DIGI Belgium

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Overdracht moet binnen de 24 werkuren (dus geen weekend) afgerond zijn van zodra je deze start, zoniet kan je €3 compensatie (of €5 indien business klant) eisen per werkdag vertraging.

Als je een paar dagen vertraging hebt, heb je dus al een paar maanden een gratis abonnement.

https://www.bipt.be/consumenten/vertrag ... overdracht
klaeje
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

metoyou schreef: 20 dec 2024, 20:36 Ik belde vanamiddag kort na 15u30 naar het activatienummer die op de brief staat vermeld.
Er werd gezegd : " Druk 1 als u belt met het nummer dat u wil overdragen, en dan nogmaals op 1 drukken. De activatie met nummerbehoud werd aangevraagd en zal binnen 24u actief zijn. "
" Als u dit nummer in het weekend belt, de activatie met nummerbehoud gebeurt enkel tijdens weekdagen "

Is dit iets wat iedere keer werd gezegd tijdens het bellen naar het activatienummer ?
Ik lees hier verschillende zaken, zoals je moest je klantennummer ingeven van vorige provider, ....
Hier is dat allemaal niet gevraagd ...

Momenteel (20u35) is mijn simkaart van Yoin nog steeds actief, 5 uren na aanvraag activatie.
zelfde situatie, ook yoin niks moeten ingeven , activatie werd aangevraagd
24u na activatie niks veranderd, nu bereikbaar op 2 nummers(op zich al rare manier van werken) 3 contracten in mydigi , zonder mijn te overzetten nummer ergens te bespeuren en tis weekend zal niks veel gebeuren denk ik.( helpdesk alleen telefonisch te bereiken, na 45min opgegeven) zal maandag nog een poging wagen.
slechte start.
blidi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 41 keer

Daarnet 45 min aan de lijn voor ik iemand bij Digi te pakken kreeg.
Blijkbaar bieden ze bij Digi geen VoWifi aan. Ik had via mail toch doorgekregen dat ze het wel aanboden.
Zal pas voor begin volgend jaar zijn. Dat kan januari zijn maar ook april. (Men zou ook starten in de zomer!)
Ik ben dus genoodzaakt om het Digi avontuur reeds na 1 dag opnieuw vaarwel te zeggen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

stefan1234 schreef: 20 dec 2024, 20:09 Mij valt eerder het omgekeerde op: dat sommigen anderen beginnen te policen om problemen te ontkennen. De reden is, voorspelbaar genoeg, altijd een of andere vorm van infopolitiek activisme via consumptiekeuzes. Het internet in België is al zo lang te duur, we zijn al zo lang uitgeperst door het duopolie dat beschermd wordt door de polletiekers die in de bestuursraden zitten, etc. etc. En dus moeten "we" Digi steunen om de grote drie pijn te doen.
Het is gewoon een economische realiteit dat de grote namen elkaar geen pijn doen.
Ook als dit een ander land zou zijn, met andere spelers, zou dat hetzelfde zijn.
De kleintjes zijn de prijsbrekers, of kunnen dat zijn.
Je ziet dat nu toch ook, Orange blijft duur, enkel via hun budgetmerk Hey concurreren ze op prijs met DIGI.
Het verhaal over de Raad van Bestuur, die vergeven zit van de politici, dat ging meer over of het opportuun is om één iemand het netwerk te laten uitbaten.
We hebben nog maar net gezien dat voor gas en elektriciteit dit inderdaad tot hogere prijzen leidt, en vergeet niet, alles wat in de distributiekost zit en in de taksen, valt buiten de concurrentie.
stefan1234 schreef: 20 dec 2024, 20:09 Ik doe niet mee aan dat soort redeneringen. Iedereen moet gewoon voor zichzelf de rekening maken wat het beste is en wat hij wel of niet aanvaardbaar vindt. Als je klant bent bij een bedrijf uit ressentiment tegen een ander bedrijf, dan leidt dat al vlug tot een vertekend beeld op basis van beoordelingscriteria die je gaat bepalen i.f.v. het gewenste resultaat.
Ik denk dat ik zowel het positieve (lage prijs, razendsnelle omschakeling) als het negatieve (lagere geluidskwaliteit bij klassieke gesprekken) vermeld heb.

