Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik moet toegeven ik dacht ook aan de Russen toen ik hoorde wat in Nederland is gebeurd. Maar er zijn meerdere opties zoals iemand die zelf zo een bom heeft gemaakt, (denk dan maar aan de drugs wereld)maar teveel van een bepaalde samenstelling heeft gebruikt bijv.

Als het de Russen zijn gaat dit gevolgen hebben meer bepaald dat de hulp aan Ukraine nog verder zal worden opgeschroefd.

We gaan nog even het onderzoek moeten afwachten wat daaruit zal komen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zouden 3 ontploffingen zijn geweest, eerst 2 kleine en dan een grote.
Zou me sterk lijken als er geen resten van explosief materiaal zouden gevonden worden.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Petrikske schreef: 09 dec 2024, 09:00 We hebben er geen flauw idee van wat de Russen hier allemaal uitsteken, die schepen op de Noordzee, drones boven Navo vliegvelden (UK) postpakketten die ontploffen (Polen, Duitsland)
GPS blokkades..
Ja, die postpakketten is ook zoiets dat wel degelijk bewijst dat ze durven verder gaan dan sabotage en ook effectief aanslagen plegen.
Er was daar onlangs toch ook een DHL vliegtuig dat neerstortte bij Vilnius, Litouwen.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/6 ... %20Vilnius
En er is natuurlijk ook vlucht MH17, die indertijd neergehaald werd door de Russen.
Dus het is niet zo vergezocht.

Toegevoegd na 2 minuten 28 seconden:
Petrikske schreef: 09 dec 2024, 09:32 Er zouden 3 ontploffingen zijn geweest, eerst 2 kleine en dan een grote.
Zou me sterk lijken als er geen resten van explosief materiaal zouden gevonden worden.
Vandaag hoorde ik in het ochtendnieuws dat er serieuze aanwijzingen zijn van kwaad opzet, maar men wilde geen extra details geven omwille van het geheim van het onderzoek.
3 ontploffingen lijkt ook de piste van de eenzame bommenlegger met een te vroeg ontplofte bom uit te sluiten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ligt de ontploffing van de Olenivka gevangenis nog in het geheugen?
Ontploffing gebeurde 2 jaar geleden en veel krijgsgevangen genomen Oekraïners (53) kwamen toen om het leven.
Details: https://apnews.com/article/russia-ukrai ... 43009c2a2c

De gevangenisdirecteur toen (Sergey Yevsiukov) is nu zelf opgeblazen in z'n auto.

En zo krijgt iedereen mettertijd z'n deel..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

ben vandaag in Nederland geweest, geen controle aan de grens gehad.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ze staan dan ook niet aan elke grensovergang hé fluppie. 😉
https://www.ad.nl/binnenland/tijdens-ee ... ~a5d6f402/

Volgens Trump in de New York Post,

Zelensky wil praten over vrede.

Het is tijd...

En Poetin moet ook beseffen dat het tijd is, 700.000 mensen...

Hij heeft verloren..

het is tijd.

Dit kan al tellen als veeg uit de pan.
Benieuwd naar de reactie vh Kremlin.

Toegevoegd na 20 uren 22 minuten 47 seconden:
Grappig om te zien dat een Amerikaan die jaren z'n vingers aan de rode knop had (kernwapens) nu ook begint in te zien wat ik reeds weken geleden durfde te verkondigen.
Mijn gevoel toen gaf me de incentive om het 'The Good, the Bad and the Ugly?' topic op te starten omdat ik toen voelde.. Wie weet is Trump de slechtste nog niet en wie weet kan hij bepaalde problemen weldegelijk oplossen, problemen waarin Joe Biden een onvoldoende heeft gescoord na 4 jaar.
Als ik de emotie en de blinkende ogen zie in de laatste video van Jake Broe, "Russia has LOST their military bases in Syria'' dan kan ik niet anders dan concluderen dat ik er niet naast zat.
Gemakshalve zou ik desbetreffende video door de draad kunnen knallen maar aangezien Jake Broe in dit topic welbekend is ga ik een Rus aan het woord laten met z'n laatste bijdrage.
Met veel info die we in onze media reeds te horen kregen misschien, tot Ivan komt te vertellen hoeveel appartementen en in welk deel van Moskou Assad z'n gestolen geld aan heeft uitgegeven nu hij asiel heeft gekregen van Putler.

on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Berichten over Syrië verplaatst.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Gepensioneerden worden klaar 'gestoomd'.
Het lijken wel de laatste dagen van Berlijn.
Wat is de volgende stap, de Putler jugend?

