Aan de EV rijders ...

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef: 19 nov 2024, 11:31 Nederland blijft koploper maar Frankrijk maakt inhaalbeweging maar ook België doet het niet slecht.
Hangt ervan af waar je kijkt in Belgie... Wallonie is nog steeds een woestijn voor de laadpalen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

Het aantal oases begin ook daar toe te nemen. Het hangt ook samen met de salariswagens die meer in Vlaanderen gebruikt worden. Hoe meer Walen een EV hebben, hoe meer er vraag is naar de laadpalen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Prijzen voor elektrische wagens worden eindelijk iets draaglijker: deze "betaalbare" e-auto's zitten in de pijplijn

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/21 ... raaglijke/
Golf aan betaalbare e-auto's op komst", kopt De Tijd en dat klopt, zeggen kenners. Het is dan ook van moetens, nu Europa almaar strengere uitstootnormen en bijhorende boetes oplegt voor autoconstructeurs. Waarom beweegt het nu pas op dat vlak? En welke modellen mogen we verwachten?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer

En er zitten echt mooie modellekes tussen.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 79 keer
Te Koop forum

Toevallig heel recent met een Dacia Spring EV gereden. Sorry, voor mij valt dat niet onder de categorie 'volwaardige auto'. Dat is hetzelfde als 30 jaar geleden een trabantje een volwaardige auto genoemd te hebben ...

Een zeer mooi "autootje" voor het geld dat het moet kosten, maar bespaar u dan het geld, spaar wat langer en koop iets deftig ...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

pfuhu schreef: 21 nov 2024, 20:17Toevallig heel recent met een Dacia Spring EV gereden.
Het nieuwe 2024 model of het model van vorig jaar?
Blijkbaar zou daar heel veel verschil op zitten.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 186 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

pfuhu schreef: 21 nov 2024, 20:17 Toevallig heel recent met een Dacia Spring EV gereden. Sorry, voor mij valt dat niet onder de categorie 'volwaardige auto'. Dat is hetzelfde als 30 jaar geleden een trabantje een volwaardige auto genoemd te hebben ...

Een zeer mooi "autootje" voor het geld dat het moet kosten, maar bespaar u dan het geld, spaar wat langer en koop iets deftig ...
mja dan kan je voor een kleine € 2000 meer voor de Leapmotor T03 gaan die ook in de lijst staat.
https://www.vroom.be/nl/informatie/leap ... prijs-test

deze heeft 95 pk vs 44 pk en een acu radius van 265 km vs 225 km en meer standaard opties in het basis model.
Greetz cyberbug

Afbeelding
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Verschil is toch wel wat groter. Spring Extreme met parkeersensoren vooraan en DC lader is € 14.940.
De T03 is € 18.400. Een verschil van een €3400 of 23% duurder.
Plus het feit dat ik voor een verkooppunt (en onderhoud?) 40 minuten moet rijden zou ik hem niet kopen, wel een Spring besteld.
Al is het wel een beter uitgeruste auto, alleen de koffer is erg klein.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Mercedes-Benz werkt aan een ‘zonnelak’ die elektriciteit opwekt en rechtstreeks bijdraagt aan het rijbereik van elektrische auto's. Volgens Mercedes kan de lak jaarlijks genoeg stroom leveren om tot 12.000 kilometer te rijden, gebaseerd op de 'lichtomstandigheden' in Stuttgart.

De zonnecellen in de 'solarlak' krijgen een rendement van 20%. De laag is 5 micrometer dik en moet heel de auto bedekken. Onder ideale omstandigheden is een oppervlakte van 11 vierkante meter, volgens de autofabrikant gelijk aan die van een middelgrote suv, voldoende om een deel van de dagelijkse ritten op zonne-energie af te leggen, zo claimt Mercedes. De fabrikant stelt bijvoorbeeld dat de inwoners van Stuttgart gemiddeld 52 km per dag afleggen en dat de lak genoeg stroom voor 62% van die afstand kan opleveren.

