Hi
In mijn gekochte huis is de brievenbus verwerkt in de deur. Eigenlijk is het een gleuf in de deur. Voor brieven en tijdschriften is dat geen probleem dat ze op de grond vallen.
Stel je besteld iets via aliexpress en het is breekbaar of past niet in de gleuf wat dan?
Ik vermoed als hetber niet in de gleuf past de postbode een kaartje achterlaat om het dan in postkantoor af te halen.
Maar wat met iets breekbaar.
Of kun je aliexpress ook naar een pakjes punt laten bezorgen heb wel geen track en trace.
Heeft iemand al via mybpost ingesteld dat pakjes altijd op het postpunt moeten worden afgegeven. Krijg je dan een track en trace
bestelling ontvangen thuis in brievenbus in deur
-
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 24 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Je kan de gleuf in de deur groter maken door deze groter uit te zagen. Dit lost het probleem voor grote pakjes op.
Voor breekbare pakjes kan je een kussen achter de deur plaatsen, dan valt het zacht zonder te breken.
Voor breekbare pakjes kan je een kussen achter de deur plaatsen, dan valt het zacht zonder te breken.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6935
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
neen, wel via de app van bpost. Maar de oplossingen hierboven zijn veel beter.glda19 schreef: 3 maanden geleden Heeft iemand al via mybpost ingesteld dat pakjes altijd op het postpunt moeten worden afgegeven. Krijg je dan een track en trace
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ja, dat werkt perfect via de Bpost-app. Je krijgt een mail met tracking, een push notificatie in de app. En alles gaat rechtstreeks naar de Bpost-automaat(of postkantoor als ie vol zit).glda19 schreef: 3 maanden geleden Heeft iemand al via mybpost ingesteld dat pakjes altijd op het postpunt moeten worden afgegeven. Krijg je dan een track en trace
Enigste nadeel is wel dat het dan voor alle pakketjes is, ook als die in de brievenbus passen(telefoonhoesje, DVD, boek).
Let wel dit is enkel als je pakje met BPost verstuurd wordt, ik bestel zelf niet op aliexpress dus als die soms gebruik maken van bv. PostNL dan werkt het natuurlijk niet.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16319
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1181 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Dat is dan weer lastig bij een verkoop van het huis.stevenvs schreef: 3 maanden geleden Je kan de gleuf in de deur groter maken door deze groter uit te zagen.
Ik zou gewoon de voordeur op een kier laten staan, dan kan de postbode het pakje gewoon binnen leggen.
Niet?
Of je vervangt uw voordeur door een pakket-vriendelijk exemplaar:

-
- Elite Poster
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Werkt voor geen meter, volgens mij hangt het van persoon tot persoon af of ze dit opvolgen of niet.glda19 schreef: 3 maanden geleden Heeft iemand al via mybpost ingesteld dat pakjes altijd op het postpunt moeten worden afgegeven. Krijg je dan een track en trace
Kan je geen pakketbus plaatsen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 187 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik heb de bpost automaat ingesteld enkel als alternatief maar voor het armslachtige bpost is dat de reden om alles niet meer aan huis te leveren. Als ik geluk heb dan is het de automaat van mijn keuze maar even dikwijls kan ik het enkele kilometers verderop in een andere automaat of postkantoor (openingsuren!) gaan zoeken.
Als ik daarover klaag is het antwoord altijd een excuus dat er op neer komt dat dat voor bpost gewoon beter uitkomt zo en dat ik geen klant ben van bpost, (de verzender is dat wel alhoewel ik de portkosten betaal). Ik moet ze dus daarover niet meer lastig vallen.
Die instellingen in de app zijn dus gewoon een excuus om de dienstverlening tot het minimum te herleiden.
Als ik daarover klaag is het antwoord altijd een excuus dat er op neer komt dat dat voor bpost gewoon beter uitkomt zo en dat ik geen klant ben van bpost, (de verzender is dat wel alhoewel ik de portkosten betaal). Ik moet ze dus daarover niet meer lastig vallen.
Die instellingen in de app zijn dus gewoon een excuus om de dienstverlening tot het minimum te herleiden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 9549
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 599 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bij mij toch wel, voor zover dat het pakket gematcht wordt althans. Redenen dat het soms niet matcht aan mijn account weet ik niet, ligt niet aan verkeerd gespeld adres oid.blaatpraat schreef: 3 maanden geleden Werkt voor geen meter, volgens mij hangt het van persoon tot persoon af of ze dit opvolgen of niet.
Als het wel matcht doet de "BEUMER" sorteermarchine er trouwens een bijhorend klein stickertje op (bv Cubee met een cijfer) en wordt het m.i. vanzelf naar de juiste postbode gesorteerd zodat er geen persoon is die het moet opvolgen. Volgens mij heeft de postbode inzake dus niet veel te zeggen, de triage gebeurt al volledig op voorhand?