Hoe kan je nu nog vertrouwen op Telenet? Hun systeem staat echt op losse schroeven.. Dat is ook gevaarlijk, i.v.m. noodgevallen enz (112, hulpdiensten, alarmen, ...).Nationale storing bij Telenet: duizenden gebruikers zonder mobiel internet, ook bellen onmogelijk
Duizenden gebruikers van Telenet kunnen niet bellen of hebben geen mobiel internet. Telenet bevestigt dat er storingen zijn en dat het netwerk werd heropgestart, maar het kan nog even duren voor de problemen voor alle klanten van de baan zijn.
"Vannacht zijn er onderhoudswerken geweest aan ons mobiel netwerk", zo vertelt woordvoerder Bart Boone aan VRT NWS. "Die werken waren gepland, maar op het einde is er iets foutgelopen waardoor verschillende klanten moeilijkheden hadden om toegang te hebben tot het mobiele netwerk."
"Sinds 7 uur is ons netwerk in herstelmodus: dat wil zeggen dat alles opnieuw wordt opgestart. We zien dat verschillende klanten terug toegang hebben tot het mobiele netwerk, maar de heropstart is een gradueel proces. Het is moeilijk om er een tijdstip op te kleven, maar we doen er alles aan om het zo snel mogelijk voor iedereen in orde te brengen."
Voor de toegang tot de televisiediensten en wifi zijn er geen problemen.
Naar: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/03 ... i-telenet/
Nationale storing - Telenet & Base: mobiele netwerk
- VossyGamer
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 62 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Internet & Mobiel: Telenet ONE for 1 Unlimited – €40/maand (studenten promo)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 42 keer
Hier ook last van, dit bovenop de bestaande storing hier, volgens Telenet is het hier in de buurt niets aan de hand maar wanneer ik in de buurt van een bepaalde mast ben en mijn telefoon daar 5G heeft heb ik niets van data (zelfs geen ICMP), willen ze dat ik huisnummers ga doorgeven... in een straal van 2km rond de mast ga ik niet alle huisnummers oplijsten
Is nu al een week of 2 aan de gang dat probleem.

Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Daarom heeft mijn Telenet-bezoeker vandaag nog niets laten weten...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 639 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Volgens VRT:
Zouden ze internet bedoelen?
Gelukkig werkt wifi...Voor de toegang tot de televisiediensten en wifi zijn er geen problemen.

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1073 keer
- Bedankt: 677 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dat hangt er vanaf... is het wifi gekoppeld aan mobiel internet of gekoppeld aan vast internet? 

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@VossyGamer geen paniek hulpdiesten zoals 112 worden automatisch overgenomen door andere netwerken, dus zal je altijd 112 kunnen bellen !
Enja er kan overal iets misgaan, er is geen enkele provider die kan zeggen bij ons loopt het nooit fout. Dat is nu eenmaal techniek. Uwen auto kan het plots ook eens begeven is het daarom slechte auto ? Uw wasmachine kan plots een draadje los komen en ze zal niet meer werken, is ze daarom slecht ? Nee enkel bij providers heeft dat direct weerslag op duizenden klanten.
Enja er kan overal iets misgaan, er is geen enkele provider die kan zeggen bij ons loopt het nooit fout. Dat is nu eenmaal techniek. Uwen auto kan het plots ook eens begeven is het daarom slechte auto ? Uw wasmachine kan plots een draadje los komen en ze zal niet meer werken, is ze daarom slecht ? Nee enkel bij providers heeft dat direct weerslag op duizenden klanten.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
- VossyGamer
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 62 keer
- Recent bedankt: 4 keer
'Journalistiek' van HLN belike: (HDMI fout != Telenet STORING), facepalm