Het fotovoltaïsche oppervlak van de lak is continu actief en moet de accu van de EV ook kunnen opladen als deze is uitgeschakeld. De zonnelak, gemaakt van niet-giftige en recyclebare materialen, moet daarnaast goedkoper en duurzamer zijn dan traditionele zonnepanelen. Mercedes vertelt niet hoe dat mogelijk is, noch uit welke materialen de lak precies bestaat.

Naast deze zonnelak werkt Mercedes ook aan een alternatief voor de klassieke remschijf. Deze mechanische remblokken zouden geïntegreerd worden in de aandrijflijn in plaats van in het wiel. Dat moet enkele voordelen bieden, zoals lichtere wielen, minder onderhoud en geen fijnstof.

Toegevoegd na 6 uren 44 minuten 46 seconden:
Interessant artikel over regressie van batterijen bij EV's. Dat blijkt zeer goed mee te vallen, in die mate dat men langer met een wagen zou kunnen rijden wat de kosten ook deels relativeert.
Tijdens de eerste 30.000 kilometer verliezen batterijen wel degelijk capaciteit. Ze gaan grofweg van 100 naar 95 procent van hun begincapaciteit. De reden voor dat slechte begin is chemisch. Bij het eerste gebruik vormt zich een laagje rond de negatieve pool van de batterij, waarbij lithium wordt verbruikt, wat op zijn beurt de capaciteit beïnvloedt.
Lees ook

Daarna houden batterijen veel beter stand, met gemiddeld 90 procent van de nominale capaciteit bij 100.000 kilometer en ongeveer 87 procent tussen 200.000 en 300.000 kilometer, wanneer de batterijen nog amper capaciteit verliezen.

Hoe dan ook blijft de capaciteit op een uitzondering na ver boven de capaciteit die constructeurs beloven, meestal 80 procent, op acht jaar en 160.000 kilometer. Sommige merken bieden ook al een garantie van tien jaar en meer dan 200.000 kilometer aan op de batterij, veel meer dan op de andere onderdelen van een auto.

Afgeschreven batterijen hebben overigens nog een andere toepassing dan een afgeschreven auto. Ze kunnen worden hergebruikt in batterijparken.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20241125_97087258
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

https://tweakers.net/nieuws/229118/onde ... wacht.html

Sent from my SM-X820 using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

DATS 24 gaat 50 nieuwe laadpleinen openen voor het opladen van elektrische auto’s.

De nieuwe pleinen komen op de parkings van Colruyt-winkels en zullen zowel snellaadpalen als gewone laadpalen tellen. De laadpalen zijn 24/7 toegankelijk, aldus DATS 24. Het gaat om publieke parkings, waardoor ook niet-klanten van Colruyt er terecht kunnen.

DATS 24 heeft ambitie om een van de grootste uitbaters van laadpalen van het land te worden. Bedoeling is de komende 5 jaar minstens 10.000 openbare laadpunten te installeren.

Jaguar stelt nieuwe elektrische conceptwagen voor
Afbeelding

Gewaagd ontwerp, langs de zijkant vind ik hem persoonlijk wel knap maar de voorkant is minder. De kleur is ook een specialleke :)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

Voor mijn volgende ev twijfel ik of het nog wel nodig is op opnieuw voor een grote batterij te kiezen nu er meer snelladers zijn. Voor het woon-werkverkeer en de normale weekend kom ik ruimschoots toe met een standaard batterij bijv 58kw dus enkel bij de buitenlandse autovakanties vraag ik me af hoeveel meer tijd ik ga verliezen met een standaard batterij ( vaker gaan laden)
Laatst gewijzigd door on4bam 07 dec 2024, 08:59, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbele tekst verwijderd
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Dat kan je perfect simuleren met abrp bijvoorbeeld.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 190 keer
Recent bedankt: 3 keer

@bartman
In plaats van autonomie heb ik vooral gekeken naar verbruik (zuinigheid). Want terwijl dat voor ICE auto's altijd zeer belangrijk geacht wordt, lijkt dat voor EV altijd vergeten te worden.
En een grotere batterij is meer gewicht en dus meer verbruik. Als je dat zelf niet moet betalen (bedrijfswagen) dan is dat misschien niet belangrijk, maar bij mij is dat uit eigen zak.
Mijn standard range is comfortabel genoeg voor dagelijks gebruik. De extended range zou duurder zijn en permanent extra gewicht en verbruik voor occasioneel langere afstanden. Er zijn echt genoeg snelladers op Europese snelwegen.