Ja dus. :lol: https://x.com/cosmo_berlin/status/18682 ... 00/photo/1

Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Petrikske schreef: 16 dec 2024, 13:03 Gepensioneerden worden klaar 'gestoomd'.
Het lijken wel de laatste dagen van Berlijn.
Wat is de volgende stap, de Putler jugend?
Terwijl wij het Westen de ozo hoognodige Oekrainse "vaandelvluchtende " Soldaten voor Oekraine een verblijfs status hier geven :roll: .....heel dubbel gevoel :bang:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dat klopt, maar 18 jaar is wel heel jong hé.
Ik geloof dat ze nu op 25 zitten, laat ze er eens enkele jaren afdoen, maar 18 heden ten dage zijn gewoon 'kinderen'
Ga je die in de loopgraven smijten?
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Aan onze grootvaders in 14/18* is dat ook niet gevraagd of ze in die loopgrachten 4 jaar wilden vechten , velen waren van die leeftijd inclusief bij de Engelsen en Fransen ..... of vergeet je dat de militieleeftijd vanaf 16 was in Belgie voor inschrijving , en 18 voor legerdienst tot de opschorting ....opschorting legerdienst , want nooit echt afgeschaft weet je ...

Als je zo geintressserd bent in oorlogjes zou je dat toch beseffen dat dat geen speeltje is ....... nu dat onze ministeres van dienst ons begint op te dragen voorbereid te zijn op allerlei onheil .....ik denk dat dit stilaan velen zal beginnen wakker schudden als het nu dichterbij komt ...., en hun mening over die inmenging in Oekraine / Rusland oorlog hun kar en mening zullen keren . :!:

PS : en wie zegt dat hier enkel 18 jarigen zijn ? Ik winkel regelmatig in Aldi Linkeroever vlak bij dat Oekraine vluchtelingendorp en zie daar regelmatig "bomen van venten" waar ik geen ruzie met zou willen hoor en die dat taaltje spreken .....of zou jij het normaal vinden dat onze landen soldaten zouden leveren eventueel in plaats van hun eigen volwassenen ???

Oorlog is nooit mooi , vooral niet wanneer het dichtbij komt en vadertje staat je zoontje / dochtertje (eventueel) komt opeisen

Er over rapporteren is heel anders dan er in zitten ....
Ik vermoed trouwens dat je nooit zelfs in de legerdienst categorie was . :wink:
Laatst gewijzigd door on4bam 16 dec 2024, 23:32, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Wow...chill dude...
Jij gaat terug naar een tijd waarin kleine kinderen een gans dag in de fabriek stonden te werken.
Gaan we daar ook terug naartoe?
https://www.mo.be/analyse/kinderarbeid-toen-en-nu

Ik vroeg destijds vervroegde legerdienst aan en ik zat op m'n 17 als 1 van de jongsten in Duitsland bij de artillerie, (155mm.) granaten van 42kg laden in een artilleriestuk waarin ik niet eens rechtop kon staan omdat ik te groot was.

Als ik jou hoor praten jij, was zeker bij de para's?
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 16 dec 2024, 23:25

Ik vroeg destijds vervroegde legerdienst aan en ik zat op m'n 17 als 1 van de jongsten in Duitsland bij de artillerie, (155mm.) granaten van 42kg laden in een artilleriestuk waarin ik niet eens rechtop kon staan omdat ik te groot was.

Als ik jou hoor praten jij, was zeker bij de para's?
Mij antwoord was enkel bedoeld dat eerst de Oekrainers over hun eigen soldaten minstens moeten kunnen beschikken waarvan wij (E.U.) dubbelzinnig helpen om vaandelvluchters te zijn , vooraleer wij beslissen om "boots on the ground" te leveren , dat was eigenlijk alles wat ik bedoelde ..... vanaf 18 wordt je als volwasene beschouwd weet je ...

PS: als je in Duitsland gekazerneerd was dan behoorde je tot het Nato contingent (12 maand legerdienst ) en zat je dus als 17 jarige al mogelijks in een eventuele oorlog :angel: , dus huil nu niet voor die arme 18 jarigen nu he :lol: .....och laat de bompa's maar voor hun Oekraine vechten kunnen hun later lekker terug :angel:
als stoute Poetin verslagen is .....

