Klantendienst DIGI

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 758 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat was ook mijn eerste gedachte..
Ik geef het in ieder geval op na een maand wachten op een simkaart, heb genoeg klachten gelezen op UB.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Tijdelijk een prepaid sim kaart kopen en dat nummer kenbaar maken aan belanghebbenden zou toch tijdelijk de oplossing kunnen zijn :roll:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 213 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Dizzy schreef: 4 maanden geleden Misschien heeft ze niet de luxe om niet op de kleintjes te letten en zoekt ze gewoon een manier om iets te besparen met haar ziekte die waarschijnlijk al een grote kostenpost is.
Bij Hey heb je ook 15GB voor €5, en Orange is toch een iets zekerdere speler.
Petrikske schreef: 4 maanden geleden Ik geef het in ieder geval op na een maand wachten op een simkaart, heb genoeg klachten gelezen op UB.
Ik hoop dat je dan ook effectief contact opnam via telefoon? En niet gewoon wachtte? Hier heb ik al 2 simkaarten vlotjes ontvangen. Eerste was kapot na een dag of 10, en na telefonisch contact hebben ze al een nieuw toegestuurd
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer
Bedankt: 711 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Digi heeft meer aandacht gekregen omdat ze een nieuwe speler zijn en de pers legde nadruk op de prijs, logisch dat mensen dat willen proberen. Anyhow, Digi moet zorgen dat hun problemen opgelost worden, het is niet de schuld van de klant dat hun diensten niet altijd goed werken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1062 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

R2D2 schreef: 4 maanden geleden 60 klachten... Lijkt me nogal mee te vallen.
Iedere klacht is een zege voor de concurrentie... door het continue in de media te houden tracht men gewoon het vertrouwen te beschadigen.

We zitten in de begin fase, als telecom echt belangrijk is voor je wacht je misschien nog even maar Digi heeft zich al in genoeg landen bewezen.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 38 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bovenstaande post is de meest kernachtige illustratie die ik ooit op UB heb gelezen van hoe fan zijn van een merk (in dit geval als onderdeel van een narratief over hoe andere merken slecht zijn) overslaat in samenzweringsanalyses wanneer het merk niet positief in de actualiteit komt. Niet als analyses die geopperd worden in de zin van "zou kunnen, ge weet maar nooit", maar gewoon als de standaardverklaring voor de meest uiteenlopende zaken. Eerder ook met die mensen die telkens Fiberklaar ergens op het matje geroepen wordt of moet wachten op vergunningen, meteen naar de verklaring grijpen dat het niets anders kan zijn dan de lokale slippendragers van het duopolie die hun capo beschermen.

Vertel: wie probeert DIGI te beschadigen? Wat is de "theory of the case?" Wie geeft wie wat voor orders, heel concreet? Want aan gewoon "dat zou het snode duopolie en de postjespakkende polletiekers goed uitkomen" is niks concreet he. Bellen de CEO's van Orange en Proximus de VRT-redactie op? Een bange redacteur, het angstzweet van zijn voorhoofd druppelend, haalt een verzegelde enveloppe uit een kluis terwijl hij prevelt "Begrepen bazen, we initiëren onverwijld operatie 'beschadig de vijanden van het duopolie'..."? Is het zoiets?

Begrijp met niet verkeerd, ik geloof perfect dat de wereld vol corruptie zit. Ik zou gewoon graag hebben dat we dat niet altijd zonder het minste concreet element gaan poneren als de standaardverklaring voor alles.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 758 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

woutervh schreef: 4 maanden geledenIk hoop dat je dan ook effectief contact opnam via telefoon? En niet gewoon wachtte? Hier heb ik al 2 simkaarten vlotjes ontvangen. Eerste was kapot na een dag of 10, en na telefonisch contact hebben ze al een nieuw toegestuurd
Na enkele weken kreeg ik telefoon met de vraag of er een probleem was omdat ik m'n simkaart nog niet had geactiveerd.
Omdat ik die niet had ontvangen gingen ze die nogmaals opsturen.
Weer enkele weken later een mail, dat ik verschillende handelingen moest doen.

