Nieuw Flex+ pakketten bij Proximus
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 127 keer
- VossyGamer
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 58 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hopelijk doet Telenet hierdoor ook eens iets positief (zie: viewtopic.php?f=106&t=66705).
Internet & Mobiel: Telenet ONE for 1 Unlimited – €40/maand (studenten promo)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 155 keer
Vergeet het maar, Telenet zou, zelfs indien ze het willen, de upstream niet flink kunnen verhogen, daar hebben ze veel te weinig capaciteit voor op de kabel. Dan moeten ze super snel alle dvb-c kanalen schrappen, en een enorme hoeveelheid filters vervangen, en iedereen op docsis 3.1 zetten....en dan nog kunnen ze niet symmetrisch met 500+ mbps doen.
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ze zijn de kabel aan het opwaarderen bij telenet, de snelheid kan een beetje hoger gaan maar veel zal het niet zijn.
het zijn nog geen fiber snelheden zoals proximus ze aanbied.
ben wel benieuwd of iedereen wie de nieuwe snelheden wilt dit ook hebben aangevraagd om de nieuwe snelheden toe te passen,
je moet dit volgens een vriend van mij zelf aanvragen, die zat op het oude profiel van het hoogste pakket en moest het zelf aanvragen om de nieuwe snelheden te krijgen mits 10 euro meer te betalen.
alleen staat er nu online bij de pakketten iets bij van transmissie test ofzoiets, wat houd dat in, dat de lijn wordt getest wat het aankan????
het zijn nog geen fiber snelheden zoals proximus ze aanbied.
ben wel benieuwd of iedereen wie de nieuwe snelheden wilt dit ook hebben aangevraagd om de nieuwe snelheden toe te passen,
je moet dit volgens een vriend van mij zelf aanvragen, die zat op het oude profiel van het hoogste pakket en moest het zelf aanvragen om de nieuwe snelheden te krijgen mits 10 euro meer te betalen.
alleen staat er nu online bij de pakketten iets bij van transmissie test ofzoiets, wat houd dat in, dat de lijn wordt getest wat het aankan????
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 170 keer
Ik vermoed dat het iets te maken heeft metmaster-magic schreef: 3 maanden geleden alleen staat er nu online bij de pakketten iets bij van transmissie test ofzoiets, wat houd dat in, dat de lijn wordt getest wat het aankan????
The demand for high-speed broadband services is pushing communications service providers (CSPs) to enhance FTTH networks using next-generation PON technologies to deliver gigabit speeds. However, these upgrades often overlay legacy PON. As a result, network complexity rises, which creates new challenges for field technicians tasked with testing, monitoring, and maintaining service quality.
One of the most significant challenges is maintaining network performance and service continuity, especially as networks grow in scale and complexity. Fault localization across extended fiber paths, especially in high-subscriber-density environments, becomes increasingly difficult. Additionally, ensuring optimal performance requires 24/7 monitoring for proactive identification of issues such as fiber cuts, signal degradation, and other physical layer faults.
To address these challenges, CSPs and field technicians require solutions capable of real-time monitoring, fault detection, and proactive network management.
Dat ze kunnen altijd beloven voor 8 Gbps te geven maar dus moeten vaak testen of de technologie het aankan.
Toegevoegd na 2 minuten 34 seconden:
Nederlandse uitleg via tweakerds
Dankzij die XGS-PON-techniek kunnen glasvezelproviders de verhoogde abonnementen aanbieden, waarbij 8Gbit/s het huidige maximum lijkt te zijn. Acht is natuurlijk minder dan de tien in XGS-PON; pon-technieken hebben overhead, zoals lijnstabilisatie, waardoor niet de volledige 'X' kan worden gebruikt voor de dataverbinding. Daardoor zul je als klant in Speedtest en andere snelheidsmeters bij XGS-PON net iets meer dan 8Gbit/s zien als maximale snelheid.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
- Bedankt: 713 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik zag de aankondiging op techpulse en dacht "aha, goed nieuws".
Toen keek ik naar de pakketen met hun prijzen en was het optimisme weer netjes opgeborgen.
Zo duur voor zo weinig....
100/20 voor €40 met een 200GB limiet. Dat ze niet beschaamd zijn...
Toen keek ik naar de pakketen met hun prijzen en was het optimisme weer netjes opgeborgen.
