Base Thuis internet vraagje

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 15 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Hallo beste mense ,
ik ga binnenkort verhuizen en op mijn nieuw adres kan ik zowel telenet als proximus nemen.
Echter heb ik gezien dat als ik met edpnet blijf ik ca. 57 Mbits down en 14.50 Mbits up haal !

Ben verder aant kijken geweest en kwam uit bij base internet.
Nu is mijn vraag als ik die limited internet ( goedkoopste ) van base neem en ik vb eens over de 300Gb zit in de maand , is die verlaagd snelheid van 1Mbits down en 256K up werkbaar ? :|
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Hey @ghostboy1993,

Ik kan je allereerst 100% garanderen dat 'verbruik' van de IP TV-box niet zal metellen voor het verbruik van 300 GB. Echter weet ik (nog) niet dat als je daadwerkelijk op smallband wordt gezet: of IP TV dan nog zal werken, want normaal gezien zit het IPTV-verkeer van Telenet (BASE) op een 'aparte internetsnelweg'. Misschien kan iemand dit eens testen? Om te antwoorden op je vraag over de verlaagde snelheid (= smallband): daarop kan ik zeggen dat je dit alleen vlot kan verbruiken voor e-mailverkeer, webpagina's met alleen tekst en weinig foto's & streaming van (cava kwaliteit) muziek. Dit allemaal wel op 1 apparaat tegelijk.

VossyGamer
Internet & Mobiel: Telenet ONE for 1 Unlimited€40/maand (studenten promo)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch

Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

bedankt voor de info @VossyGamer ,
nu heb zelf een ps5 en soms download ik er ook games op en ikzelf zit soms wel eens over die 300Gb , gebeurd mij zeker 5 keer int jaar :bang:
en verlaagd snelheid surfen stoort mij niet zolang dat niet was zoals telenet heel vroeger ( 128K down en 64K up ) :bang:
je kon toen amper op de telenet site blokjes bijkopen toen :evil:
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Bekijk zeker ook Hey Telecom eens in jouw geval. Da's de "budget" dochter van Orange en loopt ook over het coaxnetwerk van Wyre(Telenet).
Hun *onbeperkt* is 3TB per maand. Hun smalband is 20 Mbps downstream en 2 Mbps upstream, wat ook vele menselijker is.
Wél wat duurder...
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

Inderdaad, ik wilde ook Hey voorstellen. De huidige promotie in combinatie met een sim betaal je 30.6 euro + 5 euro voor de unlimited formule van Hey
Orange-info: https://dealzz.monizze.be/products/430
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Ik had vroeger ook een praktisch onwerkbaar Telenet abo met volume beperking en heb nu Hey, voor 30 euro onbeperkt.
Wil nooit meer terug.
TV abo is voor ons totaal overbodig geworden. Het is veel fijner TV kijken via de apps. Je kijkt veel gerichter i.p.v. oeverloos zappen. Geen apparaten meer nodig om op te slaan of terug te kijken, Ben je te laat, kijk je gewoon via de app vanaf het begin. enz... Enorme stap naar duurzaamheid toe....
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”