Hallo,
Ik zit hier met een uniek en merkwaardig probleem. Ik ben op 3 januari overgestapt van Proximus naar Orange en die overstap is schijnbaar oké verlopen want ik kan bellen en sms'en. Het enige vreemde is dat ik sindsdien geen 4G en 5G meer heb en ze mij bij Orange niet kunnen helpen omdat mijn nummer schijnbaar inactief was. Intussen wel al actief gekregen, heb ik vernomen. Maar het probleem geraakt maar niet opgelost. Ik kan ook niet van provider switchen omdat ik blijkbaar geen enkel abonnement heb bij Orange. Wat vreemd is want heb met een eSIM wel degelijk het pakket van 17 euro per maand gekoppeld aan al een bestaande account bij Orange waar onze wifi en de gsm van mijn vriendin op stond. Het vervelende is dat die factuur al op mijn naam stond omdat ik voorheen zelf ook een mobiel abonnement had bij Orange. Daardoor zijn ze volgens mij overal in de war. En krijgen ze dat niet opgelost. Wie kan mij hiermee helpen? Ik heb schrik dat ik van nummer ga moeten veranderen...
Koen
Nummer kwijt? Wel bereik maar geen 5G
-
- Elite Poster
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 103 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wat zegt de crdc m.b.t. uw nr X?
https://www.crdc.be/CRDCNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=1
= Indien Orange uw operator is dient Orange te probleem op te lossen, indien nodig kunt u desgevallend de ombudsdienst telecom inschakelen voor "bemiddeling" (= om van Orange een oplossing te bekomen of om uw nr vrij te geven voor overdracht naar een andere operator)
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een- ... idddeling/
De doorlooptijd u - ombudsman - Orange - ombudsman - u is wel +/- 2 à 3 weken
P.S. En een aangetekende ingebrekestelling met eis voor enige compensatie kan soms ook wonderen doen ...
Maar
zijn uw GSM data-instellingen correct
https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... -instellen
uw (e-)SIM eventueel vervangen via een shop
s het SIM-nr Y gekoppeld aan uw GSM-nr X
https://www.crdc.be/CRDCNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=1
= Indien Orange uw operator is dient Orange te probleem op te lossen, indien nodig kunt u desgevallend de ombudsdienst telecom inschakelen voor "bemiddeling" (= om van Orange een oplossing te bekomen of om uw nr vrij te geven voor overdracht naar een andere operator)
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een- ... idddeling/
De doorlooptijd u - ombudsman - Orange - ombudsman - u is wel +/- 2 à 3 weken
P.S. En een aangetekende ingebrekestelling met eis voor enige compensatie kan soms ook wonderen doen ...
Maar
zijn uw GSM data-instellingen correct
https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... -instellen
uw (e-)SIM eventueel vervangen via een shop
s het SIM-nr Y gekoppeld aan uw GSM-nr X
-
- Member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 5 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij mij net hetzelfde, maar bij Hey Telecom. Geen data, geen toegang tot klantenzone, en ik kan ook niet terug naar een andere provider switchen. Bij mijn eerste contact met de chat zeggen ze dat het nummer niet actief is bij hey en dat ik contact moet opnemen met Orange. Iets later heb ik nog een bericht naar Hey gestuurd via messenger en zij hebben het naar de achterliggende dienst gestuurd. Die dienst werkt wel niet in het weekend, maar met wat geluk is dit maandag of dinsdag opgelost?
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 4 maanden geleden
Orange is wel degelijk mijn provider op crdc. Zij zullen het effectief moeten oplossen. Qua instellingen staat alles juist zoals beschreven in het stappenplan op de Orange site.M_016 schreef: 4 maanden geleden Wat zegt de crdc m.b.t. uw nr X?
https://www.crdc.be/CRDCNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=1
= Indien Orange uw operator is dient Orange te probleem op te lossen, indien nodig kunt u desgevallend de ombudsdienst telecom inschakelen voor "bemiddeling" (= om van Orange een oplossing te bekomen of om uw nr vrij te geven voor overdracht naar een andere operator)
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een- ... idddeling/
De doorlooptijd u - ombudsman - Orange - ombudsman - u is wel +/- 2 à 3 weken
P.S. En een aangetekende ingebrekestelling met eis voor enige compensatie kan soms ook wonderen doen ...
Maar
zijn uw gsm instellingen okd
uw (e-)SIM eventueel vervangen via een shop
s het SIM-nr Y gekoppeld aan uw GSM-nr X
Wat bedoel je met dat laatste? Ik kan geen nieuwe sim aanvragen zolang dit probleem niet is opgelost, denk ik. Of kan ik gewoon een extra e-sim met alleen mobiele data toevoegen aan mijn huidige e-sim?
-
- Elite Poster
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 103 keer
- Recent bedankt: 2 keer
&
https://community.orange.be/t5/Mobiel-i ... m-p/171302
Vermits we meer dat 2 weken verder zijn (3/1 -> 20/1) zou ik toch proberen via een shop een nieuwe SIM te bekomen, indien dit niet zou kunnen en/of dit geen oplossing zou beiden, vrees ik dat u
of Orange per aangetekend schrijven in gebreke dient te stellen (met eis voor oplossing en compensatie)
of beroep dient te doen op de ombudsdienst telecommunicatie (voor oplossing Orange)
of uw nr dient over te hevelen naar een operator Y (op basis van uw klantnr Orange, uw GSMnr en uw SIMkaart Orange), indien dit laatste aan operator Y zou geweigerd worden door Orange dient u uiteraard ook beroep te doen op de ombudsdienst telecom om uw nr te kunnen behouden
https://community.orange.be/t5/Mobiel-i ... m-p/171302
Vermits we meer dat 2 weken verder zijn (3/1 -> 20/1) zou ik toch proberen via een shop een nieuwe SIM te bekomen, indien dit niet zou kunnen en/of dit geen oplossing zou beiden, vrees ik dat u
of Orange per aangetekend schrijven in gebreke dient te stellen (met eis voor oplossing en compensatie)
of beroep dient te doen op de ombudsdienst telecommunicatie (voor oplossing Orange)
of uw nr dient over te hevelen naar een operator Y (op basis van uw klantnr Orange, uw GSMnr en uw SIMkaart Orange), indien dit laatste aan operator Y zou geweigerd worden door Orange dient u uiteraard ook beroep te doen op de ombudsdienst telecom om uw nr te kunnen behouden