Maar "your mileage may vary" (pun intended)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het tijdverlies varieert naargelang gebruik. Wil je een erg grote afstand in één keer afleggen dan zal je inderdaad meer tijd kwijt zijn maar wie sowieso tussenstops inlast kan er amper last van hebben. Het is bovendien veel veiliger en ook aangenamer om tijdens vakantie rustig aan te doen. Het is niet dat er gedurende 1.000km bvb niets te zien/doen is.

Je kan gebruik maken van snelladers of voor de periode een ander voertuig huren met langere range. Dat is waarschijnlijk voordeliger dan de rest van het jaar rondrijden met een voertuig waar de batterij eigenlijk te groot/zwaar is en heel het jaar meer verbruikt terwijl dat niet nodig is.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Mijn ervaring is dat snelladers te snel zijn geworden. Als ik dan iets wil eten tijdens het laden moet ik midden in mijn eten snel de auto verhuizen om geen ‘boete’ te krijgen :lol:
En inderdaad, zeker kijken naar verbruik. Afhankelijk van je profiel, maar mogelijk is 300-400km range meer dan voldoende. Als je kan thuisladen vertrek je ook elke morgen met een volle ‘tank’ :)
Paar weken terug naar noord Nederland gereden, had twee snelladers ingepland, maar door een vergissing omgekeerd ingegeven in de navigatie (don’t ask). Gevolg was dat ik zonder het te merken direct tot de volgende ben gereden met nog meer dan genoeg reserve bij aankomst :) ik had de range duidelijk onderschat. Wagen is een Tesla Model 3 RWD met standaard/laagste range.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

In de uitvoering dat het waarschijnlijk wordt lost het probleem zichzelf op daar deze enkel maar in de grote batterij te krijgen is. Mocht het eveneens in de standaard batterij te krijgen zijn denk ik wel dat ik deze dan zou gekozen hebben. Ik ben niet iemand waar de vakantie pas begint op de bestemming. Zo hebben we er eens een week over gedaan om naar de Pyreneeën te rijden enkel maar via D en N wegen
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

It's the trip, not the destination :)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240514_92246432
Verkoop Tesla in Duitsland keldert: 59 procent minder wagens verkocht
:banana:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Raak extreem rechts waar het pijn doet, in de portemonnee.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Inderdaad het ziet er niet goed uit voor Elon ...bijna op zwart zaad ... :roll: .nog maar een paar honderd Billioen over :lol2:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wealth_of_Elon_Musk
Laatst gewijzigd door Matt555 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Een dik gevulde bankrekening is geen vrijgeleide om de wereld om zeep te helpen.
En vroeg of laat komt er aan elke dictator een eind, de éne al bloediger dan de andere.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Elke ondernemer weet dat je politiek en zaken best gescheiden houdt, ook Musk zal dat wel ondervinden.

Hij heeft wel andere bronnen want terwijl hij overheidsdiensten en subsidies schrapt, gaan deze in zijn richting crescendo :)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Petrikske schreef:Raak extreem rechts waar het pijn doet, in de portemonnee.
Dat wordt in Europa toch al jaren gedaan met de “Wir schaffen das” politiek?!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/02/25 ... pese-unie/

Het marktaandeel van elektrische wagens bij de nieuwe inschrijvingen van auto's is in de Europese Unie in januari opnieuw gestegen. Vooral in Duitsland, België en Nederland doet de elektrische wagen het goed. Hoewel de elektrische wagen opnieuw in de lift zit, zag de pionier op het gebied van elektrische auto's, Tesla, de verkoop in januari verder dalen.