En wat hebben die para's hier nu mee te maken .....of die artilleristen :roll:
Laatst gewijzigd door Matt555 17 dec 2024, 00:09, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het never nooit niet ok gevonden dat jonge mannen van ginder naar hier konden komen en konden genieten van een uitkering.
Oudere mannen, vrouwen en moeders met kinderen alle respect, jonge mannen..nope.

Maar zoals vaak is het veel geblaat maar geen wol in de navo landen.
Niemand heeft de ballen om door te pakken.

En wij? Wij 'boots on the ground'?
Al eens gekeken wat wij doen voor defensie? Wij komen amper aan 1%
Al eens gekeken wat wij doen voor Oekraïne?
Oh wacht..hebben we nog strooizout?
Wat wij zeker niet behoeven te doen is hoog van de toren blazen, we hebben verdomme geen roestige nagel om aan onze eigen kont te krabben.

In 2024 iemand van 18 ongetraind in een oorlog droppen is waanzin.
Zelfs in WWII kregen de geallieerden een opleiding van minstens 6 maanden (zoek maar op..)

Mijn legerdienst destijds was nog 10 maanden in Duitsland.
En ja wij kregen opleiding over de Russen, ijzeren gordijn alle verdedigingen mijnenvelden etc etc...
We zijn er trouwens ook naartoe geweest en wij keken met de verrekijken naar de Rus en de Rus keek naar ons...

Alles in vredestijd, spannend maar geen oorlog.
1 keer een 155mm granaat afvuren en je hebt een idee van wat oorlog zou kunnen inhouden.
En nee daar ga je geen stoere praat over verkopen, het geluidsniveau is onbeschrijflijk en vooral niet te harden.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 17 dec 2024, 00:08
En wij? Wij 'boots on the ground'?
Al eens gekeken wat wij doen voor defensie? Wij komen amper aan 1%
Al eens gekeken wat wij doen voor Oekraïne?
Verhofstadt vergeten ....? :lol: , de man is er in vroegere jaren den boel wat gaan opstoken ....hoe kunt ge nu "die boots" van ons vergeten :lol2:

En veel 18 jarigen kunnen honderd keer beter Drones besturen dan ouderen , dit via hun game mania , dus zeg niet dat die in 2024 hun mannetje niet op die manier zouden kunnen staan :roll:
Laatst gewijzigd door Matt555 17 dec 2024, 00:29, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Jammer genoeg is dat vandaag allemaal praat na de vaak en is er niemand mee geholpen.
Maar ja, wij Belgen...weet je nog toen en toen en toen?
En dat allemaal terwijl de wereld naar de kloten gaat.

Nog 1 week en we eten kalkoen, drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was.

Levering Belgische F-16's uitgesteld wegens een gebrek aan piloten en.. reserve onderdelen. 😐
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 17 dec 2024, 00:26

Nog 1 week en we eten kalkoen, drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was.
Ja de westerse wereld viert uitbundig overdadig feest in herrinering van een koppel waarvan een zwangere vrouw op een ezel , op zoek naar onderdak voor een nakende geboorte ...... hoe contradictoris hypocriet kunnen we eigenlijk zijn ...... ws. in ons DNA ingebouwd :lol:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Russische schepen breken en zinken met dodelijke slachtoffers tot gevolg + duizenden tonnen olie die in zee terecht komen met alle gevolgen.. :cry:
Hoe kon dit gebeuren? Hier de uitleg...

Toegevoegd na 7 uren 17 minuten 4 seconden:
Deze ochtend om 6u werden in Moskou (Ryazansky Prospekt, Building 2) een Luitenant Generaal en z'n assistent gedood door een electrische step te laten ontploffen aan de ingang vh gebouw toen beiden naar buiten kwamen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/17 ... -explosie/

War is coming home..
Laatst gewijzigd door Petrikske 17 dec 2024, 11:05, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Origineel, zo krijgt het nummer step it up weer een andere betekenis :)

