Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 58 keer
Volgens Jake Broe maken 10 000 N koreanen weinig uit, zolang het er niet veel meer zijn, 200 000 bijv. De Russen verliezen per dag meer dan 1000 mensen dus ja 10 000 is niet zoveel.
-
- Elite Poster
Als ik het zo een beetje begrijp dan gaan er nooit veel N-Koreanen worden gebruikt in de oorlog van ukraine, gewoon omdat de levenswijze in N-Korea teveel verschild met de Russische en Westerse stijl, die N-Korea strijders kunnen nooit naar hun land terug keren omdat ze gezien hebben dat andere landen op alle gebied veel meer ontwikkeld zijn en het eten er veel meer is en beter ,zowel in Rusland als Ukraine.
Dat zou een enorme onrust in N-Korea kunnen veroorzaken.
In N-Korea worden alle Kristenen vermoord. Is er geen tv zeker al geen internet of gsm en bijv. suiker is ook niet aanwezig dus ook geen snoep gelijk de welke.
Alleen de absolute top kan wat TV kijken via een antenne we hebben het dan over max een 10% v/d bevolking.
Bron is jake Broe.
Dat zou een enorme onrust in N-Korea kunnen veroorzaken.
In N-Korea worden alle Kristenen vermoord. Is er geen tv zeker al geen internet of gsm en bijv. suiker is ook niet aanwezig dus ook geen snoep gelijk de welke.
Alleen de absolute top kan wat TV kijken via een antenne we hebben het dan over max een 10% v/d bevolking.
Bron is jake Broe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Zo fantastische zijn de levensomstandigheden van veel Russen ook niet meer hé.
Gebouwen die jaren geleden reeds gerenoveerd moesten worden worden nog steeds bewoond en er gebeurd niets meer van onderhoud.
Voedselprijzen?
Die Noord-Koreanen zullen vermoedelijk ook wel afgeschermd worden van alles wat nog redelijk 'ok' lijkt.
En vergeet ook niet dat wanneer ze deserteren vermoedelijk hun ganse familie in een kamp zal eindigen.
Gaat goed in Rusland...
Gebouwen die jaren geleden reeds gerenoveerd moesten worden worden nog steeds bewoond en er gebeurd niets meer van onderhoud.
Voedselprijzen?
Die Noord-Koreanen zullen vermoedelijk ook wel afgeschermd worden van alles wat nog redelijk 'ok' lijkt.
En vergeet ook niet dat wanneer ze deserteren vermoedelijk hun ganse familie in een kamp zal eindigen.
Gaat goed in Rusland...
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
Heb het filmpje van de vuiligheid die op de straten ligt bekeken, dit is in die bewuste zone zeker genoeg om binnen enkele weken al veel grotere problemen te veroorzaken, waaronder ziektes en verontreinigd drinkwater wat daarna nog meer problemen zal geven, mensen daar kunnen niet anders dan daar zo vlug mogelijk wegtrekken.
Kan mij niet voorstellen dat zo een problemen vlug kunnen worden opgelost.
Kan mij niet voorstellen dat zo een problemen vlug kunnen worden opgelost.
-
- Elite Poster
Problemen slepen al jaren aan maar zullen nu zeker niet opgelost worden.
Spoedig zal alles bevriezen en onder een mooi laagje sneeuw komen te liggen, alle beestjes dood.
Toegevoegd na 15 uren 54 minuten 2 seconden:
Als die kerels al lang in het leger zitten zal hun basis zeker wel ok zijn, misbruik van alcohol en drugs waar het Russische leger toch een probleem mee heeft zal de Noord-Korean ook wel vreemd zijn.
Verder is er ook sprake van 1500 Noord-Koreaans Special Forces, jarenlange zware training dus.
En het houd niet op..
Noord-Korea heeft ook piloten gestuurd, en laat Rusland ondertussen ook daaraan reeds een tekort hebben.
Je ziet, ik zou de inbreng van Noord-Korea zomaar niet uitvlakken.
https://www.newsweek.com/north-korea-ne ... rt-1972650
Noord-Korea zou zo'n 900 toestellen hebben maar hun piloten zouden niet heel ervaren zijn wegens te laag aantal vlieguren. (tekort aan brandstof..)
