft het verkeer dat van je pc komt dan eigenlijk inkomende verkeer. Dat kan je dan makkelijk redirecten naar andere poort ... vervolgens stuur je dat verkeer door naar je huidige router. Tenzij je echter nu router op overschot lijkt me dit kostelijke oplossing ...
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

idd wat blondie2001 zegt zou moeten werken.

Maar er bestaat ook ongetwijfelt routing software voor de pc. maar daar heb ik geen ervaring me. Als je nu onder linux werkt dan kan je nog doormiddel van IPtables een rewrite doen...
khsw
Elite Poster
Elite Poster

blondie2001 schreef:Tenzij je echter nu router op overschot lijkt me dit kostelijke oplossing ...
Inderdaad :wink:
Toch bedankt!
khsw
Elite Poster
Elite Poster

prodata schreef:idd wat blondie2001 zegt zou moeten werken.

Maar er bestaat ook ongetwijfelt routing software voor de pc. maar daar heb ik geen ervaring me. Als je nu onder linux werkt dan kan je nog doormiddel van IPtables een rewrite doen...
't is een VB6 applicatie, dus Windows...
netdata
Elite Poster
Elite Poster

khsw schreef:

't is een VB6 applicatie, dus Windows...
en het adres naar waar hij moet connecten is ook hardcoded?
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Analogx portmapper eens proberen?
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

in vmware of iets dergelijks linux draaien en deze gebruiken als router
netdata
Elite Poster
Elite Poster

Siglo schreef:Analogx portmapper eens proberen?
das precies wel de oplossing ;)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Gewoon een tunnel leggen tussen een listening port en een outgoing port? Moeten ongetwijfeld tools zijn die dit kunnen. TcpTunnelGui (java app) is zoiets, maar dient eigenlijk om SOAP-berichten te monitoren (en is dus niet echt performant wegens output naar scherm).
khsw
Elite Poster
Elite Poster

prodata schreef:en het adres naar waar hij moet connecten is ook hardcoded?
Het IP adres zit in een tekstfile, geen idee waarom ik de poort daar niet heb bijgezet :?
Dit had trouwens eenvoudig aan te passen geweest in het hosts bestand.

Ik ga de voorgestelde oplossingen deze avond (of wanneer het past) eens bekijken.
khsw
Elite Poster
Elite Poster

Die AnalogX Portmapper deed toch niet direct wat ik wilde, en dat Java-tooltje is idd traag :wink:

Mijn Linux ervaring is zo ongeveer beperkt tot het insteken van een Live CD en kijken hoe het opstart... Ik ga dat echter wel eens proberen als ik eens wat meer tijd heb. Lijkt me boeiend als je er mee uit de voeten kunt.

'k Heb dan maar zelf iets geprobeerd, en eigenlijk is het vrij simpel. Gewoon 2 sockets waarlangs alle data wordt doorgegeven. Het werkt vrij goed (op een error na bij het disconnecten, maar who cares).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”