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

🫣

De olie van de gezonken Russische schepen begint reeds aan te spoelen op het strand. 😡
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Die schepen(van bouwjaar 1970) mochten daar gewoon niet zijn, het zijn rivier schepen, en zeker en vast geen zeeschepen, ze konden de golven en deiningen van de zee van Azov helemaal niet aan. De uitleg op het 2e filmpje hieboven is heel duidelijk. Ook is het duidelijk geworden dat dit schepen zijn die uitsluitend en alleen mogen varen in Rusland (!!!) Hoe het dan wel zit met de verzekeringen weet ik niet.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Matt555 schreef: 17 dec 2024, 00:34 Ja de westerse wereld viert uitbundig overdadig feest in herrinering van een koppel waarvan een zwangere vrouw op een ezel , op zoek naar onderdak voor een nakende geboorte ...... hoe contradictoris hypocriet kunnen we eigenlijk zijn ...... ws. in ons DNA ingebouwd :lol:
Neen, hoor.
Dat overvloedig feestvieren was er lang voordat er van christendom sprake was.
Niets met die zwangere vrouw op een ezel te maken (de ezel liep ernaast, die geloofde in een onbevlekte ontvangenis :wink: ).
Oorspronkelijk ging het over het midwinterfeest, de terugkeer van het licht dus.
Niet toevallig op de donkerste dagen vieren we feest.
Heidense vreugde dus, gerecycleerd door het christendom als kerstmis.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat contradictoris bedoelde ik dat we een armzalige triest verhaal gedenken /vieren ,met overvloed aan luxe , we gedenken armoede met luxe vieren.... :wink:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Matt555 schreef: 18 dec 2024, 11:12 Dat contradictoris bedoelde ik dat we een armzalige triest verhaal gedenken /vieren ,met overvloed aan luxe , we gedenken armoede met luxe vieren.... :wink:
Maar we gedenken toch de armoede niet?
Die heidense feesten gaan over de intrede van het licht, het heropleven van de natuur, het vooruitzicht van (hopelijk) rijke oogsten.
De christenen hebben die feesten gerecupereerd om er hun godsdienst op te enten, maar zelfs daar kun je niet zeggen dat het een herdenken van armoede of een triest verhaal is.
Zij zien er de geboorte van de redder van de mensheid in, weet je nog.
Maar dit is serieus off-topic :lol:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer

Petrikske schreef: 17 dec 2024, 00:08 Al eens gekeken wat wij doen voor defensie? Wij komen amper aan 1%
En Trump spreekt ondertussen zelfs over 5% ipv. de huidige 2% die we al niet halen.
Petrikske schreef: 17 dec 2024, 00:08 Wat wij zeker niet behoeven te doen is hoog van de toren blazen, we hebben verdomme geen roestige nagel om aan onze eigen kont te krabben.
We hebben zelfs geen kogels om het een half uur vol te houden.
Petrikske schreef: 17 dec 2024, 00:08 Mijn legerdienst destijds was nog 10 maanden in Duitsland.
En ja wij kregen opleiding over de Russen, ijzeren gordijn alle verdedigingen mijnenvelden etc etc...
Ik heb nog 12 maanden gedaan maar of ik daar iets van militaire waarde aan opleiding heb gehad, ik betwijfel het... tenzij misschien de twintig kogels die ik heb mogen afschieten met een FNC ? (ben meer bezig geweest met het ding te kuisen dan ermee te schieten, gans de legerdienst leek trouwens meer op een opleiding tot poetsdienst).
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dumbass Trump vergeet ondertussen dat de US ook maar aan een goei 3% zitten.
En om voor zo'n land van 3 naar 5% te gaan kost vele miljarden.
En wie gaat dat betalen? de illegalen die hij gaat buiten schotten? 🤨

Dan was mijn legerdienst bij de artillerie toch anders, Fall, Vigneron, .50, met scherpe granaten gooien, 155mm granaten schieten in Elsenborn.
Die oefeningen waren niet van de poes.
Laatst gewijzigd door Petrikske 23 dec 2024, 13:29, in totaal 1 gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Heb gehoord op de VRT dat Belgie destijds in de jaren 70 en tot midden de jaren 80 maar eventjes 3,5% van het budget was voor defentie en ik vermoed dat we terug daarheen gaan samen met de militaire dienstplicht (mss. in een iets andere formule) of dit nog altijd alleen voor de mannen zal zijn valt ook sterk te betwijfelen.

