Mediaplayers en/of tv probleem?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Paddestoel
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb een nvidia shield pro, de nieuwste proximus decoder & de nieuwe google media player.
Allemaal leuk maar ik stuit steeds op iets vervelends:

Bij bv netflix, voetbal, streamz app zie ik steeds dat het niet 100% vloeiend is.

Ik heb streamz & netflix ook op mijn tv zelf staan: beide apps werken feilloos op de tv zelf.
Op de mediaplayers niet, er zit zo gelijk een lichte vertraging op en dat is storend.
Ook bij voetbal : mijn ouders hebben een full hd nog van samsung die denk ik richting 10j oud ofzo gaat & het beeld is feilloos bij de voetbal, bij mijn oled tv niet.

Moet ik er vanuit gaan dat dat vooral aan mijnen tv ligt??
En zoja, hoe komt het dat netflix & streamz op de tv zelf perfect afspelen?
Voor voetbal heb ik helaas pech daar is geen app van telenet ofzo voor en dazn is te duur vindk & geene cl matchen.

Zijn er nog mensen die dat voor hebben? Ik heb een A7 processor LG oled 4 jaar oud nu.
Zou een nieuwe tv van 2024 dat probleem verhelpen?
Heb je dit bij old voor of ook bij die qled tv's?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Bij LG (de onze toch) kan je de tv z'n beeld instellingen voor ieder invoerapparaat anders instellen. Stel dat je gewoon bent om te kijken met 'motion interpolation' aan, dat het beeld veel vloeiender maakt door extra frames te genereren (LG noemt dit 'TruMotion'), dan zou je dat kunnen missen als het niet aanstaat voor je media player apparaten. Veel mensen vinden dat "soap opera effect" juist onnatuurlijk als het overduidelijk is.

Onderaan het Beeld/Beeldmodus menu zou er een optie moeten zijn om de settings toe te passen op alle ingangen/invoer apparaten. Je kan dus eens proberen met dat toe te passen wanneer je kijkt naar iets waarvan je de settings goed vindt. Of eerst eens kijken of de TruMotion uitstaat in de beeldinstellingen terwijl je naar je mediaplayer kijkt en dan aan zetten om het verschil te checken.

Er zijn uiteraard nog andere mogelijke redenen voor minder vloeiend beeld.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Als je hetzelfde probleem hebt op drie media spelers dan ligt het probleem waarschijnlijk ofwel aan je tv (of zijn instellingen) ofwel aan je verbinding. Maar je internet verbinding zou eerder haperingen of slechte beeldkwaliteit geven denk ik dan. Kan je één van die apparaten eens proberen op een andere tv bij je thuis?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Hoe zijn je mediaspelers verbonden? Bekabeld of Wifi? Kan je ergens zien hoe de kwaliteit er van is en welke snelheid?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Paddestoel schreef: 05 nov 2024, 00:15En zoja, hoe komt het dat netflix & streamz op de tv zelf perfect afspelen?
Omdat de app onmiddellijk de correcte beeldresolutie en geluidskwaliteit van je tv-scherm selecteert en afspeelt.
Bij een externe mediaspeler kan je best eens de beeld- en geluidsinstellingen nakijken in de handleiding van je tv-toestel én mediaspeler.
Nutteloze heen-en-weer conversie van surround sound naar stereo of van 4K naar 1080p tussen tv-scherm en mediaspeler kan mogelijks een probleem zijn.
Als je een Netflix Full HD-abonnement hebt, zet je de resolutie best manueel op 1080p. Als je tv geen surround-weergave ondersteunt, zet je het geluid best op stereo.

Kortom, je zal handleidingen moeten lezen.

De goedkoopste tv-formule met DAZN is trouwens TV Vlaanderen App TV.
Je hebt daarvoor alleen onbeperkt internet nodig, wat je ook goedkoop bij Edpnet of Scarlet vindt.
Paddestoel
Member
Member

Altijd bekabeld.

Het zal voor het einde vd week zijn om het ene en andere te gaan uittesten.

Ook het geluid schiet soms weg, het moet op hdmi arc staan maar springt soms vanzelf naar internet speaker, mss begint mijnen LG tv zijn pluimen al te laten.
Alhoewel, het is maar echt miserie beginnen worden toen ik die google media player heb aangesloten, van toen af is het miserie. Heb al 3 keer de tv volledig gereset ook.
Dernet nog eens overal alles wat afgezet, we gaan zien wat dat gaat geven.
Paddestoel
Member
Member

Wat geprutst en wat stuff afgezet, voorlopig geen tv uitval meer, soms geluid die nog eens durft vervelend doen.

Dat van de voetbal heb ik in google mediaplayer op 4k 50hz gezet, dat lijkt top te zijn & het probleem op te lossen.
Ik zette dan kodi op maar films waren niet vloeiend, terug naar 4k 59.94 ofzo het is gezet & werkt goed nu.

Enige vervelend is dat je steeds moet omzetten, ik zal het anders doen aangezien ik een nvidia ook heb: de google puur voor de voetbal, de nvidia voor kodi te gebruiken, ik hou er niet van om in die instellingen constant te gaan veranderen .;).

En ik dacht al dien tijd dat het aan mijn decoder of tv lag. :/, niet dus.
Een mens blijft bijleren.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Dat lijkt dan op een bandbreedte limitering door de HDMI versie van (vermoedelijk) je tv. Kijk eens in de specificaties of dat nog een HDMI 2.0 versie is, en mogelijk heb je een andere HDMI poort die wel 2.1 ondersteunt.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

De TS definieert niet wat hij onder vloeiend verstaat, mogelijks is het een refresh rate mismatch.
Dit geeft ook 'schokken' iedere x-frames.
Paddestoel
Member
Member

Ik heb 2 2.1 op mijn tv en heb er 2 hdmi 2.1 kabels insteken.
De rest is 2.0
Maar ik heb blijkbaar alles kunnen oplossen nu.
Geluid valt nimmer weg nu en het beeld ook niet.
Heb in de lg tv in de instellingen paar dingen uitgezet & dat heeft blijkbaar geholpen, ook in de mediaplayer zelf zoals ik al zei de 1 op 4k 50hz gezet voor de voetbal te kijken, is veel beter nu , kan terug deftig kijken nu.

Alleen voor de andere apps moet het op 4k 59.94hz staan zoals youtube/netflix/streamz etc...maar dus geen zin om dat constant te gaan veranderen, dus schakel ik snel over vd google naar de nvidia.

Op dit moment moment is dus alles in orde , dank voor de hulp alvast.

En als je apps op uw tv hebt ist in feite nog steeds het beste om bv netflix/streamz op de tv zelf te bekijken, dat werkt het beste.
(Alleen youtube vindk beter dan weer op de nvidia, gaat sneller nog om te navigeren ez...).
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”