Een argument die Trump aanhangers graag ook gebruiken eh (zie vermeende "verkiezingsfraude").
Dat allemaal staan roepen aan het stadshuis zonder bewijzen is alleen maar doel om mensen op te zwepen en weinig verdraagzaam, laat staan constructief.
Een argument die Trump aanhangers graag ook gebruiken eh (zie vermeende "verkiezingsfraude").
Eens kijken:
Dan behoor je tot de uitzonderingen die de regel bevestigen
Ja, nadat de verkiezingen gebeurd zijn komen roepen dat je de coalitie niet aanvaardt, zijn inderdaad Trumpiaanse toestanden.
Inderdaad, maanden hebben ze moord en brand geschreeuwd over Trump die zijn nederlaag niet kon aanvaarden, en nu doen ze krak hetzelfde.
Ik vind het zeer demagogisch dat men iedereen probeert wijs te maken dat democratie gelijkstaat aan opkomst.
En bij die extra kiezers zitten er heel wat die zomaar wat bolletjes kleuren, omdat ze nu eenmaal moeten opdraven.
Het is natuurlijk net omgekeerd.
Zoals een tombola laten organiseren door een miljardair die elke dag een miljoen dollar weggeeft... is dat echt waar we naartoe willen ?
Dat is een typische vorm van een sofisme, een drogreden.
Ze hebben in elk geval al bereikt dat erover gepraat wordt, ook meer dan een week na de verkiezingen...
Dat is natuurlijk ook je reinste onzin.
Is het omdat je geen serieuze argumenten hebt, dat je met dergelijke onzin afkomt?Joe de Mannen schreef: ↑1 maand geledenZoals een tombola laten organiseren door een miljardair die elke dag een miljoen dollar weggeeft... is dat echt waar we naartoe willen ?
We hebben het hier niet over één keer, maar stelstelmatig, en ook het demoniseren van een partij en haar kiezers.
Ik toon eventjes de hypocrisie aan, ik denk dat dat wel duidelijk is.
Inderdaad, Groen heeft niet veel van democratie begrepen...
Ja? Hoeveel keer zie jij protesten tegen een nieuwe coalitie?
Ik zie bij de protesten daar al direct vandalisme, met verkiezingsborden bijvoorbeeld.
Vlaams Belang houdt zondag aan de Brusselse Heizel een protestactie tegen de Vivaldi-coalitie.
Van slechte verliezers gesproken .De ‘Protestrit naar Brussel - Niet mijn regering!’ vertrok zondagmorgen vanuit verschillende uithoeken van Vlaanderen om nabij Brussel op Parking C in Grimbergen samen te komen voor een statische betoging.
Vlaams Blok is wél veroordeeld.En racisme is strafbaar, mocht Vlaams Belang echt een racistische partij zijn, dan volstaat het van hen te doen veroordelen voor de rechtbank.
Toch vreemd dat dat niet gebeurt.
Het is dan ook geen kandidaat die het uitdeelt he... maar ik noteer dat dat de wereld is waar je naartoe wil, dat kan, pak uw biezen en verhuis naar Amerika, het land van melk en honing. Iedereen gaat er beter van worden, behalve Amerika.
Ik was daar ook.
VB had die verkiezingen wel degelijk gewonnen, dus kun je niet van verliezers spreken.
Vlaams Belang niet, en Vlaams Blok is ook niet veroordeeld, het zijn VZW's die erachter zaten die veroordeeld werden.
Wat een onzin.
Dat wordt dus tegengesproken door de laatste verkiezingen.heist_175 schreef: ↑1 maand geleden De vraag is ook wat je ermee wint natuurlijk. AfD wordt in Duitsland publiekelijk door de inlichtingendiensten als extremistische partij gelabeld en het houdt mensen niet tegen om in fun val/fuik te trappen. Ik betwijfel dat er VB-stemmers zijn die niet doorhebben dat VB racisme vertegenwoordigt.
