Orange Flybox 15 -> digi
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 213 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Vandaag de flybox van mijn schoonouders overgezet naar digi. Afgezien van een totaal onoverzichtelijke activatiemenu (0800 nummer, bellen met oud/nieuw/terugplaatsen/nummeroverdracht/...) werkt alles prima momenteel. Het is me wel nog niet duidelijk of dit een cgnat ip is of direct. Op de flybox vind ik het publiek ip niet terug. Maar we zitten wel in Roemenië
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Die IP ranges van Digi lijken in Roemenië te liggen, maar in werkelijkheid gaat het netwerkverkeer gewoon via België (zie ander topic). Dit gaat sowieso een CGNAT IP zijn, dit is bij mobiel internet bijna altijd zo.
Had dat probleem ook regelmatig met orange. Meestal herstarten v flybox loste dit op. Ben verbond met digi in 4g+woutervh schreef:Wel, het werkte goed tot gisteren. Opeens klaagt de flybox "kan simkaart niet vinden"... Contact opgenomen via whatsapp support. Ben benieuwd
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 213 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Inderdaad nog geen reactie op whatsapp, morgen eens bellen. Het lijkt effectief de sim-kaart te zijn die stuk is. Ook in GSM gestoken en wordt gewoon niet gedetecteerd.
Toegevoegd na 12 uren 44 minuten 37 seconden:
Ok, helpdesk is nogal onbereikbaar blijkbaar (op zijn mooiste gezegd
) Net 2 uur aan de lijn gehangen waarna de verbinding werd verbroken. Nu opnieuw aan het proberen maar in het Engels aangezien ik hoop dat misschien in een groter team terecht te komen, maar brengt precies niet veel soelaas. Er is ook niet echt een alternatief wat ik kan doen...
Opnieuw afgebroken na 2u30. In totaal dus al +4u30 in de wachtrij. Je weet ook totaal niet hoeveel wachtenden er voor u zijn...
Tussen de muziek door volgend bandje:
Toegevoegd na 12 uren 44 minuten 37 seconden:
Ok, helpdesk is nogal onbereikbaar blijkbaar (op zijn mooiste gezegd

Opnieuw afgebroken na 2u30. In totaal dus al +4u30 in de wachtrij. Je weet ook totaal niet hoeveel wachtenden er voor u zijn...
Tussen de muziek door volgend bandje:
Heel helder en duidelijk verwoord. Enkel de "Belgium" wordt op zijn Vlaams uitgesproken en klinkt dus eerder als "België" en de "je" in bezittelijk voornaamwoord stoort me wat. Nu, ik ben er wel niets mee, want er wordt niets gezegd over defectenBedankt voor je geduld tijdens onze lancering. Door de onverwacht hoge vraag zijn onze wachttijden momenteel langer dan we zouden willen. Voor snelle hulp kun je onze veelgestelde vragen bekijken op digi-belgium.be. Als je liever met één van onze experten spreekt, blijf dan aan de lijn of bel gerust op een later moment terug. Dank je voor je begrip. Als je problemen hebt met je 4g of lte netwerk, controleer dan je APN instellingen. Op de achterkant van de brief die je bij de sim kaart hebt ontvangen staat stap voor stap uitgelegd wat je moet doen. Als je hebt gevraagd om je nummer over te dragen, maar je hebt momenteel een nummer dat begint met 0451, maak je dan geen zorgen, dit is slechts een tijdelijk nummer tot dat je nummeroverdracht is voltooid. Nog even geduld en je nummer wordt overgezet. Als je meerdere simkaarten hebt gesteld en niet weet welke overeenkomt met het juiste nummer, wacht dan tot je met een adviseur hebt gesproken of stuur een e-mail naar [email protected] met je klantnummer en het lange nummer op de achterkant van je sim kaart
Inmiddels opgelost?
Ook ik had een Digi simkaart in een oude Flybox zitten.
Internet lijkt te werken zoals het hoort.
Maar mijn Loxone smart home module kan met de Digi simkaart maar geen connectie maken met een Loxone cloud service om remote access te voorzien.
Die remote access service van Loxone maakt gebruik van MQTT (data uitwisseling) om daarna een VPN 24/7 op te zetten (en te onderhouden).
Die VPN service heeft geen port forwarding nodig en werkt daardoor ook op CGNAT (connectie gaat van de smart home module -> Loxone datacenter)
Met een Proximus of Yoin simkaart werkt deze remote access connectie zonder problemen.
Met Digi heb ik steeds een time out error
Meer logging kan ik in Loxone niet opvragen.
DNS resolving lijkt hetzelfde als vb Proximus of Yoin
Winmtr trace / ping combo ziet er goed uit
Toevallig nog iemand soortgelijke problemen in combinatie met een Flybox?
Ook ik had een Digi simkaart in een oude Flybox zitten.
Internet lijkt te werken zoals het hoort.
Maar mijn Loxone smart home module kan met de Digi simkaart maar geen connectie maken met een Loxone cloud service om remote access te voorzien.
Die remote access service van Loxone maakt gebruik van MQTT (data uitwisseling) om daarna een VPN 24/7 op te zetten (en te onderhouden).
Die VPN service heeft geen port forwarding nodig en werkt daardoor ook op CGNAT (connectie gaat van de smart home module -> Loxone datacenter)
Met een Proximus of Yoin simkaart werkt deze remote access connectie zonder problemen.
Met Digi heb ik steeds een time out error

Meer logging kan ik in Loxone niet opvragen.
DNS resolving lijkt hetzelfde als vb Proximus of Yoin
Winmtr trace / ping combo ziet er goed uit
Toevallig nog iemand soortgelijke problemen in combinatie met een Flybox?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Vandaag nog eens naar de helpdesk van Digi moeten bellen en had onmiddellijk zonder wachtmuziek iemand aan de lijn. Het probleem van de lange wachttijden zal dus opgelost zijn.woutervh schreef: 5 maanden geleden Ok, helpdesk is nogal onbereikbaar blijkbaar (op zijn mooiste gezegd) Net 2 uur aan de lijn gehangen waarna de verbinding werd verbroken. Nu opnieuw aan het proberen maar in het Engels aangezien ik hoop dat misschien in een groter team terecht te komen, maar brengt precies niet veel soelaas. Er is ook niet echt een alternatief wat ik kan doen...