Heb geantwoord dat wanneer ze er niet in slagen om op een maand tijd een simkaartje te versturen dat ik niet langer interesse heb in hun diensten.
Ik gaf ze nog het voordeel van de twijfel tijdens de feestdagen maar die zijn ondertussen toch al een tijdje gepasseerd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1179 keer
Recent bedankt: 8 keer

In 2023 (meest recente cijfers) kreeg de Ombudsdienst voor telecommunicatie 17413 klachten, oftewel 1451 per maand.
Als DIGI nu 60 klachten per maand scoort bij de ombudsdienst, lijkt me de dat nogal mee te vallen, wetende dat voor elke speler van het duopolie het 10-voud aan nieuwe dossiers bij de ombudsdienst geopend worden (meer dan 7K klachten voor Telenet en hetzelfde voor Proximus - p14 van het rapport).
Zelfs als je weet dat beide duopolisten meer diensten aanbieden (TV, internet, vaste telefoon & mobiel) én "vermoedelijk" meer klanten hebben, lijkt het toch niet dat DIGI in hun "witte broodsweken" zo slecht gestart is?

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/de-o ... arverslag/
Afbeelding

Dat heeft dus niets met al dan niet fan-zijn te maken, wel met perspectief en context.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 38 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Hoeveel klachten normaal is voor een nieuwe operator is niet waar het om gaat. Waar het om gaat is dat in zoverre er problemen zijn, je nooit de boodschapper (de media dan wel andere gebruikers) onder vuur hoort te nemen omdat ze daarmee objectief het duopolie zouden helpen, tenzij je kan bewijzen dat ze echt het daarom doen. Zoniet bedien je je van het soort goudhaantjeslogica waar bv. de advocaten van jonge, rijke beschuldigden van zware misdaden zich ook op beroepen: "we moeten mild zijn, want ze hebben zoveel potentieel om nog zoveel te presteren..." Goh... nee.

Dat gebruikers en media maar gewoon weergeven wat er gebeurt, en "let the chips fall where they may" zonder er mee in te zitten of het snode oligopolie zichzelf in de handen wrijft omdat dat hen goed uitkomt, of dat andere gebruikers wel de goudhaantjeslogica volgen. Als DIGI ooit de draak van het oligopolie gaat verwonden en daarmee veel politeken big mad zal maken, zal dat een goede zaak zijn. Tot dan en evenzeer vanaf dan mogen ze er gewoon voor zorgen dat overdrachten sneller en zonder problemen gebeuren, dat 2FA SMS-jes aankomen (in zoverre de oorzaak van dat probleem bij hen ligt) en dat ze persoonlijke gegevens van hun klanten niet publiceren, thank you very much.

Wat trouwens context betreft: veel mensen die automatisch aannemen dat het weergeven van problemen deel uitmaakt van een beschadigingsoperatie, zijn zelf niet consequent m.b.t. wat nou eigenlijk de relevante context is. A decharge en a charge is DIGI respectievelijke een kleine nieuwe operator waarvan je niet te veel mag verwachten, en een grote speler met decennia ervaring die zich in tal van Europese landen al bewezen heeft dus het komt allemaal wel goed. Welke is het nu, Schedom of Orange? Als DIGI een man-en-vrouw-team is verwacht ik weinig, maar verwacht ik ook niet dat het in de toekomst structureel beter gaat worden wanneer alles vanuit de keuken gemanaged wordt. En als het aan mastodont a la Orange is, dan zullen de kinderziektes wel weggewerkt worden, maar dan hadden ze ook hun bedrijfsprocessen beter mogen porteren naar de Belgische markt zodat het vanaf dag 1 goed werkte. Geen van beide is een ramp, maar je kan niet verwachten selectief beoordeeld te worden als een kleine dan wel een grote speler.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 172 keer

stefan1234 schreef: 4 maanden geleden Bovenstaande post is de meest kernachtige illustratie die ik ooit op UB heb gelezen van hoe fan zijn van een merk
Moest ik fan zijn dan was ik klant... wat ik trouwens niet ben.
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Vandaag (!) is mijn oud nummer terug bereikbaar geworden. Ingeschreven met de lancering op 11 december. Het was een lange (lijdens)weg.

