KIES 24 - Gemeenteraadsverkiezingen (afgespitst)

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 28 keer

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geleden Je bent snel te overtuigen precies.
Een argument die Trump aanhangers graag ook gebruiken eh :-D (zie vermeende "verkiezingsfraude").

Dat allemaal staan roepen aan het stadshuis zonder bewijzen is alleen maar doel om mensen op te zwepen en weinig verdraagzaam, laat staan constructief.
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geleden Feit is dat Voorgent de onderhandelingen stop gezet heeft, groen wou verder onderhandelen.
Eens kijken:

Voor Gent houdt vast aan een nieuw beleid, met meer focus op draagvlak. Er is een 'trendbreuk' met de vorige jaren.
De mobiliteitsplannen in Zwijnaarde en Gentbrugge worden teruggedraaid. Groen kan daar maar deels in meegaan.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/10/21 ... esprongen/

Zeer toepasselijke foto aldaar. Duizenden stemmen heeft Van Bossuyt daar extra gehaald.
Watteeuw heeft zichzelf met dat circusplan in de afgrond gereden.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy (en/OF de Groen aanhang) gebruiken "alternative facts" ;)

Willen verder onderhandeling net na je iedereen geschoffeerd hebt is niet realistisch.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 503 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

wied schreef: 1 maand geleden Dat heeft voor mij dan toch net andersom gewerkt :-)
Dan behoor je tot de uitzonderingen die de regel bevestigen :wink:

Je hebt trouwens gelijk, opgevers bereiken nooit iets.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
Bedankt: 496 keer

Bericht

bollegijs schreef: 1 maand geleden Willen verder onderhandeling net na je iedereen geschoffeerd hebt is niet realistisch.
Dat is iets waarvan we bv. de NVA niet kunnen verdenken natuurlijk :eek:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ben vooral benieuwd of Anneleentje nu eindelijk die tramsporen zal kunnen afschaffen :D Het alternatief op Groen is niet veel beter.

Jean Marie zal duidelijk wel met zijn lokale vijand samenwerken, en dus geen Vlaams Belang in Middelkerke.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1656 keer
Recent bedankt: 13 keer

Bericht

De afschaffing van de opkomstplicht is echt dramatisch voor de democratie.
We zijn nu in de situatie beland dat slechts een minderheid van de kiesgerechtigde bevolking vertegenwoordigd wordt door het lokaal bestuur.

Een rekenvoorbeeldje uit Gent:

Lokale verkiezingen Gent 2018:
  • 181 799 kiesgerechtigde Gentenaars
  • sp.a-Groen: 53 179 stemmen
  • Open Vld: 39 879 stemmen
  • CD&V: 13 979 stemmen
Coalitie sp.a-Groen-Open Vld-CD&V 2018: 53 179 + 39 879 + 13 979 = 107 037 stemmen

Conclusie: de coalitie van 2018 vertegenwoordigt 58,88% van de kiesgerechtigde Gentenaars

Lokale verkiezingen Gent 2024:
  • 183 744 kiesgerechtigde Gentenaars
  • Voor Gent: 38 099 stemmen
  • N-VA: 20 802 stemmen
Coalitie Voor Gent-N-VA 2024: 38 099 + 20 802 = 58 901 stemmen

Conclusie: de coalitie van 2024 vertegenwoordigt 32,06% van de kiesgerechtigde Gentenaars
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geleden Laten we nog maar wat overdrijven. Trumpiaans?
Ja, nadat de verkiezingen gebeurd zijn komen roepen dat je de coalitie niet aanvaardt, zijn inderdaad Trumpiaanse toestanden.
Ontelbare keren is de uitsluiting van VB verantwoord met als argumentatie dat er een meerderheid gevormd was, en dat elke meerderheid democratisch is.
Nu zit Groen eens in die positie, en ze schreeuwen moord en brand, slechte verliezers dus.

Toegevoegd na 2 minuten 3 seconden:
bollegijs schreef: 1 maand geleden Dizzy (en/OF de Groen aanhang) gebruiken "alternative facts" ;)

Willen verder onderhandeling net na je iedereen geschoffeerd hebt is niet realistisch.
Inderdaad, maanden hebben ze moord en brand geschreeuwd over Trump die zijn nederlaag niet kon aanvaarden, en nu doen ze krak hetzelfde.
Radicale jongens, die groenen.

Toegevoegd na 8 minuten 56 seconden:
raf1 schreef: 1 maand geleden De afschaffing van de opkomstplicht is echt dramatisch voor de democratie.
Ik vind het zeer demagogisch dat men iedereen probeert wijs te maken dat democratie gelijkstaat aan opkomst.
Feit is dat iedereen die kiesgerechtigd was, het RECHT had om te stemmen.
Dat niet iedereen daarvan gebruik gemaakt heeft, is hun zaak.
Het is aan politici om mensen te motiveren om te stemmen.
Geen MOETiveren, maar MOTiveren, dus.
raf1 schreef: 1 maand geleden Conclusie: de coalitie van 2024 vertegenwoordigt 32,06% van de kiesgerechtigde Gentenaars
En bij die extra kiezers zitten er heel wat die zomaar wat bolletjes kleuren, omdat ze nu eenmaal moeten opdraven.
Dat zegt dus niet veel.

Politici moeten maar wat moeite doen om mensen te motiveren om te stemmen, in plaats van uit pure luiheid de opkomstplicht weer in te voeren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 202 keer

Bericht

raf1 schreef: 1 maand geleden
  • 183 744 kiesgerechtigde Gentenaars
  • Voor Gent: 38 099 stemmen
  • N-VA: 20 802 stemmen
Coalitie Voor Gent-N-VA 2024: 38 099 + 20 802 = 58 901 stemmen

Conclusie: de coalitie van 2024 vertegenwoordigt 32,06% van de kiesgerechtigde Gentenaars
Het is natuurlijk net omgekeerd.
Al de niet stemmers zijn volkomen akkoord met de winnende coalitie, anders zouden ze gaan stemmen.