Het stuk in blauw is duidelijk een leugen.Joe de Mannen schreef: ↑1 maand geledenHet is dan ook geen kandidaat die het uitdeelt he... maar ik noteer dat dat de wereld is waar je naartoe wil, dat kan, pak uw biezen en verhuis naar Amerika, het land van melk en honing. Iedereen gaat er beter van worden, behalve Amerika.
Je verdraait weer mijn woorden, dat is ook de enige manier waarop je een punt kunt scoren.heist_175 schreef: ↑1 maand geleden Dus als Groen liever wél mee had bestuurd in Gent, ondanks de wensen/eisen die ze formuleerden, zijn ze slechte verliezers.
En als VB protesteert in Brussel omdat de wensen/eisen die ze formuleerden de andere partijen niet kon verleiden, is dat "logisch".
Iets met 2 maten en 2 gewichten .
Het gaat over meer dan een protest, dit gaat echt in de richting van een belaging, men gaat op straat mensen gaan achtervolgen en uitjouwen.
Neen, jij wilt alleen de protesten goedpraten die jou goed uitkomen.
Dat is nu net wat jij bepleit.heist_175 schreef: ↑1 maand geleden Maar als mensen zich geroepen voelen om te protesteren dat Groen in Gent niet (meer) mee aan tafel mag zitten of net dat VB in Ranst wél mee aan tafel zit: be my guest.
Het al dan niet "mogen" betogen/protesteren hangt niet af van de protesterende partij, iets wat sommigen hier blijkbaar wel zouden wensen .
Grappig dat je niet beseft hoezeer je zelf de stereotiepe denkbeelden bevestigt, ook van jezelfCCatalyst schreef: ↑1 maand geleden Als je die foto's/videos ziet uit Gent van die manifestanten, moet toch zeggen, die core Groen supporters bevestigen toch vlotjes de stereotiepen die we van hen hebben. Agalev 2.0. Vraag me af wat die van jobs zoal doen (als ze al werken). En wat voor (wereld)vreemde dingen je zou horen als je met hen eens zou (proberen te) discussiëren.
En let wel, ik heb het nu specifiek over de mensen die daar staan. Groen heeft natuurlijk ook nog veel stemmers die daar niet staan (omdat ze er geen tijd of zin voor hebben, of ook niet hoog oplopen met het Agalev-volkje), die bijlange niet zo stereotiep zijn, wel jobs van alle soorten uitvoeren en zeker niet wereldvreemd zijn.
Groen is inderdaad zo'n partij waar men denkt dat men alle wijsheid in pacht heeft, en met het opgeheven vingertje de rest van de maatschappij de les mag lezen.tom35 schreef: ↑1 maand geleden Ik had toch ook wel wat bedenkingen van groen in Gent.
Stel je maar voor dat VB dit zou gaan doen in alle gemeentes waar ze 15% of meer hebben maar door het cordon niet mee mogen beslissen.
Groen krijgt hier een koekje van eigen deeg door hun eigen linkse collega's dan nog en ze reageren er zeer zuur op...
Tom
Dat is weer een zeer gekleurde kijk op de zaken.Dizzy schreef: ↑1 maand geleden Ondertussen gaat het elders ook goed. De Decker bewijst dat zijn getoeter over het cordon ook niet meer dan dat is en kiest voor NVA waar hij met bijna iedereen ruzie heeft op een straatpisser na. In Ninove wordt de ommekeer van vriendjespolitiek en baronieën gekeerd door de plusdochter van de schoolbank naar de gemeenteraad te sturen. Eigen volk eerst toegepast dus
Neen, ik wil niet de protesten goedpraten die jou goed uitkomen.
HLN schreef:Carl Devos fileert de Gentse politiek: “De Oscar voor hypocrisie, dorpspolitiek van het zevende knoopsgat”
Wat er tot nu toe te zien was, is triest en hypocriet. De groenen zijn slechte verliezers. Nu zeggen dat ze toch beter met elkaar zouden doorgaan? Onzin. Dat kan nooit een hechte coalitie worden. Er is te veel onverwerkt verleden, er zijn te veel openstaande rekeningen. Democratie draait rond het vinden van een meerderheid die elkaar vertrouwt en die een project heeft. Dus als ze zo’n meerderheid kunnen vinden in Gent, dan geven ze die maar beter alle kansen.
