DIGI Belgium

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 492 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

blaatpraat schreef: 3 maanden geleden BIPT heeft vorige week Citymesh een vergunning afgeleverd.
Ze hebben vanaf nu hun eigen telefoonnummer-range, en kunnen portaties aan.
klopt, hun eigen (mobile) range, aangevraagd onder 'citymesh connect' is 04580xxxxxx
voor fixed heb ik (meen ik) nog geen eigen ranges zien voorbijkomen, maar zijn ze wel ook reeds geregistreerd (DIGI Fix en DIGI Mobile).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

een korte timeline...

---------------------------------
augustus 2023
(https://www.proximus.com/nl/news/2023/2 ... -digi.html)
Proximus kondigt vandaag aan dat het een exclusieve overeenkomst voor vijf jaar heeft ondertekend met Digi Communications Belgium

januari 2024
(https://www.tijd.be/dossiers/de-verdiep ... 14177.html)
" Want als alles volgens plan verloopt, gaat het bedrijf ook hier rond de zomer van start met een eigen telecomaanbod. "
‘We gaan in België onze aanpak van betaalbare prijzen en uitstekende dienstverlening repliceren’, zei CEO Serghei Bulgac
Citymesh-CEO Mitch De Geest zegt het nog iets explicieter: ‘Als we zeggen dat we agressief op de markt zullen komen, dan menen we dat ook.’

mei 2024
(https://www.demorgen.be/nieuws/nieuwe-s ... ~b3528bdd/)

‘Ongeziene prijzen’ die zo’n 10 procent goedkoper zullen zijn dan de rest van de markt.
Volgens algemeen directeur Jeroen Degadt zal het mobiele aanbod dat binnenkort volgt gebeuren aan “prijzen die nog nooit gezien zijn in België”.
In Het Laatste Nieuws zei Degadt zelfs dat zijn bedrijf het 10 procent goedkoper zal kunnen dan de huidige operatoren.

augustus 2024
(https://www.lightreading.com/finance/di ... al-in-2024)
Romania-based Digi Communications continues to insist that it will be able to launch fixed and mobile services in Belgium and Portugal before the year is out.

september 2024
(https://www.demorgen.be/nieuws/dit-is-t ... ~b5570e42/)
“We hebben wat vertraging opgelopen, waaronder bij de uitrol van ons vast internet”, zegt pr-manager Charlotte Marron.
Degadt liet op een persconferentie vrijdag wel weten dat de firma “elke dag iets bijleert over de Belgische regels én over de aanpak van de verschillende gewesten”.

(quasi) november 2024:
nog steeds radiostilte (behalve dan hun marketing, die ook weer -zoals bij vele bedrijven- voorloopt op het technische en realistische aanbod)
---------------------------------

ze zijn dus al een jaar van hun exclusieve overeenkomst kwijt, nog voordat ze eigenlijk op de markt zijn...
(en hebben pas deze maand een mobiele nummerrange, dus ook pas nadat ze al een jaar een overeenkomst hadden)

misschien hadden ze beter éérst naar regelgeving en klaarmaken van hun netwerk gekeken, en daarna pas naar hun marketingbudget?
en als ze dan toch zo'n groot marketingbudget hadden, konden ze dan op zijn minst niet een deftige landingspage maken, al dan niet met een free template, ipv zo'n schijtelelijk verblindend-blauwe jaren 90 pagina van een hobbyist...

let op, ik ben nog steeds benieuwd naar wat ze in de markt gaan zetten - en wanneer dat uiteindelijk zal zijn (ze hebben nog 63 dagen om de volgende deadline te missen) - maar als het aanbod even betroubwaar is als het marketinggeroep... dan gaat er toch veel downtime zijn :)

ik snap wel dat ze eerst alles in orde willen hebben, ofcourse, en dat is de betere manier van werken (maar dan moet je niet je marketing op voorhand zitten uitbesteden)...
anderzijds, citymesh bezit edpnet, en dat is een vrij goed netwerk, dus ze hadden evenzeer daar ook al op kunnen lanceren.
Anseric
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Denk dat ze hun hand een beetje hebben overspeeld. Waarschijnlijk altijd oprecht met het idee gespeeld om te starten ergens in de zomer en dan is het wel interessant om je marketing in te plannen. Sommige acties zijn niet in 1, 2, 3 opgezet. En kan je ook niet zomaar stopzetten.
Ik denk dan vooral de samenwerking met de Masked Singer (VTM). Dat zullen serieuze contracten zijn waar ze nu toch ferm hun broek aan scheuren maar niet onderuit konden.
Dan maar vlug een landingspagina opgezet met een wedstrijd maar je komt toch vooral terecht in een lege doos. Heel jammer en beetje weggegooid geld...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 60 keer

Bericht

Je kan het ook anders bekijken.
Uw product in de markt zetten aan een lagere prijs. Maar hoeveel lager en liefst niet te laag. Wat zal de concurrentie doen met hun prijzen.
Misschien een mediacampagne starten om enerzijds naamsbekendheid te verwerven, je bent immers nieuw in die markt, en anderzijds t vuur aan de schenen te leggen van sommige (goedkope) concurrenten. Deze verlagen misschien al hun prijzen om hun klanten niet kwijt te spelen en zelf verwerf je inzicht in marktprijzen.

Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk

Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Anseric schreef: 2 maanden geleden Dan maar vlug een landingspagina opgezet met een wedstrijd maar je komt toch vooral terecht in een lege doos. Heel jammer en beetje weggegooid geld...
het toppunt is dat ze dus in portugal ook willen lanceren dit jaar, maar daar dus wél een deftige website hebben, dat ook maar vooral een landingspage is.

digi.pt: zou mijn interesse wekken en lijkt een professionele firma

digi-belgium.be: ik zou denken dat het een hobbyisten pagina is van een of ander eenmanszaakje dat denkt wat dingen te resellen, maar er eigenlijk geen tijd of budget insteekt
Anseric
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Tgoh, denk dat op dat vlak smaken verschillen. Digi Belgium was ook begonnen met die branding maar is nu toch overgeschakeld op hun eigen branding.
Ik vind het wel proper, clean en jong. Digi Portugal ziet er dan meer oud en inderdaad corporate uit.
Het hangt dus ook beetje af wat u doelpubliek zal zijn denk ik dan.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

origineel hadden ze een iets "properdere" site idd, maar nog steeds niet zoals die van digi.pt.

de vraag is of het hun bedoeling was om dat "clean en jong" zoals jij het zegt (guess i'm old) te maken, of dat ze gewoon aan de kuisvrouw gevraagd hadden snel snel de site aan te passen en een wedstrijd erop te zetten (want die was ook externally hosted), en de kuisvrouw dat dan maar snel in elkaar heeft geplakt.
zaf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Het lijkt me toch wat geblunder hoor. Alle operatoren hebben ondertussen hun low-budget merk kunnen lanceren om direct te ageren op Digi als het nodig zou zijn.
Ik zie ze geen lang leven beschoren in het honkvaste belgie.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 102 keer

Bericht

idd veel blabla van hun maar nog niks van in huis...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 481 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Geduld is een schone deugd.

Het lijkt wat stuntelig nu, maar er zit geen prutser achter. We zouden dit moeten toejuichen ipv er onmiddellijk op te vliegen met geklaag.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Hier in de buurt hangen alvast digi antennes op... 2 locaties ken ik al waarvan 1tje een vergunning heeft de andere nog niet (dus ze hangen de antennes al voor de vergunning).

Hier heeft enkel Telenet 5G sinds kort en de rest zit nog op antennes van 2015, dus ze doen weldegelijk iets.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ebedek
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Voor wie ongeduldig is en geen traditionele radio meer luistert: ze zijn gestart met promo op de nationale radio. Hun aanbod zal dus zeker geen maanden meer op zich laten wachten.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

Blijkbaar gaan ze grootendeels via gevelbekabeling werken ..... uitleg in link
https://www.digi-belgium.be/nl/fiber#digi-and-you
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

datakiller schreef: 2 maanden geleden Hier in de buurt hangen alvast digi antennes op... 2 locaties ken ik al waarvan 1tje een vergunning heeft de andere nog niet (dus ze hangen de antennes al voor de vergunning).

Hier heeft enkel Telenet 5G sinds kort en de rest zit nog op antennes van 2015, dus ze doen weldegelijk iets.
Heb ik ook al gemerkt. Op een bestaande Telenet mast (landelijk gebied) hingen ook plots extra antennes en volgens de vergunning zijn die van Digi.
telemans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Bericht

lithion schreef: 2 maanden geleden
datakiller schreef: 2 maanden geleden Hier in de buurt hangen alvast digi antennes op... 2 locaties ken ik al waarvan 1tje een vergunning heeft de andere nog niet (dus ze hangen de antennes al voor de vergunning).

Heb ik ook al gemerkt. Op een bestaande Telenet mast (landelijk gebied) hingen ook plots extra antennes en volgens de vergunning zijn die van Digi.
Zijn jullie zeker dat het antennes van DIGI zijn, in mijn buurt had Telenet 5G , ze hebben er antennes bij gezet voor de 3500
Kun
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

DIGI heeft tijdens een gesloten presentatie aan de press prijzen getoond in Portugal. Ze zijn bijzonder interessant.

De rest van de presentatie (in Portugees).

https://pplware.sapo.pt/internet/aprese ... novidades/

€9 voor 200GB

€15 voor 10 Gbps fiber internet.

€27 voor 1Gbps + 100 GB mobiele data + TV.

Zo mooi.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ISP+TV: TN
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

En wat zijn we met deze info in BE?
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 506 keer

Bericht

Het zou mooi zijn als deze prijzen ook in België zouden gelden maar ik denk dat ze wat hoger gaan liggen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ebedek
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Voor die prijs kunnen ze niet eens eens de kabels van Proximus of Telenet nog maar gebruiken?
Kun
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

DIGI gebruikt hun eigen fiber kabels, we gebruiken geen kabels van Proximus/Fiberklaar of Telenet/Wyre.
ISP+TV: TN
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 91 keer

Bericht

Als ge weet dat Digi nu al een tijd bezig is met een gratis abonnement weg te geven op Stubru wat onbeperkt bellen en 15GB data bevat, dan kunt ge al opmaken dat dit hun startersabonnement zal worden. De vraag is alleen aan welke prijs.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 47 keer

Bericht

Licht off-topic, maar ik zit reeds op fiber thuis (EDPnet). Wil dat dus zeggen dat er in de toekomst nog een extra kabel in de grond gelegd/aan de gevels gehangen zal worden? :bang:

Of focust Digi zich niet over volledig Vlaanderen/Belgie en zal het zich vooral inzetten op plaatsen waar Proximus/Fiberklaar/Telenet/Wyre geen fiber heeft liggen?
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

Ik gok dat ze zowiezo op de grootsteden en steden gaan focussen. Want dat zijn regio's waar hun cijfertjes in 'potentieel aansluitbaar/fiberdekking' het hoogst is uiteraard
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Jep, in Brussel zijn er nu al gevels waar een DTP van Proximus aan de gevel hangt, samen met een DTP van Digi en Orange is daar ook begonnen met fiber uit te rollen en dus nog een extra DTP later. Vergeet dan ook nog niet de coax van Telenet/Voo en sommige gevels zullen er zeer druk uitzien in de toekomst.

Sommige gevels in Spanje:
Afbeelding

Afbeelding
Matt555
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Argon schreef: 2 maanden geleden Licht off-topic, maar ik zit reeds op fiber thuis (EDPnet). Wil dat dus zeggen dat er in de toekomst nog een extra kabel in de grond gelegd/aan de gevels gehangen zal worden? :bang:

Op deze pagina link kan je zien dat Digi voornamelijk op de gevels gaat werken voor de kabels (goedkoper ...) :wink:
En kan bijna niet geweigerd worden ,zie uitzonderingen ...

https://www.digi-belgium.be/nl/fiber#digi-and-you
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 47 keer

Bericht

Wat als zo'n fiber op uw gevel werd geinstalleerd en je binnen een jaar de gevel wil isoleren en steenstrips wil plaatsen? Die extra kost om hun fiber te verplaatsen zal ook wel voor mij zijn waarschijnlijk...?

Ik wil best wat meegaand zijn, maar soms is dit alles toch wel een beetje van de pot gerukt. Hoe leuk zou het niet zijn als men over België "gewoon" fiber legt waar iedereen zich kan op aansluiten ipv 23 verschillende bedrijven die hun ding maar doen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 90 keer

Bericht

telemans schreef: 2 maanden geleden
lithion schreef: 2 maanden geleden Heb ik ook al gemerkt. Op een bestaande Telenet mast (landelijk gebied) hingen ook plots extra antennes en volgens de vergunning zijn die van Digi.
Zijn jullie zeker dat het antennes van DIGI zijn, in mijn buurt had Telenet 5G , ze hebben er antennes bij gezet voor de 3500
Ik veronderstel dat de tekening op de omgevingsvergunning correct is en de layout op de tekening stemt overeen met hetgeen je fysiek ziet. De bovenste is TN 5G 3500.
Scherm­afbeelding 2024-11-05 om 15.00.01.png
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 506 keer

Bericht

Die spaghetti valt nog mee vergeleken met wat je in Azië vaak ziet. Dat zijn daar honderd kabels door elkaar. Ipv te zoeken trekken ze er elke keer een andere bij, soms begeven de palen het onder het gewicht van de kabels :)

Het zou inderdaad zowel voor de providers als voor de klanten beter zijn dat er 1 netwerk was en dat aanbieders daarop aansluiten. Upgrades moeten dan ook maar 1 keer gebeuren en overstappen is veel eenvoudiger... maar dat wil men blijkbaar niet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Kun schreef: 2 maanden geleden DIGI gebruikt hun eigen fiber kabels, we gebruiken geen kabels van Proximus/Fiberklaar of Telenet/Wyre.
voor fiber ja, en voor mobiel zullen ze uiteindelijk ook een eigen netwerk hebben,
maar voor grote delen van het land + een lange tijd zullen ze toch wel degelijk pxm infra (moeten) gebruiken,
misschien zelfs via edpnet in eerste instantie, gezien dat toch van citymesh (en dus deel van de JV van digi belgium) is.

verder vraag ik me af of die "we" een simpele typfout is, danwel een freudian slip is die aangeeft dat je een of ander jobje hebt gekregen bij digi :)

en zoals al gezegd, heel tof, die prijzen van portugal, maar ze zullen in belgie er wel heel wat anders uitzien denk ik
Laatst gewijzigd door Splitter 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 24 keer

Bericht

Ik probeer hun persmap te bekijken, waarnaar ze linken op hun website, maar ik krijg die niet meer open. Iemand die deze wel kan bekijken?
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 40 keer

Bericht

dragonflo schreef: 2 maanden geleden Ik probeer hun persmap te bekijken, waarnaar ze linken op hun website, maar ik krijg die niet meer open. Iemand die deze wel kan bekijken?
Dat werkte om de een of andere reden niet
Matt555
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

dragonflo schreef: 2 maanden geleden Ik probeer hun persmap te bekijken, waarnaar ze linken op hun website, maar ik krijg die niet meer open. Iemand die deze wel kan bekijken?
https://www.dropbox.com/scl/fo/ju4yp6nh ... wd8y2&dl=0

En dan aanmelden/inloggen om i.d. te bevestigen wordt er dan vermeld
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
freddie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 14 keer

Bericht

Dizzy schreef: 2 maanden geleden Het zou mooi zijn als deze prijzen ook in België zouden gelden maar ik denk dat ze wat hoger gaan liggen.
Zal hier nooit gebeuren zonder een open netwerk. Proximus vraag enorm veel voor Layer 2 access:

Afbeelding
Afbeelding
Marre
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Kun schreef: 2 maanden geleden DIGI gebruikt hun eigen fiber kabels, we gebruiken geen kabels van Proximus/Fiberklaar of Telenet/Wyre.
Ik weet niet hoe diep de geldpotten van DIGI Belgium zijn, maar een uitrol van een eigen fibernetwerk kost gigantisch veel kapitaal. Buiten wat fiber testen in het Brusselse en andere grootsteden zie ik ze niet meer gaan investeren. Ze zullen zich dus wel moeten beroepen op wholesale agreements met Wyre en/of Proximus om overal in België FMC bundels te gaan aanbieden.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 68 keer

Bericht

Om binnenkort (dit jaar nog?) een nationaal aanbod te kunnen starten met mobiel, vast internet en tv, kunnen ze voor het vast internet en tv gedeelte niet anders dan samenwerken met een andere partij. Voor het vaste internet spreken ze van in het begin over 'Digi fiber'. De enige partijen die nationaal 'fiber snelheid' kunnen aanbieden, zijn Wyre en Voo (Orange). Het lijkt me dan ook meer dan waarschijnlijk dat Digi in zee zal gaan met die partijen daar waar het geen eigen fiber heeft (zo goed als overal dus).

Proximus was op het eerste zicht een logischer keuze geweest (één partij voor heel België, en ze werken er al mee samen voor het mobiele aanbod), maar die hebben gewoonweg nog niet genoeg aansluitbare adressen op fiber om een gebiedsdekkend aanbod te kunnen lanceren. En om naast eigen fiber, fiber van derde partij ook nog eens VDSL OLO te worden, dat zou het wel heel ingewikkeld maken, met VDSL dat ook nog eens in een uitdoofscenario zit.

Maar ik heb uiteraard ook geen glazen bol, en ben even benieuwd als iedereen naar wat het uiteindelijk zal worden. :wink:
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1673 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Je vergeet dan wel dat 1 Gbps échte FTTH per lijn maar 29 euro bij Proximus kost en 1 Gbps coaxkabel bij Wyre 39,20 euro kost.

Klassieke coaxkabel op oneerlijke wijze als "fiber" verkopen staat ook haaks op de missie van Digi die "eerlijkheid en transparantie" nastreeft.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 96 keer

Bericht

Zou er nieuws op komst zijn ?? Hun website blijft maar laden en lijkt dus offline te zijn. . . .
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 40 keer

Bericht

Patje schreef: 2 maanden geleden Zou er nieuws op komst zijn ?? Hun website blijft maar laden en lijkt dus offline te zijn. . . .
Bij mij geen probleem om hun website te bekijken.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Patje schreef: 2 maanden geleden Zou er nieuws op komst zijn ?? Hun website blijft maar laden en lijkt dus offline te zijn. . . .
Bad gateway ook hier.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

werkt hier ook niet... misschien hebben ze besloten om de stekker eruit te trekken :angel: