Connected Business: fixed IPv4 adres en fixed IPv6 prefix, modem in bridge

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gerry
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

Na een 4-tal weken via verschillende Orange klantendiensten (commercieel en technisch) een antwoord proberen te krijgen op onderstaande vragen zonder veel succes, proberen we dan maar via een aantal online fora gebruikerservaringen te krijgen. Zelfs de medewerkers op de technische dienst lijken meestal helemaal geen idee te hebben waar het gaat, en er zijn talloze beloftes over terugbellen of mailen gemaakt, helaas zonder uitkomst.

Gegeven:

Voordien een Telenet Business klant, wat technisch een OK product is. Door aanhoudende facturatieperikelen willen we daar graag weg. Voor er ook maar iets getekend wordt bij Orange, moet er echter zekerheid zijn dat wat kon bij Telenet ook kan bij Orange.

Gewenst:
  • De modem in bridge kunnen zetten (dat lijkt de eenvoudigste vraag, het antwoord lijkt "ja" te zijn)
  • Een vast, publiek IPv4 adres
  • Een vaste IPv6 /56 (of iets anders werkbaars, met een /60 kom ik ook wel toe) prefix via DHCPv6 PD (Prefix Delegation)
Het is voor een technisch bedrijf, dus het is dus belangrijk dat dit in orde is.

Misschien nog even vermelden: er is niet echt interesse in de 4G backup oplossing, dus als dat de zaken bemoeilijkt, dan mag dat achterwege blijven.

Het meest complete antwoord dat er tot nu toe lijkt te zijn komt van een van een technische medewerker, deze kon met redelijk grote zekerheid zeggen dat (na navraag bij 2nd line) fixed IPv4 mogelijk is, maar dat er daarvoor moet gebeld worden naar de technische dienst om dat te activeren eens de service is opgeleverd. Ook IPv6 zou gewoon moeten werken op business abonnementen, maar of dat met een fixed prefix kon leek niet zeker.

Kan iemand hier meer over vertellen?
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 18 keer

Waarom hoor je niet eens bij https://www.wan-connect.be/en/solutions/ zij kunnen u ook diensten over coax leveren.
Gerry
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

Na vandaag nog eens enkele uren quality time aan de telefoon, in een tiental verschillende queues gehangen te hebben en met evenveel medewerkers gesproken te hebben, kan ik, naast het wachtmuziekje uit het hoofd meefluiten, met enige blijdschap bevestigen dat wat ik wens inderdaad mogelijk is. Het zou zelfs mogelijk zijn om op een business abonnement, met vast IP, een eigen modem te gebruiken. Ik was dat niet meteen van plan, maar wie weet.

De vriendelijke medewerker die me uiteindelijk alle antwoorden kon bezorgen heeft zelf de nodige tijd genomen om alles uit te zoeken en via verschillende kanalen te bevestigen, en zou alles gedocumenteerd moeten hebben in een case waar ik ook een nummer van heb gekregen. Ik zal binnenkort dan ook de bestelling plaatsen, en na de installatie opnieuw contact opnemen met de klantendienst, gewapend met mijn casenummer.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Bibawa
Starter
Starter

Ik heb mij begin deze maand met hetzelfde beziggehouden, die helpdesk is gewoon waar-de-loos..
‘ja meneer er zit zeker een ip inbegrepen.. Ja da mag ik hopen, en is dat een fixed ip? … stilte…’

De beste was: ik heb hiervoor bij Telenet gewerkt, ik weet dat wat u zoekt nergens kan ook niet bij Telenet.. Misschien is dat de reden waarom je er niet meer werkt..’

Na veel gedoe uiteindelijk een account manager aan de lijn en die wist me te vertellen dat het vanaf april mogelijk zou zijn.. Dus hier voorlopig nog geen bestelling gedaan.

Zou je me wat meer info kunnen delen over hoe je een fixed ip kan aanvragen en op welke abos dit kan?

En wat kost een fixed ip bij hun? Als dat ook 28€ is kan ik al beter een Telenet lijn nemen..
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”