De coalitie van 2024 vertegenwoordigt dus een 60 tot 70% (ga er niet naar rekenen) van de kiesgerechtigde Gentenaars.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

boulder schreef: 1 maand geleden Politici moeten maar wat moeite doen om mensen te motiveren om te stemmen, in plaats van uit pure luiheid de opkomstplicht weer in te voeren.
Zoals een tombola laten organiseren door een miljardair die elke dag een miljoen dollar weggeeft... is dat echt waar we naartoe willen ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geleden
wied schreef: 1 maand geleden Dat heeft voor mij dan toch net andersom gewerkt :-)
Dan behoor je tot de uitzonderingen die de regel bevestigen :wink:
Dat is een typische vorm van een sofisme, een drogreden.
Persoon A zegt: "Alle vogels kunnen vliegen."
Persoon B zegt: "Ik heb een pinguïn gezien en die kon niet vliegen."
Persoon A: "Dat is de uitzondering die de regel bevestigt."
Dizzy schreef: 1 maand geleden Je hebt trouwens gelijk, opgevers bereiken nooit iets.
Ze hebben in elk geval al bereikt dat erover gepraat wordt, ook meer dan een week na de verkiezingen...

Toegevoegd na 3 minuten 58 seconden:
duizend schreef: 1 maand geleden Het is natuurlijk net omgekeerd.
Al de niet stemmers zijn volkomen akkoord met de winnende coalitie, anders zouden ze gaan stemmen.

De coalitie van 2024 vertegenwoordigt dus een 60 tot 70% (ga er niet naar rekenen) van de kiesgerechtigde Gentenaars.
Dat is natuurlijk ook je reinste onzin.
Wie niet stemt, heeft zijn of haar mening niet gegeven, die stem wordt, net zoals de blanco en ongeldig stemmen niet meegeteld bij de zetelverdeling.
Wie niet stemt, kan daar een veelvoud van redenen voor hebben, zoals het idee dat er alleen zeer oppervlakkige verschillen zijn tussen het beleid van politieke partijen (anders dan het programma), of vinden dat zijn/haar partij toch altijd gesloten wordt, of nog een andere reden waar ik niet direct opkom.
Ze bij de voorstanders rekenen is iets wat je van een dictatuur verwacht.

Toegevoegd na 5 minuten 32 seconden:
Joe de Mannen schreef: 1 maand geleden
boulder schreef: 1 maand geleden Politici moeten maar wat moeite doen om mensen te motiveren om te stemmen, in plaats van uit pure luiheid de opkomstplicht weer in te voeren.
Zoals een tombola laten organiseren door een miljardair die elke dag een miljoen dollar weggeeft... is dat echt waar we naartoe willen ?
Is het omdat je geen serieuze argumenten hebt, dat je met dergelijke onzin afkomt?
Je weet zo goed als iedereen hier dat cadeaus in verkiezingstijd wettelijk verboden zijn.
Motiveren en dus overtuigen om te gaan stemmen doe je met argumenten, en het beste argument is goed bestuurd hebben in de vorige termijn (voor partijen die in een regering / gemeentebestuur zaten).
Als ik tevreden ben over het bestuur, maar er staat een oppositie klaar om de macht over te nemen, dan zal ik geneigd zijn te gaan stemmen, omdat het goede bestuur zou kunnen verdwijnen.
Als ik ontevreden ben over het bestuur, zal ik geneigd zijn te stemmen om de 'juiste' oppositie proberen aan de macht te brengen.
Zo werkt het overal ter wereld.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Als niemand met het VB samen wil werken, wat ik logisch vind, is dat "ondemocratisch", volgens sommigen hier.
Nu VoorGent niet met Groen wil samenwerken, ondanks een groot stemmenaantal en dus zetels, is er niets aan de hand volgens diezelfden?
Je moet wel weten wat je wil hé.

De zetels zijn verdeeld.
Als Groen deelname aan het Gentse stadsbestuur aan voorwaarden koppelt en de NVA spreekwoordelijk haar broek afsteekt, en de nieuwe ploeg heeft een meerderheid van zetels, is het toch in orde? Zoals wel vaker is de symboolpolitiek ("NVA bestuurt mee in Gent") belangrijker dan de inhoud. Als je voortgaat op wat er gelekt wordt, lijkt dit niet echt een bestuursprogramma op maat van de NVA :D.
De NVA heeft in Gent ook 4 zetels gewonnen (5,7% in stemmen), maar zelfs dat is niet relevant. Sossen, OVLD en NVA tezamen hebben een meerderheid van zetels. Als je daar niet tegen kan, heb je van democratie niet veel begrepen.

En dat zij die uit de boot vallen protesteren, ook dat is democratie zeker? Uw mening kenbaar maken is toch niet verboden?

Wat in Ranst gebeurt lijkt me veel erger: een partij die beweert op te komen voor "respect" gaat met een racistische partij in zee.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

