Proximus is altijd IPTV en dus streaming geweest.
Orange zal wel moeten volgen, want mochten ze alle zenders zowel in DVB-C als nog eens via IP doorsturen, dan gebruikt het gewoon extra bandbreedte in plaats van minder.
Proximus is altijd IPTV en dus streaming geweest.
Neen, dat is niet juist.
Ik denk dat dat wel bestaat of heeft bestaan, maar ze maakten het doelbewust totaal oninteressant qua prijs.
Ja, en ik moet zeggen dat ik bij de installatie van Telenet met een losse netwerkkabel laten werken heb, die ik direct uitgetrokken heb.philippe_d schreef: ↑1 maand geledenNeen, dat is niet juist.
Ze hadden geen internet, alleen een netwerkverbinding met de Telenet servers voor interactiviteit.
Voor een TV-Box heb je wel internet nodig.
Het is Wyre die stopt met DVB-C .
Dat is toch niet tegenstrijdig met wat ik zeg?philippe_d schreef: ↑1 maand geledenHet is Wyre die stopt met DVB-C .
Dus alle huidige (en toekomstige) providers die de kabel van Wyre gebruiken (Telenet, BASE, Orange, Hey, etc.) gaan volgen .
Je hebt 100% gelijk ..boulder schreef: ↑1 maand geleden Dat is toch niet tegenstrijdig met wat ik zeg?
Die zenders die via broadcasting werken, zitten er één keer op, dus iedereen moet volgen.
En met volgen bedoel ik, dat ze ook niet anders zullen kunnen dan ook streaming aan te bieden, of geen TV via de kabel meer kunnen aanbieden.
Hey, heeft die TV via de kabel? Ik zie op hun site geen TV aanbod.
Inderdaad. Er kunnen veel speculeren maar 5 jaar is een eeuwigheid op technologie vlak.master-magic schreef: maar we zien wel binnen 5 jaar wat ze nog gaan doen.
Het is ook niet alleen de technologie zelf, de abonnementsvoorwaarden kunnen evolueren.
Om uitgesteld via opnames te kijken, moet er wel nog op de klassieke manier uitgezonden worden.master-magic schreef: ↑1 maand geleden ik kijk ook veel minder live tv, meer uitgesteld via opnames enz,
En om daarvan zeker te zijn zorgen ze dat er geen alternatieven meer zijn.master-magic schreef: ↑1 maand geleden maar de vraag is, gaat de prijs ook niet stijgen elk jaar zoals we nu al kennen zodat dit niet meer normaal zal zijn dat we veel geld betalen, zeg maar iets 35 euro voor je tv ervaring met enkel streaming zonder extra ontvangers van de provider zelf, dus je eigen android box ofzo, en enkel de prijs voor je tv ervaring gerekend, gaan mensen dat wel dan nog willen betalen allemaal.
Zit Hey ook op de kabel?philippe_d schreef: ↑1 maand geleden Zoals hierboven uitgelegd, is het WYRE die stopt met DVB-C.
Wyre is de "netwerkbeheerder" voor de coax...
Telenet, BASE, Orange, Hey ... gebruiken het Wyre Netwerk voor hun diensten aan te bieden.
Als Wyre stopt met DVB-C, dan geen enkele aanbieder die de coax gebruikt nog DVB-C aanbieden, dus ook niet Orange.
Logisch, toch??
Hij heeft u in dit topic reeds gelijk gegeven dat Hey geen TV aanbiedt....een paar posts hierboven....boulder schreef: ↑1 maand geledenZit Hey ook op de kabel?philippe_d schreef: ↑1 maand geleden Zoals hierboven uitgelegd, is het WYRE die stopt met DVB-C.
Wyre is de "netwerkbeheerder" voor de coax...
Telenet, BASE, Orange, Hey ... gebruiken het Wyre Netwerk voor hun diensten aan te bieden.
Als Wyre stopt met DVB-C, dan geen enkele aanbieder die de coax gebruikt nog DVB-C aanbieden, dus ook niet Orange.
Logisch, toch??
Ik dacht dat die geen TV aanboden?
Het heeft ook niet veel te maken met wie de provider is.
Het is een gedeeld medium.
Als je een frequentie voor DVB-C gebruikt, kun je ze niet voor internet of IPTV gebruiken.
Dus mocht Telenet alles via IPTV en dus via internet uitzenden, en Orange alles via DVB-C, dan zou je plots heel veel extra ruimte op de kabel nodig hebben.
Het gaat over stopzetten van DVB-C.
Ik heb recent bij iemand een IP TVbox geinstalleerd (omdat het beeld beter zou zijn, wat niet is gebleken) en de coax rechtstreeks in de TV gestoken (compact signaal via DVB-C), om toch een backup te houden voor als het netwerk/internet er uit ligt.
Ja, bij aanvraag IP TVbox stuurden ze per ongeluk eentje met coax op, welke dan omgewisselt moest worden.
Inderdaad, en zeker als je daarbij nog eens verplicht Telenet internet moet nemen (welke in veel gevallen slechter/duurder is als op een ander)...
Het is iets wat ik vroeger uitgezocht heb toen ik wat testjes deed met AD-2000 (die toen EOL was) en daarna ook op de AD-210.1) Start de Digibox op (en laat hem volledig opstarten.)
2) Druk paar keer na elkaar de back-knop en de knop met het linkerpijltje (tegelijkertijd en soms lukt 1x pijltje naar links en back tegelijk ook al).
3) Je krijgt nu een scherm "parameters - zenders zoeken" (indien je "zenders zoeken - postcode" krijgt probeer dan terug vanaf stap 2 want dit is niet het juiste scherm).
4) Verander de frequentie van 322,000Mhz naar 290,000Mhz
5) Verander het netwerk id van 22 naar 32.
5) Laat de rest gewoon staan, en druk op "Start zoeken", en laat hem even zoeken.
6) Je moet +- 65 zenders vinden.
Hiervan zijn er 22 tv zenders en de rest zijn radiokanalen.
Wil je terug naar de normale zenders, volg dan opnieuw het stappenplan maar in stap 4 en 5 keer je terug naar de oude waarden.
Nadelen (die ik ondervonden heb):
- Tv gids werkt niet.
- Zapbalk doet soms vreemd (maar je krijgt wel steeds beeld)
- (Uiteraard) Enkel de FTA zenders uit het compact kanaal.
Voordelen:
- Je decoder geeft op alle 22 zenders beeld zonder activatie.
Als het allemaal IP is wordt stabiliteit ook wel een heel bepalende factor.lacer schreef: ↑1 maand geleden Bij het in de toekomst verdwijnen van DVB-C, was ik eens aan het uitkijken om een uitgebreide zenderlijst te hebben via TV Vlaanderen App TV zal het bijna dezelfde prijs zijn als Telenet TV nu (à 21,32€).
Probleem is dat in Vlaanderen minder populaire Franstalige Belgische zenders (maar door ons wel bekeken en opgenomen worden) enkel in de App TV Plus pakket zitten à 19,95€.
Dat is toch het basisaanbod dat het afgeschakelde analoge aanbod vervangt, dus vooral bedoeld en gebruikt door klanten die willen simpel hun TV aanzetten en instant kijken (met de ingebouwde tuner) zonder extra complexiteit?
Maar vergeet niet dat de VRT HD zenders daar niet toe behoren.splinterbyte schreef: ↑1 maand geledenDat is toch het basisaanbod dat het afgeschakelde analoge aanbod vervangt, dus vooral bedoeld en gebruikt door klanten die willen simpel hun TV aanzetten en instant kijken (met de ingebouwde tuner) zonder extra complexiteit?
Ik denk dat dit als laatste zal overblijven. Gebruikt overigens ook maar weinig DVB-C kanalen/frequenties.
Toch wel want als je je tuner scant naar het compact signaal komen ze ook in de lijst te staan.
Ik vind dat het nog meevalt en ik ken mensen die dat constant gebruiken en ze klagen er toch niet over.
Eeuwig niet, maar volgens mij wel tot 2030
Technisch gezien is er zelfs geen reden waarom je in één huishouden geen Digicorder en een TV box zou kunnen gebruiken. Telenet heeft ervoor gekozen de TV Box als een ander product in hun CRM te stoppen, wat betekent dat een Digicorder + een TV box twee verschillende TV producten zijn, met dus ook twee keer een bedrag op de aanrekening maar dat zouden ze perfect kunnen oplossen als ze dat willen. Er zijn genoeg "conditionele kortingen" waarbij het hebben van één product resulteert in een korting op een ander product. Ze zijn natuurlijk liever van die gekochte Digicorders af...philippe_d schreef: ↑1 maand geleden Technisch gezien zou het perfect mogelijk moeten zijn om de oude decoders verder te gebruiken voor het Compact Signaal
Natuurlijk, Wyre is 50% Telenet, en Telenet heeft 100% van zijn netwerk infrastructuur (coax, fiber) aan Wyre "verkocht".
Dat staat al vast: Wyre heeft dat gepubliceerd dat het Compact Signaal tot op het laatst zal blijven.splinterbyte schreef: ↑1 maand geleden Ik denk dat dit als laatste zal overblijven. Gebruikt overigens ook maar weinig DVB-C kanalen/frequenties.
Het Compact Signaal en het Standard aanbod ... dat wordt bepaald door de NIT Tabellen. Dat zijn lijsten met zendernummers, frequenties, ...
Bedankt voor de handleidingJonasRetro schreef: ↑1 maand geleden @philippe_d Voor zover ik weet kan je een gewone Digibox (AD-210) laten werken op het compact signaal.
T'zit wel wat weggestoken maar in 2020 dacht ik ook dat het niet ging maar is me wel gelukt.
Vooral u niet laten misleiden door de zoekmethode naar zendersmet postcode .