Putin valt Ukraine binnen omdat hij ziet dat de rest van de EU er tamelijk zwak uitziet en dat zal moeten veranderen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Benieuwd uit welke hoge hoed die miljarden gaan komen hier.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

En in welke sectoren we de mensen gaan vinden die de dienstplicht gaan vervullen.
Meer uitgaven én nog minder volk aan het werk, iedereen ziet dat zoiets niet goed komt :).
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Kijk maar wat er in de UK aan het gebeuren, mooie loon opslag maar toch geven veel militairen hun ontslag.
https://www.lbc.co.uk/news/soldiers-lea ... -pay-rise/

Hetzelfde verhaal in de US waar veel plaatsen in het leger niet meer ingevuld geraken.
https://www.vox.com/future-perfect/3685 ... it-numbers

En dan moeten we verbaasd zijn dat jonge mannen in Rusland en Oekraïne er vandoor gaan?
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 23 dec 2024, 14:27
En dan moeten we verbaasd zijn dat jonge mannen in Rusland en Oekraïne er vandoor gaan?
Maar dan moeten we ook toch NIET verbaasd zijn dat stoute Poetin zijn slag thuis haalt zeker....
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Je moet verder kijken dan vandaag en dan kan je niet anders dat concluderen dat wat er ook moge gebeuren in Oekraïne voor Poetin (winst/verlies) Rusland nu reeds een massale nederlaag aan het lijden is.
Vele jonge kerels zijn gesneuveld, en misschien belangrijker nog het 'jonge intelect' is gevlucht naar het buitenland.
En wees maar zeker dat jonge Russische IT'ers etc.. overal werk vinden.
Oh ja.. de mensen die gouden vingers hebben zoals loodgieters, electriciens, houtbewerkers die hebben massaal contracten bij het leger getekend want het loon is daar zoveel beter.

Het gevolg? In het thuisland 1 grote sh*t-show... :P

Toegevoegd na 1 uur 48 minuten 43 seconden:
Q&A (december) met Jake Broe.
Opnieuw duidelijk te horen dat de initiele wereld van Jake zich eerder situeerde in de financiële wereld.

Toegevoegd na 15 uren 43 minuten 58 seconden:
En opnieuw een Russisch vrachtschip gezonken en dit na een ontploffing in de machinekamer.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/24 ... dellandse/
https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a21cfef6/

(het 4é schip in 2 weken, gerucht gaat dat de Ursa Major was overladen)

Toegevoegd na 35 minuten 1 seconde:
Interview met Derk Sauer, oprichter van The Moscow Times
https://nl.wikipedia.org/wiki/Derk_Sauer

Rusland staat er dus helemaal niet goed voor.

Toegevoegd na 3 uren 22 minuten 11 seconden:
Volgens Ivan is Youtube nu 'fully blocked' in Rusland
Volgende op de lijst om in 2025 op de blocklist te komen is Whatsapp.
https://kyivindependent.com/whatsapp-ma ... ator-says/

on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Benieuwd of het bevestigd gaat worden, de gecrashte Embrear vertoont tekenen van een BUK raket. Flightdata is in elk geval typisch voor een toestel dat zonder staartroer vliegt en de gaten in staart en romp zien er uit als MH17.
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Zelfde gevoel hier, heb net de video gezien. Duidelijk geraakt door luchtafweer.
Hopelijk kan een grondig internationaal onderzoek uitgevoerd worden.

Uitleg van een piloot (Denys Davidov) is alvast heel duidelijk.

Toegevoegd na 1 uur 3 minuten 20 seconden:
Op zee is er opnieuw een kabel (Estlink 2)vermoedelijk door een schip doorgehaald.
Willen de Russen de navo uit hun tent lokken?
https://www.voanews.com/a/finland-eston ... 14297.html
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Alweer een Chinees schip.
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Eagle S ,schip maakt deel uit van de Russische schaduw vloot.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... :EAGLE%20S
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De Russen scheppen wat olie op, en laten daarna de zakken op het strand liggen waardoor de olie teug in de zee vloeit. Het is gewoon zo dat de mensen die zich van hun goede kant willen laten zien geen hulp krijgen ook niet van hun stad of gemeente men kan zich ook wel afvragen of er nog veel rollend materieel over is, die kan helpen daarmee.
Die vrouw, het hoofs v/d Nationale Bank Rusland zou er nu beter aan doen om een vluchtlijn ineen te zetten voor haar en gezin want het word nu echt spannend het Westen vermoed dat ze geen intrest verhogingen meer mag doorvoeren van Putin, hoe dan ook is ook iets wat op te volgen is, want als dit zo is zal het echt wel zwaar fout gaan bij de Russen.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 45 keer

Die hebben gewoon weeral een burger vlucht neergehaald, wat een terroristen. Hopelijk reageren Azerbeidzjan en Kazachstan hier streng op!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk niet dat ze daarvoor het lef hebben jammer genoeg.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Een vrij duidelijke uitleg (Engels) met wat er nu juist aan de hand is, in Rusland en waarom de Russische economie de militaire machine kan doe ontploffen.

Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”