100/20 voor €40 met een 200GB limiet. Dat ze niet beschaamd zijn...

-
- Premium Member
@cadsite je ziet dan de prijzen niet van fiber veronderstel ik want ik heb fiber en zie snelheden vanaf 500 down.
greets
master-magic
master-magic
-
- Premium Member
@cadsite ik keek bij de packs, de internet formule's zijn hogere prijzen omdat het enkel internet is en ze daarop winst willen denk ik.
greets
master-magic
master-magic
- cadsite
- userbase crew
Dan moeten ze die winst maar elders halen, bij mij zal het niet zijn.master-magic schreef: 3 maanden geleden @cadsite ik keek bij de packs, de internet formule's zijn hogere prijzen omdat het enkel internet is en ze daarop winst willen denk ik.

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 39 keer
Bij Vikings 150/50 voor 40 euro zonder limiet.cadsite schreef: 3 maanden geleden Ik zag de aankondiging op techpulse en dacht "aha, goed nieuws".
100/20 voor €40 met een 200GB limiet. Dat ze niet beschaamd zijn...![]()
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
mmmmcadsite schreef: 3 maanden geleden en bij edpnet €36 voor 150/50 zonder limiet.
Vandaar mijn "dat ze niet beschaamd zijn".
hebben zei winkels maw
moeten ze huur winkels betalen moeten ze personeel winkels betalen moeten ze electriciteit winkels betalen moeten ze verwarming winkels betalen moeten ze water winkels betalen ? Hebben ze een eigen instalatie en storingsdienst personeel dat ze moeten betalen of is het via proximus enz
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- cadsite
- userbase crew
Ola, je doet je naam alle eer aan.
Volgens mij verdient proximus ook aan de abonnementen van edpnet. Ook edpnet verdient eraan.
Dus als ik via via ga verdienen 2 firma's eraan en is het goedkoper dan wanneer ik rechtstreeks ga.
En jij verdedigt dit met argumenten anders dan "ze vragen wat ze willen zolang ze zotten vinden die het willen betalen"?
OK dan.

Volgens mij verdient proximus ook aan de abonnementen van edpnet. Ook edpnet verdient eraan.
Dus als ik via via ga verdienen 2 firma's eraan en is het goedkoper dan wanneer ik rechtstreeks ga.
En jij verdedigt dit met argumenten anders dan "ze vragen wat ze willen zolang ze zotten vinden die het willen betalen"?
OK dan.

- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar het lijkt in volgende geval iets goedkoper te worden:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_catr_p ... packs.html
Flex momenteel: 88 euro voor internet + tv + fix
Flex+: 76 euro voor internet en tv + 9 fix = 85
https://www.proximus.com/nl/news/2025/2 ... -flex.html
Een vaste telefoonlijn met onbeperkte belminuten kan worden toegevoegd voor 9 EUR/maand
Of zie ik iets over het hoofd? Een prijsdaling is zeer onverwacht, er moet iets misgelopen zijn ergens bij Px of mij :')
En indien het zo is: zou dit automatisch aangepast worden bij de volgende factuur? Want in de bestelmodule zie ik nergens een optie om fix aan te duiden...
https://www.proximus.be/nl/id_cr_catr_p ... packs.html
Flex momenteel: 88 euro voor internet + tv + fix
https://www.proximus.com/nl/news/2025/2 ... -flex.html
Een vaste telefoonlijn met onbeperkte belminuten kan worden toegevoegd voor 9 EUR/maand
Of zie ik iets over het hoofd? Een prijsdaling is zeer onverwacht, er moet iets misgelopen zijn ergens bij Px of mij :')
En indien het zo is: zou dit automatisch aangepast worden bij de volgende factuur? Want in de bestelmodule zie ik nergens een optie om fix aan te duiden...
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 132 keer
Bij Flex zit één wifibooster in de prijs inbegrepen, bij Flex+ niet meer. Wifibooster kost €3/stuk, vandaar waarschijnlijk het prijsverschil.LPS schreef: 3 maanden geleden Flex momenteel: 88 euro voor internet + tv + fix
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 37 keer
Aha, addertje gevonden, bedankt.
