Sinds gisteren, 21 okt 2024, zou de krant hier niet meer via Bpost komen, maar wel via een bedrijf AMP.
Gisteren en vandaag geen krant gezien. Is hier in heel de regio volgens de Facebook-groepen.
Is dit een lokaal probleem van distributiecentrum Wetteren ? Of is dit een nationaal probleem ?
Je vindt er niets over in de krant zelf (die we gekocht hebben in een krantenwinkel).
Krantenbedeling regio Wetteren Oktober 2024
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 95 keer
Laatst gewijzigd door MarkDM 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 503 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dat belooft, ook hier gaat het contract met een andere verdeler in. Gelukkig enkel in het weekend op papier maar geen krant blijft vervelend. Misschien hopen ze dat mensen nog meer voor puur digitaal gaan, hogere winstmarge en lagere kosten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 93 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Misschien offtopic maar => al eens gedacht om een digital-only abbonnement te nemen?
Goedkoper voor jou
Goedkoper voor de belasting betaler => lees: minder/geen debiele overheissubsidie voor krantenrondes meer
Beter voor het milieu: papier, transport algemeen, transport naar jou brievenbus
Goedkoper voor jou
Goedkoper voor de belasting betaler => lees: minder/geen debiele overheissubsidie voor krantenrondes meer
Beter voor het milieu: papier, transport algemeen, transport naar jou brievenbus
-
- Elite Poster
De partner leest in het weekend graag de bijlagen in papieren versie ener is het kruiswoordraadsel
Lag het puur aan mij dan was het al langer enkel digitaal. Het verschil in prijs is ook beperkt en de krant wordt nog voor andere dingen gebruikt
Lag het puur aan mij dan was het al langer enkel digitaal. Het verschil in prijs is ook beperkt en de krant wordt nog voor andere dingen gebruikt
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 87 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Probleem met krantenbedeling
Dit zegt HLN.
Geen idee of je ook deze krant hebt of een andere.
https://www.hln.be/gent/probleem-met-kr ... ~ad61f37b/Dit bericht geldt voor alle krantenabonnees van Het Laatste Nieuws. Omdat de kranten in uw gemeente sinds kort door een andere firma worden bedeeld, is het mogelijk dat ook Het Laatste Nieuws op een ander moment in uw bus valt.
Dit zegt HLN.
Geen idee of je ook deze krant hebt of een andere.
iPhone 13 Pro: Citymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 93 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Veel kranten hebben ook de optie "digitaal + papier in het weekend".
Misschien is dat dan een goede tijdelijke tussenoplossing?
Prijsverschil beperkt: klopt, maar dat is enkel en alleen omdat er subsidies op zitten:
-Vroeger 175 miljoen per jaar
-intussen nog altijd 125 miljoen hoewel het aantal te bedelen kranten allicht al zwaar verminderd is intussen
-gelukkig zou het in 2027 gedaan zijn met die subsidies.
=>Reken er dus maar op dat het prijsverschil papier <=> digitaal de lucht in gaat schieten*
=>waarna het snel over en out zal zijn met printen want niet rendabel in kleine oplages.
*uitgeverij betaald actueel 25 cent per krant. Omgerekend legt de federale regering daar zo'n 61 cent per krant bovenop, in de vorm van subsidies. De overheid subsidieert dus ruim 70 procent van de kosten van de uitgevers om kranten te bezorgen.
=> reken dus maar dat je jaarabbonnement zonder subsidies makkelijk 200 euro duurder zal worden zonder subsidies.
Maar denk liever nu al:
-aan je mede-belastingbetaler (lees: sneller afschaffen subsidies dan 2027)
- en het milieu
=>schaf dat papier (zo veel mogelijk) af
Misschien is dat dan een goede tijdelijke tussenoplossing?
Prijsverschil beperkt: klopt, maar dat is enkel en alleen omdat er subsidies op zitten:
-Vroeger 175 miljoen per jaar
-intussen nog altijd 125 miljoen hoewel het aantal te bedelen kranten allicht al zwaar verminderd is intussen
-gelukkig zou het in 2027 gedaan zijn met die subsidies.