Toegevoegd na 27 minuten 24 seconden:
Zuid-Korea gaat alvast een delegatie naar Brussel sturen om hun bevindingen over te maken en overleg.
De huidige situatie zou Zuid-Korea kunnen overhalen om voor het eerst wapens aan Oekraïne te leveren, tot op heden was hun hulp enkel humanitair.
En opnieuw gaan er stemmen op voor 'boots on the ground' nu er een 2e land actief zal deelnemen in de oorlog tegen Oekraïne.
https://www.politico.eu/article/north-k ... l-affairs/
Spoedig zal alles bevriezen en onder een mooi laagje sneeuw komen te liggen, alle beestjes dood.
Toegevoegd na 15 uren 54 minuten 2 seconden:
Ben daar nog niet zo zeker van..
Als die kerels al lang in het leger zitten zal hun basis zeker wel ok zijn, misbruik van alcohol en drugs waar het Russische leger toch een probleem mee heeft zal de Noord-Korean ook wel vreemd zijn.
Verder is er ook sprake van 1500 Noord-Koreaans Special Forces, jarenlange zware training dus.
En het houd niet op..
Noord-Korea heeft ook piloten gestuurd, en laat Rusland ondertussen ook daaraan reeds een tekort hebben.
https://www.newsweek.com/north-korea-ne ... rt-1972650
Noord-Korea zou zo'n 900 toestellen hebben maar hun piloten zouden niet heel ervaren zijn wegens te laag aantal vlieguren. (tekort aan brandstof..)
Toegevoegd na 27 minuten 24 seconden:
Zuid-Korea gaat alvast een delegatie naar Brussel sturen om hun bevindingen over te maken en overleg.
De huidige situatie zou Zuid-Korea kunnen overhalen om voor het eerst wapens aan Oekraïne te leveren, tot op heden was hun hulp enkel humanitair.
En opnieuw gaan er stemmen op voor 'boots on the ground' nu er een 2e land actief zal deelnemen in de oorlog tegen Oekraïne.
https://www.politico.eu/article/north-k ... l-affairs/
-
- Elite Poster
Grootste gedeelte is oud, al hebben ze ook wel wat 80's spul van de Russen al zullen die denkelijk niet veel upgrades hebben gehad.
De lijst: https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_Pe ... _Air_Force
De lijst: https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_Pe ... _Air_Force
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 140 keer
Als die NK plotseling Wodka ontdekken zou het nog wel eens veel erger kunnen zijn dan de Russen.Petrikske schreef: ↑1 maand geleden Als die kerels al lang in het leger zitten zal hun basis zeker wel ok zijn, misbruik van alcohol en drugs waar het Russische leger toch een probleem mee heeft zal de Noord-Korean ook wel vreemd zijn.
En het houd niet op..
En zware training... fysiek dan misschien wel maar ik zie niet in wat ze aan echte gevechtstraining hebben gehad, laat staan van artelillerie beschietingen en drones die je aanvallen voor je het beseft.
Piloten die nooit vliegen wegens gebrek aan vanalles ?
Ik ga niet ontkennen dat je het kan uitvlakken maar ik denk dat je het ook niet moet overschatten. NK is een leger dat het volgens mij net zoals Rusland moet hebben van volume en weinig respect voor het individue... ideaal voor vleesmolens dus.
-
- Elite Poster
We weten natuurlijk niet wat de gevolgen voor hen en hun familie gaan zijn wanneer ze over de schreef gaan hé.
Gevechtservaring zullen ze in ieder geval nu gaan opdoen, en degene die het overleven kunnen nadien ingezet worden tegen het Zuiden.
Stel je eens voor dat ze om de 6 maanden gaan roteren als het klopt dat 1.4 miljoen zich hebben opgegeven.
Artillerie is niet zo moeilijk hoor, dat is statisch hé, als infanterie een stad innemen dat is andere koek.
En ik vermoed dat ze piloten gaan sturen die bekend zijn met toestellen zoals de Mig-29 hoelang de bijscholing gaat duren om een up to date toestel te gaan besturen en wat met de taal = een ander verhaal.
Ik zou het zeker niet onderschatten, wat me recent wel is opgevallen is het feit dat de Russen toch de basisuitrusting op orde hebben gekregen als ik recente beelden zie.