Maar het is een feit dat door de komst van DIGI de prijs van de abonnementen bij Hey plots omlaag kon, en Scarlet zou ook nog aanpassingen doen.
Maar stel je voor dat nu een belangrijk deel van de klanten van de A-merken (Telenet, Proximus, Orange) ook zou beslissen om over te schakelen naar DIGI, dan ga je effectief zien dat ook de grote merken hun prijzen moeten aanpassen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
telemans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

En plots geen mobile internet meer bij DiGI
Er is iets mis gegaan met de proxiserver
kan ik daar iets aan doen ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

michaelbelgium schreef: 21 dec 2024, 00:25 Al iemand opgemerkt dat er een extra app bijgekomen is (als je bij Digi zit)? Alle sinds toch bij mij

"Digi STK"

Als ik meer info bekijk dan is het eigenlijk de "sim-toolkit", ik herinner mij niet dat ik die app had lol. Je kan er paar (voor mij ongekende) instellingen wijzigen
Had ik inderdaad niet opgemerkt.
Men zou dat wel ergens mogen vermelden, het geeft een raar gevoel dat met een nieuwe SIM kaart ook extra software op je telefoon gezet wordt.
Zou DIGI dan niet werken met een ouderwetse GSM, want daar kun je geen apps opzetten...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Ik had ook het bericht dat ik nadrukkelijk met mijn oude simkaart moest bellen naar activiatiedienst en niet met mijn nieuw simkaart.
Alver2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Gegroet allen; ik ben ook overgeschakeld naar DIGI, dat is snel en probleemloos verlopen. Het opduiken van DIGI STK heb ik deze morgen vastgesteld. Ik weet niet wat de bedoeling daarvan is. Wat opvalt is dat alles in het Engels is, ik begrijp dat wel maar ik verkies natuurlijk Nederlands. Op de DIGI website is er niets over te vinden.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
Bedankt: 669 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Is dit niet gewoon een "sim app" langs waar je bepaalde instellingen kan wijzigen? Dit was (vroeger toch) ook zo bij Proximus. Kwam naar boven als je een proximus sim kaart had.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik hoop dat mijn nummeroverdracht wel in orde komt.

Heb zo een vrees om mijn nummer kwijt te raken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boonpwnz schreef: 21 dec 2024, 12:47 Ik hoop dat mijn nummeroverdracht wel in orde komt.

Heb zo een vrees om mijn nummer kwijt te raken.
Daar zou ik niet direct schrik voor hebben.
Toen ik van Dommel overschakelde naar Hey zat ik ook wat met die schrik, dat is toen ook niet gebeurd.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 81 keer
Provider

Afbeelding
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Heeft er al iemand gevonden hoe je je mobiel verbruik kan opvolgen? Er is geen app beschikbaar en de klantendienst zegt dat dit via MyDIGI op de website kan, maar dat lijkt hier toch niet het geval te zijn… Ideeën?
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 36 keer
Provider