heist_175 schreef: 1 maand geleden Als niemand met het VB samen wil werken, wat ik logisch vind, is dat "ondemocratisch", volgens sommigen hier.
We hebben het hier niet over één keer, maar stelstelmatig, en ook het demoniseren van een partij en haar kiezers.
heist_175 schreef: 1 maand geleden Nu VoorGent niet met Groen wil samenwerken, ondanks een groot stemmenaantal en dus zetels, is er niets aan de hand volgens diezelfden?
Je moet wel weten wat je wil hé.
Ik toon eventjes de hypocrisie aan, ik denk dat dat wel duidelijk is.
Het uitsluiten van VB wordt heel vaak goedgepraat met het argument dat er een democratische meerderheid buiten hen om gevormd is, iets wat 30 jaar lang gebeurd is.
Nu wordt er één keer een meerderheid zonder Groen gevormd en ze kunnen het niet verdragen...
heist_175 schreef: 1 maand geleden De NVA heeft in Gent ook 4 zetels gewonnen (5,7% in stemmen), maar zelfs dat is niet relevant. Sossen, OVLD en NVA tezamen hebben een meerderheid van zetels. Als je daar niet tegen kan, heb je van democratie niet veel begrepen.
Inderdaad, Groen heeft niet veel van democratie begrepen...
heist_175 schreef: 1 maand geleden En dat zij die uit de boot vallen protesteren, ook dat is democratie zeker? Uw mening kenbaar maken is toch niet verboden?
Ja? Hoeveel keer zie jij protesten tegen een nieuwe coalitie?
En als men begint met mensen uit te jouwen of te achtervolgen, komt dat wel al heel agressief over.
De slogan "Gent is Groen" gaat ook verder dan een protest, het zijn mensen die dus de kiesuitslag niet respecteren, en met hun beperkte percentage kiezers doen alsof zij alles voor het zeggen moeten hebben.
Ik heb de beelden gezien in De Afspraak, en vond het behoorlijk agressief, het gaat in de richting van "Stop the steal!", Trumpiaans dus.
Je zegt trouwens zelf dat het document waar N-VA geen neen tegen zei ver verwijderd is van de N-VA standpunten, de colère bij Groen zit er dus in dat anderen voor een groot stuk hun programma gaan uitvoeren.
heist_175 schreef: 1 maand geleden Wat in Ranst gebeurt lijkt me veel erger: een partij die beweert op te komen voor "respect" gaat met een racistische partij in zee.
Ik zie bij de protesten daar al direct vandalisme, met verkiezingsborden bijvoorbeeld.
Het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld dat er met iedereen gepraat wordt.
En racisme is strafbaar, mocht Vlaams Belang echt een racistische partij zijn, dan volstaat het van hen te doen veroordelen voor de rechtbank.
Toch vreemd dat dat niet gebeurt.
heist_175
Moderator
Moderator

Bericht

Ben je de troep zotten vergeten die op de Heizel heibel (pun intended) gingen maken?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200927_93589585
Vlaams Belang houdt zondag aan de Brusselse Heizel een protestactie tegen de Vivaldi-coalitie.
De ‘Protestrit naar Brussel - Niet mijn regering!’ vertrok zondagmorgen vanuit verschillende uithoeken van Vlaanderen om nabij Brussel op Parking C in Grimbergen samen te komen voor een statische betoging.
Van slechte verliezers gesproken :).
En racisme is strafbaar, mocht Vlaams Belang echt een racistische partij zijn, dan volstaat het van hen te doen veroordelen voor de rechtbank.
Toch vreemd dat dat niet gebeurt.
Vlaams Blok is wél veroordeeld.
Blijkbaar durft niemand het aan om een evident rascistisch partij nog eens voor de rechtbank te dagen.
De vraag is ook wat je ermee wint natuurlijk. AfD wordt in Duitsland publiekelijk door de inlichtingendiensten als extremistische partij gelabeld en het houdt mensen niet tegen om in fun val/fuik te trappen. Ik betwijfel dat er VB-stemmers zijn die niet doorhebben dat VB racisme vertegenwoordigt.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

boulder schreef: 1 maand geleden Je weet zo goed als iedereen hier dat cadeaus in verkiezingstijd wettelijk verboden zijn.
Het is dan ook geen kandidaat die het uitdeelt he... maar ik noteer dat dat de wereld is waar je naartoe wil, dat kan, pak uw biezen en verhuis naar Amerika, het land van melk en honing. Iedereen gaat er beter van worden, behalve Amerika.
:banana:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

heist_175 schreef: 1 maand geleden Ben je de troep zotten vergeten die op de Heizel heibel (pun intended) gingen maken?
Ik was daar ook.
Protest tegen een regering, en wat was de slogan?
"Niet mijn regering.", dat is wel iets anders dan "Gent is Groen".
Er werd met Vivaldi een regering gevormd die geen meerderheid haalde in Vlaanderen.
Het was een samenraapsel van 7 partijen, enige bedoeling was om zowel N-VA als VB uit te sluiten.
De rampzalige uitslag op 9 juni onlangs heeft bewezen dat het inderdaad niet meer was dan dat.
Een kibbelkabinet, alleen maar om 2 partijen uit te sluiten.
heist_175 schreef: 1 maand geleden Van slechte verliezers gesproken :).
VB had die verkiezingen wel degelijk gewonnen, dus kun je niet van verliezers spreken.
Dat kun je van groen niet zeggen.
heist_175 schreef: 1 maand geleden Vlaams Blok is wél veroordeeld.
Vlaams Belang niet, en Vlaams Blok is ook niet veroordeeld, het zijn VZW's die erachter zaten die veroordeeld werden.
heist_175 schreef: 1 maand geleden Blijkbaar durft niemand het aan om een evident rascistisch partij nog eens voor de rechtbank te dagen.
Wat een onzin.
Mochten ze het kunnen, zouden ze het zeker doen.
heist_175 schreef: 1 maand geleden De vraag is ook wat je ermee wint natuurlijk. AfD wordt in Duitsland publiekelijk door de inlichtingendiensten als extremistische partij gelabeld en het houdt mensen niet tegen om in fun val/fuik te trappen. Ik betwijfel dat er VB-stemmers zijn die niet doorhebben dat VB racisme vertegenwoordigt.
Dat wordt dus tegengesproken door de laatste verkiezingen.
Blijken heel veel VB stemmers toch in de eerste plaats proteststemmers te zijn, die wegblijven als ze zeker zijn dat er geen boete op volgt.

Toegevoegd na 2 minuten 14 seconden:
boulder schreef: 1 maand geleden Je weet zo goed als iedereen hier dat cadeaus in verkiezingstijd wettelijk verboden zijn.
Het is dan ook geen kandidaat die het uitdeelt he... maar ik noteer dat dat de wereld is waar je naartoe wil, dat kan, pak uw biezen en verhuis naar Amerika, het land van melk en honing. Iedereen gaat er beter van worden, behalve Amerika.
Het stuk in blauw is duidelijk een leugen.
Ik heb duidelijk gezegd wat mensen motiveren betekent, en dat is iets anders dan cadeaus uitdelen.
Om nadien nog eens hetzelfde te herhalen, bewijst dat je van kwade wil bent.
heist_175
Moderator
Moderator

Bericht

Dus als Groen liever wél mee had bestuurd in Gent, ondanks de wensen/eisen die ze formuleerden, zijn ze slechte verliezers.
En als VB protesteert in Brussel omdat de wensen/eisen die ze formuleerden de andere partijen niet kon verleiden, is dat "logisch".
Iets met 2 maten en 2 gewichten :).
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

heist_175 schreef: 1 maand geleden Dus als Groen liever wél mee had bestuurd in Gent, ondanks de wensen/eisen die ze formuleerden, zijn ze slechte verliezers.
En als VB protesteert in Brussel omdat de wensen/eisen die ze formuleerden de andere partijen niet kon verleiden, is dat "logisch".
Iets met 2 maten en 2 gewichten :).
Je verdraait weer mijn woorden, dat is ook de enige manier waarop je een punt kunt scoren.
Elke partij had natuurlijk liever meebestuurd.
Ze zijn verliezers omdat ze zichzelf onpopulair gemaakt hebben bij de Gentenaars.
Bij VB gaat het niet om eisen die ze gesteld hebben, er werd zelfs niet mee gepraat, en vergeet niet dat niet alleen VB uitgesloten werd, maar ook nog eens N-VA.
VB was ook een winnaar, want haalde meer stemmen en zetels.
Het gevolg was dat er van de Vlaamse partijen een minderheid vertegenwoordigd was in de Vivaldi regering, vandaar de slogan "niet mijn regering", Vivaldi regeerde tegen de meerderheid van de Vlamingen in.

De slogan "Gent is Groen" is ook een opeisen van een positie die ze niet verdienen.
75% van de Gentenaars heeft niet voor Groen gestemd.
Dus Gent is helemaal niet Groen.

Bovendien ben je weer verschillende niveaus aan het vergelijken: federaal met gemeentelijk.
heist_175
Moderator
Moderator

Bericht

Ah, dus de legitmatie van het protest hangt af van het niveau.
Het wordt hier telkens beter :).
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

heist_175 schreef: 1 maand geleden Ah, dus de legitmatie van het protest hangt af van het niveau.
Het wordt hier telkens beter :).
Het gaat over meer dan een protest, dit gaat echt in de richting van een belaging, men gaat op straat mensen gaan achtervolgen en uitjouwen.
Ook weer een punt waar het helemaal anders is dan die VB betoging.
Die was op een centrale plaats, maar dat was niet in de Wetstraat.

Als jij ervoor pleit dat vanaf nu in elke gemeente een partij die uit de boot valt na coalitiegesprekken gaat betogen, doe maar.
Dan is het na elke gemeenteraadsverkiezingen in heel Vlaanderen een paar weken boel, want die anderen gaan dat dan natuurlijk ook doen.
Volgende keer in Brugge, in één straat: "Brugge is Groen!", in een andere straat "Brugge is Vooruit", enz.
Idem dito in Sint-Niklaas, in Beveren, ...
Dat wordt nog een leuke bedoening.
Krijgen we nog een extra feestje vlak voor Halloween en Sinterklaas.
Laatst gewijzigd door boulder 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Moderator
Moderator

Bericht

Ik pleit voor niets van die aard.
Maar als mensen zich geroepen voelen om te protesteren dat Groen in Gent niet (meer) mee aan tafel mag zitten of net dat VB in Ranst wél mee aan tafel zit: be my guest.
Het al dan niet "mogen" betogen/protesteren hangt niet af van de protesterende partij, iets wat sommigen hier blijkbaar wel zouden wensen :).
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

heist_175 schreef: 1 maand geleden Ik pleit voor niets van die aard.
Neen, jij wilt alleen de protesten goedpraten die jou goed uitkomen.
Als morgen VLD wil gaan protesteren en ergens een linkse burgemeester belagen, dan zal je wel tegen zijn.
Democratie à la carte, dus.
heist_175 schreef: 1 maand geleden Maar als mensen zich geroepen voelen om te protesteren dat Groen in Gent niet (meer) mee aan tafel mag zitten of net dat VB in Ranst wél mee aan tafel zit: be my guest.
Het al dan niet "mogen" betogen/protesteren hangt niet af van de protesterende partij, iets wat sommigen hier blijkbaar wel zouden wensen :).
Dat is nu net wat jij bepleit.
Van zodra ik zeg dat andere partijen dat voorbeeld ook kunnen volgen, ben je direct tegen.
Zoals in een echte dictatuur mogen ze alleen protesteren tegen diegene waar jij tegen bent.

Merk ook op dat in Ranst het onmiddellijk om vandalisme gaat.
Verkiezingsborden werden beklad met rode verf.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

boulder schreef: 1 maand geleden
Moet die "jij wilt" niet "ik wil" zijn ?

J.
tom35
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 27 keer

Bericht

Ik had toch ook wel wat bedenkingen van groen in Gent.
Stel je maar voor dat VB dit zou gaan doen in alle gemeentes waar ze 15% of meer hebben maar door het cordon niet mee mogen beslissen.
Groen krijgt hier een koekje van eigen deeg door hun eigen linkse collega's dan nog en ze reageren er zeer zuur op...

Tom
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 24 keer

Bericht

En dit wordt het dan voor Antwerpen :

Groen en CD&V doen niet meer mee in Antwerpen: Bart De Wever (N-VA) gaat enkel verder met Vooruit

https://www.hln.be/antwerpen/groen-en-c ... ~a17cf83e/

GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN
Groen maakt geen deel meer uit van de coalitiegesprekken in Antwerpen. Geen verrassing natuurlijk, dat kon elk kind op 13 oktober al voorspellen toen bleek dat Bart De Wever (N-VA) genoeg heeft aan Vooruit om een meerderheid te vormen. “Net als elders in Vlaanderen klikken Vooruit en N-VA zich aan elkaar vast om een rechts beleid te voeren”, reageert Groen-lijsttrekker Bogdan Vanden Berghe. De Wever bevestigt zelf dat ook CD&V geen deel meer uitmaakt van de onderhandelingen.
Sander Bral 23-10-24, 14:30 Laatste update: 17:04
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 479 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Als je die foto's/videos ziet uit Gent van die manifestanten, moet toch zeggen, die core Groen supporters bevestigen toch vlotjes de stereotiepen die we van hen hebben. Agalev 2.0. Vraag me af wat die van jobs zoal doen (als ze al werken). En wat voor (wereld)vreemde dingen je zou horen als je met hen eens zou (proberen te) discussiëren.

En let wel, ik heb het nu specifiek over de mensen die daar staan. Groen heeft natuurlijk ook nog veel stemmers die daar niet staan (omdat ze er geen tijd of zin voor hebben, of ook niet hoog oplopen met het Agalev-volkje), die bijlange niet zo stereotiep zijn, wel jobs van alle soorten uitvoeren en zeker niet wereldvreemd zijn.

Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

CCatalyst schreef: 1 maand geleden Als je die foto's/videos ziet uit Gent van die manifestanten, moet toch zeggen, die core Groen supporters bevestigen toch vlotjes de stereotiepen die we van hen hebben. Agalev 2.0. Vraag me af wat die van jobs zoal doen (als ze al werken). En wat voor (wereld)vreemde dingen je zou horen als je met hen eens zou (proberen te) discussiëren.

En let wel, ik heb het nu specifiek over de mensen die daar staan. Groen heeft natuurlijk ook nog veel stemmers die daar niet staan (omdat ze er geen tijd of zin voor hebben, of ook niet hoog oplopen met het Agalev-volkje), die bijlange niet zo stereotiep zijn, wel jobs van alle soorten uitvoeren en zeker niet wereldvreemd zijn.
Grappig dat je niet beseft hoezeer je zelf de stereotiepe denkbeelden bevestigt, ook van jezelf :)

De onvrede is veel breder dan dat, ook bij niet-groen kiezers. Bij de sossen zijn er ook veel ontevreden maar ook daarbuiten. Punt is dat Gent in Vlaanderen een uitzondering is en dat de meeste Gentenaars daar fier op zijn, dat is al eeuwen hun identiteit als stroppendragers. Hier doen we het anders, op onze manier en dat trekt ook veel mensen aan die net om die reden er komen wonen. Ikzelf ben er eentje van. Ik heb een tijd in Aalst gewoont maar daar moet je als nieuwkomer niet op enige openheid rekenen. Het is meedoen met de marginaliteit en anders ben en blijf je een "vremde". In Gent kan je jezelf zijn en is er wel die bereidheid om verschillen te aanvaarden. Niet neuten is geen holle slogan.

De groep die nu ontevreden is zijn dus niet enkel de 25% die groen stemde maar ook de mensen die, zonder fan van groen te zijn, verder willen met de progressieve koers die de stad al enkele decennia vaart. Als ik Gent vergelijk met de dag dat ik er de eerste keer kwam is de transformatie enorm. Gent was een grauwe stad die wat ingedommeld was. Wagens waren overal en als fietser moest je zoeken naar een fietspad. Ik woonde vlakbij het station maar er was dus ook daar geen fietspad! Nu is het een voorloper op heel wat domeinen en krijgt de bewoner weer plaats in een aangenamere stad. Ik kan van mijn woning tot in het centrum rijden zonder 1 kruispunt onderweg. Gent is de enige stad waar autoverkeer afneemt en fietsen is er logischerwijze ook fel toegenomen vanwege investeringen in infrastructuur.

Daarnaast zijn er ook sociale accenten die anders liggen dan elders. Als studentenstad heeft de stad ook impulsen van jonge mensen met wat verstand in hun hoofd. Velen blijven na de studies in Gent wonen want het is er aangenaam en je kan je er thuis voelen, ook als vremde. Mensen doen zelfs moeite om West-Vlaams te verstaan :)

De basis van de onvrede heeft minder te maken met groen dus maar wel met de bedreiging van dat unieke model. Mensen vrezen dat ze een andere stad gaan krijgen en zeker geen betere. Die parking is daar nu een beetje een symbool van. Hoe dom is het om daarmee af te komen en wat een ontkenning van de geschiedenis van Gent. Is men vergeten dat een referendum rond een andere parking in het centrum een nederlaag opleverde? Dat het referendum rond het circulatieplan niet eens genoeg geïnteresseerden opleverde? Velen willen vooruit en niet achteruit ,terug van waar we komen. 2.000 extra plaatsen voor wagens terwijl er een kilometer verder een parking staat die weinig gebruikt wordt en de rest voor 65% gemiddeld bezet is? 100.000.000 kosten, meer dan het budget voor sociale woningen, voor iets dat eigenlijk niemand vraagt op een medewerker van het parkingbedrijf die met alles bezig is behalve de parking na ;)

Het is ook dat verschil met de rest van Vlaanderen dat sommigen de ogen uitsteekt, zeker zij die graag dromen van één Vlaamse identiteit die overal in Vlaanderen gelijk zou zijn en waar navelstaarderij de grootste deugd is naast een talent voor vendelzwaaien. Bij het rukken naar rechts is een progressief Gent toch een vlek op het zo gekneusde blazoen, een deuk in de adelaar of een kiezel in de schoen van de keizer.

Gemeentepolitiek is altijd een beetje kolder en dat is in Gent niet anders. Oude vetes en nederlagen botsen tegen ego's en rekeningen worden vereffend. Mathias kan het moeilijk verteren dat hij door de Gentenaars niet echt als burgemeester aanvaard wordt omdat hij zijn postje kreeg van groen. Zonder een kartel met de sossen kon hij dat postje met zekerheid vergeten al verloor hij nu ook al 10.000 stemmen. De socialisten waren dan weer ontevreden dat ze de 2de viool moesten spelen. Het kartel zou hen genoeg stemmen opleveren om groen te doen dimmen of ze aan de kant te schuiven. Ze zijn daarvoor zelfs bereid om NVA aan boord te heisen, net als de parking om progressief te zijn waarschijnlijk :)

Zondag moeten de leden van de socialisten het akkoord goedkeuren maar er is veel gemor bij de vakbonden maar ook bij de jongeren. Zij hadden beter uit hun bed gekomen toen ze konden kiezen. Het "grootste krapuul van Gent" is ondertussen bereid om zijn positie en ego aan de kant te schuiven voor verdere onderhandelingen. Vermits de sossen toch zo uit zijn op een deal met groen en progressiviteit zullen we zien of ook zij over hun schaduw kunnen stappen of ze moeten toegeven dat het krokodillentranen zijn :)

Ondertussen relativeren Gentenaars de zaak zoals we dat gewoon zijn in Gent, met veel humor. De slogan "Gent onafhankelijk!" staat al jaren op één van de toegangswegen van Gent en doet me bij elke passage glimlachen. Nu is er de ludieke oproep om ons Capitole (een concertzaal) te bestormen :) zalig. Ik kijk al uit naar de slogan: winter is coming naast deze van weg met de winter, leve de lente :)

Ondertussen gaat het elders ook goed. De Decker bewijst dat zijn getoeter over het cordon ook niet meer dan dat is en kiest voor NVA waar hij met bijna iedereen ruzie heeft op een straatpisser na. In Ninove wordt de ommekeer van vriendjespolitiek en baronieën gekeerd door de plusdochter van de schoolbank naar de gemeenteraad te sturen. Eigen volk eerst toegepast dus :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

tom35 schreef: 1 maand geleden Ik had toch ook wel wat bedenkingen van groen in Gent.
Stel je maar voor dat VB dit zou gaan doen in alle gemeentes waar ze 15% of meer hebben maar door het cordon niet mee mogen beslissen.
Groen krijgt hier een koekje van eigen deeg door hun eigen linkse collega's dan nog en ze reageren er zeer zuur op...

Tom
Groen is inderdaad zo'n partij waar men denkt dat men alle wijsheid in pacht heeft, en met het opgeheven vingertje de rest van de maatschappij de les mag lezen.
Valt het eventjes dik tegen dat er een coalitie zonder hen gevormd wordt, en al zeker als die een progressief beleid gaat voeren.
Daar gaat dan hun slogan van "Groen is nodig".
Ze zijn doodsbang dat er wel eens goed beleid zou kunnen gevoerd worden zonder hen...

Toegevoegd na 4 minuten 17 seconden:
Dizzy schreef: 1 maand geleden Ondertussen gaat het elders ook goed. De Decker bewijst dat zijn getoeter over het cordon ook niet meer dan dat is en kiest voor NVA waar hij met bijna iedereen ruzie heeft op een straatpisser na. In Ninove wordt de ommekeer van vriendjespolitiek en baronieën gekeerd door de plusdochter van de schoolbank naar de gemeenteraad te sturen. Eigen volk eerst toegepast dus :)
Dat is weer een zeer gekleurde kijk op de zaken.
N-VA heeft gewoon zowel de wortel als de stok gebruikt.
De wortel met een massa geld (investeringen) die naar Middelkerke komen.
Dan is het al moeilijk om daar neen tegen te zeggen.
En dan de stok: laten voelen dat met VB in het bestuur JMDD het wel eens lastiger zou kunnen krijgen om aan vergunningen en dergelijke te geraken.

Maar tegen het cordon zijn wil ook niet automatisch zeggen dat je een coalitie met VB maakt.
Het wil gewoon zeggen dat je met iedereen praat, en niemand bij voorbaat uitsluit voor machtsdeelname.
Op het einde van de rit kies je dan nog altijd wie het meeste (financieel) te bieden heeft.
Jij schijnt te denken dat tegen het cordon zijn automatisch betekent dat jet met VB een coalitie maakt.
Zo is het dus niet.

Toegevoegd na 1 minuut 53 seconden:
boulder schreef: 1 maand geleden
Moet die "jij wilt" niet "ik wil" zijn ?

J.
Neen, ik wil niet de protesten goedpraten die jou goed uitkomen.
Ik wijs erop hoe belachelijk en gevaarlijk voor de democratie het gaat worden als iedereen die uit een coalitie gestoten wordt, begint op straat te komen met 'wakes', daarna burgemeesters en schepenen gaat belagen, tot zelfs bespuwen.
Dan zitten we in Trumpiaanse toestanden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Een onnodige parking van 100.000.000 is nu al progressief. Of is het dat Vlaams feest dat zo progressief is? NVA wil overal in Vlaanderen zoveel mogelijk dezelfde coalitie... voor een progressief beleid :)

Merk op dat het beleid niet weggestemd is, de tweede keer op rij al. Terugdraaien van beloond beleid is niet progressief en dus erg bang zal men daar niet voor moeten zijn, het omgekeerde wel.

Dus NVA heeft De Decker gewoon omgekocht/afgedreigd en JMDD laat zich bijgevolg omkopen. Het lijkt hard op de wet op de kernuitstap die ipv afgeschaft herbevestigd werd, het cordon werd door JMDD niet doorbroken maar bevestigd toen hij de kans kreeg. Principes zijn maar zoveel waard als de eerste omkoper ervoor wil geven, dat is wel duidelijk. Misschien hebben ze gedreigd met een detective op hem af te sturen :)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

Bwa als de NVA er in slaagt om het maria hendrikaplein fietsvrij te krijgen is het misschien nog niet zo een slechte zaak.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ondertussen veegt Carl Devos de vloer aan met Groen.
HLN schreef:Carl Devos fileert de Gentse politiek: “De Oscar voor hypocrisie, dorpspolitiek van het zevende knoopsgat”

Wat er tot nu toe te zien was, is triest en hypocriet. De groenen zijn slechte verliezers. Nu zeggen dat ze toch beter met elkaar zouden doorgaan? Onzin. Dat kan nooit een hechte coalitie worden. Er is te veel onverwerkt verleden, er zijn te veel openstaande rekeningen. Democratie draait rond het vinden van een meerderheid die elkaar vertrouwt en die een project heeft. Dus als ze zo’n meerderheid kunnen vinden in Gent, dan geven ze die maar beter alle kansen.
heist_175
Moderator
Moderator

Bericht

Grappig dat er nu zoveel focus ligt op Groen en Gent.
Het weze hen gegund, daar niet van.

Ondertussen wordt het VB - in het Nieuwsblad - nog eens te kakken gezet
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241022_96849231
“De beslissing van Guy D’haeseleer is een strategische blunder waarvan Van Grieken toch wat wit moet zijn uitgeslagen”
Postjespakkerij is alleen een verwijt als het aan het adres van een andere partij dan VB is, waarschijnlijk :).
Tom Van Grieken moet zich toch stilaan het haar uit het hoofd rukken. Wat Guy D’haeseleer in Ninove deed, is een zelden geziene strategische blunder.
Het is echt niet de week van Tom Van Grieken. Jean-Marie Dedecker laat in Middelkerke Vlaams Belang rechts liggen en in Ninove maakt Guy D’haeseleer nog voor hij goed en wel is gestart een strategische blunder van formaat.
Dinsdagavond stelde D’haeseleer in Ninove zijn schepencollege voor. Er viel maar één naam op. Die van Malika Sclacmender.
Als er een partij is die weet wat de impact van perceptie is, is het wel het Vlaams Belang. Die de traditionele partijen en haar vertegenwoordigers repetitief afschildert als postjes­pakkers en poenpakkers die alleen hun vrienden bedienen. De perceptie zal oordelen dat de aanstelling van D’haeseleers plusdochter vriendjespolitiek in het extreme is. Eigen volk eerst, maar dan next level. Het is een strategische blunder waarvan Van Grieken toch wat wit moet zijn uitgeslagen. Voor een partij die zich al zo lang op de borst klopt dat het allemaal anders zal worden als ze mag meebesturen, is dit een horrorscenario.
Faut le faire.
Ocharme in 2 gemeentes iets in de pap te brokken hebben en al aan nepotisme doen :).
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

heist_175 schreef: 1 maand geleden Grappig dat er nu zoveel focus ligt op Groen en Gent.
Het weze hen gegund, daar niet van.
Ja, als je in de straten staat te schreeuwen, is het logisch dat de focus erop komt te liggen.
Het Nieuwsblad schreef:“De beslissing van Guy D’haeseleer is een strategische blunder waarvan Van Grieken toch wat wit moet zijn uitgeslagen”
Wat een gedoe.
Het is zijn stiefdochter, dus niet eens zijn eigen genen.
Ze is 20, en ze krijgt jeugdbeleid.
In principe moet ze dus beter weten wat de jeugd wil dan al die veertigers uit andere gemeentes die dan schepen van jeugd worden.

Volgens de onheilsprofeten ging nu het fascisme uitbreken, en ach, een jongedame van 20 wordt schepen.
Wat een anticlimax...
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Gisteren in De Afspraak verwoorde er 1 goed wat ook veel mensen in Gent denken die buiten de Groen bubbel leven. "Progressief" in Gent is 6 jaar nog meer onenigheid in stadsbestuur ook, veel waren die vete echt beu.

Ondertussen zou de jongerenafdeling van Groen blijkbaar Petra als voorzitter te wit vinden. Hopelijk is dit fake news :-D
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geleden Een onnodige parking van 100.000.000 is nu al progressief.
Of is het dat Vlaams feest dat zo progressief is? NVA wil overal in Vlaanderen zoveel mogelijk dezelfde coalitie... voor een progressief beleid
Parking?
Jij hebt blijkbaar geen idee hoeveel Gentenaars tot in Destelbergen toe
komen parkeren en dan hun plooifietske nemen. Zelfs Watteeuw is
al betrapt met een plooifiets. En is het de schuld van de N-VA dat Groen
bij de vorige verkiezingen hun sympathisanten had opgeroepen om
zoveel mogelijk groentjes rood te kleuren op de gezamenlijke lijst met Spa?
Ik denk het niet. De sossen waren 'not amused' en dat laat zich nog
steeds voelen.
heist_175
Moderator
Moderator

Bericht

boulder schreef: 1 maand geleden Wat een anticlimax.
De partij die mensen wil laten geloven dat ze tegen postjespakkerij is, bewijst dat ze onzin loopt uit te kramen met dit nepotisme.
Dat zou je inderdaad een anticlimax kunnen noemen.

De NVA heeft ooit ook zo campagne gevoerd: tegen postjespakkerij. En zie, als ze aan de knoppen mogen zitten, cumuleerden ze mandaten als nooit tevoren.
Maar laat de racisten vooral hun almachtige TVG geloven. Een rattenvanger is er niets tegen :).
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

mipa schreef: 1 maand geleden
Dizzy schreef: 1 maand geleden Een onnodige parking van 100.000.000 is nu al progressief.
Of is het dat Vlaams feest dat zo progressief is? NVA wil overal in Vlaanderen zoveel mogelijk dezelfde coalitie... voor een progressief beleid
Parking?
Jij hebt blijkbaar geen idee hoeveel Gentenaars tot in Destelbergen toe
komen parkeren en dan hun plooifietske nemen. Zelfs Watteeuw is
al betrapt met een plooifiets. En is het de schuld van de N-VA dat Groen
bij de vorige verkiezingen hun sympathisanten had opgeroepen om
zoveel mogelijk groentjes rood te kleuren op de gezamenlijke lijst met Spa?
Ik denk het niet. De sossen waren 'not amused' en dat laat zich nog
steeds voelen.
https://data.stad.gent/pages/parkings/
Huidige bezettingsgraad varieert tussen 4% (Dok Noord) en 65% (Ramen)
Waarom zou je in Destelbergen gaan parkeren?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Rood en blauw, dat verloopt ongetwijfeld zonder problemen, zeker als Mathias moet samenwerken met wat hij azijn en chagrijn noemde :) In de Vlaamse regering werd ook wat afgekibbeld, neen, dat heeft niets met 1 partij te maken.

