bestelling ontvangen thuis in brievenbus in deur

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Hi
In mijn gekochte huis is de brievenbus verwerkt in de deur. Eigenlijk is het een gleuf in de deur. Voor brieven en tijdschriften is dat geen probleem dat ze op de grond vallen.
Stel je besteld iets via aliexpress en het is breekbaar of past niet in de gleuf wat dan?
Ik vermoed als hetber niet in de gleuf past de postbode een kaartje achterlaat om het dan in postkantoor af te halen.
Maar wat met iets breekbaar.
Of kun je aliexpress ook naar een pakjes punt laten bezorgen heb wel geen track en trace.
Heeft iemand al via mybpost ingesteld dat pakjes altijd op het postpunt moeten worden afgegeven. Krijg je dan een track en trace
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je kan de gleuf in de deur groter maken door deze groter uit te zagen. Dit lost het probleem voor grote pakjes op.

Voor breekbare pakjes kan je een kussen achter de deur plaatsen, dan valt het zacht zonder te breken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

glda19 schreef: 3 maanden geleden Heeft iemand al via mybpost ingesteld dat pakjes altijd op het postpunt moeten worden afgegeven. Krijg je dan een track en trace
neen, wel via de app van bpost. Maar de oplossingen hierboven zijn veel beter.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Ik heb mijn factrice gewoon een reserve sleutel gegeven. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn zolang ze maar weg is voor 18.00 uur.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

glda19 schreef: 3 maanden geleden Heeft iemand al via mybpost ingesteld dat pakjes altijd op het postpunt moeten worden afgegeven. Krijg je dan een track en trace
Ja, dat werkt perfect via de Bpost-app. Je krijgt een mail met tracking, een push notificatie in de app. En alles gaat rechtstreeks naar de Bpost-automaat(of postkantoor als ie vol zit).
Enigste nadeel is wel dat het dan voor alle pakketjes is, ook als die in de brievenbus passen(telefoonhoesje, DVD, boek).
Let wel dit is enkel als je pakje met BPost verstuurd wordt, ik bestel zelf niet op aliexpress dus als die soms gebruik maken van bv. PostNL dan werkt het natuurlijk niet.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 17 keer

AliExpress verstuurd enkel bij mijn weten via bpost.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1181 keer
Recent bedankt: 7 keer

stevenvs schreef: 3 maanden geleden Je kan de gleuf in de deur groter maken door deze groter uit te zagen.
Dat is dan weer lastig bij een verkoop van het huis.
Ik zou gewoon de voordeur op een kier laten staan, dan kan de postbode het pakje gewoon binnen leggen.
Niet?

Of je vervangt uw voordeur door een pakket-vriendelijk exemplaar:
Afbeelding
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 2 keer

Werkt voor geen meter, volgens mij hangt het van persoon tot persoon af of ze dit opvolgen of niet.

Kan je geen pakketbus plaatsen?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik heb de bpost automaat ingesteld enkel als alternatief maar voor het armslachtige bpost is dat de reden om alles niet meer aan huis te leveren. Als ik geluk heb dan is het de automaat van mijn keuze maar even dikwijls kan ik het enkele kilometers verderop in een andere automaat of postkantoor (openingsuren!) gaan zoeken.
Als ik daarover klaag is het antwoord altijd een excuus dat er op neer komt dat dat voor bpost gewoon beter uitkomt zo en dat ik geen klant ben van bpost, (de verzender is dat wel alhoewel ik de portkosten betaal). Ik moet ze dus daarover niet meer lastig vallen.
Die instellingen in de app zijn dus gewoon een excuus om de dienstverlening tot het minimum te herleiden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer

blaatpraat schreef: 3 maanden geleden Werkt voor geen meter, volgens mij hangt het van persoon tot persoon af of ze dit opvolgen of niet.
Bij mij toch wel, voor zover dat het pakket gematcht wordt althans. Redenen dat het soms niet matcht aan mijn account weet ik niet, ligt niet aan verkeerd gespeld adres oid.

Als het wel matcht doet de "BEUMER" sorteermarchine er trouwens een bijhorend klein stickertje op (bv Cubee met een cijfer) en wordt het m.i. vanzelf naar de juiste postbode gesorteerd zodat er geen persoon is die het moet opvolgen. Volgens mij heeft de postbode inzake dus niet veel te zeggen, de triage gebeurt al volledig op voorhand?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”