De stijging van de inschrijvingen van elektrische auto's is volgens ACEA vooral toe te schrijven aan Duitsland (+53,5%), België (+37,2%) en Nederland (+28,2%).

In België was meer dan een op de drie wagens die vorige maand werd ingeschreven volledig elektrisch (33,8 procent). Een jaar eerder was dat nog een op de vier (21,8 procent).

In heel België is het aantal laadstations in één jaar tijd gestegen van 15.184 naar 22.037, wat neerkomt op een toename van 45 procent.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

De stijging is grotendeels op rekening van bedrijfs/salariswagens te schrijven. Dat is goed natuurlijk maar het is Jan met de pet die je moet meekrijgen want die draait voor de volledige kost van zijn auto op en kijkt de kat uit de boom.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Klopt, de prijs is en blijft grootste obstakel maar door de salariswagens komen er weldra ook meer tweedehands wagens. Bovendien zijn veel constructeurs nu pas klaar met kleinere modellen die ook goedkoper zijn. Ook de Chinezen komen met een nieuw aanbod.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Goh, ik ben zelf bezig met de aankoop van een 2e hands electrische wagen. Als je al die miserie hoort van de 1.2 PureTech benzinemotoren van stellantis en de miserie met de 1.0 ecoboost benzinemotoren van Ford (wet belt systemen) krijg je een algemene degout van heel het benzinegebeuren. ik betaalde gerust +- 4000 meer tov een benzinewagen om een electrische wagen te hebben zonder al die technische miserie en kosten.

Heeft wel "maar" een realistisch bereik van 200, maar voor de 2e wagen is dat meer dan voldoende.

Ik denk naarmate er meer 2e hands en de chinezen op de markt komen de prijzen zich wel nog meer gaan corrigeren.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

EV's van vandaag zijn niet langer alleen die grote bakbeesten met een mastodont van een batterij.
Er zijn al een hele reeks hele mooie en kleine stadsauto's.
'Jantje' kan dus echt wel aan de EV als hij of zij dat wil.

Mensen moeten zichzelf de vraag stellen "wat heb ik nodig"?
En voor ons was dat een auto die maximum 2x10km/dag moet doen.
Daar hebben we echt geen batterij van 70kw voor nodig.
En wij zijn voor een nieuwe EV gegaan vanwege de hele hoge korting en de Vlaamse premie.
Na de dagtaak in een verwarmde garage aan een gewone stekker, allemaal nieuw voor ons (1e EV) maar ik heb er alvast vertrouwen in.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

In elk geval kunnen we na vandaag weer een jaar verder met onze 18 jaar oude benzine. Lange afstand kunnen we gelukkig met een andere wagen (gratis dan nog wel). Zonder alternatief hadden we waarschijnlijk een paar jaar geleden een andere benzine gehad.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

https://thedriven.io/2024/04/03/catl-an ... -warranty/

1,5 miljoen km garantie op de batterij, dat ziet er goed uit. Waarschijnlijk zal de rest van de wagen dat niet halen :)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 13 keer

on4bam schreef: 4 maanden geleden In elk geval kunnen we na vandaag weer een jaar verder met onze 18 jaar oude benzine.
Leuk voor jou maar het verband met dit topic is..... ?

En waarom zou je "Jan met de Pet (wie dat ook moge zijn) moeten meekrijgen in dit topic?
Het staat iedereen vrij een vervoermiddel te kiezen naar eigen behoeften, voorkeur en smaak.