Toegevoegd na 8 uren 34 minuten 10 seconden:
Je kan niet zeggen dat de Russen veel moeite doen om ze te verbergen..
Toegevoegd na 3 minuten 30 seconden:
Nieuwe regel...
Russische soldaten zullen uitgewisseld worden met Noord-Korea, de Russen zullen hun smartphones moeten afgeven en leren om te leven via de normen en waarden van Noord-Korea.
We hebben het einde nog niet gezien van deze saga..
Gevechtservaring zullen ze in ieder geval nu gaan opdoen, en degene die het overleven kunnen nadien ingezet worden tegen het Zuiden.
Stel je eens voor dat ze om de 6 maanden gaan roteren als het klopt dat 1.4 miljoen zich hebben opgegeven.
Artillerie is niet zo moeilijk hoor, dat is statisch hé, als infanterie een stad innemen dat is andere koek.
En ik vermoed dat ze piloten gaan sturen die bekend zijn met toestellen zoals de Mig-29 hoelang de bijscholing gaat duren om een up to date toestel te gaan besturen en wat met de taal = een ander verhaal.
Ik zou het zeker niet onderschatten, wat me recent wel is opgevallen is het feit dat de Russen toch de basisuitrusting op orde hebben gekregen als ik recente beelden zie.
Toegevoegd na 8 uren 34 minuten 10 seconden:
Je kan niet zeggen dat de Russen veel moeite doen om ze te verbergen..
Toegevoegd na 3 minuten 30 seconden:
Nieuwe regel...
Russische soldaten zullen uitgewisseld worden met Noord-Korea, de Russen zullen hun smartphones moeten afgeven en leren om te leven via de normen en waarden van Noord-Korea.
We hebben het einde nog niet gezien van deze saga..
-
- Elite Poster
Loopt op een of andere manier uit de hand, in n-korea worden de mensen met leugens in toom gehouden, o.a. door te vertellen dat het in andere landen nog veel slechter is dan in N-Korea. heb zo het vermoeden dat er geen enkele zal mogen terugkeren want als die begint te vertellen wat hij gezien heeft, denk er eens aan muziek/ internet/ radio/gsm/ smartphone/moderne auto s en fietsen enz. suiker en veel ander voeding bestaat niet in N-korea. Ze komen in rusland en zien files en veeel auto s dat alleen al moet een enorme shok zijn.
En men is dan nog niet in Ukraine.
En men is dan nog niet in Ukraine.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 2 keer
https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-be ... a2c6d779/Nieuwe beelden tonen Noord-Koreaanse soldaten in Russisch trainingskamp - Seoel: “Zuid-Korea zal niet met gekruiste armen toekijken”
Ik begrijp niet waarom Zuid-Korea er een probleem mee heeft dat Noord-Korea in Oekraïne/Rusland zou gaan vechten? Die hebben daar toch niets mee te maken? Als ze al willen afrekenen met Noord-Korea kunnen ze evengoed wat raketten richting Noorden schieten in plaats van Oekraïne te gaan bewapenen, toch?
-
- Elite Poster
Je moet het breder bekijken Wouter, de Noord-Koreanen gaan nu een extra opleiding krijgen zullen in een oorlog gedropt worden dus.. 'oorlogservaring' opdoen.
Degene die het gaan overleven zijn wel extra aanwinsten voor Kim in het conflict met het Zuiden, vraag is wel of er overlevers gaan zijn natuurlijk.
Maar nog veel belangrijker zijn de zaken die Rusland aan Noord-Korea zal geven ter betaling voor bewezen diensten, en dan moeten we al meer naar raketten en het nucleaire programma gaan kijken.
Dus ja.. ik begrijp de bezorgdheid van Zuid-Korea dan weer wel.
Degene die het gaan overleven zijn wel extra aanwinsten voor Kim in het conflict met het Zuiden, vraag is wel of er overlevers gaan zijn natuurlijk.
Maar nog veel belangrijker zijn de zaken die Rusland aan Noord-Korea zal geven ter betaling voor bewezen diensten, en dan moeten we al meer naar raketten en het nucleaire programma gaan kijken.
Dus ja.. ik begrijp de bezorgdheid van Zuid-Korea dan weer wel.