verward schreef: 17 dec 2024, 21:57 Eerste keer ook geen bevestigingsmail ontvangen. Vandaag gewoon opnieuw "besteld", en dit keer kwam er na Itsme nog een scherm waar je facturatie-adres, etc. moet invullen. Daarna kreeg ik wel een bevestigingsmail, en kon ik ineens mijn account activeren.
charlez schreef: 17 dec 2024, 15:39 Is het mogelijk om abonnement af te sluiten, waar facturatie naar vennootschap gebeurt? Heb de aanvraag eens gestart maar kreeg dan vraag om verder te gaan met itsme en dan maar gestopt.
Na Itsme kan je selecteren of het voor jezelf of voor een bedrijf is.
Bug in website, dropdown bedrijfsvorm springt altijd terug naar 'bedrijfsvorm' en je geraakt dus niet verder.
dizzydc
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Rke schreef: 21 dec 2024, 17:09 Heeft er al iemand gevonden hoe je je mobiel verbruik kan opvolgen? Er is geen app beschikbaar en de klantendienst zegt dat dit via MyDIGI op de website kan, maar dat lijkt hier toch niet het geval te zijn… Ideeën?
Op de MyDIGI is het hier ook nog niet zichtbaar. Als huidige work-around gebruik ik momenteel de ingebouwde verbruiksmeting van Android (https://support.google.com/pixelphone/a ... 9524?hl=nl). Ze geven zelf aan niet 100% accuraat te zijn, maar dat zal voor de tussentijd wel voldoen.
Verder hadden ze ook aangegeven dat je je verbruikslimieten zou kunnen beheren. Daar is ook nog niets van terug te vinden. Dit heb ik eveneens ingesteld in Android met een kleine marge. Hoewel dat 1GB meerverbruik buiten bundel nu ook weer geen onoverkomelijke ramp is in de tussentijd (0,6€/GB).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Rke schreef: 21 dec 2024, 17:09 Heeft er al iemand gevonden hoe je je mobiel verbruik kan opvolgen? Er is geen app beschikbaar en de klantendienst zegt dat dit via MyDIGI op de website kan, maar dat lijkt hier toch niet het geval te zijn… Ideeën?
Ja, ik denk dat als je je waarschuwing op je Android op 14,5 Gb zet je wel safe bent.
Maar als ik nu 1 Gb erboven zit is dat nog geen ramp.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1675 keer
Bedankt: 1469 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider
Te Koop forum

Loopt de periode van 1 tot 31e of van factuurperiode tôt factuurperiode ?
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 146 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Op mn iPhone hier een opdracht ingesteld dat hij elke 1ste van de maand om klokslag middernacht de teller op 0 zet.
Zit gewoon standaard ingebouwd in iPhones, dat je je totale mobiele verbruik, alsook aparte teller voor roaming, hebt en per app kan zien hoeveel data die verbruikt.

Dit zit toch ook standaard op Androids? (Mijn Android tijdperk dateert wel van meer dan 10j geleden)
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Rke
Pro Member
Pro Member

Goztow schreef:Loopt de periode van 1 tot 31e of van factuurperiode tôt factuurperiode ?
Geen idee! Buiten mijn nummer en Digi mobile 15 staat er geen andere info op MyDIGI. Niks in te stellen, niks op te volgen, niks na te kijken.

Toegevoegd na 2 minuten 59 seconden:
TheCeet schreef: Op mn iPhone hier een opdracht ingesteld dat hij elke 1ste van de maand om klokslag middernacht de teller op 0 zet.
Zit gewoon standaard ingebouwd in iPhones, dat je je totale mobiele verbruik, alsook aparte teller voor roaming, hebt en per app kan zien hoeveel data die verbruikt.
Heb ik ondertussen ook zo gedaan op m’n iPhone.

Extra vraag: duurt het sturen van een sms bij anderen ook zo lang? Op m’n iPhone duurt het zeker 20 tot 30 seconden eer de sms vertrekt (te zien aan de groene lijn die bovenaan je bericht staat).
Rke
Pro Member
Pro Member

TheCeet schreef: Op mn iPhone hier een opdracht ingesteld dat hij elke 1ste van de maand om klokslag middernacht de teller op 0 zet.
Heb ik ondertussen ook zo gedaan op m’n iPhone.

Extra vraag: duurt het sturen van een sms bij anderen ook zo lang? Op m’n iPhone duurt het zeker 20 tot 30 seconden eer de sms vertrekt (te zien aan de groene lijn die bovenaan je bericht staat).
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 107 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik vind het toch vreemd dat een operator, die al jaren actief is in Roemenië en daar marktleider is, geen opvolgsysteem opgezet hebben… moet Digi België dan alles van 0 opzetten?
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 38 keer
Provider

51 uur 16 minuten na aanvraag omschakeling (gebeld met SIM-kaart van vorige provider, Jim Mobile, zoals het moest) is mijn JIM Mobile-SIM nog steeds actief. Ik weet dat het weekend is, maar de 24 uur zijn verlopen voor het weekend, dus wat mij betreft werkt dat niet opschortend.