Ik ben benieuwd of ze dat automatisch zullen toepassen. Ik heb er eentje liggen, dus afhankelijk van wat ze al dan niet wijzigen zal ik 'm terugsturen (of niet).
Ik ben benieuwd of ze dat automatisch zullen toepassen. Ik heb er eentje liggen, dus afhankelijk van wat ze al dan niet wijzigen zal ik 'm terugsturen (of niet).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
Waarom zitten sukkelen met proximus VDSL lijntjes van de vorige eeuw? Vroeger (10 jaar geleden) had ik max 20mbps down nu haal ik gemakkelijk 200mbps down/20mbps up voor 36EU maand via de kabel (36EU/maand). Snap niet dat ze daar nog klanten voor vinden ...
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Dat moet dan bij BASE zijn?daydreamke schreef: 3 maanden geleden Waarom zitten sukkelen met proximus VDSL lijntjes van de vorige eeuw? Vroeger (10 jaar geleden) had ik max 20mbps down nu haal ik gemakkelijk 200mbps down/20mbps up voor 36EU maand via de kabel (36EU/maand).
In combinatie met TV en/of GSM, want anders 40€/maand.
Maar bij EDPNet heb ik 100/25, ik denk niet dat ik vaak het verschil ga merken tussen 100 en 200 Mbps, ik zal het verschil rapper merken bij mijn upload, die op 25 Mbps staat tov 20 Mbps.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- nerph
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb slechte ervaring met internet via kabel (bij Telenet dan). Om de 2 weken internet dat uitviel midden in een spel of tijdens het kijken naar Netflix. Dan als het terug online zou moeten zijn, mijn modem handmatig moeten herstarten altijd.daydreamke schreef: 3 maanden geleden Waarom zitten sukkelen met proximus VDSL lijntjes van de vorige eeuw? Vroeger (10 jaar geleden) had ik max 20mbps down nu haal ik gemakkelijk 200mbps down/20mbps up voor 36EU maand via de kabel (36EU/maand). Snap niet dat ze daar nog klanten voor vinden ...
Geen idee of het beter zou geweest zijn bij Base, Orange of hey!, het is uiteindelijk hetzelfde kabel.
Daarom koos ik voor VDSL (bij edpnet). Maar 1 keer downtime gehad (gepland upgrade van iets) en vooraf goed gecommuniceerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Bij EDPNET: (en deftige hardware ipv die brol van MV + gratis telefoonlijn)
daydreamke schreef: 3 maanden geleden Waarom zitten sukkelen met proximus VDSL lijntjes van de vorige eeuw? Vroeger (10 jaar geleden) had ik max 20mbps down nu haal ik gemakkelijk 200mbps down/20mbps up voor 36EU maand via de kabel (36EU/maand). Snap niet dat ze daar nog klanten voor vinden ...
- zoals @boulder schreef. Ik heb 92 Mbps download, en 33 Mbps upload. Liever die 13 Mbps hogere upload dan 200 ipv 92 Mbps.
- liever mijn huidige fritzbox.
- 34 € ipv 40 euro ook (geen tvabbo nodig)
- en gratis telefoonlijntje er nog bij
- stabiliteit/betrouwbaarheid van Edpnet is fenomenaal
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 29 keer
Je vergeet dat VDSL een eigen verbinding is tot de straat kast die daarna en verschrikkelijk snelle verbinding op gaat. Veelal Fiber.daydreamke schreef: 3 maanden geleden Waarom zitten sukkelen met proximus VDSL lijntjes van de vorige eeuw? Vroeger (10 jaar geleden) had ik max 20mbps down nu haal ik gemakkelijk 200mbps down/20mbps up voor 36EU maand via de kabel (36EU/maand). Snap niet dat ze daar nog klanten voor vinden ...
Met heel lage pingtijden.
Het is slechts het laatste stukje tot je deur waar het via de telefoonkabel gaat. Waar je overigens makkelijk 600Mbps door kan persen als Proximus hun rotzooi op niveau zou brengen.
Doen ze niet, dus steken we op protocol 17A ipv 35B. En door VDSL bonding houd het op bij 200Mbps.
Het probleem is niet het koperpaar maar Proximus die besloten heeft op fiber over te gaan en VDSL niet wil updaten. Dat is het probleem.
GFast is heel snel, maar praktisch onuitvoerbaar door de korte afstand.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet