Een twee maanden geleden krijg ik een aanbieding van Youtube om Premium te proberen gratis voor twee maanden zonder verplichting. En ik moet zeggen dat dit geweldig was. Ik heb serieus overwogen om toch €13,99 te betalen. Maar heb het niet gedaan.
Youtube zonder reclame is echt een totaal andere ervaring. Ook de optie om op smartphone Youtube te laten spelen zonder dat de Youtube app geselecteerd is als actieve app is geweldig. Met optie de video lokaal te downloaden.
Maar ik heb iets gevonden om gratis een soort van Youtube mini premium te hebben. Er is zo'n ding de Google Home Hub. Een Google assistent slimme luidspreker met videoscherm.
Als je Youtube gaat casten naar zo'n toestel, of juister, mijn toestel, is er geen enkele vorm van reclame op Youtube. Het scherm is niet bijzonder groot maar wel groter dan van een smartphone. En heel veel mensen zitten daar veel naar te kijken.
Zo, als je een aanbieding zou krijgen van Youtube om Premium te testen wil ik aanraden dat te doen. En zeker voor wie veel naar de audio luistert op Youtube kan zo'n Google Home Hub een geweldige investering zijn. Zeker in relatie met de abonnementsprijs van Premium.
Die Youtube reclame is extreem irritant als je er twee maanden geen gekregen hebt. Blij dat ik een oplossing heb om mijn blootstelling daaraan te beperken. Zonder vaste kost, zolang dit werkt tenminste.
Youtube premium & zonder premium geen reclame
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
- Bedankt: 669 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Op een android device kan je Newpipe gebruiken. Client die je toelaat van gewoon de video te spelen (ook in background), en ik kan me niet herinneren dat ik daar al reclame ben tegengekomen.
https://newpipe.net/
https://newpipe.net/
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
- Bedankt: 152 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Gebruik ik ook, een aanrader.
Op Windows heb ik ook geen reclame maar weet niet meer wat ik daar heb lopen om het tegen te houden, indien gewenst kan ik morgen kijken maar iemand anders weet het misschien ook.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
- Bedankt: 195 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Een adblock in je browser is toch voldoende op een Windows / Mac / Linux pc of laptop ?
Ik weet zelfs niet meer hoe Youtube met reclame eruit ziet
Op de smartphone zijn er verschillende manieren...
Ook op een kleine mediaspeler (voor de TV) kan het ...
Ik weet zelfs niet meer hoe Youtube met reclame eruit ziet

Op de smartphone zijn er verschillende manieren...
Ook op een kleine mediaspeler (voor de TV) kan het ...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1377 keer
- Bedankt: 509 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier YouTube Premium Family, die tot nu maar een dikke 3 euro was via die gekende VPN truuk. Net zoals bij velen heeft Google nu ingegrepen en moest ik een nieuwe betaalmethode definiëren, waardoor het ineens op de 'normale' €26 gaat komen. Alle truken hierboven zijn ook maar enkel om ad-free YouTube te hebben, maar zijn geen oplossing voor bvb YouTube Music in de wagen, of ad-free YouTube op niet-Android TVs (en ik ga niet speciaal via een Chromecast gaan om dat te bereiken).
Wellicht ga ik gewoon blijven betalen, want Spotify Family is ook al €18, en dan moet ik nog altijd het ad-probleem in YouTube zien op te lossen op al onze platformen waar we YT gebruiken (Windows PC, Android phone, Ipads, Android TV, WebOS TV).
Wellicht ga ik gewoon blijven betalen, want Spotify Family is ook al €18, en dan moet ik nog altijd het ad-probleem in YouTube zien op te lossen op al onze platformen waar we YT gebruiken (Windows PC, Android phone, Ipads, Android TV, WebOS TV).
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 6 keer
En welke oplossingen zijn er voor iOS? Of die zijn er gewoon niet? 

iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!