Progressief Gent is niet beperkt tot één partij, ik ken veel mensen die op verschillende partijen stemmen en zelf stem ik ook niet altijd groen maar we delen wel eenzelfde mening over de richting van de stad. Partijen leggen daarbij andere accenten maar nu dreigt een terugkeer naar het verleden, achteruit dus ipv vooruit en dat verontrust veel mensen, ook niet-groen kiezers. De meest boze reacties die ik kreeg kwamen bvb van mensen die op vooruit-kandidaten gestemd hebben. Ze dachten dat daardoor vooruit groen zou temperen maar niet dat ze ze gingen vervangen. Mocht men vandaag opnieuw laten stemmen zou de uitslag heel anders zijn en niet in het voordeel van vooruit om van Mathiaske te zwijgen. Hij zou een pak meer dan 10.000 stemmen kwijt zijn die hij nu al verloor.

Er is in Gent parking genoeg. Je kan vandaag nog altijd tot onder de bvb vrijdagsmarkt of kouter rijden. De parking aan het zuid is ook geen randparking of is de Vooruit, de krook ook al de rand? Zelf ga ik meestal met de fiets of met de bus naar de stad, in de zomer zelfs te voet soms. Als ik toch met de wagen ga dan parkeer ik meestal aan de watersportbaan. Van daar ga ik te voet via de papegaaiwijk naar het centrum. Wie slecht te been is kan de shuttlebussen nemen vanaf de watersportbaan of Afrikalaan. Een andere optie is de tram te nemen in Wondelgem of elders.

Wat me ook opviel was dat men sprak over meer toerisme terwijl een bevraging bij de Gentenaars net duidelijk had gemaakt dat men het stilaan gehad heeft met de toevloed aan toeristen. Men wil in Gent geen tweede Brugge worden. Vaak is het in het centrum te druk, vanwege de leegloop waarschijnlijk :lol:

Wat Ninove en Middelkerke betreft toont dit nog eens aan dat er weinig verschil is met wat men andere partijen verwijt en vaak is het gewoon nog een pak erger. Vandaar mijn afkeer van extremen. Je kan zijn voor verandering maar dan zie ik liever verbetering ipv achteruitgang als verandering.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

heist_175 schreef: 1 maand geleden
boulder schreef: 1 maand geleden Wat een anticlimax.
De partij die mensen wil laten geloven dat ze tegen postjespakkerij is, bewijst dat ze onzin loopt uit te kramen met dit nepotisme.
Dat zou je inderdaad een anticlimax kunnen noemen.

De NVA heeft ooit ook zo campagne gevoerd: tegen postjespakkerij. En zie, als ze aan de knoppen mogen zitten, cumuleerden ze mandaten als nooit tevoren.
Maar laat de racisten vooral hun almachtige TVG geloven. Een rattenvanger is er niets tegen :).
He tis een nieuw bestuur, en die geef ik gewoon een kans (niet dat ik in Ninove woon, natuurlijk).
Als die echt zo slecht zijn als sommigen beweren (fascisten, nazi's, ...) dan zal dat rap blijken.
Maar dan gaat er wel iets anders moeten gebeuren dan dat er een 20 jarige schepen van jeugd wordt.
In elk geval, het zullen de Ninovieters zijn die in 2030 mogen kiezen, niet de azijnpissers van de rest van Vlaanderen.

Toegevoegd na 3 minuten 50 seconden:
Dizzy schreef: 1 maand geleden De meest boze reacties die ik kreeg kwamen bvb van mensen die op vooruit-kandidaten gestemd hebben. Ze dachten dat daardoor vooruit groen zou temperen maar niet dat ze ze gingen vervangen. Mocht men vandaag opnieuw laten stemmen zou de uitslag heel anders zijn en niet in het voordeel van vooruit om van Mathiaske te zwijgen. Hij zou een pak meer dan 10.000 stemmen kwijt zijn die hij nu al verloor.
Hoezo, mailen de mensen reacties naar jou?
Zit jij in de actieve politiek?

Herstemmen omdat de coalitie je niet bevalt, als we daar zouden aan beginnen.
Het is altijd het argument van de verliezers.
Ik vind het gewoon dom op een andere partij te stemmen dan diegene waar je eigenlijk voor bent, omdat die andere partij dan je voorkeurspartij gaat temperen.
Dan moet je niet verwonderd zijn als de coalitie diegene is die je wilt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

We stellen vast dat er geklaagd wordt over zelfbediening maar dat men bij de eerste kans familieleden gaan aanstellen, eigen volk eerst wel heel letterlijk toegepast. Je kan je vragen stellen bij de leeftijd maar nog veel meer bij de familieband.

Ik spreek gewoon met anderen en dit onderwerp is talk of the town op dit moment in Gent.

Ik zeg niet dat er een nieuwe verkiezing moet komen wel dat ALS dat zou gebeuren het resultaat anders zou zijn. Mensen hebben veel redenen om te kiezen voor deze of gene partij en niet iedereen gelooft in het grote gelijk van één partij. Voor de verkiezingen werd die boodschap ook gegeven dat groen zou moeten temperen bij een goede uitslag voor hen, sommigen geloven nog altijd wat mensen zeggen voor de verkiezing. Voor hen een goede les, voor zij die niet gingen kiezen ook.