In home assistant moet ik voor spotifyplus 127.0.0.1 benaderen via poort 4381. Deze staat gesloten waardoor ik spotify en spotify plus niet kan autoriseren.
Hoe pak ik dit aan ?
Spotifyplus (127.0.0.1 en poort 4381)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 759 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Da's de localhost van het device zelf.
Die kan je niet vanop afstand (vanop een ander toestel dus) bereiken, enkel lokaal op het device dat home assistant draait.
Die kan je niet vanop afstand (vanop een ander toestel dus) bereiken, enkel lokaal op het device dat home assistant draait.
Als ik van in hetzelfde netwerk 127.0.0.1:4381 probeer te bereiken krijg ikITnetadmin schreef: 5 maanden geleden Da's de localhost van het device zelf.
Firefox can’t establish a connection to the server at 127.0.0.1:4381.
The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
If you are unable to load any pages, check your computer’s network connection.
If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the web.
hoe los ik dit op ?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1180 keer
- Recent bedankt: 6 keer
127.0.0.1 is het toestel zelf.
Dus als je op een laptop dat intypt, maak je een connectie naar die laptop.
Doe je dat vanop een HA, dan maak je een connectie naar de HA.
Je gaat dus iets in uw HA moeten open zetten.
Dus als je op een laptop dat intypt, maak je een connectie naar die laptop.
Doe je dat vanop een HA, dan maak je een connectie naar de HA.
Je gaat dus iets in uw HA moeten open zetten.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 545 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als je die error krijgt is je spotifyplus container config niet in orde, die zou niet mogen doorlinken naar 127.0.0.1 maar naar het IP van je HA host.Faecon schreef: 5 maanden geleden In home assistant moet ik voor spotifyplus 127.0.0.1 benaderen via poort 4381. Deze staat gesloten waardoor ik spotify en spotify plus niet kan autoriseren.
Hoe pak ik dit aan ?
Maar om eerlijk te zijn, de manier waarop je je vraag stelt doet me vrezen dat dat allemaal chinees is voor je ... basiskennis networking & IP is echt wel nodig als je met Home Automation wil beginnen ...
Voor HA heb je eigenlijk niks van kennis van netwerken nodig lijkt me. Ik heb 2 HA up and running.Sasuke schreef: 5 maanden geledenAls je die error krijgt is je spotifyplus container config niet in orde, die zou niet mogen doorlinken naar 127.0.0.1 maar naar het IP van je HA host.Faecon schreef: 5 maanden geleden In home assistant moet ik voor spotifyplus 127.0.0.1 benaderen via poort 4381. Deze staat gesloten waardoor ik spotify en spotify plus niet kan autoriseren.
Hoe pak ik dit aan ?
Maar om eerlijk te zijn, de manier waarop je je vraag stelt doet me vrezen dat dat allemaal chinees is voor je ... basiskennis networking & IP is echt wel nodig als je met Home Automation wil beginnen ...
Het enige wat ik nu wil is van de externe Spotify app af en dit alles in Ha regelen.
Blijkbaar is sonos en Spotify en Ha niet zo een goede combi...
De 127.0.0.1 is wel degelijk juist...
Zie
https://github.com/thlucas1/homeassista ... de-devices
- Sasuke
- userbase crew
Ok, maar jouw HA moet niet connecteren op dat adres, dat is een return URI voor je authenticatie flow. Die python scripts starten een, tijdelijke, webservice op die poort lokaal op jouw PC om een API call te doen naar Spotify om de nodige authenticatie tokens te krijgen.
Als dat niet werkt dan kan dat 2 dingen zijn:
- een lokale antivirussoftware of EDR blokkeert realtime de connectie
- de service is niet gestart waardoor er niets luistert op die poort.
Maar succes om dat allemaal op te zetten zonder netwerk kennis.
Firewall had ik al uitgezet, was hetzelfde resulaatSasuke schreef: 5 maanden geleden Ok, maar jouw HA moet niet connecteren op dat adres, dat is een return URI voor je authenticatie flow. Die python scripts starten een, tijdelijke, webservice op die poort lokaal op jouw PC om een API call te doen naar Spotify om de nodige authenticatie tokens te krijgen.
- Sasuke
- userbase crew
Firewall zou dit normaal niet blocken, een EDR software meestal wel (loopback verkeer). Maar ik verdenk ook eerder een issue met dat python script ofzo hoor ...
- silentkiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 98 keer
Faecon schreef: 5 maanden geleden In home assistant moet ik voor spotifyplus 127.0.0.1 benaderen via poort 4381. Deze staat gesloten waardoor ik spotify en spotify plus niet kan autoriseren.
Hoe pak ik dit aan ?
Je geeft ons 1 zin van info en bent ervan overtuigd dat die 127.0.0.1 wel degelijk juist is.. Zoals al een paar keer aangehaald, is die 127.0.0.1 op elk apparaat het local loopack adres (linkt dus altijd naar het apparaat zelf).Faecon schreef: 5 maanden geleden Voor HA heb je eigenlijk niks van kennis van netwerken nodig lijkt me. Ik heb 2 HA up and running.
...
Blijkbaar is sonos en Spotify en Ha niet zo een goede combi...
De 127.0.0.1 is wel degelijk juist...
..
Geef ons eens wat meer info, wat probeer je juist te bereiken en wat lukt er niet?
Als ik op de documentatie portal kijk, staat beschreven hoe je de integratie moet installeren. Daar komt 127.0.0.1 NIET aan te pas.
Het is een integratie in HA (en dus GEEN addon in zijn eigen container) => op je HA instantie gaat er nooit iets luisteren op poort 4381
Wel is er een apart python script gemaakt (los van de integratie) dat je lokaal op je PC kan draaien voor het volgende:
Lukt er daar iets niet? (as said: op die 4381 wordt een listener gestart vanuit het python script lokaal op je PC)OAuth2 Token for TokenType=Authorization_Code Devices
You can ignore this section if you don't utilize OAuth2 Token functionality, which currently only applies to Sonos devices that support Spotify Connect.
The SpotifyPlus integration uses OAuth2 secure token processing for Spotify Connect devices that utilize the authorization_code token type. As of this writing (08/15/2024), it appears that only Sonos devices utilize this type of token authorization for Spotify Connect authentication.
Ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat je niet goed weet waarmee je bezig bent en toch de waarheid in pacht hebt.
We willen je gerust helpen maar dan moet je wel met wat meer info over de boeg komen en ook iets aannemen van de users hier