Na 24 uur heb ik nog eens gebeld naar het activatienummer, en kreeg te horen van het keuzemenu dat de overdracht van mijn nummer voltooid was en ik mijn nieuwe SIM in mijn toestel moest steken. Dat was al vreemd aangezien ik nog steeds signaal van Jim Mobile had (en ondertussen nog steeds heb). DIGI-SIM werkte eerst totaal niet, wel signaal wanneer ik roaming aanzette. Enkel mobiele data was beschikbaar, geen mobiele telefonie en geen SMS. Heb mobiele data niet getest. Signaal bleef wel behouden na uitschakelen roaming. Klantenzone DIGI geeft het overgedragen nummer weer.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

als ik goed reken heb je de aanvraag dus gedaan rond 5u29 op donderdagavond.
dat is al na de werkuren, dus dan gaat de teller pas lopen vanaf vrijdag, en vandaag zijn we zaterdagavond.
dus de "51 uur" / "24u is al verlopen voor het weekend" is een beetje kort door de bocht.

dat gezegd zijnde zou ik gewoon maandag even naar digi bellen als het nog niet rond is, het is nu niet alsof je onbereikbaar bent,
dus het is geen ramp.

(ik heb bij base ooit wel anders geweten, daar werd mijn nummer destijds geporteerd zonder dat ik het simkaartje had ontvangen, want dat werd niet afgeleverd door hun koerier, wegens "niet de persoon van het cotract" die de deur opendeed)
metoyou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

klaeje schreef: 21 dec 2024, 10:13
metoyou schreef: 20 dec 2024, 20:36 Ik belde vanamiddag kort na 15u30 naar het activatienummer die op de brief staat vermeld.
Er werd gezegd : " Druk 1 als u belt met het nummer dat u wil overdragen, en dan nogmaals op 1 drukken. De activatie met nummerbehoud werd aangevraagd en zal binnen 24u actief zijn. "
" Als u dit nummer in het weekend belt, de activatie met nummerbehoud gebeurt enkel tijdens weekdagen "

Is dit iets wat iedere keer werd gezegd tijdens het bellen naar het activatienummer ?
Ik lees hier verschillende zaken, zoals je moest je klantennummer ingeven van vorige provider, ....
Hier is dat allemaal niet gevraagd ...

Momenteel (20u35) is mijn simkaart van Yoin nog steeds actief, 5 uren na aanvraag activatie.
zelfde situatie, ook yoin niks moeten ingeven , activatie werd aangevraagd
24u na activatie niks veranderd, nu bereikbaar op 2 nummers(op zich al rare manier van werken) 3 contracten in mydigi , zonder mijn te overzetten nummer ergens te bespeuren en tis weekend zal niks veel gebeuren denk ik.( helpdesk alleen telefonisch te bereiken, na 45min opgegeven) zal maandag nog een poging wagen.
slechte start.

Wanneer exact heb jij naar het activatie nummer gebeld ?

Neen, in het weekend is er geen activatie met nummerbehoud mogelijk kreeg ik te horen bij het bellen van het activatie nummer.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 38 keer
Provider

Splitter schreef: 21 dec 2024, 22:20 als ik goed reken heb je de aanvraag dus gedaan rond 5u29 op donderdagavond.
dat is al na de werkuren, dus dan gaat de teller pas lopen vanaf vrijdag, en vandaag zijn we zaterdagavond.
Op het moment dat ik belde, zei de stem "...binnen de 24 uur". De stem zei niet "... binnen de 24 kantooruren". En er is binnen die 24 uur wel iets gebeurd, namelijk mijn voorlopig nummer in de klantenzone is vervangen door het overgedragen nummer. Ze hebben dus wat ze hoorden te doen gewoon niet tegoei gedaan.