=>Reken er dus maar op dat het prijsverschil papier <=> digitaal de lucht in gaat schieten*
=>waarna het snel over en out zal zijn met printen want niet rendabel in kleine oplages.
*uitgeverij betaald actueel 25 cent per krant. Omgerekend legt de federale regering daar zo'n 61 cent per krant bovenop, in de vorm van subsidies. De overheid subsidieert dus ruim 70 procent van de kosten van de uitgevers om kranten te bezorgen.
=> reken dus maar dat je jaarabbonnement zonder subsidies makkelijk 200 euro duurder zal worden zonder subsidies.
Maar denk liever nu al:
-aan je mede-belastingbetaler (lees: sneller afschaffen subsidies dan 2027)
- en het milieu
=>schaf dat papier (zo veel mogelijk) af
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Maandag hebben wij (weer) geen krant ontvangen en dan meld ik dat steeds
op: https://my.mediahuis.com/be/subscriptio ... nieuwsblad
zodat het abonnement (weer eens) een dag opschuift.
Gisteren hebben wij ze wel ontvangen omstreeks 8u.
door iemand met een Audi personenwagen.
Ze kleven een sticker met naam en adres op de krant.
Hopelijk blijven ze mij nu weten wonen...
op: https://my.mediahuis.com/be/subscriptio ... nieuwsblad
zodat het abonnement (weer eens) een dag opschuift.
Gisteren hebben wij ze wel ontvangen omstreeks 8u.
door iemand met een Audi personenwagen.
Ze kleven een sticker met naam en adres op de krant.
Hopelijk blijven ze mij nu weten wonen...
-
- Elite Poster
Ondertussen merk ik dat heel wat mensen in de buurt problemen met de krantenbedeling melden. Het is dus een groter probleem dan louter één bedeler die in de fout gaat.
Ik heb zo'n weekendabo met enkel digitaal in het weekend. Als de prijs van papier veel zou verhogen dan heb ik een extra argument om het op te zeggen en volledig digitaal te gaan. Ik kan dan de NVA folders gebruiken om onderin de GFT-bak te leggen
Ik heb zo'n weekendabo met enkel digitaal in het weekend. Als de prijs van papier veel zou verhogen dan heb ik een extra argument om het op te zeggen en volledig digitaal te gaan. Ik kan dan de NVA folders gebruiken om onderin de GFT-bak te leggen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Deze morgen zat m'n krant er al om 7u in dus ze maken - euhm- progressie.
Gelukkig is Watteeuw hier geen baas of ze moesten met een
vintage postfiets komen en dan had ik ze maar 's middags.
Wat dat papier betreft: Ik kan de krant lezen op PC met 27" scherm, op
tablet en mijn vrouw met de app. Maar toch is dat niet hetzelfde.
Wij lezen de papieren krant veel liever tezamen bij het ontbijt.
Daarvoor hebben ze katernen uitgevonden.
Gelukkig is Watteeuw hier geen baas of ze moesten met een
vintage postfiets komen en dan had ik ze maar 's middags.
Wat dat papier betreft: Ik kan de krant lezen op PC met 27" scherm, op
tablet en mijn vrouw met de app. Maar toch is dat niet hetzelfde.
Wij lezen de papieren krant veel liever tezamen bij het ontbijt.
Daarvoor hebben ze katernen uitgevonden.
-
- Elite Poster
Inderdaad, de zondag is lekker ontbijten en de krant erbij. Wat bijkletsen en beslissen wat we de rest van de dag gaan doen en waar we gaan eten. Terwijl we de krant lezen wordt de EV geladen.
Ik woon wel in het gebied van het grootste krapuul van Gent maar de post heeft hier e-biketrailers
Ik denk dat de nieuwe verdelers met iets anders rijden , maar beter is het dus niet.
Ik woon wel in het gebied van het grootste krapuul van Gent maar de post heeft hier e-biketrailers
Ik denk dat de nieuwe verdelers met iets anders rijden , maar beter is het dus niet.