-
- Elite Poster
Ik vrees dat geen enkele N-Koreaan zal mogen terugkeren, wegens de grote verschillen in Rusland en Ukraine met N-Korea als ze slim zijn, deserteren ze en geven ze zich over aan Ukraine, ze zullen daar nog beter zijn .
Met die betalingen dat is dan wel zeer juist, Rusland zal N-Korea willen helpen met geld en ik vrees ook met technologie.
Met die betalingen dat is dan wel zeer juist, Rusland zal N-Korea willen helpen met geld en ik vrees ook met technologie.
-
- Elite Poster
De 18 deserteurs zouden weer zijn opgepakt, op de eerste dag zouden volgens een Chinese blogger reeds 8 officieren van Noord-Korea zijn gesneuveld. (gerucht)
-
- Elite Poster
Voor deze die denken dat het heel goed gaat in Rusland, men heeft daar de rente verhoogt tot een 21% (en men kwam van 19%) men doet dat om de inflatie tegen te gaan, het is moeilijk, diegene die meevechten worden nu dik betaalt, en sturen veel geld naar huis waar men dan ook gretig gebruik van maakt. Ook de bedrijven (geen defentie) die er nu nog zijn moeten hun werknemers die al dun gezaaid zijn ook meer en meer betalen want er zijn er plotseling veel tekort .
-
- Elite Poster
En je moet zich ook de vraag stellen in welke mate die soldaten effectief betaald worden omdat ik daar ook de gekste verhalen over hoor.
Om nog maar te zwijgen over de levensverwachting..
Om nog maar te zwijgen over de levensverwachting..
-
- Elite Poster
Israel heeft vorige nacht dus Iran aangevallen, het heeft verschillende militaire doelen aangevallen. Opvallend is er zijn geen olie producerende instellingen aangevallen.
Dat was wat de US zeker wou. Daardoor zal de olieprijs zeker al niet erg gaan stijgen, men hoopt dat het genoeg zal zijn voor Saudi A. (want die willen een olieprijs tussen de 90-100$ ) en ze hun dreiging zullen uitvoeren, wat dus is een over-aanbod maken zodat de prijs per vat volledig ineenstuikt en Rusland dan een enorme scheur in de portemonnee heeft.
Saudi A. heeft al meerdere keren aan Rusland gevraagd om zijn produktie van olie te minderen maar daar heeft Putin tot nu toe niet naar geluisterd of wel akoort gegaan, maar iets anders gedaan/
Saudi A is hoofd bij de opec Rusland is lid bij de Opec+.
Dat was wat de US zeker wou. Daardoor zal de olieprijs zeker al niet erg gaan stijgen, men hoopt dat het genoeg zal zijn voor Saudi A. (want die willen een olieprijs tussen de 90-100$ ) en ze hun dreiging zullen uitvoeren, wat dus is een over-aanbod maken zodat de prijs per vat volledig ineenstuikt en Rusland dan een enorme scheur in de portemonnee heeft.
Saudi A. heeft al meerdere keren aan Rusland gevraagd om zijn produktie van olie te minderen maar daar heeft Putin tot nu toe niet naar geluisterd of wel akoort gegaan, maar iets anders gedaan/
Saudi A is hoofd bij de opec Rusland is lid bij de Opec+.
-
- Elite Poster
In detail waarom..al vertelde ik het eerder reeds
https://time.com/7097180/south-korean-p ... with-arms/
-
- Elite Poster
Z Korea zou nu van plan zijn wapens te leveren aan Ukraine
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... even%20dat
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... even%20dat
-
- Elite Poster
En zo blijft die oorlog alsmaar meer uitbreiden.
De soldaten van Noord-Korea zouden vervoerd worden naar Koersk dmv van KamAZ vrachtwagens met burgernummerplaten.
Dit nieuws raakte bekend nadat Politie een vrachtwagen liet stoppen omdat deze met niets in orde bleek te zijn.
Ziet er naar uit dat het dus toch gaat gebeuren, de Russen zijn blijkbaar bezig om de T-34 klaar te stomen voor de oorlog met Oekraïne.
Kiev in 3 dagen...
De soldaten van Noord-Korea zouden vervoerd worden naar Koersk dmv van KamAZ vrachtwagens met burgernummerplaten.
Dit nieuws raakte bekend nadat Politie een vrachtwagen liet stoppen omdat deze met niets in orde bleek te zijn.
Ziet er naar uit dat het dus toch gaat gebeuren, de Russen zijn blijkbaar bezig om de T-34 klaar te stomen voor de oorlog met Oekraïne.
Kiev in 3 dagen...
-
- Elite Poster
Stel je eens voor: ‘100.000 Noord-Koreaanse soldaten naar Oekraïne’
Ze mogen dan ondervoed zijn, dat is toch een aantal waar je niet zomaar van terug hebt.
Navo? Knock knock... iemand thuis? Rutte?
Begint het stilaan te dagen waarom Zuid-Korea dit als een dreiging ziet?!
Toegevoegd na 4 uren 11 minuten 5 seconden:
De US gaat 2000 Humvees leveren aan Oekraïne, lijkt misschien veel maar ze gaan er 60.000 afschrijven dus ze zullen er geen boterham minder voor moeten eten.
Oekraïne is veel van dat soort gepantserde voertuigen aan het verliezen (totaal voor oktober 220 en sinds het begin van dit jaar zouden er 2000 verloren zijn gegaan)
Dus een levering van 2000 stuks zal welgekomen zijn, in het begin van de oorlog hadden ze er 3000 gekregen.
Toegevoegd na 20 minuten 26 seconden:
Sinds begin oktober kon Rusland 478 km² veroveren.
Dit is het hoogst aantal sinds maart 2022.
Vorige week alleen al was het 196 km²
Er hangt wel een stevig prijskaartje aan die veroveringen.
Voor elke gewonnen vierkante kilometer sneuvelen er ongeveer een 80-tal Russen.
Toegevoegd na 6 minuten 50 seconden:
Interview van Denys Davydov met de Kyiv Post.
Ze mogen dan ondervoed zijn, dat is toch een aantal waar je niet zomaar van terug hebt.
Navo? Knock knock... iemand thuis? Rutte?
Begint het stilaan te dagen waarom Zuid-Korea dit als een dreiging ziet?!
Toegevoegd na 4 uren 11 minuten 5 seconden:
De US gaat 2000 Humvees leveren aan Oekraïne, lijkt misschien veel maar ze gaan er 60.000 afschrijven dus ze zullen er geen boterham minder voor moeten eten.
Oekraïne is veel van dat soort gepantserde voertuigen aan het verliezen (totaal voor oktober 220 en sinds het begin van dit jaar zouden er 2000 verloren zijn gegaan)
Dus een levering van 2000 stuks zal welgekomen zijn, in het begin van de oorlog hadden ze er 3000 gekregen.
Toegevoegd na 20 minuten 26 seconden:
Sinds begin oktober kon Rusland 478 km² veroveren.
Dit is het hoogst aantal sinds maart 2022.
Vorige week alleen al was het 196 km²
Er hangt wel een stevig prijskaartje aan die veroveringen.
Voor elke gewonnen vierkante kilometer sneuvelen er ongeveer een 80-tal Russen.
Toegevoegd na 6 minuten 50 seconden:
Interview van Denys Davydov met de Kyiv Post.
-
- Elite Poster
Bij GazProm lijkt het ook al niet meer zo goed te gaan, met stapelt de verliezen op in de Bln. Dollars wat met zich meebrengt dat de Russische staat er geen inkomsten meer van heeft.
-
- Elite Poster
Kadyrov wil 86.000 vrijwilligers naar de oorlog sturen nadat Oekraïne eerder deze week een trainingscentrum van de Special Forces in Tsjetsjenië had aangevallen met een drone.
-
- Elite Poster
Zelenski gaat opnieuw een mobilistie doen (of heeft dat net gedaan) ik hoor als je boven de 23 bent zal U nu in het leger moeten, en gaan vechten tot kort daarvoor was het onder de 26 jaar.
Velen proberen de zaak te ontlopen, maar denk eraan Ukraine is in oorlog en als men U dan alsnog kan vatten kan het de dood met de kogel zijn (Desertie in oorlogstijd)
Voor die jonge gasten blijft alles immers hetzelfde, men kan gaan vechten voor het vaderland of als Rusland het haalt verplicht gaan vechten voor de Russen.
Velen proberen de zaak te ontlopen, maar denk eraan Ukraine is in oorlog en als men U dan alsnog kan vatten kan het de dood met de kogel zijn (Desertie in oorlogstijd)
Voor die jonge gasten blijft alles immers hetzelfde, men kan gaan vechten voor het vaderland of als Rusland het haalt verplicht gaan vechten voor de Russen.
-
- Elite Poster
Estland heeft, dankzij hun eigen defentie bedrijf (Frankenburg technologies)een anti drone luchtafweer syst. ontwikkelt het zal een groot aantal raketten aan Ukraine leveren. Dat syst. is zeer intresant alleen tegen drones eigenlijk het kan er neer halen tot een 2000 Meter hoog.
Maar het ligt hem vooral in de kost die zou zeer goedkoop zijn en bovendien zeer gemakkelijk en razendsnel te produceren zijn in aantallen die ver boven de middenmaat liggen. Dit zijn elementen die in oorlogstijd van heel groot belang zijn.
Als ik het zo zie zou het gaan over een systeem die van op de schouder word afgevuurd.
https://news.err.ee/1609516459/estonia- ... in-ukraine
Maar het ligt hem vooral in de kost die zou zeer goedkoop zijn en bovendien zeer gemakkelijk en razendsnel te produceren zijn in aantallen die ver boven de middenmaat liggen. Dit zijn elementen die in oorlogstijd van heel groot belang zijn.
Als ik het zo zie zou het gaan over een systeem die van op de schouder word afgevuurd.
https://news.err.ee/1609516459/estonia- ... in-ukraine
-
- Elite Poster
Maar de Iraanse Shahed drone kan tot zo'n 5km hoog vliegen.
De Russen passen zich steeds aan hé, in het begin lieten ze die drones op lage hoogte vliegen om zodoende onder de radar te blijven.
Nu vliegen ze hoog maar zijn het er telkens massaal veel zodat ze onmogelijk allemaal vernietigd kunnen worden.
De Russen passen zich steeds aan hé, in het begin lieten ze die drones op lage hoogte vliegen om zodoende onder de radar te blijven.
Nu vliegen ze hoog maar zijn het er telkens massaal veel zodat ze onmogelijk allemaal vernietigd kunnen worden.
-
- Elite Poster
Heb dan wel het vermoeden dat die hoogte van 2 km een begin is, vraag mij ook wel af of bij een hoogte van 5000 meter de drone nog kan worden waargenomen met het oog??
De evoluties van zo een wapen kan ook wel heel vlug gaan vooral ook omdat het bedrijf kan putten uit tech. van Europa en de US.
De evoluties van zo een wapen kan ook wel heel vlug gaan vooral ook omdat het bedrijf kan putten uit tech. van Europa en de US.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 24 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En hier hebben het dan .... Heet van de HLN naald ... KVDS 14-11-24, 21:01 Laatste update: 21:06
Rapport onthult: “Oekraïne in staat om binnen enkele maanden atoombom te ontwikkelen als VS militaire hulp opschorten”
https://www.hln.be/buitenland/rapport-o ... aa8eedcd9/
momenteel een open HLN artikel
Oekraïne zou in een tijdspanne van enkele maanden een atoombom kunnen ontwikkelen, mocht de regering van de verkozen Amerikaanse president Donald Trump beslissen om de militaire hulp aan het land op te schorten. Dat staat volgens de Britse krant ‘The Times’ te lezen in een rapport van twee toonaangevende Oekraïense onderzoeksinstellingen, dat overgemaakt is aan het Oekraïense ministerie van Defensie.
Het zou om een eenvoudig kernwapen gaat, met technologie gelijkend op die van de atoombom die in 1945 op de Japanse stad Nagasaki werd gedropt. Die maakte toen naar schatting 70.000 doden.
Oekraïne zou het nodige plutonium kunnen halen uit gebruikte splijtstofstaven van haar negen nog operationele kernreactoren. “Daarin zit voldoende materiaal voor honderden kernkoppen met een kracht van enkele kiloton”, stelt het rapport. Dat komt overeen met een tiende van de kracht van de atoombom op Nagasaki. Voldoende om een hele Russische luchtmachtbasis of grote militaire, industriële of logistieke installaties te vernietigen.
Toonaangevend
Het rapport werd opgesteld en gepubliceerd door Ukraine’s National Institute for Strategic Studies (NISS) en het Centre for Army, Conversion and Disarmament Studies (CACDS), twee belangrijke onderzoeksinstellingen die zich richten op defensie, veiligheid en strategische vraagstukken en die de Oekraïense overheid adviseren.
Oekraïens president Volodymyr Zelensky zei vorige maand nog aan Donald Trump dat zijn land kernwapens nodig zou hebben om zijn veiligheid te verzekeren, als het geen toelating zou krijgen om tot de NAVO toe te treden. Achteraf ontkenden Oekraïense functionarissen dat Kiev van plan is om zich nucleair te herbewapenen. Het Oekraïense ministerie van Buitenlandse Zaken beklemtoonde dat ook nog eens officieel.
Oekraïne zou zich voor het ontwikkelen van een kernwapen moeten terugtrekken uit het Non-proliferatieverdrag (NPV), dat het bezit van kernwapens beperkt. Oekraïne gaf in 1994 haar kernwapens af in ruil voor de belofte van bescherming, maar die overeenkomst is volgens het rapport geschonden door de Russische invasie.
Goelags
Volgens het CACDS heeft Oekraïne te maken met een “existentiële bedreiging”. “Als de Russen Oekraïne innemen, zullen miljoenen Oekraïners worden gedood”, aldus directeur Valentyn Badrak onomwonden. “Er zijn miljoenen Oekraïners die liever sterven dan naar de goelags te gaan.”
Westerse experts denken dat Oekraïne er zeker vijf jaar over zal doen om een kernwapen en een geschikte drager ervoor te ontwikkelen. Badrak houdt vol dat het binnen enkele maanden mogelijk is en dat Oekraïne binnen de zes maanden ook zelf een langeafstandraket kan produceren met een bereik van 1.000 kilometer.
KVDS 14-11-24, 21:01 Laatste update: 21:06
Rapport onthult: “Oekraïne in staat om binnen enkele maanden atoombom te ontwikkelen als VS militaire hulp opschorten”
https://www.hln.be/buitenland/rapport-o ... aa8eedcd9/
momenteel een open HLN artikel
Oekraïne zou in een tijdspanne van enkele maanden een atoombom kunnen ontwikkelen, mocht de regering van de verkozen Amerikaanse president Donald Trump beslissen om de militaire hulp aan het land op te schorten. Dat staat volgens de Britse krant ‘The Times’ te lezen in een rapport van twee toonaangevende Oekraïense onderzoeksinstellingen, dat overgemaakt is aan het Oekraïense ministerie van Defensie.
Het zou om een eenvoudig kernwapen gaat, met technologie gelijkend op die van de atoombom die in 1945 op de Japanse stad Nagasaki werd gedropt. Die maakte toen naar schatting 70.000 doden.
Oekraïne zou het nodige plutonium kunnen halen uit gebruikte splijtstofstaven van haar negen nog operationele kernreactoren. “Daarin zit voldoende materiaal voor honderden kernkoppen met een kracht van enkele kiloton”, stelt het rapport. Dat komt overeen met een tiende van de kracht van de atoombom op Nagasaki. Voldoende om een hele Russische luchtmachtbasis of grote militaire, industriële of logistieke installaties te vernietigen.
Toonaangevend
Het rapport werd opgesteld en gepubliceerd door Ukraine’s National Institute for Strategic Studies (NISS) en het Centre for Army, Conversion and Disarmament Studies (CACDS), twee belangrijke onderzoeksinstellingen die zich richten op defensie, veiligheid en strategische vraagstukken en die de Oekraïense overheid adviseren.
Oekraïens president Volodymyr Zelensky zei vorige maand nog aan Donald Trump dat zijn land kernwapens nodig zou hebben om zijn veiligheid te verzekeren, als het geen toelating zou krijgen om tot de NAVO toe te treden. Achteraf ontkenden Oekraïense functionarissen dat Kiev van plan is om zich nucleair te herbewapenen. Het Oekraïense ministerie van Buitenlandse Zaken beklemtoonde dat ook nog eens officieel.
Oekraïne zou zich voor het ontwikkelen van een kernwapen moeten terugtrekken uit het Non-proliferatieverdrag (NPV), dat het bezit van kernwapens beperkt. Oekraïne gaf in 1994 haar kernwapens af in ruil voor de belofte van bescherming, maar die overeenkomst is volgens het rapport geschonden door de Russische invasie.