Natuurlijk is dat ook allemaal zo erg niet. Ik gaf mijn ervaring vooral om mijn eerdere observatie te illustreren: DIGI is momenteel het "goede" merk, dus wanneer je observeert dat er dingen zijn die niet correct lopen bij het goede merk, reageert er gegarandeerd iemand met een reactie die er op neer komt dat wat je observeert eigenlijk niet klopt, en je bovendien niet hoort te klagen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ik verdedig niemand, maar eigenlijk kan je een operator, vind ik, niet afrekenen op portaties TENZIJ je helemaal onbereikbaar zou zijn geworden (dan is er duidelijk iemand in de fout gegaan),
zolang je nog correct bereikbaar bent (of dat nu op oud of nieuw netwerk is), is er (nog) geen echte fout gemaakt.

digi hun systeem heeft waarschijnlijk gewoon hetgene dat intern aan hun is kunnen uitvoeren (dus gewoon het nummer updaten in hun database, want daar moet je geen portatieregeltjes voor respecteren), en het zou me niet verbazen als je nummer dan ook al bereikbaar is binnen digi hun netwerk intern, maar portaties zijn nog steeds meerdere partijen (en regeltjes) bij betrokken.

het enige wat ik dus zeg is dat je niet te snel die "zij hebben een fout gemaakt" conclusie moet trekken.
kan dat? tuurlijk, maar portatiesystemen zijn over het algemeen geautomatiseerd, dus dan is dat "fout maken" al niet meer zo van waarschijnlijk,
maar is het eerder "het doet niet wat de klant wou/dacht omdat het systeem regeltjes moeten volgen die outdated zijn",
of is het meer "het loopt mis omdat de portaties tussen operatoren niet een 24/7 ding zijn en het soms bij de donoroperator ook de mist in loopt"

en vind ik dat je niet dient te klagen over "het duurt langer dan ik wou voor het werkt" ? dat klopt dan weer wel :banana:
maar krijgt DIGI van de meeste wat "extra slack", dan klopt dat ook gewoon - het blijft gewoon "the new kid on the block", en hoe groot je ook mag zijn,
in de belgische wereld moet alles met omwegen, verouderde systemen, en absurde regeltjes...

je bent nog gewoon bereikbaar, dus er is eigenlijk gewoon niets om echt over te klagen, behalve dan dat het langer duurt dan dat je goesting wil wachten
(ik zeg niet dat het niet sneller hoort te gaan, maar dat is een dingetje dat digi niet alleen kan oplossen, daar moet het bipt voor uit hun bed komen)

kijk, als je portatie nu half doorgelopen was, en je was het hele weekend onbereikbaar geweest (ook al is dat ergens altijd een risico om zoiets te doen in het weekend, en is het te verwachten dat er in het weekend niets opgelost raakt), dan had je gewoon wél een mooie reden om te klagen (ongeacht of dat nu over DIGI of PXM of whoever zou gaan)

dat allemaal gezegd zijnde, het was eigenlijk dom van DIGI om toch nog dit jaar te lanceren, simpelweg omdat ze hadden moeten zien aankomen dat je rond de sinterklaas/kerstperiode met veel vertragingen zit bij bpost, beperkte staffing bij de meeste operatoren, en nog een hoopje van die dingen waardoor het beter is januari te kiezen dan december.
klaeje
Starter
Starter

Neen, in het weekend is er geen activatie met nummerbehoud mogelijk kreeg ik te horen bij het bellen van het activatie nummer.
Vrijdag ochtend 10u
Klantenzone ook nog diginumummer en niet mijn nummer.
We wachten af tot maandag,
Kristof Mertens
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

anonyme schreef: 21 dec 2024, 02:13
karine schreef: 21 dec 2024, 00:14 Iemand enig idee wanneer DIGI de andere provider contacteerd betreft de nummeroverdracht?
Gebeurt dit direct bij de aanvraag of pas wanneer de klant de activatie opstart?
Wanneer klant de activatie opstart lijkt me (dat is normaal standaard procedure). Nummerportaties worden niet verwerkt in het weekend, en enkel tijdens kantooruren.
Dan is dit toch de werkwijze van DIGI zelf.
Persoonlijk al ervaring gehad met een nummeroverdracht tussen Orange/Proximus op zaterdag.
Zondagen zal wel een ander geval zijn.
metoyou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

klaeje schreef: 22 dec 2024, 11:20

Vrijdag ochtend 10u
Klantenzone ook nog diginumummer en niet mijn nummer.
We wachten af tot maandag,