Postjespakkerij is alleen een verwijt als het aan het adres van een andere partij dan VB is, waarschijnlijk .“De beslissing van Guy D’haeseleer is een strategische blunder waarvan Van Grieken toch wat wit moet zijn uitgeslagen”
Tom Van Grieken moet zich toch stilaan het haar uit het hoofd rukken. Wat Guy D’haeseleer in Ninove deed, is een zelden geziene strategische blunder.
Het is echt niet de week van Tom Van Grieken. Jean-Marie Dedecker laat in Middelkerke Vlaams Belang rechts liggen en in Ninove maakt Guy D’haeseleer nog voor hij goed en wel is gestart een strategische blunder van formaat.
Dinsdagavond stelde D’haeseleer in Ninove zijn schepencollege voor. Er viel maar één naam op. Die van Malika Sclacmender.
Faut le faire.Als er een partij is die weet wat de impact van perceptie is, is het wel het Vlaams Belang. Die de traditionele partijen en haar vertegenwoordigers repetitief afschildert als postjespakkers en poenpakkers die alleen hun vrienden bedienen. De perceptie zal oordelen dat de aanstelling van D’haeseleers plusdochter vriendjespolitiek in het extreme is. Eigen volk eerst, maar dan next level. Het is een strategische blunder waarvan Van Grieken toch wat wit moet zijn uitgeslagen. Voor een partij die zich al zo lang op de borst klopt dat het allemaal anders zal worden als ze mag meebesturen, is dit een horrorscenario.
Ja, als je in de straten staat te schreeuwen, is het logisch dat de focus erop komt te liggen.
Wat een gedoe.Het Nieuwsblad schreef:“De beslissing van Guy D’haeseleer is een strategische blunder waarvan Van Grieken toch wat wit moet zijn uitgeslagen”
Parking?
De partij die mensen wil laten geloven dat ze tegen postjespakkerij is, bewijst dat ze onzin loopt uit te kramen met dit nepotisme.
https://data.stad.gent/pages/parkings/mipa schreef: ↑1 maand geledenParking?
Jij hebt blijkbaar geen idee hoeveel Gentenaars tot in Destelbergen toe
komen parkeren en dan hun plooifietske nemen. Zelfs Watteeuw is
al betrapt met een plooifiets. En is het de schuld van de N-VA dat Groen
bij de vorige verkiezingen hun sympathisanten had opgeroepen om
zoveel mogelijk groentjes rood te kleuren op de gezamenlijke lijst met Spa?
Ik denk het niet. De sossen waren 'not amused' en dat laat zich nog
steeds voelen.
He tis een nieuw bestuur, en die geef ik gewoon een kans (niet dat ik in Ninove woon, natuurlijk).heist_175 schreef: ↑1 maand geledenDe partij die mensen wil laten geloven dat ze tegen postjespakkerij is, bewijst dat ze onzin loopt uit te kramen met dit nepotisme.
Dat zou je inderdaad een anticlimax kunnen noemen.
De NVA heeft ooit ook zo campagne gevoerd: tegen postjespakkerij. En zie, als ze aan de knoppen mogen zitten, cumuleerden ze mandaten als nooit tevoren.
Maar laat de racisten vooral hun almachtige TVG geloven. Een rattenvanger is er niets tegen .
Hoezo, mailen de mensen reacties naar jou?Dizzy schreef: ↑1 maand geleden De meest boze reacties die ik kreeg kwamen bvb van mensen die op vooruit-kandidaten gestemd hebben. Ze dachten dat daardoor vooruit groen zou temperen maar niet dat ze ze gingen vervangen. Mocht men vandaag opnieuw laten stemmen zou de uitslag heel anders zijn en niet in het voordeel van vooruit om van Mathiaske te zwijgen. Hij zou een pak meer dan 10.000 stemmen kwijt zijn die hij nu al verloor.