Hoi,
Dit weekend heb ik me een Raspberry Pi 5 aangeschaft voor het gebruik van Home Assistant. Om deze remote te gebruiken heb ik een DuckDNS ingesteld maar moet ik blijkbaar wat zaken aanpassen op mijn internet box? Klopt dat? Heeft iemand hier ervaring mee en wat moet ik hiervoor doen?
Bedankt voor de hulp!
DuckDNS + Internet Box Proximus
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 9 keer
Hey,
ik heb mijn toegang tot Home Assistant ook een tijdje zo gedraaid (op een Orange modem - dus geen ervaring met Proximus). Je zal de juiste poorten moeten configureren in jouw modem zodat je de installatie van buitenaf kan bereiken.
Mocht je een domeinnaam hebben, dan kan je deze add-on gebruiken voor toegang tot je Home Assistant zonder enige poort te openen: https://github.com/brenner-tobias/addon-cloudflared.
Succes!
ik heb mijn toegang tot Home Assistant ook een tijdje zo gedraaid (op een Orange modem - dus geen ervaring met Proximus). Je zal de juiste poorten moeten configureren in jouw modem zodat je de installatie van buitenaf kan bereiken.
Mocht je een domeinnaam hebben, dan kan je deze add-on gebruiken voor toegang tot je Home Assistant zonder enige poort te openen: https://github.com/brenner-tobias/addon-cloudflared.
Succes!
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 228 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Vraag je af of je je HA wel publiek bereikbaar wil hebben... Het lijkt mij veiliger om die achter een VPN te hebben (die ook op die RPi 5 kan draaien).
Computer(k)nul
-
- Member
- Bedankt: 9 keer
Is de cloudflare tunnel ook als onveilig te beschouwen?
Suggesties over hoe een VPN op te zetten naar de HA?
Suggesties over hoe een VPN op te zetten naar de HA?
-
- Plus Member
- Bedankt: 20 keer
- Recent bedankt: 2 keer
voor sommige toepassingen moet hij publiek bereikbaar zijn
bijvoorbeeld voor een google deurbel of dergelijke
de cloudflared werkt perfect hier.
ik draai dat wel gewoon op een computer in hetzelfde LAn, niet op de homessistant zelf
wel nog wat instelwerk aan op dash.cloudflare.com
denk ik ervoor ook wel nodig, een eigen domeinnaam ( 10€ per jaar of meer)
als je cloudflared gebruikt moet je op de internet box niets veranderen van poorten ofzo,
dit maakt een uitgaande verbinding naar clioudflare, en cloudflare neemt de inkomende aan en stuurt ze door volgens je eigen regels daar, naar bij je thuis
+ het is gratis voor klein gebruik
je kan dan met de cloudflare zero trust app op de gsm, als deze aanstaat, van overal je thuisnetwerk/homeassistant bereiken ook
nadeel , er is wel wat configuratie aan. verder enkel maar voordelen naar mijns inziens
bijvoorbeeld voor een google deurbel of dergelijke
de cloudflared werkt perfect hier.
ik draai dat wel gewoon op een computer in hetzelfde LAn, niet op de homessistant zelf
wel nog wat instelwerk aan op dash.cloudflare.com
denk ik ervoor ook wel nodig, een eigen domeinnaam ( 10€ per jaar of meer)
als je cloudflared gebruikt moet je op de internet box niets veranderen van poorten ofzo,
dit maakt een uitgaande verbinding naar clioudflare, en cloudflare neemt de inkomende aan en stuurt ze door volgens je eigen regels daar, naar bij je thuis
+ het is gratis voor klein gebruik
je kan dan met de cloudflare zero trust app op de gsm, als deze aanstaat, van overal je thuisnetwerk/homeassistant bereiken ook
nadeel , er is wel wat configuratie aan. verder enkel maar voordelen naar mijns inziens
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
De juiste poort doorsturen naar je Pi.
Normaal staat er ergens tussen de instellingen van je VPN wel welke poort je moet doorschakelen. Natuurlijk kan je ook een andere poort kiezen.
Maar die moet je dan ook instellingen op je smartphone.
Ik heb net nog een VPN verbinding ingesteld naar mijn NAS met openVPN.
Ik heb wel een eigen router die een PPPoe verbinding maakt achter de modem staan.
Dus op de modem moet ik dan niets doorsturen.
Mvg
Normaal staat er ergens tussen de instellingen van je VPN wel welke poort je moet doorschakelen. Natuurlijk kan je ook een andere poort kiezen.
Maar die moet je dan ook instellingen op je smartphone.
Ik heb net nog een VPN verbinding ingesteld naar mijn NAS met openVPN.
Ik heb wel een eigen router die een PPPoe verbinding maakt achter de modem staan.
Dus op de modem moet ik dan niets doorsturen.
Mvg