Oh, zelf heb ik vrijdag 20 december kort na 15u30 gebeld, heb vandaag (zondag 22/12) ook nog ontvangst via Yoin. Vermoedelijk zal morgen het signaal via Yoin weg vallen.

Sinds deze voormiddag merk ik via " My Digi " onder ' Mijn producten ' , mijn over te dragen nummer staan. Weet niet wat dit precies wil zeggen, misschien dat iemand hier op het forum ook ervaring mee heeft ?
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: quotes juist aangepast
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ja nu staat er bij mij ook mijn over te dragen nummer.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 10 keer

Ondanks twijfel, onzekerheid en onduidelijkheid, is alles hier in orde gekomen.

Een recap voor de nieuwe lezers hier. Overstap (voor mijn dochter) met behoud van nummer aangevraagd voor het pre-paid kaartje van JimMobile (op de website moest ik Proximus als vorige operator kiezen, want "andere" leidde me naar een error pagina). Ik moest ter controle de simkaartnummer van het pre-paid kaartje opgeven (dit in tegenstelling tot wanneer je een abonnement hebt lopen). Na een account op de website te hebben aangemaakt en te bevestigen via e-mail (mails kwamen allemaal binnen in de SPAM box) stond er in mijn overzicht dat ik een mobiel abo had gevraagd, maar er stond nog geen nummer bij vermeld. Bij mijn contracten stond een document, voor een particulier abonnement via domiciliëring (zoals ik had gevraagd), maar zonder vermelding van enig nummer.

De dag nadien stond er in mijn overzicht wel plots een nummer bij, maar niet het nummer van mijn dochter dat ik had aangevraagd om te behouden. Bij de contracten stond er ook plots een tweede document, ditmaal voor een zakelijk abonnement met overschrijving, hetgeen ik niet gevraagd had. Lichte paniek. Is de aanvraag wel goed doorgekomen?

Exact een week later valt de simkaart in de bus. We proberen meteen te activeren en bellen vanaf de oude sim (pre-paid van JimMobile) maar halfweg de activatie stokt het (lange stilte). We bellen opnieuw nu met de nieuwe simkaart, en nu kunnen we het volledige proces afronden. Ik moest enkel mijn klantnr invoeren. Simkaart werkt onmiddellijk... met het nieuwe nummer. De Simkaart van JimMobile werkt ook nog met het originele nummer. Beide sims zitten in het toestel van mijn dochter.

Een dag later nog geen verandering, en ik beslis toch eens te bellen naar de helpdesk. Het nummer staat nog steeds ingegeven als "over te nemen", maar volgens de vriendelijke dame zou dit 48u kunnen duren. Enkele uren later is het nummer overgezet, maar vreemd genoeg is ook de simkaart van JimMobile nog actief. Wanneer ik mijn dochter bel, komt de oproep binnen op haar Jim sim. Als zij me met haar Digi sim belt, komt de oproep bij mij binnen met haar originele nummer. Ook op de website staat in het overzicht nu het nummer van mijn dochter ipv dat nieuwe nummer. Een dag later is haar Jim sim echter, niet meer actief. Alles lijkt dus in orde op dit moment.

