Gratis streamingplatform "THEMAX" voor themakanalen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

Soms kijk ik naar Dobbit TV en daar was reclame te zien voor dit platform: https://www.themax.be/
Ze spreken het uit als "theemax", van "thema" wellicht.
Ze hebben Ment, Plattelands TV, Dobbit, dus nu moet je hiervoor ook al geen betalend TV abonnement meer hebben.

Heb het eens snel getest en het werkt vlot, account aangemaakt, ingelogd en iets kiezen. Kwaliteit is 1080p.

Ze detecteren echter of je een adblocker hebt aanstaan en moet dan uit om te kunnen kijken.
Er zijn nu en dan advertenties te zien bij aanvang stream. Heb nog niet getest of er het tijdens afspelen ook 'midrolls' zijn.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Was vorig jaar al aangekondigd: https://www.tijd.be/ondernemen/media-ma ... 76388.html

Nu wel een magere start enkel een app voor android smartphones, geen iOS, geen Apple TV, geen Google TV.
Nu kijk ik hier wel nooit naar dus voor mij persoonlijk geen groot gemis, maar als ze hun apps uitbouwen misschien leuk voor sommige kabelknippers.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

Stroper schreef: 21 dec 2024, 21:02 vorig jaar al
Had het hier nog niet gevonden, vandaar de post.

Verder heb ik enkel in een desktop browser getest.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

leuk dat je dit deelt.
Kan handig zijn voor mensen zonder TV abo (zoals ik)
Wel onbegrijpelijk dat er geen mogelijkheid is voor streaming liveTV, zelfs geen app voor google/android TV. Hebben ze zich wel bevraagd
voor ze het project startten.....zoals het nu is een doodgeboren kind en zonde van het belastinggeld, tja van Dalle mag je niet meer verwachten denk ik.
Sanatax
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

In MediaSpecs: Minister van Media Benjamin Dalle investeert in video-op-aanvraagplatform van de Vlaamse themazenders, 23 juni 2023, is te lezen:

"Themax zal vanaf het najaar online beschikbaar zijn en via een mobiele app. Een uitbreiding van de verspreiding via andere digitale platformen staat voor 2024 op de agenda."

Aangezien ze een jaartje vertraging hebben, vermoed ik dat de andere digitale platformen zoals Google TV, Apple TV, (en hopelijk ook VIDAA :wink: ) volgend jaar beschikbaar zullen worden.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 133 keer

Afbeelding

aanhangwagen is wel leuk :-D
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”