In België en inzonderheid Vlaanderen zijn nieuw ingeschreven voertuigen van oudsher al grotendeels voorbehouden aan het segment van de salarisauto's. Daar is nu dus niets nieuws aan.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer

Dizzy schreef: 4 maanden geleden In heel België is het aantal laadstations in één jaar tijd gestegen van 15.184 naar 22.037, wat neerkomt op een toename van 45 procent.
Waarvan er dik 17.000 in Vlaanderen staan... een uitstapje naar de Ardennen is dus niet altijd even eenvoudig met een EV :roll:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 13 keer

Dat hangt af van je EV, je woonplaats en de bestemming in de Ardennen.
Nog maar pas terug van een lang week-en in de Ardennen.
Vertrokken met 100% SoC (en 440 km range) vanuit centraal Vlaanderen.
In één ruk gereden tot in de Ardennen (grens Namen/luxemburg).
Vanuit het hotel 's avonds nog eens 25 km doorgereden naar een restaurant in de middle of nowhere (Daverdisse).
Zelfs daar hadden ze op de parking zes AC laadpalen ter beschikking. Terug uit het restaurant stond de SoC terug op 100%. Dat was de enige keer dat we op de H/T-weg hebben moeten laden.
Niet eens van moetens maar gezien de EV toch uren stilstond gewoon van de gelegenheid gebruik gemaakt om op de bestemming te laden.

Het verschil is dat voor sommigen blijkbaar alles een probleem is dat onoplosbaar lijkt en voor anderen een probleem gewoon iets is dat om een oplossing en wat voorbereiding vraagt.
Een beetje voorbereiding, een goede routeplanner en wat minder negativisme maken doorgaans al het verschil.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef: 4 maanden geledenWaarvan er dik 17.000 in Vlaanderen staan... een uitstapje naar de Ardennen is dus niet altijd even eenvoudig met een EV
Turnhout - Virton met een hele kleine EV is het 2x even stoppen voor een korte laadbeurt, ik zie het probleem niet.
Misschien is het door de hoogtemeters 2 tankbeurten?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Mijn eerste langere rit was naar La Roche, ik had er eerst ook wat minder goed oog in maar uiteindelijk is alles toch gelukt zonder problemen.

Ondertussen zijn ze in Wallonië toch ook in actie aan het schieten, zeker op toeristische plaatsen. Walen hebben ook minder EV's dus is het ook logisch dat de laadpalen eerst verschijnen waar de EV's verschijnen.

In Nederland waren er wel veel laadpalen maar soms net niet waar je ze zou verwachten. Bvb op een parking van een zeer toeristisch natuurgebied, geen enkele laadpaal. Ieder land zal wel anders zijn maar tot nu toe geen probleem gehad om een laadpaal in de buurt te vinden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 4 maanden geledentot nu toe geen probleem gehad om een laadpaal in de buurt te vinden.
Vinden?
Ik had nog niet eens m'n eerste EV en ik had reeds een ganse bundel apps op m'n telefoon staan en ik zal maar zwijgen over de laadpassen.
Maak je een draconische omslag ICE -> EV mag je wel enig huiswerk maken toch?
Ik stippel nu voor de fun of it soms routes uit en kijk dan naar de laadpunten, de omgeving, de prijzen etc etc..
Tot nu heb ik 38km. gereden met die eerste EV dus ik heb totaal geen nood aan laadpalen aan welke sterkte dan ook.
Maar ik wil wel m'n beste beentje voorzetten en het met graagte een kans geven.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Uiteraard gebruikt iedereen apps, het is 2025. Maar soms is een laadpaal op de app in realiteit nog niet geïnstalleerd of werkend of is het eentje die niet publiek is. In Nederland stond er aan dat natuurpark 1 laadpaal aangegeven. Wij er naartoe maar het bleek eentje te zijn voor de voertuigen van de onderhoudsdienst. We waren niet de eerste die daar stonden :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het is nog steeds niet veranderd met die EV rijders.
Range van hunne EV is zogezegd geen issue, maar overal waar ze komen staan te weinig laadpalen. :angel:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Beter opletten, het zijn vooral de niet EV-rijders die het probleem denken te hebben. De EV-rijders zijn eerder van mening dat het wel meevalt. Ondanks dat er geen laadpalen waren op de parking van het natuurgebied en drukbezocht museum had ik geen enkel probleem om de wagen te laten laden.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”