Ik zou Digi wel aanraden om iets meer duidelijkheid te scheppen ivm dat voorlopige nummer. Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige klanten waren die in lichte paniek schoten wanneer er telkens gecommuniceerd wordt met een nieuw nummer en je dus automatisch vreest dat je je nummer kwijt gaat raken. Voor een tiener met amper 30 contacten die amper effectief nog belt, is dat niet zo een groot probleem. Voor iemand die zijn nummer al 25 jaar heeft, met honderden contacten die dat nummer hebben, ligt dat nog anders.
Parshift
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Bartlorre schreef: 20 dec 2024, 19:48
Parshift schreef: 20 dec 2024, 13:39 Alleen lijken 2-factor verificatie sms-en nog niet binnen te komen? Bvb KBC, Paypal,... Iemand al geprobeerd en effectief ontvangen?
PayPal sms komt bij mij ook niet binnen
Al een oplossing voor gevonden? Of al gemeld bij Digi?
Nog steeds niet... Ik ga het morgen melden, ik stel voor dat je dat ook doet.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Zou ik het ook melden als ik morgen overgeschakeld ben?

Want hoe meer er melden hoe beter?
nvdeynde
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Bartlorre schreef: 20 dec 2024, 19:48
Parshift schreef: 20 dec 2024, 13:39 Alleen lijken 2-factor verificatie sms-en nog niet binnen te komen? Bvb KBC, Paypal,... Iemand al geprobeerd en effectief ontvangen?
PayPal sms komt bij mij ook niet binnen
Al een oplossing voor gevonden? Of al gemeld bij Digi?
Komen die van CSAM binnen als je bvb op site van overheid via sms wil aanmelden ?

Is het een algemeen probleem met sms’en van verkorte nummers die niet binnenkomen of enkel 2-factor verificatie sms’en ?
Ik krijg bvb frequent herinnerings sms’en voor afspraken: als die ook niet doorkomen is dat voor mij een groot probleem.

Hebben jullie dit probleem ook met verificatie sms’en van bvb Microsoft, 2dehands.be… voor toegang tot je account ?
Parshift
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

nvdeynde schreef: 5 maanden geleden Komen die van CSAM binnen als je bvb op site van overheid via sms wil aanmelden ?

Is het een algemeen probleem met sms’en van verkorte nummers die niet binnenkomen of enkel 2-factor verificatie sms’en ?
Ik krijg bvb frequent herinnerings sms’en voor afspraken: als die ook niet doorkomen is dat voor mij een groot probleem.

Hebben jullie dit probleem ook met verificatie sms’en van bvb Microsoft, 2dehands.be… voor toegang tot je account ?
CSAM werkt, Microsoft werkt, 2dehands niet. Bizar.
8BIT
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zeer raar, ik kan bellen en gebeld worden met mijn overgezet nummer.
Echter sms'en worden soms verstuurd via 0451, 2fa berichten komen binnen van Microsoft, maar niet van paypal, Playstation... behoorlijk vervelend.
Thuis zit ik steeds op roaming ,ben ik op de baan zie ik de R steeds verschijnen/verdwijnen. VoWifi werkt niet.
wimpie007
Starter
Starter

vrijdag 16 uur geactiveerd en 20 min. later actief.
alles ok.
Echter sinds vrijdagavond in Nederland, and guess what?
GEEN DATA!!
Enkel mogelijk om te verbinden op 2G.
Bellen werkt dus, maar aanmelden op providers met 4G lukt dus niet.
Ik denk niet dat de 'vriendengroep van de kust' zelf digi kaartjes gebruiken😝😉.
Duidelijk iets te vlug gelanceerd...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

wimpie007 schreef: 5 maanden geleden Echter sinds vrijdagavond in Nederland, and guess what?
GEEN DATA!!
Enkel mogelijk om te verbinden op 2G.
Bellen werkt dus, maar aanmelden op providers met 4G lukt dus niet.
Staat roaming aan bij jou?
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 31 keer

Parshift schreef: 5 maanden geleden 2fa werken niet
Is dat niet als (omdat) je in het buitenland bent ?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

wimpie007 schreef: 5 maanden geleden GEEN DATA!!
bij quasi elke smartphone moet je, na het wisselen van het simkaartje, de roaming terug aanzetten als je data wil in het buitenland.
best dat dus eerst even dubbelchecken (en als je dan daar bent, best ook even kijken of er andere zaken zoals data optimalisatie of databeperking of .... zijn die in de weg kunnen lopen)
Gesloten

Terug naar “DIGI Belgium”