Internet & Mobiel: Telenet ONE for 1 Unlimited – €40/maand (studenten promo)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 142 keer
En maar prijsverhogingen doorvoeren elk jaar... Volgende keer als argument "we hebben meer geld nodig om te zorgen dat het netwerk niet plat gaat"
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
Nogal naïef om u te ergeren aan wat een HLN-commenter of -journo denkt te weten over technologie. 99% van de bevolking is strikt functioneel klant voor telecom-diensten, dus algemene media hebben geen didactische functie. Ze kunnen dus ook niet falen in een functie die ze niet hebben. De geposte screenshot is perfect aanvaardbaar als "sfeerbeeld" voor "lap, den internet en den televies macheren weer ni", d.w.z. voor hoe het HLN-publiek het ervaart.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 142 keer
Nee maar ze mogen wel een beetje correct zijn met hun afbeeldingen en andere duiding. Als dit niveau goed genoeg zou blijken kunnen we ze nu al vervangen door AI, toch ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik zie niet in hoe het nationale niveau achteruit zou gaan indien alle journalisten vervangen zou worden door AI. Wat mij betreft mogen ze zelfs vervangen worden door random number generators, dat verspilt minder elektriciteit en zou het niveau omhoog tillen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Ze deden weer flink hun best. Vanochtend op de radio klonk het dat alles heropgestart was maar dat sommige gebruikers nog problemen konden ondervinden. Problemen minimaliseren. (Al twee jaar lang trouwens.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 79 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Blijkbaar is mijn nummer nu volledig onbereikbaar.
Ik krijg geen inkomende oproepen meer of inkomende smsen.
Volgens vrienden bestaat mijn nummer niet meer.
Ik kan wel zelf nog uitbellen, smsen en data gebruiken.
Om te testen sms ik altijd mijzelf, maar zelfs dat lukt niet meer en komt niet toe.
Ze hebben het goed kapot gemaakt...
Ik krijg geen inkomende oproepen meer of inkomende smsen.
Volgens vrienden bestaat mijn nummer niet meer.
Ik kan wel zelf nog uitbellen, smsen en data gebruiken.
Om te testen sms ik altijd mijzelf, maar zelfs dat lukt niet meer en komt niet toe.
Ze hebben het goed kapot gemaakt...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
Winstmaximalisatie heet dat. Prijzen omhoog, service omlaag, alles uitbesteden. Dan krijg je een probleem zoals gisteren en waarschijnlijk is het al zoeken wie wat verkeerd gedaan heeft. Hoogstwaarschijnlijk onderbetaalde onderaannemers die onvoldoende testen en maar hopen voor het beste. Dienst minimalisatie inzetten bij telenet, geïsoleerd probleem bij klein percentage, herstarten van het netwerk, bla bla
Hoop dat de mensen eens wat verstand krijgen en naar de concurrentie gaan. Maar de Belg klaagt graag en blijft uiteindelijk toch waar hij is. Dat weten ze bij Telenet ook. Geef ze eens een filmpje cadeau en ze zijn weer zoet tot de volgende keer...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 15 keer
Nu bij mij was dat niet waar geweest !
Direct naar de concurent gegaan.
Tis niet dat telenet z'n abo's meerwaarde heeft.
Zowel Telenet, orange en proximus hebben 1 ding wel allemaal gelijk : Onbeperkt data binnen belgie !
Nu in mijn ogen Orange hun abo's zijn pakke aantrekkelijker want je kan nog eens bovenop onbeperkt in de EU surfen ook als je data pot op is , dat is nu eens vooruitgang
Telenet zou beter eindelijk eens in servers en capaciteit en stabiliteit investere ipv prijsverhogingen door te voren elke jaar

Direct naar de concurent gegaan.
Tis niet dat telenet z'n abo's meerwaarde heeft.
Zowel Telenet, orange en proximus hebben 1 ding wel allemaal gelijk : Onbeperkt data binnen belgie !
Nu in mijn ogen Orange hun abo's zijn pakke aantrekkelijker want je kan nog eens bovenop onbeperkt in de EU surfen ook als je data pot op is , dat is nu eens vooruitgang

Telenet zou beter eindelijk eens in servers en capaciteit en stabiliteit investere ipv prijsverhogingen door te voren elke jaar

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 9 keer
"shareholder value" is belangrijker dan al de rest.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
Die gaan blij zijn. Las juist dat de onderbreking te kort was om een schadevergoeding te krijgen