Gesprekskwaliteit
- bralm
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 18 keer
Iemand al effectief getelefoneerd met Digi? Wat is je mening over de gesprekskwaliteit? Wat is je ervaring ivm gesprekskwaliteit tussen twee Digi nummers? Hoe ervaar je gesprekken tussen Digi en andere operatoren?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 14 keer
- Recent bedankt: 2 keer
In dit geluidsfragment hoor je dat ik in de microfoon spreek van de gsm met Digi simkaart en opneem met een gsm met Base simkaart. Naar mijn oor klinkt het goed genoeg voor een telefoongesprek.
Digi heeft geen VoLTE op dit moment, dus bellen is nu op het 3G netwerk van Proximus. Hopelijk krijgen ze VoLTE snel aan de praat.
Digi heeft geen VoLTE op dit moment, dus bellen is nu op het 3G netwerk van Proximus. Hopelijk krijgen ze VoLTE snel aan de praat.
- bralm
- Plus Member
Bedankt voor de feedback. Als Proximus bij nieuwjaar hun 3G afzet vallen dus alle Digi gebruikers terug op 2G bij het bellen? Is VoLTE niet beschikbaar bij het roamen op het Proximus netwerk en werkt dit wel als je rechtstreeks op het Citymesh netwerk bent verbonden?
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik ga testen eens in Belgie.
Maar ik heb op mijn gsm alle mogelijkheden om volte en vowifi te activeren. (Nog nooit eerder deze opties gezien boj eerdere providers
Maar ik heb op mijn gsm alle mogelijkheden om volte en vowifi te activeren. (Nog nooit eerder deze opties gezien boj eerdere providers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Op iphone blijft 4G verbinding gewoon actief tijdens het bellen...ym2003 schreef: 28 dec 2024, 11:50 Digi heeft geen VoLTE op dit moment, dus bellen is nu op het 3G netwerk van Proximus. Hopelijk krijgen ze VoLTE snel aan de praat.
Speedtest tijdens een gesprek.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Het eerste gesprek dat ik had via DIGI vond ik minder dan daarvoor via Hey.
De volgende gesprekken had ik dat probleem precies niet.
Ik beoordeel sowieso op langere termijn (een aantal maanden).
De volgende gesprekken had ik dat probleem precies niet.
Ik beoordeel sowieso op langere termijn (een aantal maanden).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- nerph
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Daar net iemand gebeld en ik vond het gesprekskwaliteit minder goed dan toen ik bij Mobile Vikings zat. Ik gebruik wel VoWiFi momenteel omdat ik bijna geen LTE ontvangst heb in mijn huis, wat ik ook vreemd vond want bij Mobile Vikings was dat geen probleem.
- bralm
- Plus Member
Dat is zeer vreemd, aangezien Digi grotendeels het Proximus netwerk gebruikt. Tenzij je in de buurt woont van een Citymesh mast en je met een Citymesh mast bent verbonden?
Weet je met welke operator je aan het bellen was? Ik heb het gevoel dat binnen dezelfde provider (Proximus = Scarlet, Mobile Vikings, Jim, Yoin - Orange = Hey) en beide partijen bellen via VoLTE of VoWiFi, je steeds een wideband codec gebruikt. Maar ik heb het gevoel dat vanaf het moment er een andere provider tussen zit je terug valt op een narrowband codec. Dit is maar speculatie, omdat dit allemaal interne keuken is van de providers en ze zijn hier niet transparant over.
Iemand met meer telecom kennis die dit kan toelichten?
Weet je met welke operator je aan het bellen was? Ik heb het gevoel dat binnen dezelfde provider (Proximus = Scarlet, Mobile Vikings, Jim, Yoin - Orange = Hey) en beide partijen bellen via VoLTE of VoWiFi, je steeds een wideband codec gebruikt. Maar ik heb het gevoel dat vanaf het moment er een andere provider tussen zit je terug valt op een narrowband codec. Dit is maar speculatie, omdat dit allemaal interne keuken is van de providers en ze zijn hier niet transparant over.