Goelags
Volgens het CACDS heeft Oekraïne te maken met een “existentiële bedreiging”. “Als de Russen Oekraïne innemen, zullen miljoenen Oekraïners worden gedood”, aldus directeur Valentyn Badrak onomwonden. “Er zijn miljoenen Oekraïners die liever sterven dan naar de goelags te gaan.”
Westerse experts denken dat Oekraïne er zeker vijf jaar over zal doen om een kernwapen en een geschikte drager ervoor te ontwikkelen. Badrak houdt vol dat het binnen enkele maanden mogelijk is en dat Oekraïne binnen de zes maanden ook zelf een langeafstandraket kan produceren met een bereik van 1.000 kilometer.
KVDS 14-11-24, 21:01 Laatste update: 21:06
Laatst gewijzigd door Matt555 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 65 keer
Dat is een logische uitkomst. En als Taiwan slim is zorgt het er voor dat het hetzelfde kan doen
Indien men niet meer kan rekenen op een westerse invloed om onafhankelijk te blijven (en laten we eerlijk zijn dat gaat al een tijd die richting uit met Trump gewoon als laatste apotheose in een lang lied,). Dit is de enige manier van alle kleintjes om nog te kunnen bestaan, een heel erg grote hamer te hebben. Anders worden ze opgeslokt door de grotere vissen in hun buurt.
Indien men niet meer kan rekenen op een westerse invloed om onafhankelijk te blijven (en laten we eerlijk zijn dat gaat al een tijd die richting uit met Trump gewoon als laatste apotheose in een lang lied,). Dit is de enige manier van alle kleintjes om nog te kunnen bestaan, een heel erg grote hamer te hebben. Anders worden ze opgeslokt door de grotere vissen in hun buurt.
-
- Elite Poster
Misschien eens een gazet uit Oekraïne lezen ipv een VTM roddelblad?
https://kyivindependent.com/ukraines-fo ... lear-bomb/
De logische uitkomst is gewoon het feit dat Oekraïne net als Rusland nu gaat dreigen met kernwapens in een poging om iets te forceren.boran_blok schreef: ↑3 weken geledenDat is een logische uitkomst...
Heeft Oekraïne kernwapens? Wie zal het zeggen?
Werken die Russische kernwapens nog? Wie zal het weten?
Het is allemaal geratel omdat iedereen stilaan op z'n tandvlees zit en wat Oekraïne betreft ziet het er nog minder goed uit met Trump.
-
- Elite Poster
och de laatse 2 dagen is het hier al voldoende
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
Als je ook even serieus nadenkt, wat schiet Oekraïne op met 1 vuile bom.
Hoeveel kernkoppen heeft Rusland? https://en.wikipedia.org/wiki/Russia_an ... estruction
Hoeveel kernkoppen heeft Rusland? https://en.wikipedia.org/wiki/Russia_an ... estruction
-
- Elite Poster
Vergelijk het met symbolisch feit dat 1 lucifer al genoeg is om een brand te stichten.....Petrikske schreef: ↑3 weken geleden Als je ook even serieus nadenkt, wat schiet Oekraïne op met 1 vuile bom.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 503 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ze hebben geen bommen nodig die zijn er al en noemen we kerncentrales. Er staan er meerdere in zowel Rusland als Oekraïne en ze zijn al onderdeel van de oorlog geweest. Een accidentje is snel gebeurd en het is ideaal om de schuld van dat accident op de ander te steken, de gevolgen zijn telkens hetzelfde. Deze techniek is ook niet nieuw en wordt al eeuwen gebruikt, kan je de overwinning niet behalen dan kan je alles kapot maken zodat de vijand er ook niets meer aan heeft. Dat idee zit zelfs in het menselijke brein want er zijn partners die na een scheiding liever de ander van kant maken dan de scheiding te aanvaarden. Het is dus zeer extreem maar in extreme situatie nemen mensen extreme beslissingen.
Edit: heten/noemen
Edit: heten/noemen
Laatst gewijzigd door Dizzy 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 496 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Na een aantal keer toch eens reageren... en NOEMEN we kerncentrales. Anders even de clip van vaneigens opzoeken
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com