Soms kijk ik naar Dobbit TV en daar was reclame te zien voor dit platform: https://www.themax.be/
Ze spreken het uit als "theemax", van "thema" wellicht.
Ze hebben Ment, Plattelands TV, Dobbit, dus nu moet je hiervoor ook al geen betalend TV abonnement meer hebben.
Heb het eens snel getest en het werkt vlot, account aangemaakt, ingelogd en iets kiezen. Kwaliteit is 1080p.
Ze detecteren echter of je een adblocker hebt aanstaan en moet dan uit om te kunnen kijken.
Er zijn nu en dan advertenties te zien bij aanvang stream. Heb nog niet getest of er het tijdens afspelen ook 'midrolls' zijn.
Gratis streamingplatform "THEMAX" voor themakanalen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 142 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Was vorig jaar al aangekondigd: https://www.tijd.be/ondernemen/media-ma ... 76388.html
Nu wel een magere start enkel een app voor android smartphones, geen iOS, geen Apple TV, geen Google TV.
Nu kijk ik hier wel nooit naar dus voor mij persoonlijk geen groot gemis, maar als ze hun apps uitbouwen misschien leuk voor sommige kabelknippers.
Nu wel een magere start enkel een app voor android smartphones, geen iOS, geen Apple TV, geen Google TV.
Nu kijk ik hier wel nooit naar dus voor mij persoonlijk geen groot gemis, maar als ze hun apps uitbouwen misschien leuk voor sommige kabelknippers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 142 keer
Had het hier nog niet gevonden, vandaar de post.
Verder heb ik enkel in een desktop browser getest.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
leuk dat je dit deelt.
Kan handig zijn voor mensen zonder TV abo (zoals ik)
Wel onbegrijpelijk dat er geen mogelijkheid is voor streaming liveTV, zelfs geen app voor google/android TV. Hebben ze zich wel bevraagd
voor ze het project startten.....zoals het nu is een doodgeboren kind en zonde van het belastinggeld, tja van Dalle mag je niet meer verwachten denk ik.
Kan handig zijn voor mensen zonder TV abo (zoals ik)
Wel onbegrijpelijk dat er geen mogelijkheid is voor streaming liveTV, zelfs geen app voor google/android TV. Hebben ze zich wel bevraagd
voor ze het project startten.....zoals het nu is een doodgeboren kind en zonde van het belastinggeld, tja van Dalle mag je niet meer verwachten denk ik.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
In MediaSpecs: Minister van Media Benjamin Dalle investeert in video-op-aanvraagplatform van de Vlaamse themazenders, 23 juni 2023, is te lezen:
"Themax zal vanaf het najaar online beschikbaar zijn en via een mobiele app. Een uitbreiding van de verspreiding via andere digitale platformen staat voor 2024 op de agenda."
Aangezien ze een jaartje vertraging hebben, vermoed ik dat de andere digitale platformen zoals Google TV, Apple TV, (en hopelijk ook VIDAA
) volgend jaar beschikbaar zullen worden.
"Themax zal vanaf het najaar online beschikbaar zijn en via een mobiele app. Een uitbreiding van de verspreiding via andere digitale platformen staat voor 2024 op de agenda."
Aangezien ze een jaartje vertraging hebben, vermoed ik dat de andere digitale platformen zoals Google TV, Apple TV, (en hopelijk ook VIDAA

Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Mobiel: Neibo Mix Budget