Iemand met meer telecom kennis die dit kan toelichten?
- nerph
- Plus Member
@bralm Volgens mij had het persoon waarmee ik belde slecht ontvangst, en daardoor klonk het slecht. Ze zat in een winkel waar ik telkens bijna niets van ontvangst heb als ik er ben, maar ze zit wel bij Orange (en ik op het Proximus netwerk) dus ik ben het niet zeker.
- bralm
- Plus Member
Ondanks dat Mobile Vikings en Digi beiden het Proximus netwerk gebruiken kan je beide niet vergelijken denk ik. Mobile Vikings is eerder een thin/light MNVO en volgens mij maken ze gebruik van het Proximus core netwerk. Indien mijn redenering correct is, dan is het technisch gezien een gesprek tussen Proximus en Mobile Vikings een interne call.
Zoals ik het begrijp heeft Digi hun eigen core netwerk. Andere Digi forumgebruikers geven trouwens aan dat hun toestel aangeeft dat ze roamen op het Proximus netwerk, en dus spreken we technisch gezien niet eens van een MNVO?
Zoals ik het begrijp heeft Digi hun eigen core netwerk. Andere Digi forumgebruikers geven trouwens aan dat hun toestel aangeeft dat ze roamen op het Proximus netwerk, en dus spreken we technisch gezien niet eens van een MNVO?
- nerph
- Plus Member
Daarnet nog eens gebeld en het bleef niet denderend. Ik vind dat raar want het gaat over wifi.
Een Speedtest gedaan op LTE en dat is ook niet echt fantastisch, maar het was binnenshuis.
Ik overweeg mijn herroepingsrecht te gebruiken en wachten tot DIGI wat tijd heeft gehad om hun eigen netwerk op te bouwen.
Een Speedtest gedaan op LTE en dat is ook niet echt fantastisch, maar het was binnenshuis.
Ik overweeg mijn herroepingsrecht te gebruiken en wachten tot DIGI wat tijd heeft gehad om hun eigen netwerk op te bouwen.
Laatst gewijzigd door nerph 28 dec 2024, 17:35, in totaal 1 gewijzigd.
- bralm
- Plus Member
Pas op met het herroepingsrecht, aangezien dat je hiermee je nummer kan verliezen als je nummer al geporteerd is naar Digi.
Het beste is om een nieuwe abonnement af te sluiten bij een andere provider. Je zal dan wel de volle € 5 abonnementskosten moeten betalen voor deze maand.
Het beste is om een nieuwe abonnement af te sluiten bij een andere provider. Je zal dan wel de volle € 5 abonnementskosten moeten betalen voor deze maand.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Mijn toestel (Nothing Phone 1) zegt allesinds wel gewoon VoLTE te hebben.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20241228-172852.png (5.61 KiB) 782 keer bekeken
- nerph
- Plus Member
@bralm Bedankt om mij te waarschuwen, ik zal gewoon overstappen ergens anders als ik beslis om te vertrekken.
Daarnet een speedtest gedaan buiten en dat is natuurlijk stukken beter:
Daarnet een speedtest gedaan buiten en dat is natuurlijk stukken beter:
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Is er bij DIGI een minimum contractduur, of zijn het "contracten met onbepaalde duur"?bralm schreef: 28 dec 2024, 17:12 Pas op met het herroepingsrecht, aangezien dat je hiermee je nummer kan verliezen als je nummer al geporteerd is naar Digi.
Volgens de Telecomwet mag je pas nà 6 maanden het contract opzeggen (zonder boete), tenzij het een contract is van onbepaalde duur.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Contract word afgesloten voor 1 maand en dan verlengd voor onbepaalde duur.
https://www.digi-belgium.be/nl/algemene-voorwaarden
https://www.digi-belgium.be/nl/algemene-voorwaarden
Laatst gewijzigd door philippe_d 29 dec 2024, 10:14, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Reden: fullquote verwijderd