Toegegeven, zo lang onbereikbaar zijn had ook wel zijn voordelen :lol:
ben144
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 22 keer

Vergeet je compensatie vergoeding niet aan te vragen, ik dacht 3eur per dag ergens gelezen te hebben. Kan de pijn wat verlichten :-D
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Inderdaad. Ik kreeg vandaag als antwoord dat ze het ging bespreken met haar supervisor. 8)
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

woutervh schreef: 4 maanden geleden
Daar kan luisteraar Miranda Ramaekers over meespreken. Zij werd tijdens een van de eerste dagen meteen klant van Digi, maar kan tot op vandaag nog steeds niet gebeld of ge-sms't worden. "Ik heb de nieuwe simkaart een maand geleden geactiveerd, maar sindsdien kan ik niet meer gebeld worden. Ook sms'jes kan ik niet ontvangen. Zelf bellen of een bericht sturen lukt wel, maar mensen kunnen mij dus niet bereiken."

Dat Miranda hartpatiënt is, maakt haar probleem er nog lastiger op. "Ik sta 's nachts onder observatie via een hartmonitor, maar die diensten kunnen me dus ook niet bereiken mocht er een probleem zijn."
Dat begrijp ik dus echt niet. Als het letterlijk van levensbelang is ga je toch niet op de kleintjes letten? En als je het wel doet, kies je toch voor iets dat zichzelf al heeft bewezen? En als dan nog blijkt dat het na enkele dagen niet in orde komt, keer je toch vlug op uw stappen terug?
Hoe dom ben je dan? Dan blijf je toch bij je provider waarvan je weet dat het werkt? Mijn hart kan het elk moment begeven en dus ga ik mijn verbinding die NU goed werkt even omschakelen om een paar cent te besparen? Dan zoek je problemen. En ik geloof niet dat iemand dit doet waarvan hun leven afhankelijk is van stabiele verbinding die altijd gewerkt heeft. Dan ga je niet even veranderen.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 16 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb vandaag gebeld om een nummer extra over te zetten naar digi. Ik was binnen op 2 minuten (via menu: 1. ik bel voor mezelf - 5. ik heb een andere vraag). Heel professioneel geholpen.
ben144
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 22 keer

@Goztow, was dat voor een nummeroverdracht naar een simkaart met een bestaand digi-nummer dat je al had? Ik vroeg me af of dat mogelijk is: eerst de simkaart een maandje testen met een nieuw nummer en daarna de nummeroverdracht pas uitvoeren.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 16 keer
Provider
Te Koop forum

Neen, het was met een nieuwe sim-kaart. Maar ik denk dat wat je zegt wel mogelijk is want ze vroegen me expliciet of het om een overdracht ging met een nieuwe sim-kaart of niet.
ym2003
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ben144 schreef: 4 maanden geleden @Goztow, was dat voor een nummeroverdracht naar een simkaart met een bestaand digi-nummer dat je al had? Ik vroeg me af of dat mogelijk is: eerst de simkaart een maandje testen met een nieuw nummer en daarna de nummeroverdracht pas uitvoeren.
Ik heb het zo gedaan, dat was mogelijk.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Daarnet ook opgebeld door de klantendienst van Digi. Kort gesprek en vrij informeel.
Vraag of ik tevreden was van de klantendienst.
Eerlijk gezegd dat ik ze zelf maar 1x nodig had (de publicatie in de witte gids), toen gemaild en na lange tijd antwoord gehad. Verder geen issues persoonlijk en de lijn is stabieler dan in het begin. Vroeger soms zo enkele minuten geen netwerk gehad, de laatste weken daar geen hinder van gehad. Mijn werknr zit bij Orange en daar de laatste maand meer problemen mee gehad itt Digi. Zelfs al regelmatig moeten overschakelen naar Digi om nog iets te kunnen doen online.
Verder geen vraag gehad of ik wil aanbevelingen doen of iemand ken. Afronden deden ze met dat als er iets is ik gewoon op dit nummer moest terugbellen. Het gekende op 41 eindigde nummer.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”